Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4397957 alkalommal)

0 Felhasználó és 30 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10723
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18465 Dátum: 2014.01.02 20:22:00 »
A 2.4-es már egy piroslámpás gyorsulásnál elvérezne, hiszen az Aut váltó miatt nem lehet magas fordulattal indulni.  ;)
Nyomatékból "csak" 230 van neki, a 400-hoz képest valóban viccnek tűnhet, de azért bőven elegendő a mindennapokra.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18466 Dátum: 2014.01.02 21:37:29 »
Ha jó a 2.2 dízel, akkor iszonyat élmény lehet. Gyakran olvasni, hogy egyesek fölényes menetteljesítményekkel társítják. El is tudom képzelni 180 ló mellett 400Nm, és mindemellett normáisan is fogyaszt.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18467 Dátum: 2014.01.02 21:48:22 »
Ha jó a 2.2 dízel, akkor iszonyat élmény lehet. Gyakran olvasni, hogy egyesek fölényes menetteljesítményekkel társítják. El is tudom képzelni 180 ló mellett 400Nm, és mindemellett normáisan is fogyaszt.





Van azért egy gyorsulása, szó se róla..  ::)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10723
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18468 Dátum: 2014.01.02 23:34:18 »
Melyik videókra gondoltál? Mert nem látszanak.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18469 Dátum: 2014.01.02 23:46:27 »




Van azért egy gyorsulása, szó se róla..  ::)
Ki kell törölni az "s" betűt a "https"-ből és már működik is a youtube videó!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10723
Avensis, mi más?:)
« Válasz #18470 Dátum: 2014.01.03 00:08:09 »
A 2.-ik videó esetében a KN-es légszűrő azért biztosan lefarag néhány tizedet a gyorsulásból, de amúgy szép értékek ezek!  :clap: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18471 Dátum: 2014.01.03 09:43:26 »
Micsoda ára van ezeknek a "kettőnégyeseknen"!! Most néztem csak meg őket igazán...igaz, nincs is sok belőlük. Én azért nem adnék értük ennyit, de én nagyon dízelnyomaték-párti vagyok. A minap a 4-esen megelőzött két ilyen 2.4-es Avensis is, és mivel az egyik nagyon tolta, egy kicsit mentem utána, hogy mennyire megy. Egészen kellemeset csalódtam, mert igaz, hogy én nem igen raktam 5-nél kisebb fokozatba, de egészen jól állta a sarat. A négysávoson már látszott, hogy "elvérzik" az emelkedőn, de nagyon jól esett úgy "lezavarni" mindenkit a belső sávból, hogy egy márkatárssal tettük ezt. A másik majdnem olyan színű volt, mint az enyém, de annak nem mentem utána.
nagyjából ugyanazt tudja a 2.4-es, mint a nagy dízel. a 150 lovas dízel automatánál egyértelműen gyorsabb. a gyorsulása egy másodperccel gyengébb, mert automata. cserébe nincsenek köztük motorhibás darabok  :devil:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18472 Dátum: 2014.01.03 09:45:05 »
És jó ismerősöd az illető? Ha jól rémlik +60e km-et írtál, ami eltelt azóta. Az 4 szervizciklus lenne.  ;)
teljesen korrekt gyerek volt, de a szervizszámlákat azért megnézném  ;)

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18473 Dátum: 2014.01.03 12:17:54 »
Ki kell törölni az "s" betűt a "https"-ből és már működik is a youtube videó!

Köszi!  :flowers:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18474 Dátum: 2014.01.03 18:23:20 »
Ki kell törölni az "s" betűt a "https"-ből és már működik is a youtube videó!

Játszadozunk itt,azután meg  :cry: ha jön a hang a kettős tömegűtől... :devil: :lol:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18475 Dátum: 2014.01.03 19:01:57 »
nagyjából ugyanazt tudja a 2.4-es, mint a nagy dízel. a 150 lovas dízel automatánál egyértelműen gyorsabb. a gyorsulása egy másodperccel gyengébb, mert automata. cserébe nincsenek köztük motorhibás darabok  :devil:

Az biztos, hogy jóval több a panasz a Toyotánál a dízelekre. Ezzel nem tudok vitatkozni, bár az 1.8-asok olajfogyasztása, a 2.0-es oxigénszenzorai...A 2.4-esre nincs panasz, de nem is fut olyan sok belőle(nálunk).
Azzal viszont vitatkoznék, hogy ugyanazt tudja a 2.4, mint a nagy dízel (legalábbis menetteljesítményre) A 100-as sprintre nem 1, de még fél másodperc is nagy különbség (bár számomra ez tök mindegy), de a forgalomban, ahol előzni kell, stb., ott már még kevésbé veszi fel a versenyt. Példa adat, 100-ról 160-ra a legkedvezőbb fokozat(ok)ban a 2.4-es tud kb. 14sec-et, míg a D-CAT kb. 10sec-et. 4 másodperc sok idő azokban a szitukban.

Persze, ez nem jelenti azt, hogy a 2.4 lassú lenne, sőt, nagyon is kellemes a karakterisztikája. Egyszerűen más karakterű a két motor.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10723
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18476 Dátum: 2014.01.03 19:35:53 »
És ne feledjük, hogy a 2.4-es gyárilag Aut váltóval kerül forgalomba, ami nem kedvez a sportos karakterisztikának sem.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18477 Dátum: 2014.01.03 19:38:29 »
Az biztos, hogy jóval több a panasz a Toyotánál a dízelekre. Ezzel nem tudok vitatkozni, bár az 1.8-asok olajfogyasztása, a 2.0-es oxigénszenzorai...A 2.4-esre nincs panasz, de nem is fut olyan sok belőle(nálunk).
Azzal viszont vitatkoznék, hogy ugyanazt tudja a 2.4, mint a nagy dízel (legalábbis menetteljesítményre) A 100-as sprintre nem 1, de még fél másodperc is nagy különbség (bár számomra ez tök mindegy), de a forgalomban, ahol előzni kell, stb., ott már még kevésbé veszi fel a versenyt. Példa adat, 100-ról 160-ra a legkedvezőbb fokozat(ok)ban a 2.4-es tud kb. 14sec-et, míg a D-CAT kb. 10sec-et. 4 másodperc sok idő azokban a szitukban.

Persze, ez nem jelenti azt, hogy a 2.4 lassú lenne, sőt, nagyon is kellemes a karakterisztikája. Egyszerűen más karakterű a két motor.
Jó a jó gyorsulás, szó se róla. De ritkán versenyzik az ember egy lámpátol maximális gyorsulással, pláne egy benzinessel. És akármid van, mindig lesz gyorsabb nálad. Szóval elég egy átlagos gyorsulás, ha pl előznöd kell hogy besoroljál, ha meg látod, hogy a másik gyorsabb, vagy jobban nyomja , hadd menjen. Országúton pedig úgy is belédívódik, meg tudod becsülni, hogy belefér egy előzés vagy nem ha jönnek szembe. Max néhány előzést kihagysz.
Autópályán meg tök mindegy :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18478 Dátum: 2014.01.03 19:48:14 »
Az biztos, hogy jóval több a panasz a Toyotánál a dízelekre. Ezzel nem tudok vitatkozni, bár az 1.8-asok olajfogyasztása, a 2.0-es oxigénszenzorai...A 2.4-esre nincs panasz, de nem is fut olyan sok belőle(nálunk).
Azzal viszont vitatkoznék, hogy ugyanazt tudja a 2.4, mint a nagy dízel (legalábbis menetteljesítményre) A 100-as sprintre nem 1, de még fél másodperc is nagy különbség (bár számomra ez tök mindegy), de a forgalomban, ahol előzni kell, stb., ott már még kevésbé veszi fel a versenyt. Példa adat, 100-ról 160-ra a legkedvezőbb fokozat(ok)ban a 2.4-es tud kb. 14sec-et, míg a D-CAT kb. 10sec-et. 4 másodperc sok idő azokban a szitukban.
Persze, ez nem jelenti azt, hogy a 2.4 lassú lenne, sőt, nagyon is kellemes a karakterisztikája. Egyszerűen más karakterű a két motor.
ezt honnan tudod? egyébként meg nyilván gyengébb a benzines, elvégre eleve 10%-kal gyengébb, és az automatában is elveszik némi teljesítmény. ezért említettem inkább az automata dízelt...
és igen, a karakterisztika gyökeresen különbözik. nekem a dízel alapvetően nem gyere be, bár egy rendes automatával (ez inkább európai fícsör) el lehet kenni a turbólyukat is és ki lehet használni a nyomatékpúpot, szóval azért kipróbálnék egyszer egy olyat is. mondjuk egy fokozatmentes automatát egy audiban  :hmmmm: vagy egy dsg-t...

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #18479 Dátum: 2014.01.04 09:09:41 »
ezt honnan tudod? egyébként meg nyilván gyengébb a benzines, elvégre eleve 10%-kal gyengébb, és az automatában is elveszik némi teljesítmény. ezért említettem inkább az automata dízelt...
és igen, a karakterisztika gyökeresen különbözik. nekem a dízel alapvetően nem gyere be, bár egy rendes automatával (ez inkább európai fícsör) el lehet kenni a turbólyukat is és ki lehet használni a nyomatékpúpot, szóval azért kipróbálnék egyszer egy olyat is. mondjuk egy fokozatmentes automatát egy audiban  :hmmmm: vagy egy dsg-t...

Onnan tudom, hogy megmértem. Persze, nem úgy, hogy benne ültem. A Youtube-on található gyorsulás videókon, ahol látható az óra. Talán nem a leg "exact-abb",de a sok mérés közül a legjobbat írtam ide. A sajátomat meg simán megmértem az úton, de a Youtube-on is mértem olyat, mint az enyém. Szándékosan nem 0-100-ra mértem, az kínzás, és használat közben nem életszerű.
A turbólyukat meg azért vesszük észre, mert alatta lényegesen gyengébb a dízel, mint fölötte, viszont azon a fordulatszámon a benzines sem erős (sőt), csak a benzines egyenletesebben adja le a kisebb nyomatékát. Ettől harmónikusabbnak érezzük, és lehet, hogy az is. A dízelt, mint mindannyian tudjuk, másként kell vezetni, és bár a fordulatszám átfogása kisebb, a nagy nyomaték miatt hosszú váltója van, amivel a sebességátfogás már megfelelő, és ez a fontos. Nekem is volt benzinesem, (OFF: 626 2.0GT..ON) szerettem, jól ment, és sok kilóméterrel is jól ment, de azért cserébe fogyasztott is. Bocsánat a hosszú kommentért, egy dolog még: Úgy tapasztalom, hogy aki egy Dízellel jár, aztán beül egy benzinesbe, az úgy száll ki, hogy "ez nem megy". (Én a 110 LE 1CD motoros dízel T22 avensisből ültem át egy 1.8 T25-be, és a gyorsulás, meg teljesítmény adatok elenére úgy éreztem, hogy nem húz, nincs vonóerő, pedig nagy eséllyel elverné gyorsulásban az 1.8-as, de mégis...az érzet.) Én a dízeles nyomatékból autózást szeretem, de azt el kell ismernem, hogy a vérbeli sportkocsik azért mégiscsak benzinesek!