Ezek a költségek ugyan úgy felmerülnek egy benzinesnél is
De ha jó volt az autó és lecseréli egy hasonló benzinesre egy csomót bukik, tehát jobban járt volna ha nem cseréli le.
Már megint hülyeségeket írsz, már ne haragudj.
A benzines esetében jóval alacsonyabb indítóáram kell, mint a dízelnél. Nálunk az autó gyakran jár úgy, hogy csak pénteken délután van beindítva, megyünk 50km-t és majd csak következő pénteken indítjuk be újra. Nincs az aksi töltőn a köztes időben. Sem télen, sem most, nyáron nincs gond vele. EZ AZ, amit egy dízel nem díjaz, az dízel aksija hamarabb megy tönkre, mert a dízel motort jóval nagyobb indítóáram kelti életre. Hiába nagyobb az aksi teljesítménye, hamarabb merül le az állásban, pontosabban, hamarabb fingik ki, ha állás után indítania kell.
Ha nem cseréli le benzinesre, de továbbra is a szülei használják rövid városi utakra, akkor néhány tízezer km alatt bekokszolódik, dugul a nagynyomású rendszere és sorra jönnek elő a dízelspecifikus gondjai az autónak!
A többit lablac tökéletesen leírta (hogy miért baromi racionális döntés a benzines és ezen belül a Jazz)...