Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4364157 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10140 Dátum: 2010.09.28 21:00:44 »
A 0W-20 olaj igen drága (10e/l) és kétlem hogy egy 450e km-es kocsiba érdemes versenyolajat tölteni ezen az áron.
:eek:
Még 4 liter is olcsóbb (pl. ) és egy Toyota márkaszervizben is "csak" 3.700 körül van literje.
Püff!
Akkor az a 4l-es kanna ára volt (a brit tudósok oldalán)?
Mindamellett, továbbra is kérdezem:
Mi a pókfülének kell egy utcai autóba magas hőtűrésű olajat tölteni, ha a tulaj csak utcai autóként (alacsony fordulaton) használja a gépet?
Az 5W-30(40) szerintem bőven elég.
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10141 Dátum: 2010.09.28 21:03:18 »
Nekem pl pont a 0W20 az ajánlott olaj a szerviz könyv szerint.
De miért is versenyolaj ez (azok nem xW50 és társai)?
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.28 21:06:02 írta Nagycitrom »

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10142 Dátum: 2010.09.28 21:54:54 »
Nekem pl pont a 0W20 az ajánlott olaj a szerviz könyv szerint.
De miért is versenyolaj ez (azok nem xW50 és társai)?
A te kocsid nem Yaris 450e-el.
www.silkoleneoil.com/pdf/ProR0w20.pdf
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10143 Dátum: 2010.09.28 22:09:17 »
A te kocsid nem Yaris 450e-el.
Az igaz  :D Mint hogy az is, hogy egy 450e km-es  motorba en sem tennék ennyire híg olajat.
De attól még a versenyolaj nem 20-as, hanem 50, 60  ;)

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10144 Dátum: 2010.09.29 19:29:53 »
De attól még a versenyolaj nem 20-as, hanem 50, 60  ;)
Legyen! ::)
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10145 Dátum: 2010.09.29 21:56:57 »
De attól még a versenyolaj nem 20-as, hanem 50, 60  ;)
Legyen! ::)

A 20-as olaj jóval "hígabb", így jót tesz a fogyasztásnak. Ez ugyebár a fő szempont Zénókánál. És egyszer egy decit nem eszik, akkor miért ne? Az már csak hab a tortán, hogy hidegindításkor is jó...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10146 Dátum: 2010.09.30 15:02:05 »
Nálam az okoz olajfogyasztást, hogy a napi rutinja ez az autónak: beindít, elmegy munkába (2km) leállít, délután beindít, hazamegy, leállít. Fel sem melegszik a motor. Valvoline 10W40 van benne, mondjuk az kérdéses, hogy mennyi olaj volt benne olajcserekor, mert nem én csináltam, az viszont érdekes, hogy most 1000km alatt semmit nem fogyasztott, pedig 1 decit kellett volna ennie, ha az előző 6000-et nézem. Mondjuk azóta megkapta az új gyertyákat is.
Most próbálnád azt meg, hogy kimész autópályára és letekersz mondjuk 150 km-t egy 130-140-es tempóval... Rögtön eltűnne pár deci az olajból. Ilyen rövid utakon, soha fel nem melegedő motorral elég sok benzin kerül bele, ami elleplezi a fogyást - magyarul hígul az olaj, ezért kell gyakran cserélni. Kizárólag ilyen használat mellett én legkésőbb 5000 km, vagy 1 év eltelte után kicserélném. A 40-es melegoldali viszkozitás jó ötlet, mert kompenzálja valamennyire ezt a hígulást; ellenben szvsz 10 W helyett érdemes lenne 5 W-t használnod, meghálálná a motor emellett az extrém rövid utas használat mellett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10147 Dátum: 2010.09.30 15:43:17 »
Hadd próbáljam meg egy, végletekig leegyszerűsített, példával magyarázni a dolgot.
Felülsz a 18 sebességes binyódra és lendület nélkül, a legmagasabb fokozaton, nekimész egy enyhe emelkedőnek.
100 m után faja gyereknek érzed magad, 200 m után már nem is olyan király, 300-nál mintha le akarna szakadni a lábad.
Te vagy a motor és a teher, a váltó az ami, a váz a kaszni.
A térdeid terhelted túl, amikor csak arra figyeltél hogy a pedált kevesebbszer kelljen lenyomni.
Nem közvetlenül az olajfogyasztást növeled ha így vezetsz, hanem a motort és az egész erőátviteli rendszert terheled túl szükségtelenül.

Félrevezető összehasonlítani különböző (méretezésű és űrtartalmú) motorok terheléstűrését.
Egy állómotor akár több év folyamatos üzem után is korrekt állapotú (egyenletesen alacsony terhelés, optimalizált fordulatszám).

