Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4397968 alkalommal)

0 Felhasználó és 37 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18480 Dátum: 2014.01.04 09:59:34 »
Onnan tudom, hogy megmértem. Persze, nem úgy, hogy benne ültem. A Youtube-on található gyorsulás videókon, ahol látható az óra. Talán nem a leg "exact-abb",de a sok mérés közül a legjobbat írtam ide. A sajátomat meg simán megmértem az úton, de a Youtube-on is mértem olyat, mint az enyém. Szándékosan nem 0-100-ra mértem, az kínzás, és használat közben nem életszerű.
A turbólyukat meg azért vesszük észre, mert alatta lényegesen gyengébb a dízel, mint fölötte, viszont azon a fordulatszámon a benzines sem erős (sőt), csak a benzines egyenletesebben adja le a kisebb nyomatékát. Ettől harmónikusabbnak érezzük, és lehet, hogy az is. A dízelt, mint mindannyian tudjuk, másként kell vezetni, és bár a fordulatszám átfogása kisebb, a nagy nyomaték miatt hosszú váltója van, amivel a sebességátfogás már megfelelő, és ez a fontos. Nekem is volt benzinesem, (OFF: 626 2.0GT..ON) szerettem, jól ment, és sok kilóméterrel is jól ment, de azért cserébe fogyasztott is. Bocsánat a hosszú kommentért, egy dolog még: Úgy tapasztalom, hogy aki egy Dízellel jár, aztán beül egy benzinesbe, az úgy száll ki, hogy "ez nem megy". (Én a 110 LE 1CD motoros dízel T22 avensisből ültem át egy 1.8 T25-be, és a gyorsulás, meg teljesítmény adatok elenére úgy éreztem, hogy nem húz, nincs vonóerő, pedig nagy eséllyel elverné gyorsulásban az 1.8-as, de mégis...az érzet.) Én a dízeles nyomatékból autózást szeretem, de azt el kell ismernem, hogy a vérbeli sportkocsik azért mégiscsak benzinesek!
azt a mérést azért én is megismételném ;)  :devil:
a benzines "nem megy" témához: ez már nagyon régi csont. nem megy, ha nem tudják vezetni. egyébként egy automata váltós összehasonlításban gyorsan  kiderülne az igazság. nézzünk meg egy bármilyen gyorsulási összehasonlítást a 2.4-es meg a 2.2-es automaták közt, az tisztességesebb, mint egy kéziváltóssal összevetni egy automatát...
 
automata for president!!!

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18481 Dátum: 2014.01.04 11:14:08 »
Nem az, hogy nem megy, csak kisebb a nyomaték, amit egyenletesen gyengébben ad le, mint egy dízel.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.04 11:20:09 írta Corollás Gergő »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18482 Dátum: 2014.01.04 11:36:54 »
Nem az, hogy nem megy, csak kisebb a nyomaték, amit egyenletesen gyengébben ad le, mint egy dízel.
Nem a nyomatéktól megy, hanem a teljesítménytől. Kisebb a nyomaték, de ha nagyobb fordulatszámmal szorzod, máris meg van a LE.
Volt dízelem, ami érzésre jobban ment, mint a mostani benzinesem, de a számok alapján mégsem ez van.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18483 Dátum: 2014.01.04 11:45:45 »
azt a mérést azért én is megismételném ;)  :devil:
.....nézzünk meg egy bármilyen gyorsulási összehasonlítást a 2.4-es meg a 2.2-es automaták közt, az tisztességesebb, mint egy kéziváltóssal összevetni egy automatát...


Épp az automata/kéziváltós különbség miatt nem állórajtos gyorsulást mértem, hanem 100-ról 160-ra (esetleg 180-ra), és nem 100-nál adunk padlógázt, hanem alatta (mondjuk 80-nál), de a stoppert csak 100-nál inditjuk el, majd 160-nál megállítjuk. Ez egy bevált, és sokak által elismert és használt mérce (persze más egyéb mellett, mint pl. 60-100 4.-ben, vagy 80-120 5.-ben). Ebben a tartományban az automata is kihozza a maximumot, persze a minimális veszetségei ilyenkor is hozzáadódnak, de 4mp akkor is nagyon nagy difi. Nem is fűznék mást hozzá, és semmiképp sem szeretném, ha valaki azt gondolná, hogy becsmérlem a benzin üzemet! Vitázni végképp nem akarok: ki, mit szeret.....amúgy a benzin illatát én si jobban szeretem  ;)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18484 Dátum: 2014.01.04 12:04:32 »
Nem a nyomatéktól megy, hanem a teljesítménytől. Kisebb a nyomaték, de ha nagyobb fordulatszámmal szorzod, máris meg van a LE.

