Nem próbáltam 1.8-ast csak 2.0-ást, de az kicsit csalódás nekem. 1.6-os 98LE Peugeot 306-ból átülve motorteljesítményben nem érzem a nagyságrendi különbséget (másban persze igen). Pedig kg/LE-ben messze jobb az AveII. Lehet, hogy mert a régi kocsim 8 szelepes volt és kevésbé pörgetve is húzott, vagy mert kifogtam egy gyengébb példányt. Nem tudom más hogy van vele, de én a stresszmentes vezetés érdekében nem szeretek 3000 fölé pörgetve járkálni.
Ha valaki próbálta mindkettőt, tudná jellemezni az 1.8 vs 2.0 különbséget, érzésre, hétköznapi körülmények közt? (tehát nem az érdekel, hogy kettesben 6000-nél jobb-e a 2.0)
Pedig - részben - pont leírtad az okát, hogy miért nem érzed sokkal erősebbnek:
1. a 2.0 D4 benzin motor egy ún. lean-burn/szegény keverékes motor, ami azt jelenti, hogy kb 3500-as fordulatig szinte hangtalan, alig fogyaszt benzint, de kevésbé is megy, ellenebn, e fölött megjön az ereje és érződik a 150LE. Ha Te 3000-ig használod, akkor az autó többlet súlya és nagyságrenddel jobb hangszigetelése miatt nem fog feltűnni annyira a különbség, pedig, ha a stopperrel mérnéd a menetteljesítményt, könnyedén jobb értékek jönnének ki az Ave javára.
2. Próbáld ki nyugodtan, mit művel 3500 felett! Az enyém csak 1,8-as, de a 4000-es értéket elhagyva igen nagyot (de minimum kényelmeset) lép majdnem mindegy, milyen sebességről van szó. Ezek a vvt-i motorok (a 2.0 is) így működnek. Ezért szeretjük őket.