A 0W-20 olaj igen drága (10e/l) és kétlem hogy egy 450e km-es kocsiba érdemes versenyolajat tölteni ezen az áron.

Szétpörgetni meg mindent lehet.
Xanyi megválaszolta a lényeget.

A fenti bringás példát ezerszer hallottam már  :) ... Kissé sarkított, és autók esetében csak egészen extrém használat (lásd: ha valaki full hülye és folyamatosan 1000-1200-as fordulatról gyorsít padlógázzal emelkedőn) esetén okozhat bármiféle károsodást; akkor is csak nagyon hosszú távon. Ez egy mélyen gyökerező masszív tévhit, hogy az alacsony fordulaton "erőltetés" árt a motornak. A magas(abb) fordulatszám sokkal többet árt. Egy motor élettartama szempontjából a legjobb használat az, ha alapvetően minél alacsonyabb fordulaton használjuk, és emellé időnként kap némi tartós közepes fordulatot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10148 Dátum: 2010.09.30 15:56:15 »
A te kocsid nem Yaris 450e-el.
Az igaz  :D Mint hogy az is, hogy egy 450e km-es  motorba en sem tennék ennyire híg olajat.
De attól még a versenyolaj nem 20-as, hanem 50, 60  ;)
Vannak olyan versenyek (jellemzően a gyorsulásiak, ahol rövid ideig tart az igénybevétel, viszont mindennél fontosabb a minél gyorsabb felpörgése a motornak), ahol direkt ilyen 20-as olajokat használnak. 50-est meg 60-ast jellemzően a hosszabb távú igénybevételt jelentő versenyeken alkalmaznak, ahol fontosabb az extrém hőtűrés és a kenőfilm stabilitása.

Az, hogy milyen motorba milyen olaj a jó választás, elsődlegesen a motor állapotának és a vezetési stílusnak a függvénye. Zénóka extrém alacsony fordulatokon használja a semennyi olajat sem fogyasztó motorját. Neki jó választás a 20-as olaj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10149 Dátum: 2010.09.30 16:47:38 »
Nálam az okoz olajfogyasztást, hogy a napi rutinja ez az autónak: beindít, elmegy munkába (2km) leállít, délután beindít, hazamegy, leállít. Fel sem melegszik a motor. Valvoline 10W40 van benne, mondjuk az kérdéses, hogy mennyi olaj volt benne olajcserekor, mert nem én csináltam, az viszont érdekes, hogy most 1000km alatt semmit nem fogyasztott, pedig 1 decit kellett volna ennie, ha az előző 6000-et nézem. Mondjuk azóta megkapta az új gyertyákat is.
Most próbálnád azt meg, hogy kimész autópályára és letekersz mondjuk 150 km-t egy 130-140-es tempóval... Rögtön eltűnne pár deci az olajból. Ilyen rövid utakon, soha fel nem melegedő motorral elég sok benzin kerül bele, ami elleplezi a fogyást - magyarul hígul az olaj, ezért kell gyakran cserélni. Kizárólag ilyen használat mellett én legkésőbb 5000 km, vagy 1 év eltelte után kicserélném. A 40-es melegoldali viszkozitás jó ötlet, mert kompenzálja valamennyire ezt a hígulást; ellenben szvsz 10 W helyett érdemes lenne 5 W-t használnod, meghálálná a motor emellett az extrém rövid utas használat mellett.

az 1000km-ből konkrétan 200km volt 120-130 közötti tempóval és akkor nem tűnt el olaj. No mindegy most nem cserélek benne olajat, úgyis árulom, a 10ezerig van még 3, az 1 évig van még 1 hónap.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10150 Dátum: 2010.10.01 19:05:25 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol-4155544
Höhh, 265E Ft?
Külföldi papíros lehet vagy miért ennyi? Bár bontásra simán megéri :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

pinyo24

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 273
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10151 Dátum: 2010.10.01 19:08:30 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol-4155544
Höhh, 265E Ft?
Külföldi papíros lehet vagy miért ennyi? Bár bontásra simán megéri :)
Biztos lopott!
99' Avensis 1.6 4A-FE

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10152 Dátum: 2010.10.01 19:31:39 »
Okmányok jellege:   Okmányok nélkül
Állapot:   Motorhibás
         

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10153 Dátum: 2010.10.01 19:46:10 »
Jaja,ezeket láttam.
De a motorhiba leírása annyira nem tűnik vészesnek.
Hát jah okmányok nélkül.
Nem mintha forgalomba szeretném/nénk állítani vagy ilyenek :)
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #10154 Dátum: 2010.10.01 20:14:51 »
Okmányok nélkül=bontásra.  :) Szerintem.