Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4398946 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15150 Dátum: 2013.08.27 09:20:48 »
Igen de az egyterűnek nagyobb a légellenállása,általában felesleges az utastér feletti tér- mit kezdesz a fejed feletti 30-40 cm-el?- és már a kombiban is nagyon ritkán tudod plafonig megrakni. Bringa :hmmmm:- ebben igazad lehet!  :yes:
Te jó ég!!! Azt írtad volt már kombid több is... akkor ekkora butaságokat nem kéne írnod...

Nagycitromnak küldtem képet  nyaralásunkról, mennyire meg volt pakolva az Ave. Popnt nem izgat, hogy ez milyen sűrűséggel történik, mert a tudat, hogy akkor pakolom plafonig, amikor akarom (=kell), mindent visz. Nem köt semmihez, pl ahhoz sem, hogy egy sedant eleve nem tudsz plafonig pakolni. Utóbbi a kompromisszum, nem a kombi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15151 Dátum: 2013.08.27 09:28:49 »
Azt, hogy hamarabb indul a lökés. 3+ emelkedés a nyomatékban nem vehető észre.
Egyébként konkrétan nem lehet tudni, hogy mi is történt, az egyik szerviz alkalmával teljesen átírták az ECU-t. Ezután lett más a karakterisztika, az első párszáz km-en megnőtt a fogyasztás. Utána láttam, hogy a később kijött 2.0 D4D-k már 310 Nm-esek lettek (1800-2600 rpm) változatlan teljesítmény mellett.
A hétköznapi használatban az a lényeg, hogy minél alacsonyabb fordulatról "éljen" a motor. Nyilván csak vicceltem a chiptuninggal...

Tesóm a Sharanba berakatta a P-Boxot, az addigi kb 1800-as fordulat (ahol elérte a nyomatékmaximumot a motor, ami 320Nm volt) lejjebb vitte és már 1400-tól könnyedén húzott fölfelé, egészen 4000-ig. Ez nagyon kényelmessé teszi még teljes terhelés mellett is a vezetést. Utóbbit tesóm heti rendszerességgel gyakorolja is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15152 Dátum: 2013.08.27 09:31:00 »
Épp minap játszottam a gondolattal, hogyha egyszer az Ave csereérett lesz, akkor mi legyen helyette. Avensisből jelenleg nincs liftback, a sedan csomagtartója erősen kompromisszumos. Így jelenleg egy Auris TS HSD látszik befutónak. De addig még sokminden történhet, netán behozzák a Camry hibridet...  :whistling:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15153 Dátum: 2013.08.27 09:35:33 »
A hétköznapi használatban az a lényeg, hogy minél alacsonyabb fordulatról "éljen" a motor. Nyilván csak vicceltem a chiptuninggal...

Tesóm a Sharanba berakatta a P-Boxot, az addigi kb 1800-as fordulat (ahol elérte a nyomatékmaximumot a motor, ami 320Nm volt) lejjebb vitte és már 1400-tól könnyedén húzott fölfelé, egészen 4000-ig. Ez nagyon kényelmessé teszi még teljes terhelés mellett is a vezetést. Utóbbit tesóm heti rendszerességgel gyakorolja is.
A túl alacsonyra levitt max terhelhetőség szerintem visszájára is fordulhat. Ha nincs meg a megfelelő kenés, de az alkjaktrészek már keményen egymásnak feszülnek, akkor az előbb-utóbb megbosszulja magát.
Nem kamion ez, hogy 1200-1800-ig legyen az optimális fordulatszám  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #15154 Dátum: 2013.08.27 09:44:02 »
vagy mtz traki;))
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15155 Dátum: 2013.08.27 09:49:32 »
A túl alacsonyra levitt max terhelhetőség szerintem visszájára is fordulhat. Ha nincs meg a megfelelő kenés, de az alkjaktrészek már keményen egymásnak feszülnek, akkor az előbb-utóbb megbosszulja magát.
Nem kamion ez, hogy 1200-1800-ig legyen az optimális fordulatszám  ;)
A megfelelő kenés (olajnyomás) már az alapjárat fölött kevéssel megvan. 320.000km-nél cserélt turbót, 15.000km-ként cserél olajat, egy intervallum alatt nem egészen 0,5 liter olaj fogy már 180.000km óta mindig kiszámíthatóan.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #15156 Dátum: 2013.08.27 09:51:05 »
Te Robi, ez az autó szép. Megnézted már?
még nem.
mostanában esünk majd fel pestre hortobágyról.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15157 Dátum: 2013.08.27 12:50:25 »
A hétköznapi használatban az a lényeg, hogy minél alacsonyabb fordulatról "éljen" a motor. Nyilván csak vicceltem a chiptuninggal...

Tesóm a Sharanba berakatta a P-Boxot, az addigi kb 1800-as fordulat (ahol elérte a nyomatékmaximumot a motor, ami 320Nm volt) lejjebb vitte és már 1400-tól könnyedén húzott fölfelé, egészen 4000-ig. Ez nagyon kényelmessé teszi még teljes terhelés mellett is a vezetést. Utóbbit tesóm heti rendszerességgel gyakorolja is.
a tuningbox komoly kárt tud a motornak okozni. ha már sokallja az ember a motorba épített tartalékokat, akkor a vezérlést kell átprogramoztatni, nem valami kamu ellenállást beépíteni a kocsiba, ami egyszerűen átveri a légtömegmérőt vagy max 2-3 paramétert módosít...  :wacko:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15158 Dátum: 2013.08.27 12:59:18 »
a tuningbox komoly kárt tud a motornak okozni. ha már sokallja az ember a motorba épített tartalékokat, akkor a vezérlést kell átprogramoztatni, nem valami kamu ellenállást beépíteni a kocsiba, ami egyszerűen átveri a légtömegmérőt vagy max 2-3 paramétert módosít...  :wacko:
VW szervízvezető építette be saját kezűleg. Nem bóvli szarról van szó. Ha nem ismered, ne húzd le csípőből a boxot.  :whistling:
Egyébként igen, egy szar fos valami kárt tud okozni a motorban adott esetben. De inkább legyen benne egy külső box, mint egy újraírt, össze-vissza forrasztgatott chip...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15159 Dátum: 2013.08.27 13:35:29 »
szó nincs forrasztgatásról, szoftveres az egész és nyomtalanul visszacsinálható. én sokat tanakodtam annak idején, hogy átíratom a mazda2 szoftverét aztán végül hagytam a fenébe. náluk keresgéltem. az avensist nem vállalták  :devil: a mazda5-ösnél meg lebeszélt anno a kereskedő

