Mivel a típus minimum 12 éves, ezért leginkább, igen, mindenre. De nem mindegy, hogy facelift előtti, vagy utáni modellt akarsz. Az előttiek a hagyományos (leginkább 4A-FE) 1,6-osok, 110 pacival. Ezek állapota a használattól és a karnabtartások rendszerességétől függ, de alapból igen tartós szerkezetek. Az első Avensisek inkább csak optikailag maradnak el a faceliftestől, de igazából utóbbi sem tűnik nagyon frissnek mai szemmel. Ellenben, 2000. nyarától indult a vvt-i motorcsalád. Ezek láncos vezrérlésűek, az autó élettartamát kiszolgálja a lánc, ha a tulaj odafigyel a karbantartásokra. Sajna az első vvt-i motorok között több hajlamos az olajfogyasztásra. Én éppen a jövő héten gyűrűztetem az autóm motorját épp emiatt, de ezen kívül (gyűrű garnitúra, szelepszárszim., tömítések) más baja nincs a konstrukciónak. Ezt felismerni, én úgy gondolom, egyedül a vásárlás előtti emisszió méréssel lehetséges. CO és HC értékeket kell mérni, abból lehet következtetni az motor általános állapotára. Nálam a 3000km/l olajfogyáshoz tartozott egy 6.2-es CO és egy 850-es HC érték.
Ennyit a problémákról. Több nincs.
Fogyasztása tág határok között változtatható (5,5-12 liter), csendes autók, tartósak, megbízhatók. Megállni nem áll meg, az biztos.
A választék alját kerüld, mert jórészt lelakott tragacsokat találsz, amiket 1-2-3 autóból tákoltak össze. Érdemes olyanokat nézni, amilyen az enyém is, németből frissen behozott példányt. Még találni első tulajos, törésmenteset, ezeket megéri kifogni.
Fenntratása nem különösebben magas, majdnem minden alkatrészéből van olcsóbb utángyártott is, persze, ne GolfII árakat akarj...