Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4398001 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #13725 Dátum: 2013.06.06 09:41:45 »
Nem próbáltam 1.8-ast csak 2.0-ást, de az kicsit csalódás nekem. 1.6-os 98LE Peugeot 306-ból átülve motorteljesítményben nem érzem a nagyságrendi különbséget (másban persze igen). Pedig kg/LE-ben messze jobb az AveII. Lehet, hogy mert a régi kocsim 8 szelepes volt és kevésbé pörgetve is húzott, vagy mert kifogtam egy gyengébb példányt. Nem tudom más hogy van vele, de én a stresszmentes vezetés érdekében nem szeretek 3000 fölé pörgetve járkálni.

Ha valaki próbálta mindkettőt, tudná jellemezni az 1.8 vs 2.0 különbséget, érzésre, hétköznapi körülmények közt? (tehát nem az érdekel, hogy kettesben 6000-nél jobb-e a 2.0)
Pedig - részben - pont leírtad az okát, hogy miért nem érzed sokkal erősebbnek:
1. a 2.0 D4 benzin motor egy ún. lean-burn/szegény keverékes motor, ami azt jelenti, hogy kb 3500-as fordulatig szinte hangtalan, alig fogyaszt benzint, de kevésbé is megy, ellenebn, e fölött megjön az ereje és érződik a 150LE. Ha Te 3000-ig használod, akkor az autó többlet súlya és nagyságrenddel jobb hangszigetelése miatt nem fog feltűnni annyira a különbség, pedig, ha a stopperrel mérnéd a menetteljesítményt, könnyedén jobb értékek jönnének ki az Ave javára.
2. Próbáld ki nyugodtan, mit művel 3500 felett! Az enyém csak 1,8-as, de a 4000-es értéket elhagyva igen nagyot (de minimum kényelmeset) lép majdnem mindegy, milyen sebességről van szó. Ezek a vvt-i motorok (a 2.0 is) így működnek. Ezért szeretjük őket.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13726 Dátum: 2013.06.06 09:43:38 »
bocs, lehet hogy kicsit elkeveredtem, és az AveIII 1.8-asa volt a téma... akkor vegyük úgy hogy nem arra reflektáltam, csak magában panaszkodtam :)
Szerintem én is. Nem baj. Az AveIII 1,8-asa és 2.0-ja között nagyon minimális lehet a különbség, szerintem nem is lehet észre venni.

Az Ave II esetében a 129Le-s 1.1-as és a 147LE-s 2.0 között már észrevehető a különbség. Kb annyi, qamennyit a számok is mutatnak: 1 lépcső.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

ggeri

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13727 Dátum: 2013.06.06 09:49:40 »
Az Ave II esetében a 129Le-s 1.1-as és a 147LE-s 2.0 között már észrevehető a különbség. Kb annyi, qamennyit a számok is mutatnak: 1 lépcső.
Ha ezt tapasztalatból mondod, akkor köszi, megnyugodtam, hogy a jobbat úgysem vehettem volna (automatát meg dízelt nem akartam). Pár helyen olvastam, hogy a 2.0 alig megy jobban, csak zabál.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13728 Dátum: 2013.06.06 10:04:00 »
Ha ezt tapasztalatból mondod, akkor köszi, megnyugodtam, hogy a jobbat úgysem vehettem volna (automatát meg dízelt nem akartam). Pár helyen olvastam, hogy a 2.0 alig megy jobban, csak zabál.
Minél nagyobb a motor, annál kevésbé éri meg városban használni a fogyasztás miatt.
De utazásokra, vagy csak országutakra ugyanolyan jól fogyasztó motor a 2.0 is, mint a kisebbek. Csak több tartalék van benne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13729 Dátum: 2013.06.06 10:08:09 »
A II.-es Avensiseken kívűl nem tudok olyan Toyota modellről, ahol gond lett volna a Xenonnal (még Corollákat/Aurisokat is Xenonnal adtak a ráncfelvarrásig - Exe kivitelben).
A Lexus esetében pedig a 98-ban megjelent GS-óta kínálnak Xenont alapáron, de nem rémlik, hogy olvastam volna bármi rosszat is róluk.
Ezek meg már ugyebár kanyarkövető Xenonok, újabb technológia meg miegymás, szóval annyira nem tartanék tőlük.  ;)
Mennyi az üzem ideje a xenonnak?
Fery

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10723
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13730 Dátum: 2013.06.06 10:43:43 »
Mennyi az üzem ideje a xenonnak?