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #15160 Dátum: 2013.08.27 14:55:42 »
Te Robi, ez az autó szép. Megnézted már?
Tenyleg nagyon szep  :yes:  :wub:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #15161 Dátum: 2013.08.27 14:56:13 »
arra van hátra a bringatárolo,m ennél is.
Azt felejtsd el  :cry:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15162 Dátum: 2013.08.27 15:48:09 »
Te jó ég!!! Azt írtad volt már kombid több is... akkor ekkora butaságokat nem kéne írnod...

Nagycitromnak küldtem képet  nyaralásunkról, mennyire meg volt pakolva az Ave. Popnt nem izgat, hogy ez milyen sűrűséggel történik, mert a tudat, hogy akkor pakolom plafonig, amikor akarom (=kell), mindent visz. Nem köt semmihez, pl ahhoz sem, hogy egy sedant eleve nem tudsz plafonig pakolni. Utóbbi a kompromisszum, nem a kombi.
Minden kompromisszum! Túl nagy autó sokba kerül, többet fogyaszt, nehezebb parkolni stb. Kérdés mennyit ér hogy  nagy tömeget, helyet cipelsz általában feleslegesen, nem tudod kihasználni. Én a kombikat max ha 1-2x tudtam kihasználni, de azok az alkalmak is feleslegesnek bizonyultak, nem kellett volna mindazt vinni, csak hát volt sok hely. :szemez:
Egyébként az elmúlt 2 hónapban 2x is plafonig pakoltam a szedánt, sőt az anyósülés is tele volt ,épp hogy kiláttam a jobb tükrön :D benne is volt majdnem 2 raklap áru.
De ez az én hülyeségem, nem fizeti meg senki, hogy teleraktam, nem fuvarosal hozattam. Golfos kolleganőm csak ámult, hogyan raktam be annyi cuccot.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15163 Dátum: 2013.08.27 15:57:17 »
Minden kompromisszum! Túl nagy autó 1. sokba kerül, 2. többet fogyaszt, 3. nehezebb parkolni stb. Kérdés mennyit ér hogy  nagy tömeget, helyet cipelsz általában feleslegesen, nem tudod kihasználni. Én a kombikat max ha 1-2x tudtam kihasználni, de azok az alkalmak is feleslegesnek bizonyultak, nem kellett volna mindazt vinni, csak hát volt sok hely. :szemez:
Egyébként az elmúlt 2 hónapban 2x is plafonig pakoltam a szedánt, sőt az anyósülés is tele volt ,épp hogy kiláttam a jobb tükrön :D benne is volt majdnem 2 raklap áru.
De ez az én hülyeségem, nem fizeti meg senki, hogy teleraktam, nem fuvarosal hozattam. Golfos kolleganőm csak ámult, hogyan raktam be annyi cuccot.
Figyu, ezek tudom, hogy a Te észjárásod szerint létező problémák, de azért próbáld már meg részletezni nekem az egyes pontokba foglalt "nehézségeket, mert én egyáltalán nem tapasztalom ezeket.

1. Mi az, hogy sokba kerül?!
2. Mennyivel fogyaszt többet? 1 decivel átlagban?!
3. Nehezebb parkolni, mikor jobban körbelátható a kasztnija, mint egy akármilyen sedáné?!

Oldpiet, ne szívass már ilyen hülyeségekkel, légyszi...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15164 Dátum: 2013.08.27 17:30:17 »
Figyu, ezek tudom, hogy a Te észjárásod szerint létező problémák, de azért próbáld már meg részletezni nekem az egyes pontokba foglalt "nehézségeket, mert én egyáltalán nem tapasztalom ezeket.

1. Mi az, hogy sokba kerül?!
2. Mennyivel fogyaszt többet? 1 decivel átlagban?!
3. Nehezebb parkolni, mikor jobban körbelátható a kasztnija, mint egy akármilyen sedáné?!

Oldpiet, ne szívass már ilyen hülyeségekkel, légyszi...  :surrender:
1. egy Yaris kb felébe kerül mint egy Avensis, használtban ne hasonlítsad, mert nem egyforma mértékben "romok"Lehetnek akár egy árban is :D  De minden többe kerül a nagyobban: gumi, több olaj stb.
2. Magadat ne vedd alapul az "csoda" :sorcerer: amit csinálsz :wacko:. Szerintem 2-3 liter különbség simán lehet pl városban. És általános hogy egy autóban 1 vagy 2 ember utazik, ha többen az már csak pár %-a km-eknek -pl nálam. 1-2 ember meg egy Yarisban is kényelmesen elfér :szemez:
3. Hiába látod a kombid sarkát, ha túl rövid a parkolóhely. Mondjuk én az enyémnek egyik sarkát se látom, csak saccolom. Sokszor a szélesség is gond.