A Previa azért már sokkal nagyobb, mint a középkategória autói. Az már tényleg közelít a 2 tonnához, a dízel sem fogyaszt 7 liter alatt, cserébe nem is megy, és sok olyan parkolót elszalasztasz, amit pl. a COV-val nem. Legrosszabb az egészben, hogy amikor 1, vagy 2 ember ül benne, akkor is meg kell mozgatni azt a majd két tonnát.
Nekem két ismerősömnek is van egy-egy Previája, jól megnéztem mindkettőt, és na..
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Az egyik, akinek még a ráncfelvarrott előtti fullos, d4d-je van, télen 6 személlyel, tetőboxszal, téligumival pályán 7,2-t mondott számolt teljes tankos átlagra, nyáron klímával 6 liter vége a fogyasztás nyaralásra teletömött autóval, szintén autópályán.
A másik ismim kb 1 hónapja vette, faceliftes SOL felszereltségű, jelenleg óvatos városi használattal, 5,8-at mutatott a fed. comp.
Természetesen mindkettő a sima 5 sebességes váltóval.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Ez a motor hiába csak 116LE, és 280Nm nyomatékú, annyira egyenletes és korán ébred a nyomatéka, hogy szükségtelen húzatni. Gyakorlatilag 1800-2600 között folyamatosan 280Nm a nyomatéka. A bódé, egyébként valóban súlyos,m 1740kg körüli, ami rövid távon valóban felesleges plusz teher, de méretéből adódóan nagyobb, mint egy Sharan/Galaxy, amik szintén nem nevezhetők szűkösnek. Az oldalsó tolóajtó szervós!
De a léyneg: Ezek a Previák minimum 3 gyermek esetén érik meg a vételt, hiszen, ekkor már nem mindegy, hogy mekkora a csomagoknak fennmaradó hely a kocsiban. Ez az autó valami eszeveszett nagy, és tágas, egyetlen baj csak az, hogy kezdenek már korosodni, tudtommal, 2006-nál nem sok fiatalabb van EU-ban, ami dízel, ráadásul a többi is jellemzően sokat futott. Cserébe viszont made in Japan, ennek minden pozitív jellemzőjével.
Über egy autó, imádnám, de jelenleg ez már egy olyan autó méret, amit sehogy sem használnék ki. Nekem a kombi való (még)...
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)