Ez jó kérdés. Ha jól rémlik Palaczk, Lévai Béla, Neoxon és jómagam esetében volt már annyira durva a helyzet (gyakorlatilag semmit se láttál sötétben a Xenonnal), hogy komplett lámpacsere / vagy foncsorfelújítás lett a dologból.
A számla már nincs meg, valamikor 2010 környékén lett cserélve nálam, az autó 5 éves lehetett és 70-80e km lehetett benne.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #13731 Dátum: 2013.06.06 11:26:05 »
Az az Ave übermotorja (tényleg annak gondolom), de a fenntartása, biztosítása nem veheti fel a versenyt az 1,8-aséval. Ahogy írtam is: az 1,8 az ideális motor az Ave méretű kasztniba. Se nem kevés, se nem túl sok. Semmiben.
szerintem meg nem  :tt2: utaztanm eleget telepakolva, négyen, boxszal. talán a kéziváltóval egy kétezres is elég, mindenesetre én maradéktalanul elégedett voltam a teljesítménnyel. meg is fogadtam, hogyha megint kocsit veszek, akkor megcélozzuk a 10kg/LE arányt  :devil: aztán majd meglássuk, mi ad ki a piac  :devil:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #13732 Dátum: 2013.06.06 11:29:34 »
Pedig - részben - pont leírtad az okát, hogy miért nem érzed sokkal erősebbnek:
1. a 2.0 D4 benzin motor egy ún. lean-burn/szegény keverékes motor, ami azt jelenti, hogy kb 3500-as fordulatig szinte hangtalan, alig fogyaszt benzint, de kevésbé is megy, ellenebn, e fölött megjön az ereje és érződik a 150LE. Ha Te 3000-ig használod, akkor az autó többlet súlya és nagyságrenddel jobb hangszigetelése miatt nem fog feltűnni annyira a különbség, pedig, ha a stopperrel mérnéd a menetteljesítményt, könnyedén jobb értékek jönnének ki az Ave javára.
2. Próbáld ki nyugodtan, mit művel 3500 felett! Az enyém csak 1,8-as, de a 4000-es értéket elhagyva igen nagyot (de minimum kényelmeset) lép majdnem mindegy, milyen sebességről van szó. Ezek a vvt-i motorok (a 2.0 is) így működnek. Ezért szeretjük őket.
bizonyám. az avensis annyira halk, hogy valszeg nem érzed benne úgy a sebességet, gyorsulást, mint egy régebbi kompaktban. meg még rugózik is.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13733 Dátum: 2013.06.06 11:30:04 »
Ez jó kérdés. Ha jól rémlik Palaczk, Lévai Béla, Neoxon és jómagam esetében volt már annyira durva a helyzet (gyakorlatilag semmit se láttál sötétben a Xenonnal), hogy komplett lámpacsere / vagy foncsorfelújítás lett a dologból.
A számla már nincs meg, valamikor 2010 környékén lett cserélve nálam, az autó 5 éves lehetett és 70-80e km lehetett benne.  :hmmmm:
nekem is  :devil:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13734 Dátum: 2013.06.06 11:33:13 »
Ahogy elnézem, ez a Multidrive nevezetű váltó tulajdonképpen CVT, nem? A gyári fogyasztási adatai alapján ez a kombó nem eszik többet, mint az én 1. generációs 1ZZ-m manuális váltóval... Ha ez így van, akkor hujuj... lehet, hogy nem is hibrid lesz a következő autóm?  :whistling: :surrender: :szemez: :otlet:
Ismerősnek van CVT váltos Verso-ja, 1,8-as motorral. Ha sokat mész egyenletes tempóval, akkor tényleg jobb a fogyi, mert autópályán neki 150-nél is 2000 alatt marad a fordulat, ha csak egyenletesen kell haladni. Vársoban többet eszik, mint az előző szintén 1,8-as, de manuális váltós Versoja.