Ez pontosan így van. Emiatt a vérbeli sportkocsik benzinesek, ahol nem számít sem a fogyasztás, sem a hétköznapi használat. Egy dízel ott adja le a nagy nyomatékát (ezzel együt a teljesítményét is közel ebben a tartományban), ahol a hétköznapokon is rendes körülmények közt használod. Úgy gondolom, hogy a benzines nagy fordulaton leadott nagy teljesítménye elismerésre méltó, viszont a hétköznapokon senki sem táncoltatja 4000 meg 6000 közt a fordulatszámot. Az is igaz, hogy mondhatjuk, hogy a hétköznapokon meg az a power is elég, ami kisebb fordulatokon megvan a benzinesnek, meg is elégedhetünk ezzel. Pedig a benzinest is lehet úgy "hangolni", hogy alul legyen nyomatékosabb, de akkor fel kell áldoznunk valamit a nagyobb teljesítményből.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18485 Dátum: 2014.01.04 12:35:47 »
Ha nem vigyáztok, megint rossz irányba fordultok a nyomaték vs. teljesítmény vitával.  :surrender: :surrender: :surrender:

A két fogalom együtt jár (képlet!)! Nincs olyan eset, ahol szét lehetne választani a kettőt. Két autó összevetésénél azonos váltóáttételek esetén, azonos váltófokozatban az fog jobban gyorsulni, amelyiknek nagyobb a pillanatnyi teljesítménye az adott pillanatban. A nagyobb pillanatnyi teljesítményhez nagyobb nyomaték is tartozik, míg a kisebbhez kisebb nyomaték.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18486 Dátum: 2014.01.04 12:39:30 »
(Én a 110 LE 1CD motoros dízel T22 avensisből ültem át egy 1.8 T25-be, és a gyorsulás, meg teljesítmény adatok elenére úgy éreztem, hogy nem húz, nincs vonóerő, pedig nagy eséllyel elverné gyorsulásban az 1.8-as, de mégis...az érzet.)
Képzeld mikor néha napján az ilyen motoros Ave-mból átülök Apámék 4A-FE motoros Ave-jéba :) Múltkor már rákérdeztem,h jó vele minden? :D
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18487 Dátum: 2014.01.04 13:24:16 »
Képzeld mikor néha napján az ilyen motoros Ave-mból átülök Apámék 4A-FE motoros Ave-jéba :) Múltkor már rákérdeztem,h jó vele minden? :D

Elhiszem. Egyszer én is majdnem megsértettem egy ismerőst, mert teljesen ártatlanul megkérdeztem, hogy biztosan nincs semmi baja a gépnek? (1.6-os, 120LE nem mondom meg, milyen típus)).

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18488 Dátum: 2014.01.04 13:49:29 »
Érdekes, nem szoktak utolérni diesel Avensis-ek, de mondjuk nem csak Avensisek, pedig 4A-FE-t hajtok...
Ha turbo diesel autókat tesztelek, először mindig majdnem lefejelem a szélvédőt, mert végre amikor a turbo beindul, megjön a nyomaték, aztán hipp-hopp vége is a tüzijátéknak, mi vaaan, nézek a műszerfalra, ja, elértük a 4500-as fordulatszámot, erő elment, váltani kéne...
Nekem a benzinesek után elég frusztráló, ezért az ilyen autókat automata váltókkal sokkal jobban szeretem! Manuális váltóval talán a 4. fokozattól használható normálisan, de a 6.-ban a legjobb, 1-2-3-ban ha húzatni akarom akkor csak a bólogatás lesz az eredménye: 2000 alatt nem megy, 2000 fölött, jujuj de megy, de már vége is van 4300 körül. Ha az érzés hiányzik, akkor ott a turbós benzines, persze az többet fogyaszt, ez van, olcsón nincs nagy élmény...
Nekem legjobban mégis az egyenletes teljesítményleadású nagy köbcentis benzines motorok jönnek be, amik elpörögnek 8300-ig legalább, persze azok nálam 35 L/100km-es átlagfogyasztással járnak. Azután meg ha beülsz a diesel Avensisbe, akkor szintén nem érted, hogy miért nem megy...
Minden viszonylagos, attól függ mihez hasonlítjuk!
... viszont a hétköznapokon senki sem táncoltatja 4000 meg 6000 közt a fordulatszámot...
Hát erre ne fogadj...
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.04 13:58:55 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18489 Dátum: 2014.01.04 13:50:04 »
Ha nem vigyáztok, megint rossz irányba fordultok a nyomaték vs. teljesítmény vitával.  :surrender: :surrender: :surrender:

A két fogalom együtt jár (képlet!)! Nincs olyan eset, ahol szét lehetne választani a kettőt. Két autó összevetésénél azonos váltóáttételek esetén, azonos váltófokozatban az fog jobban gyorsulni, amelyiknek nagyobb a pillanatnyi teljesítménye az adott pillanatban. A nagyobb pillanatnyi teljesítményhez nagyobb nyomaték is tartozik, míg a kisebbhez kisebb nyomaték.

