Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Dakar  (Megtekintve 14330 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4278
  • Rájder
  • Autó: Alfa159sw
Re: Dakar
« Válasz #15 Dátum: 2009.01.06 18:43:50 »
4. szakasz - kedd, január 6.
Jacobacci - Neuquen

Összekötő: 4 km, Speciál: 459 km, Összekötő: 25 km, Összekötő: 488 km



A Szalay Balázs vezette Opel Antara RR kormányrúdja eltört a mai szelektíven a CP1 ellenőrzőpont előtt, a 186. kilométernél. Pillanatnyilag ott állnak, ám Darázsi kamionjának hiányában a biztos segítség elmaradt. Azért még reménykednek, hogy valaki kisegíti őket, mert ugyan meg lehet helyben javítani a kormányt, de ahhoz hegesztésre van szükségük.

Hasonló cipőben jár a Nissannal versenyző olasz Matteo Marzotto a 208. kilométernél. Úgy tűnik, hogy a szervezők jóslata, miszerint a rendkívül technikás pálya átrendezi az erőviszonyokat, igaznak bizonyul.

A többi versenyben lévő magyar egység szerencsére még nem küzd ilyen és ehhez hasonló problémákkal. A mai szakaszon egyelőre Szaller Zoltán nyújtja a legjobb teljesítményt, aki az első ellenőrző pontnál a 18. helyen haladt át. A magyar motoros Dési János immár 4. napja rendkívül stabil és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtva teljesítette a mért távot a 42. helyen.

A Palik-Darázsi kettős remek autózással a 21. helyen fejezte be a mai szakaszt. Liszi László versenyautója a mai napon is kamionok között rajtolt, így az ő nehézségeik a "mélyített" pályával tovább folytatódnak. Marc ComaJelenleg a 82. helyen tartózkodnak az első ellenőrzőpontnál.

A motorosok nemzetközi mezőnyében az összetettben is élen álló Marc Coma nyerte a mai szakaszt. Az eddig rendkívül balszerencsés Cyril Despres futott be a második helyre, míg a harmadikra az amerikai Jonah Street. A magyar motoros Dési János a mai gyorsasági szakasz végét a 41. helyen érte el.

A gyári autósok között vérre menő küzdelem folyt az összetettben élen álló Carlos Sainz és és a tegnapi szakaszagyőztes katari Nasser Al-Attyah között. Kettejük idejének a különbsége a 380 kilométeres gyorsasági végére mindössze 6 másodperc volt a spanyol javára.  A harmadik helyet Luc Alphand szerezte meg, aki a tegnapi technikai gondokkal terhelt nap után ma kiválóan teljesítette a hányattatott sorsú dízel Mitsubishijével a távot.
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.06 18:47:22 írta kis_andras »
kisa
born to ride

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4278
  • Rájder
  • Autó: Alfa159sw
Re: Dakar
« Válasz #16 Dátum: 2009.01.07 09:04:25 »
A tegnapi probléma egy kicsit bővebben...

zalay Balázs és Bunkoczi László az Opel Antara RR fedélzetén tovább hozták nagyszerű formájukat, folyamatos tempóban a 20. hely körül autóztak. A 186. km azonban megtörte a sikerszériát, az Opel kormányrúdja eltörött. Itt jön a képbe a sokat emlegetett, versenybe nevezett szervizkamion szerepe, hiszen ha Darázsiék versenyben lettek volna, egy gyors hegesztés segített volna a bajba jutott Szalayékon. Azonban efféle szerszámokkal az autók nincsenek felszerelve a viadalon, így magukon kívül senki másra nem számíthattak.

„Először nem tudtuk, mihez kezdjünk. Egyet tudtunk, ezt a helyszínen nem tudjuk megjavítani, hacsak nem kapunk egy hegesztőt. Végül az lett a megoldás, hogy egy mezei fogóval fogtam a kormány csonkját, azzal próbáltam irányítani, így tettünk meg kb. 10 km-t a CP1 pontig. – idézte fel viszontagságaikat Szalay – Ott volt néhány néző, az egyik teherautójának platóján pedig véletlenül volt egy hegesztőgép. Nagy szerencsénk volt. Ezután már a szokásos tempónkban haladtunk tovább. Leszámítva két hatalmas durrdeffektet, amikor valósággal szétdurrant az abroncs a felnin, sőt, másodszor maga a felni is kettétört. Egyébként nagyon szép lett volna a nap, nagyon jó lendületes, technikás részekkel, mély homokkal tarkítva, csak közbejött a kormányrúd.”   

A Szalay-Bunkoczi páros végül több mint 7,5 órás késéssel ért be a célba a 135. helyen, melynek eredményeként összetettben visszacsúsztak az 51. pozícióig. A kormány problémája csak a terepen okoz ekkora bajt és időveszteséget, a táborban a szervizesek természetesen meg tudják javítani, így teljes harci díszben újra rajthoz állhat az Opel és legénysége. A gond a starthellyel lesz, a középmezőnyből nehéz lesz a nagy porban előzgetni, de az eddigi eredmények alapján közel 36 náluk lassabb járművel kell megküzdeniük, mire elérik a nekik megfelelő tempóval autózó egységeket.

A Daniel Saskin-Damir Bruner horvát autós páros a csapat másik Opel Antrarájával ma gond nélkül autózott, a 74. időt autózta +02:12:51 lemaradással az elsőként befutott Carlos Sainz (VW) mögött, ezzel összetettben a 120. helyre kerülve.

A tegnap póruljárt kamionos Darázsi trióhoz megérkezett a felmentősereg, a csapat Gaál József vezette szervizkamionja sietett a segítségükre. A T4-es MAN kamion azonban nem tud sem önerőből, sem vontatva mozdulni, ezért holnap reggel traileren indulnak el Buenos Airesbe. A csapat a mentőakció folyományaként kissé szétesett, de ez pusztán földrajzi kérdés, az összetartás nagyon is ott van a csapattagokban. Ha minden igaz, holnaputánra ismét összeáll a társaság, persze Bahor Bea kivételével, aki irányt vesz Budapest felé a napokban.
kisa
born to ride

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4278
  • Rájder
  • Autó: Alfa159sw
Re: Dakar
« Válasz #17 Dátum: 2009.01.07 19:10:53 »
Holtan találtak egy francia motorost    2009. január 07. 13:14

"A Dakar Rally amellett, hogy a világ legnehezebb és ezáltal a leghíresebb tereprali verseny, sajnos a leghírhedtebb is, mert minden évben gyűjti a halálos áldozatokat.

Kedden találtak rá Pascal Terry francia motorosra (Yamaha, 192. rajtszám) az argentín pampákon a Dakar útvonalán. A versenyző vasárnap tűnt el, azóta keresték és egy megközelíthetetlen helyen találtak rá sűrű növényzettel borított területen, 15 méterre a motorjától. Habár a motoros műholdas vészjeladója már 4-én működésbe lépett, a versenyigazgatóság erről csak 5-én szerzett tudomást. A keresés ezért csak közel egy nap késéssel indult meg, amibe a szervezők mellett a helyi polgári védelem és a csendőrség egységei is bekapcsolódtak.

Balesete után még életben volt, sisakját maga vette le, étel és ital is volt mellette, illetve egy kis menedéket is készített magának. A 49 éves francia versenyző élete első Dakarján vett rész. A csendőrség a holttest felfedezése után automatiksan nyomozást indított a haláleset részletes körülményinek felderítésére.

Amikor a Dakar rallyt létrehozták, Ő még csak húszas évei elején járt és szenvedélyes motocross versenyzőként csodálattal tekintett Thierry Sabine-ra, a felfedezőre. A barátja Pascal Gilbert, aki már kétszer részt vett az idei versenyt megelőzően autóval a Dakaron, győzte meg arról, hogy induljanak. A választásuk a négykerekűek helyett a motorokra esett. A két normandiai versenyző ezután fordult Antoine Morel csapatához, hogy segítsenek nekik a felkészülésben és versenyzésben.

Pascal Terry a Dakar Rally 31 éves történetének az 52. halottja."


Nyugodjon békében!
kisa
born to ride

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Dakar
« Válasz #18 Dátum: 2009.01.07 19:21:50 »
Holtan találtak egy francia motorost    2009. január 07. 13:14

"A Dakar Rally amellett, hogy a világ legnehezebb és ezáltal a leghíresebb tereprali verseny, sajnos a leghírhedtebb is, mert minden évben gyűjti a halálos áldozatokat.

Kedden találtak rá Pascal Terry francia motorosra (Yamaha, 192. rajtszám) az argentín pampákon a Dakar útvonalán. A versenyző vasárnap tűnt el, azóta keresték és egy megközelíthetetlen helyen találtak rá sűrű növényzettel borított területen, 15 méterre a motorjától. Habár a motoros műholdas vészjeladója már 4-én működésbe lépett, a versenyigazgatóság erről csak 5-én szerzett tudomást. A keresés ezért csak közel egy nap késéssel indult meg, amibe a szervezők mellett a helyi polgári védelem és a csendőrség egységei is bekapcsolódtak.

Balesete után még életben volt, sisakját maga vette le, étel és ital is volt mellette, illetve egy kis menedéket is készített magának. A 49 éves francia versenyző élete első Dakarján vett rész. A csendőrség a holttest felfedezése után automatiksan nyomozást indított a haláleset részletes körülményinek felderítésére.

Amikor a Dakar rallyt létrehozták, Ő még csak húszas évei elején járt és szenvedélyes motocross versenyzőként csodálattal tekintett Thierry Sabine-ra, a felfedezőre. A barátja Pascal Gilbert, aki már kétszer részt vett az idei versenyt megelőzően autóval a Dakaron, győzte meg arról, hogy induljanak. A választásuk a négykerekűek helyett a motorokra esett. A két normandiai versenyző ezután fordult Antoine Morel csapatához, hogy segítsenek nekik a felkészülésben és versenyzésben.

Pascal Terry a Dakar Rally 31 éves történetének az 52. halottja."


Nyugodjon békében!


Ez nagyon szomorú! Nehéz lehet a barátjának is!
BekeN

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4278
  • Rájder
  • Autó: Alfa159sw
Re: Dakar
« Válasz #19 Dátum: 2009.01.07 19:30:48 »
Szerintem felháborító, hogy egy vasárnapi műholdas vészjelzésre kedden reagálnak-szerdai eredménnyel.
Mit élhetett át, mire gondolhatott, amíg várta a segítséget? Szörnyű lehetett neki....
kisa
born to ride

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: Dakar
« Válasz #20 Dátum: 2009.01.07 21:38:56 »
Szerintem felháborító, hogy egy vasárnapi műholdas vészjelzésre kedden reagálnak-szerdai eredménnyel.
Mit élhetett át, mire gondolhatott, amíg várta a segítséget? Szörnyű lehetett neki....

Hiába a technika! Mégis megtörtént a baj!!!
Nagyon sajnálom!
BekeN

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21856
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re: Dakar
« Válasz #21 Dátum: 2009.01.08 17:10:13 »
Szívinfarktus végzett a francia motorossal

2009. január 8. 9:58

A halálokok között tüdővizenyő is szerepel

Szívinfarktus végzett Pascal Terry francia motorossal, aki még a vasárnapi, második szakaszon tűnt el a Dakaron.

A halálokok között az argentin hírügynökség kórházi jelentésre hivatkozó beszámolójában tüdővizenyő is szerepel. A Telam szerint az ödémát "olyan táplálék fogyasztása váltotta ki, amely a szív és a légzőrendszer leállását idézte elő".

A 49 éves, első Dakarján elindult versenyzőt csak szerdán találták meg a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon. A Yamahával versenyző Terry a második etapon 197 km megtétele után értesítette a szervezőket arról, hogy kifogyott az üzemanyaga, de beszerzett valamennyit az egyik versenytársától. Később megpróbált vele két alkalommal is műholdas kapcsolatba lépni a szervezőbizottság, mindkétszer sikertelenül. A kommunikációs rendszerben valamilyen hiba lehetett, a párizsi központ ugyanis már 4-én este értesítést kapott arról, hogy működésbe lépett a motoros vészjelző rakétája, a helybéliek azonban erről csak 5-én reggel szereztek tudomást. Később az a téves információ terjedt el, hogy mégiscsak beérkezett a táborba.

Azután, hogy az argentin szervezők értesültek a segélykérésről, egy autót küldtek a feltételezett helyszínre, és a polgári védelem is a bajba jutott motoros felkutatására indult. Mivel a keresés eredménytelenül zárult, a csendőrség is bekapcsolódott az akcióba, végül helyi idő szerint hajnali két óra után megtalálták Terryt. 

"Nagyon nehezen megközelíthető, növényzettel sűrűn benőtt helyen feküdt, a motorja mintegy tizenöt méterre volt tőle. A sisakját levette és behúzódott az árnyékba, ahol valameddig nyilván ellátta magát, mivel vizet és élelmet is találtak mellette" - közölte az egyik szervező.

(telesport.hu/mti)


Sors bona nihil aliud

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4278
  • Rájder
  • Autó: Alfa159sw
Re: Dakar
« Válasz #22 Dátum: 2009.01.08 22:56:27 »
San Rafael - Mendoza
Összekötő: 76 km, Speciál: 178 km, Összekötő: 371 km, Összesen: 625 km



A szervezők a tegnapi szakasz nehézségei miatt a mai rajtot elhalasztották 1 órával, valamint a mért szakaszt lecsökkentették 178 kilométerre az eredeti 395-ről egy időközben járhatatlanná váló gázló miatt. A tegnapi szakaszt végül 385 jármű teljesítette, így kvalifikálva magukat a mai starthoz.  A szervezők ezután nem sokkal újabb halasztás mellett döntöttek, így az első motoros startideje helyi idő szerint 9:05-re módosult.

Az első helyről a tegnapi szakasz győztes amerikai Jonah Street rajtolt, az összetettben élen álló Marc Coma viszont csak a kilencedik helyről 16 perc hátránnyal. Coma a CP1-nél már a második helyig küzdötte vissza magát. A gyorsasági végére megszületett az eddig nem túl szerencsésen versenyző Cyril Despres idei első, pályafutása 17. szakaszgyőzelme. A második helyen Marc Coma futott be, míg a harmadikon Jordi Villadoms.  A tegnapi győztes Street csak a 11. pozíciót érte el. A magyar Dési János az eddigi teljesítményére jellemző kiegyensúlyozottsággal a már lassan védjegyévé váló tartományban, a 40. helyen futott be.

Az élmezőnyben autózó Luc Alphand navigátora enyhe rosszulléttel küzdött a 12. kilométernél, ezért kiálltak a versenyből. A navigátort elszállították Mendozaba, a mai táborhelyre, ahol az orvosi vizsgálat után kiderült, hogy nincs komolyabb gond az egészségével.

Az autósok között a 38. kilométernél a Volkswagen csapat uralta a mezőnyt.  Az első helyen az amerikai Miller, a másodikon a tegnapi győztes De Villiers, a harmadikon pedig Depping haladt át. Ezt a hegemóniát törte meg az első ellenőrzőpontnál az összetettben élen álló Al-Attiyah, aki átvette a vezetést több mint 20 perces előnyt szerezve. A quatari pilóta elmondása szerint a motorproblémákkal küzdött, a hűtővize felforrt. Emiatt egy GPS ellenőrzőpont kihagyása mellett döntött, mert nem merte megkockáztatni az autó végleges tönkretételét a dűnék között.

A 38. kilométernél a Szalay-Bunkoczi páros 35., míg a Palik-Darázsi kettős 34. helyen haladt el. Ezeket a helyeket tartotta mindkét páros az első ellenőrző ponton is. Lisziék a 38. kilométert a 42. helyen érték el, az ellenőrző pontot az 50-en.

A célban az első három helyezett sorrendje az ellenőrzőponthoz képest nem változott. Az első Nasser Al-Attiyah(BMV), a második Giniel De Villiers(VW) és a harmadik Mark Miller(VW). Palik László a 32. helyen ért be, míg Szalayi Balázs és Bunkoczi László a 33. helyre hozta be az Opel Antara RR-t.

A kamionosok mezőnye helyi idő szerint 13:37-kor rajtolt el, élen a tegnap hosszú párbaj után győztes Firdaus Kabirovval (Kamaz). A második helyen a honfitársa Vladimir Chagin(Kamaz) követte, míg a harmadik helyen az összetettben vezető Gerard De Rooy(Ginaf) indult neki a mai rövidített távnak. A kamionosok utolérték a mezőnyt a 38. kilométernél, az élen Chagin(Kamaz), mögötte  Kabirov(Kamaz). A harmadik pozícióban Tomecek (Tatra) üldözte őket. A szakaszt végül a "Cár" nyerte alig 20 másodperces előnnyel. Chaginnak pályafutása alatt ez a 45. szakaszgyőzelme a Dakaron. A második helyen Kabirov futott be, míg a harmadikon a triumvirátus elmaradhatatlan tagja, a holland De Rooy.
kisa
born to ride

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4278
  • Rájder
  • Autó: Alfa159sw
Re: Dakar
« Válasz #23 Dátum: 2009.01.09 17:15:38 »
Mendoza (ARG) - Velparaiso (CHL)
Összekötő: 80 km, Speciál: 243 km, Összekötő: 493 km, Összesen: 816 km


A 2009-es Dakarnak megadatott a tájképek és a terep változatossága, erre bizonyíték lehet e napi szakasz is, ahol a versenyzők megismerhetik az Andok Cordilleráit. Mielőtt megméretnek a hegyekben, át kell kelniük egy sor dűnén, elviselve egy szakasznyi fes-fest, amely sokban hasonlít a Szaharában található társára, de itt a helyiek csak "guadal"-nak hívják. Ez a nap tartalmazza ez egyetlen olyan szelektívet, ahol 3000 méteres magasságokban, technikás pályákon zajlik a verseny. A szakasz egyes részein látható majd az Aconcagua, az Andok legmagasabb pontja (6.959 m) is. A speciált követő összekötőn a versenyzők átkelnek a határon és elérik Velparaiso mellett fekvő tengerpartot.

A szervezők a mai napot immár lassan hagyománnyá váló módon útvonal módosítással kezdték. Az eredetileg első ellenőrzőpontként megjelölt 243. kilométernél határozták meg a mért szakasz célját, mintegy 176 kilométerrel megrövidítve azt az eredetihez képest. A kamionok mai szakaszát törölték, így csak a motorosok és autósok álltak rajthoz. A mezőny szörnyei és egyben mentőangyalai ezért összekötő szakaszként teszik meg a távot a mai táborig.

Helyi idő szerint 06:40-kor elrajtolt az első motoros, a tegnapi szakaszgyőztes Cyril Despres. Az összetettben élen álló Marc Coma 2 perccel mögötte másodikként indulhatott. A 91. kilométernál már átvette a vezetést a spanyol, a hazai pályán versenyző Francisco Lopez követte őt mindössze három másodperccel lemaradva, míg a harmadik helyen egy kicsit nagyobb hátránnyal, 1p 25mp-cel, a tegnapi szakaszgyőztes Despres. A 139. kilométerig  Lopez átvette a vezetést Marc Comatól, a harmadik pozíciót viszont Despres megőrizte. Ez az eredmény a szakasz végéig már nem változott. A magyar Dési a 139. kilométernél az 66-ként haladt el, a célig azonban feljött az 53. helyre.

A motorosok mai végeredménye: 1. Francisco Lopez (KTM, 02:36:09), 2. Marc Coma (KTM, +00:03:57), 3. Cyril Despres (KTM, +00:05:21)

Az 57. kilométernél az autós címvédő Stéphane Peterhansel autója kigyulladt de a másodpilótának sikerült a tüzet eloltania. A 80. kilométernél motormelegedési problémák miatt is meg kellett állniuk, ám ha küszködve is, de még versenyben vannak.

A 91. kilométerénél a spanyol Carlos Sainz vezette az autós mezőnyt.. Mögötte 9 másodperccel lemaradva az amerikai Robby Gordon és alig több mint 1 perc hátránnyal honfitársa Mark Miller alkotta az üldöző csapatot. A Szalay-Bunkoczi kettős 20-ként, a Palik-Darázsi páros 22-ként, Liszi Lászlóék pedig az 54-ként lépték át ugyanezt a pontot.

Az autós élmezőny befejezte a mára kiírt szelektívet. Az élen Carlos Sainz (VW) végzett, másodikként Mark Miller (VW, +00:03:41), nyomukban pedig Robby Gordon (Hummer, +00:04:13)

A Szalay Dakar Team másik autós egysége, a Daniel Saskin-Damir Bruner horvát páros a tegnapi szakaszon bent maradt éjszakára a sivatag dűnéi között, mert a motor hűtőfolyadék keringető rendszere leállt. Szerencsére nem maradtak egyedül, körülöttük még 20-30 jármű vesztegelt a homokban. A mentés ma reggel tudott elindulni hozzájuk, azonban a versenyt már bizonyosan nem tudják folytatni, számukra véget ért a küzdelem.

 
kisa
born to ride

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4278
  • Rájder
  • Autó: Alfa159sw
Re: Dakar
« Válasz #24 Dátum: 2009.01.17 20:28:21 »
A nem nagy érdeklődésre tekintettel elég hiányosan közvetítettem, de most már vége van :szemez:




Gyors szakasszal ért véget a 31. Dakar Rally. A versenyzők egy 227 km-es szelektív szakaszt teljesítettek, de összesen 792 km-t kellett megtenniük, hogy elérjenek Cordobából Buenos Airesbe, ahonnan január 3-án elrajtoltak. Murvás talajon folytatódott a küzdelem, tele gyors szakaszokkal, amely alkalmas arra, hogy a célszalag előtt még mindenki tövig nyomhassa a gázpedált az embertpróbáló viadal utolsó kiloméretein.

Ez azt jelenti, hogy akik ma beértek a célba, teljesítették a Dakar teljes távját, ami minden évben óriási megpróbáltatás, de az ideire egyöntetűen elhangzott, hogy nehézségét tekintve a Dakarok Dakarja volt. Ilyenkor a versenyzők hatalmas megkönnyebbülést éreznek és örömmámorban úszik mindenki, hiszen az év legnehezebb versenyét hagyták maguk mögött sikeresen. Ezúton gratulálunk mindenkinek, aki végigért a viadalon, illetve azoknak is, akik elindultak, de a küzdelem során kihullottak a mezőnyből.

A motorosok mezőnyében óriási küzdelmet vívott a két ász, a spanyol Marc Coma (KTM), valamint a címvédő Cyril Despres (KTM). Végeredményben az előbbi nyerte meg az idei futamot, majd’ másfél óra előnnyel a francia előtt, így ismét a KTM gyár győzedelmeskedett a riválisokkal szemben. A dobogó harmadik fokára David Frétigné (Yamaha) állhat fel, aki Dakart még nem nyert, és az elmúlt két hétben szakaszgyőzelmet sem aratott, de sűrűn feltűnt a neve az élmezőnyben.

A négykerekűeknél az első héten még nagy volt a küzdelem a Volkswagen és a Mitsubishi között, ám a Repsol csapatnak sorban kihullottak a versenyzői (Masuoka, Alphand, Peterhansel) és csak egy autójuk maradt versenyben Joan Nani Roma irányításával. Ő azonban a ranglistán túl hátul volt ahhoz, hogy veszélyt jelentsen a VW gyári csapatára nézve. A spanyol „El Matador” Carlos Sainz ötször nyert szakaszt, ám a kiváló pilóta a 12. napon fejtetőre rakta a járművet és átadta a vezető pozícióját csapattársának, a dél-afrikai Giniel De Villiersnek. A három megmaradt VW konvojban fejezte be végül a versenyt, vigyázva az első pozíció megtartására. 

Tegnapi technikai problémájuk miatt Szalayék hátulról rajtolhattak a 83. pozícióból, de jó tempót diktálva, gond nélkül a 47. idővel értek célba. Ezzel egy helyet sikerült javítaniuk az összetett eredményen és a 22. hely megszerzésével fejezték be a viadalt. „Nagyon a végéről, a 83. helyről indultunk, végig az előttünk lévők porában autóztunk. A pálya gyors lett volna, de nehezen lehetett előzni a szűk utak miatt. A szélcsend sem volt a segítségünkre, mert így megállt a por a pályán. Ennek ellenére kb. 10 autót sikerült megelőznünk, és nagyon örülünk, hogy sikerült befejeznünk a versenyt! – nyilatkozta Szalay Balázs a célban.

Idén jubilált a Szalay Dakar Team. Szalay Balázs a tizedik Dakarján vett részt, Bunkoczi László és az Opel az ötödiken. Az Opel Antara RR célbaérkezésével megtartotta az autómárka azon rekordját, miszerint ahányszor elindult, annyiszor célba is ért a viadalon.

A többi magyar induló is kiválóan teljesítette a távot. A legjobb magyar autós eredménnyel a Palik-Darázsi kettős végzett, ők az összetett 21. helyet szerezték meg. A harmadik magyar autós egység a Liszi-Fenesi kettős volt, akik végül az abszolút 51. helyen végeztek. Bár nem magyar versenyező, de a licence nagyon is az a cseh nemzetiségű Miroslav Zapletalnak, aki a fantasztikus 7. helyet kaparintotta meg összetettben. Sajnos a Szalay Dakar Team második Opel Antara V6 versenyautója Daniel Saskin-Damir Bruner párossal a Neuquen és Mendoza közötti szakaszon elvérzett, már haza is értek Horvátországba.

Hatodik Dakarján búcsúzott a csapat Darázsi Zsolt vezette MAN versenykamionja, ami mindig biztos pontot nyújtott a csapat életében. Már az első két nap gondok adódtak a motorjával, de a harmadik napon végleg megadta magát a csapat „MANcija”. Még egy magyar kamion részt vett a viadalon, a Szaller-Pócsik-Csitári trió, akik minden idők legjobb magyar eredményét produkálva a 8. helyen hozták be az MAN-t a buenos airesi célba! A Dakar-győzelem a kategóriában végül az orosz Cáré, Chaginé (Kamaz) lett, aki 56 percet adott a holland De Rooynak (Ginaf). A bronzos helyet szerezte meg a szintén orosz Mardeev (Kamaz) +06:42:51 idővel.
kisa
born to ride

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Dakar
« Válasz #25 Dátum: 2009.01.17 21:36:33 »
Pedig hiányoltam, mivel időhiány miatt elég foghijjasan tudtam követni az eseményeket.

- Ami számomra nagyon kimaradt, hogy Palikék a 10. helyről hova tűntek az utolsó előtti ( vagy azelőtti) napon???
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Dakar
« Válasz #26 Dátum: 2009.01.17 21:37:56 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24631
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re: Dakar
« Válasz #27 Dátum: 2009.01.21 09:07:08 »
Ennyi járt már a nagy arcának...
music      

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11309
Re: Dakar
« Válasz #28 Dátum: 2009.01.21 09:29:42 »
nagyon komoly h összekaptak a Szalayékkal...hihetetlen van egy mondás a kinti magyarok/barátaik  között
"külhonban minden nép egymás kezét fogja , mig a magyar egymás nyakát" 
 :wacko: :wacko:
most: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002
volt: Corolla 1989 1.3, Corolla 1983 1.8D,

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
  • Autó: Toyota Prius 2006; MGB GT 1974
Re: Dakar
« Válasz #29 Dátum: 2009.01.21 09:59:25 »