Amúgy az Ave I-hez képest nekem nem tetszett az Ave III motorja, nekem nagyon pörgetni kellett. (De lehet, hogy csak szokni kéne.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13735 Dátum: 2013.06.06 12:22:48 »
Nem próbáltam 1.8-ast csak 2.0-ást, de az kicsit csalódás nekem. 1.6-os 98LE Peugeot 306-ból átülve motorteljesítményben nem érzem a nagyságrendi különbséget (másban persze igen). Pedig kg/LE-ben messze jobb az AveII. Lehet, hogy mert a régi kocsim 8 szelepes volt és kevésbé pörgetve is húzott, vagy mert kifogtam egy gyengébb példányt. Nem tudom más hogy van vele, de én a stresszmentes vezetés érdekében nem szeretek 3000 fölé pörgetve járkálni.

Ha valaki próbálta mindkettőt, tudná jellemezni az 1.8 vs 2.0 különbséget, érzésre, hétköznapi körülmények közt? (tehát nem az érdekel, hogy kettesben 6000-nél jobb-e a 2.0)


Helló!

Nekem csak a 2.0-val tapasztalatom, de ha csak 3000-ig pörgeted, akkor ahogy az előbbiekben bepi is írta, nem fogod szerintem érezni a különbséget az 1.8-hoz képest a 2.0 szegénykeverékes tulajdonsága miatt.
A 2.0 3000, de szerintem inkább 3500 felett lép egy kellemeset. Ott jöhet ki a többlet igazán az 1.8-hoz képest.

Meg szerintem amúgy is alap dolog, hog szívó benzines motort, hogy igazán haladni tudjál, pörgetni kell. Ezek a vvti-k meg talán még szeretik is. :-)

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13736 Dátum: 2013.06.06 12:26:39 »
Szerintem én is. Nem baj. Az AveIII 1,8-asa és 2.0-ja között nagyon minimális lehet a különbség, szerintem nem is lehet észre venni.

Új autó árban viszont elég nagy a különbség. Annyira, hogy véleményem szerint a jobb fogyi és a rugalmasabb motorkarakterisztika miatt 2.0 benzin áráért a 2.0 dízel a javasolt.
Lehet ez az oka, hogy nem nagyon találni a használt piacon AveIII 2.0 benzinest.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13737 Dátum: 2013.06.06 12:27:06 »
Amúgy az Ave I-hez képest nekem nem tetszett az Ave III motorja, nekem nagyon pörgetni kellett. (De lehet, hogy csak szokni kéne.)

Nekem az volt a tapasztalatom, hogy az I-es Avensis rugalmasabb, jobban megy alul, míg felül nincs különbség a két autó között. Talán a tömegkülönbség miatt lehet így. Viszont a III-as Avensis a hosszabb legfelső fokozatának köszönhetően kellemesebb, csendesebb volt autópályatempónál. Meg összességében is egy sokkal "komolyabb" kocsi. Naná, a két generációnyi különbség bőven meglátszik.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #13738 Dátum: 2013.06.06 14:28:55 »
kettőnégy rulez! :winkiss:
Az is csak kavedaralo! 3.5 V6 alatt nincs elet  :lol:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #13739 Dátum: 2013.06.06 14:35:01 »
A II.-es Avensiseken kívűl nem tudok olyan Toyota modellről, ahol gond lett volna a Xenonnal (még Corollákat/Aurisokat is Xenonnal adtak a ráncfelvarrásig - Exe kivitelben).
Nem voltam vilagos, de en az AveII xenonosokra ertettem, amiket bepi linkelt  :yes: :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX