ha autóvásárlás előtt állnék, én sem hagynám ki a külföldi piacot.
Elég csak rákeresni a kívánt példányra pl. mobile.de-n. Mennyi gusztusos és ahogy Te is írtad, megkímélt autó van.
Nyugodtabb szívvel lehetne kint választani.
Itthon ritka kifogni egy frankó autót. Ismerős, belső kör stb sem árt.
Ezzel a német piacos lehetőséggel én is kacérkodtam annak idején. Sok helyen lehet olvasni, hogy a németországi hirdetőkkel/hirdetésekkel is óvatosan kell bánni, mert a használt autó piac jó része már ott is a bevándorló törökök, lengyelek, stb. kezében van. Ettől függetlenül sokkal nagyobb számban tűnnek fel megtekintésre érdemes példányok, ha vki kifejezetten megkímélt, leinformálható, jól karbantartott autót keres.
A behozatal papíros részétől nem féltem sose, az évi több tízezer behozott autó olajozottan tartja a bürokrácia gépezetét. Ha nem hoz az ember vmi extra különleges csodabogarat, akkor pikk-pakk elintézhetőek a papírügyek.
Azonban ha elkezdek költségeket számolni, akkor a kis kiruccanás kezdi jelentésen megdobni az autó vételárát.
Konkrét példaként nézzük a Pomk kolléga által
linkelt mobile.de-s keresést.
Ezekből nagyjából találomra kiválasztottam 4 db helyileg legalább kicsit is közel eső példányt (
ezt,
ezt,
ezt és
ezt )
Csináltam egy útvonaltervet, ami 2770 km-nek adódott, még ilyen relatíve egyfelé eső célpontok esetén is.
Számoljunk: ha mondjuk egy 7 l/100km (autópályán) autóval járom ezt a kört, akkor az kb. 80.000 Ft csak üzemanyag, plusz autópályadíjak, plusz 1 nap szállás 2 személyre 15.000 Ft, plusz kaja és már bőven 100.000 Ft fölött vagyunk és még haza sem hoztuk az esetleg megvett autót és a plusz egy fő is csak baráti szívességből jött el.
Tegyük fel, hogy miután megnéztük az összes kiszemeltet, az egyiket megvesszük. Azért akkor utazás vissza az x. helyre (plusz költség). Azután az "új" szerzeményt is haza kellene hozni, ami ugye megint csak üzemanyag, autópálya, esetleg ideiglenes rendszám, kutyafüle. Mindent összeszámolva könnyen bele lehet sóhajtani egy ilyen túrával a 200.000 Ft-ba is.
És akkor még arról a rizikóról nem is beszéltem, hogy a kinézett, lebeszélt autók közül egyik sem jön be, azaz kb. 100.000 Ft megy a levesbe, vettünk rajta egy kirándulást és tapasztalatot.
Ezeket a dolgokat én annak idején egy olyan autónál, ami összesen kb. 1.000.000 Ft-ot ér nem mertem bevállalni. Plusz 200.000-ért ebben a kategóriában itthon is lehet keresgélni, maximum tovább kell várni, mint Németországban. Sokkal tovább
.
A másik része a dolognak, hogy ami valóban szépen karbantartott, viszonylag keveset futott, leinformálható autó, annak bizony Németországban meg is kérik a felárát.
Mindent összeadva nekem ez a tortúra egy > 2.000.000 Ft-ot érő autónál jön szóba.
De hát ugye kinek a pap, kinek a paplan...
Másrészről viszont érdemes erről az autóbehozatal dologról az álmodozáson túl kicsit konkrétabban is beszélgetni, hogy mindenki lássa, hogy nem fenékig tejfel ma egy autót importálni, még ha minden 2. ember így is dönt manapság.
Üdv:
BF