Amúgy forgó mozgás esetén a teljesítmény a nyomaték és a szögsebesség szorzata:
![](http://upload.wikimedia.org/math/f/0/a/f0a12e6b9e8f7654180e398aa3f54447.png)
A szögsebesség pedig a fordulatszám 2*PI-szerese.
Ebből következnek a jellemzők ![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Tyúk, vagy tojás? Belső égésű motorok esetén az égés során felszabaduló energia Erőt fejt ki a dugattyútetőre, ami ennek hatására kényszerített egyenesvonalú mozgást végez. Itt az autók esetén fontos (adatlapban megadott, haladásra felhasznált) teljesítményről nem beszélhetünk. Ez az Erő a hajtókaron közvetítve a hajtókar csapon keletkező ellenerővel létrehoz egy eredő Erőt (nem egyensúlyi erőrendszer, különben nyugalomban maradna a főtengely). Ez az eredő Erő a főtengely hossztengelyére felvett koncentrikus körök egyikén érintőirányban hat (motor konstrukciótól függ, hogy melyiken). Ennek az Erőnek (nagyságának), illetve a hajtókar csap és a forgattyús tengely hossztengelye közti távolságnak (erőkar) a szorzata a Rotátor, vagyis a (főtengelyen mért) forgatónyomaték. (M=Fxr)Hatásvonala a forgattyústengely hossztengelyével párhuzamos, íránya a jobbcsavar szabály szerinti. Ez a rotátor vektor meglehetősen "pulzál"; ezt több hengerrel plusz lendkerékkel simítják ki. Ez a Rotátor hozza létre a (főtengelyen mérhető) teljesítményt. Ezt adják meg a gyártók, ez a motorra jellemző adat. Hogy ezt a teljesítményt milyen módon sikerül hasznosítani, újra erőhatássá alakítani, az már a hajtáslánc tulajdonságain múlik.
Bocsánat, lehet, hogy ez a leírás sem ide tartozik, ha gondoljátok (moderátorok) töröljétek, vagy helyezzétek át. És még egyszer: Remélem, senkit sem bántottam meg, nem szerettem volna vitát sem kirobbantani erről a lerágott csontról (dízel, vagy benzin), és azt hiszem, sok más fórummal ellentétben nagyon is kultúráltan tudtunk erről a "kényes" kérdésről is "vitatkozni"! Rengeteg hasznos információhoz lehet jutni az ilyen jellegű, kultúrált "vitákből".