Pontosan így van, ahogy leírtad, annyi adalék, hogy forgó mozgásból (főtengely) teljesítményt a Rotátor vektora (vagyis a főtengelyen mért forgatónyomaték) hoz létre. Az, hogy utána a teljesítményt újra valamilyen erő kfejtésére fordítjuk és azt milyen hatásosan alakítjuk, az már a hajtási rendszer sajátosságán múlik, mégis ez az, amit a felhasználó értékelni tud.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18490 Dátum: 2014.01.04 13:55:18 »
Nem a nyomatéktól megy, hanem a teljesítménytől. Kisebb a nyomaték, de ha nagyobb fordulatszámmal szorzod, máris meg van a LE.
Volt dízelem, ami érzésre jobban ment, mint a mostani benzinesem, de a számok alapján mégsem ez van.
:yes:

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18491 Dátum: 2014.01.04 14:00:23 »
Érdekes, nem szoktak utolérni diesel Avensis-ek, de mondjuk nem csak Avensisek, pedig 4A-FE-t hajtok...
Ha turbo diesel autókat tesztelek, először mindig majdnem lefejelem a szélvédőt, mert végre amikor a turbo beindul, megjön a nyomaték, aztán hipp-hopp vége is a tüzijátéknak, mi vaaan, nézek a műszerfalra, ja, elértük a 4500-as fordulatszámot, erő elment, váltani kéne...
Nekem a benzinesek után elég frusztráló, ezért az ilyen autókat automata váltókkal sokkal jobban szeretem! Manuális váltóval talán a 4. fokozattól használható normálisan, de a 6.-ban a legjobb, 1-2-3-ban ha húzatni akarom akkor csak a bólogatás lesz az eredménye: 2000 alatt nem megy, 2000 fölött, jujuj de megy, de már vége is van 4300 körül. Ha az érzés hiányzik, akkor ott a turbós benzines, persze az többet fogyaszt, ez van, olcsón nincs nagy élmény...
Nekem legjobban mégis az egyenletes teljesítményleadású nagy köbcentis benzines motorok jönnek be, amik elpörögnek 8300-ig legalább, persze azok nálam 35 L/100km-es átlagfogyasztással járnak. Azután meg ha beülsz a diesel Avensisbe, akkor szintén nem érted, hogy miért nem megy...
Minden viszonylagos, attól függ mihez hasonlítjuk!
Ezért nem hasonlítgatom már én a kategórián kívüli autókat, semmi értelme.
Mindenki olyat használ amilyet választ, pénztárcájának és igényeinek megfelelően.
Nem mondom, hogy minden kategóriát (cm3, benzin, diesel) vezettem, de volt alkalmam 3,8 benzinest is pörgetni.... és akkor mi van?   :)
Most meg 2,0 dieselt, céljaimnak tökéletesen megfelel .  ;) :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.04 14:02:03 írta Fery »
Fery

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18492 Dátum: 2014.01.04 14:01:13 »
Érdekes, nem szoktak utolérni diesel Avensis-ek, de mondjuk nem csak Avensisek, pedig 4A-FE-t hajtok...
Ha turbo diesel autókat tesztelek, először mindig majdnem lefejelem a szélvédőt, mert végre amikor a turbo beindul, megjön a nyomaték, aztán hipp-hopp vége is a tüzijátéknak, mi vaaan, nézek a műszerfalra, ja, elértük a 4500-as fordulatszámot, erő elment, váltani kéne...
Nekem a benzinesek után elég frusztráló, ezért az ilyen autókat automata váltókkal sokkal jobban szeretem! Manuális váltóval talán a 4. fokozattól használható normálisan, de a 6.-ban a legjobb, 1-2-3-ban ha húzatni akarom akkor csak a bólogatás lesz az eredménye: 2000 alatt nem megy, 2000 fölött, jujuj de megy, de már vége is van 4300 körül. Ha az érzés hiányzik, akkor ott a turbós benzines, persze az többet fogyaszt, ez van, olcsón nincs nagy élmény...


Lehet, hogy azért, mert mind előtted megy  :D ;) ...nah, ez csak vicc volt.
A benzines turbónál legalább akkora, de inkább nagyobb a turbólyuk. Ha a dízellel 3000 fölött váltasz, akkor már nem turbólyukba váltasz...ez a bólogatós jelenség 1-esben valóban megvan. Persze, ha lassan váltasz, leesik a turbónyomás, de ekkor gondolom, nem is nyomod annyira.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18493 Dátum: 2014.01.04 14:04:21 »
Lehet, hogy azért, mert mind előtted megy  :D ;) ...nah, ez csak vicc volt.
A benzines turbónál legalább akkora, de inkább nagyobb a turbólyuk. Ha a dízellel 3000 fölött váltasz, akkor már nem turbólyukba váltasz...ez a bólogatós jelenség 1-esben valóban megvan. Persze, ha lassan váltasz, leesik a turbónyomás, de ekkor gondolom, nem is nyomod annyira.
Jó fordulatszámban tartva a turbó dieselt nincs bólogatás, csak tudni kell vezetni!
Fery

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18494 Dátum: 2014.01.04 14:14:01 »
Jó fordulatszámban tartva a turbó dieselt nincs bólogatás, csak tudni kell vezetni!

Ott a pont, köszönöm, ezt akartam én is mondani... :yes: