Szerző Téma: Új autó bejáratása  (Megtekintve 137114 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Új autó bejáratása
« Válasz #60 Dátum: 2004.07.25 08:02:38 »
Megéri-e a diesel vs benzines ?

Hát az attól függ , hogy nézzük ...

Évi x km fölött biztosan - ez idáig rendben van . És mivel a diesel fogyasztása jóval kisebb a benzinesénél , nomeg az üzemanyag is olcsóbb , ezért ha hozzászámoljuk (márpedig hozzá kell számolni) az újra-eladáskor szintén besöpörhető magasabb árat , akkor azért nem is kell hozzá olyan sok kilométer évente . Persze mindez attól is függ , hogy mennyi idő után adja el az ember újra a gépet .

Van még egy kézzelfogható előny : lényegesen könnyebb is használtan eladni bármit , ami dízel . Kvázi magától viszik . Azért ez sem mindegy ;) ...

És akkor ott vannak még a napi örömök is : a hármassal kezdődő fogyasztások , ami akkor is klassz feeling , ha éves szinten nem is éri még meg az autó  8)  ... Meg persze a másik nagy előny : a nyomatékból autózás lehetősége , ami fölöslegessé teszi a motor- és pénztárca-gyilkoló visszakapcsolgatást  :D  ! Persze , persze , "a motor azért van , hogy pörögjön"  :roll:  ... De minek , ha van dinamika enélkül is  :wink:  ? És hát persze bírja a pörgetést , rendben van , bírnia kell neki - de biztos , hogy egy rendszeresen 5-6000-es tartományokba tekert motor kevésbé lesz hosszú élettartamú , korábban kell majd javítani benne ezt-azt , és addig is többet fogyaszt  :idea:  ! A dízellel pedig mindez szükségtelen , mert az képes 60-ról 100-ra negyedikben , vagy éppen 80-ról 120-ra ötödikben is olyan gyorsulásokat produkálni , amihez a benzinest minimum hármasba kell ***ni (érdemes ilyenkor nézni a pillanatnyi fogyasztás-kijelzőt  :shock: ) , aztán padlógázzal kergetni bele a leszabályozóba  :roll:  ... Vannak , akik ezt "sportos vezetés"nek hívják - nos , szerintem csak stressz  :wink:  - nekem a "sportos vezetés" azt jelenti , hogy intenzíven gyorsítok az autóval - és ha ezt meg lehet csinálni visszakapcsolás nélkül is , az mindenképpen jobb  :)

Ja , és még valami . Gyakran elhangzik érvként , hogy "a dízelhez drágább az alkatrész" ... Milyen alkatrész ? Mondjuk egy szélvédő  :wink:  ? ... Viccet félretéve : a dízelhez csak az a néhány , specifikus alkatrész drágább , ami más , mint a benzines modellekben .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Új autó bejáratása
« Válasz #61 Dátum: 2004.07.25 08:23:45 »
Idézetet írta: "kishaver"

Viszont egy érdekesség: Yaris 1,3 benzin és 1,4 D4D, amit kipróbáltam kereskedésekben mind 300 km futásteljesítmény alatt volt. Mindnehol azt olvasom, hogy még fog erősödni a gép, ha jár. Akkor kérdem én: miért nem járatják be szépen a tesztautókat a kereskedésekben? Miért vezetek én ott egy elméletileg gyengébb járművet, mint amilyen majd lesz? Nem kapok tiszta képet a teljesítményekről!!! Zalaegerszegen a tesztkör egy emelkedővel kezdődik.  :?:  Hideg szinte 0 km-es motornak biztos jó.  :shock:  Hagyják, hogy vezesse mindenki úgy ahogy. Aztán persze mindenhol 3 hónapos korban eladják, mert ugye sok értéket vesztene. Nem gondolkodnak, vagy nem akarnak? Vagy tényleg ennyire mindegy és csak hazudik magának az ember, mikor azt mondja, hogy tényleg erősödött a járatás során? Nem tudom. Az biztos, hogy én a nullás kis dieselt járatom, a témában már leírtaknak megfelelően.


És mit kéne tenniük a kereskedőknek szerinted ? Mondjuk zúzzanak bele gyorsan ők maguk 3-4 ezer km-t az autóba , mielőtt az érdeklődők nekiállhatnak próbautakat menni velük  :wink:  ? Á , erre se pénz , se idő . Aki ilyen ex-bemutató autót vesz , az az olcsóbb árért beveszi a pakliba , hogy a kocsi "bejáratása" finoman szólva nem optimálisan történt  :roll:  ... Bár ezen istenigazából csak az fog szívni , akinél a kocsi magasabb korában lesz , amikor már 150-200 ezer lesz benne . Akkor jelentkeznek majd a vadiúj korban kapott durva bánásmód hatásai  :?

Ami a menetteljesítmények javulását illeti : kicsit túl van misztifikálva ez a kérdés  :wink:  ... TÉNY , hogy az első pár ezer km után csakugyan szinte minden autó menetteljesítményei javulnak , és fogyasztása is csökken . Csak az a kérdés , hogy mennyit  :!:  - Én rendszeresen olvasok német autósújságokat , amelyek 100 ezer kilométeres nyúzóteszteket csinálnak különféle autókkal - volt egyébként Yaris is , majd előkeresem azt a számot . Nos , ezekben a tesztekben lemérik a menetteljesítményeket és a fogyasztást egyrészt a teszt legelején , amikor még csak max. 1000-1500 km van az autóban - másrészt a teszt vége felé , 95-100 ezer km megtétele után . A különbség nulláról százra gyorsulásban durván 10 % szokott lenni , a fogyasztásban még kevesebb  :idea:  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Új autó bejáratása
« Válasz #62 Dátum: 2004.07.25 08:29:13 »
Idézetet írta: "dió"
Emlékeim szerint MINDEN motort járatnak 24 óráig a szerelőszalagon. Ezzel a bejáratás legnagyobb része meg is történt...
Ettől függetlenül nagy jelentősége van az első 2-3 ekm-nek. Céges tapasztalat, hogy 2, ugyanolyan típusú autó, hasonló vezetési stílusú emberek gondos bejáratása mellett is "produkál" teljesítménykülönbséget. Erre várom a szakértők magyarázatát  8)


Így van , ahogy mondod - nyilván nem úgy kerül az új autó a forgalmazóhoz , hogy még egy percet sem járt . Annak néha csúnya vége lenne  :shock:

Az egyformán hajtott egyforma autók különbségeire meg a gyártási szórás lehet a válasz  :roll:  ... Vagy esetleg valami lelkiismeretlen rakodó belezúzott az egyikbe pár km-t padlógázzal vadi-zsír-új korában  :?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Új autó bejáratása
« Válasz #63 Dátum: 2004.07.25 08:36:50 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Az egyik barátom a lagermax-nál dolgozik, mint lakatos.
Mit ne mondjak mesél elég durva sztorikat.
Pl: Bejön egy autó az országba. A szállítás közben megsérül elég rendesen az egyik ajtó. Mit csinálnak??? Kicserélik az ajtót és telibe fuják az egész oldalát és utána irány a kereskedés.
Mit nem mondjak nem egy szép dolgok.


A Lagermax lelkén sokminden szárad . Én anno kilenc hónapot töltöttem egy Ford-szervízben mint tanuló - ezalatt háromszor fordult elő , hogy a Lagermax ***ta szállítás közben az új autót  :(  ! Volt , hogy a vevő , aki valahonnan Kajászóbözsökről utazott fel Pécsre famíliástul átvenni az új gépet , már ott kávézott a szalonban , miközben a fényező srác ész nélkül szárította hőlégfúvóval a hárommilliós Mondeoja (1993-at írunk !) első sárvédőjén a friss fényezést , mert a Lagermax összetörte szállítás közben  :shock:

Az ilyesmiről valóban nem a márkakereskedés tehet . Mármint a sérülésről . Arról viszont igen , hogy az ilyen kocsikat , ha lehet , szó nélkül odapasszolják a vevőnek változatlan áron  :x
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Új autó bejáratása
« Válasz #64 Dátum: 2004.07.25 09:39:52 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja , és még valami . Gyakran elhangzik érvként , hogy "a dízelhez drágább az alkatrész" ... Milyen alkatrész ? Mondjuk egy szélvédő  :wink:  ? ... Viccet félretéve : a dízelhez csak az a néhány , specifikus alkatrész drágább , ami más , mint a benzines modellekben .

Csakhogy piszkáljalak, miért is van benzines kocsid? :lol:  :lol:  :wink:
Node a viccet félretéve, bizonyos márkák dízeleit tényleg drágább javítani, mármint azt a néhány speciális alkatrészt, ugyanis pont azzal a néhány speciális alkatrésszel lehet a gond, ha folyton kihasználják a mai dízelek lóerőit.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Új autó bejáratása
« Válasz #65 Dátum: 2004.07.25 13:08:49 »
Idézetet írta: "music"
Csakhogy piszkáljalak, miért is van benzines kocsid? :lol:  :lol:  :wink:
Node a viccet félretéve, bizonyos márkák dízeleit tényleg drágább javítani, mármint azt a néhány speciális alkatrészt, ugyanis pont azzal a néhány speciális alkatrésszel lehet a gond, ha folyton kihasználják a mai dízelek lóerőit.


Miért van benzines kocsim ? Mert '98 szeptemberében véletlenül ebbe botlottam bele  :)  ! Egy 1.7-es , '83-as Opel Rekordot akartam megvenni a Moszkvics utódjaként , azt akartam megnézetni egy szerelő ismerősömmel - és ott állt nála ez a Camry , a fia barátnője apjáé volt . Kiderült , hogy eladó . Így lett a Rekord helyett Camry - vakvéletlen , de alighanem jobban jártam vele - erősebb és gazdaságosabb , mint a Rekord a 75 lovas 1.7-essel - emellett abban sem szervó , sem ötsebességes váltó nem volt  :roll:  ...

Szóval ilyen egyszerű a történet . Ha választhatnék , dízel autót vennék . Automata váltós dízelt . Főleg újonnan nem lenne kérdéses , hogy ezt választanám  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Új autó bejáratása
« Válasz #66 Dátum: 2004.07.26 09:12:24 »
Idézetet írta: "hillar"
Hali!

Gyerekek, Tamás69 a Corolla topicban épp most írta le a bejáratást príma részletességgel!  :!:
Szal, "kishaver", javaslom nézz rá a szövegre és nyugodtan másold. Én ugyanígy (értsd a fordulatszám a max 5500 vol!!!) járattam a diesel Yarisunkat (bármily furcsa) és most, egy évesen ha 180-al (frankó!) utazunk vele, akkor fogyaszt 5,4-et, egyébként a feleségem - aki jár vele, s elég dinamikusan vezet  :twisted:  - már akkor morog,  :lol: ha 4,4-et fogyaszt az ótó. Imádja ő is a kicsikét.
Tehát egy kis figyelem, önmérséklet a bejáratásnál - és csodajó a gép ...
Sőt! Bemásolom ide, tehát idézet Tamás69-től:
Tamás


Köszi Hillar az infót, nem találkoztam Tamás69 javaslatával. Ha az idézetet átszámolom dieselre, akkor kiderül, hogy 1500 km-ig 2700-3000-es fordulattal kellene járnom. Kellett volna!! A 3000-t szinte soha nem értük el csak egyes esetekben, de nem tartósan. :(  Egyébként pont most vagyunk 1500-nál. Idáig 2000-2400 körül forogtunk ötbe (ez 88-95 km/h), is és szinte minden sebesség fokozatban, de olyan jól húz ott is, hogy nem kezdtem neki jobban adagolni. A gyorsulások is óvatosak voltak. Mostanában azonban kezdem élvezni, hogy 1500km van és nem kell vigyázni annnyira, néha kicsit jobban elnyomom egy zöldnél, de nem a pirosba :lol: . Egyébként azért az már tudom, hogy 3000 az 130-135 km/h tempó. Nem nagyon van szívem elnyomni oda ötbe, mert olyan szépen húz és halkan 2400-nél is. 3000 az már zajosabb. Sajnálom.

Annyira mondjátok ezt a magasabb tartomány használatát is. Muszály leszek hazamenni Miskolcra, hogy kapjon egy kis autópályát most már tartósan is. UGYE?  :lol:

Mivel a járatás talán legfontosabb része lefutott nálam és nem egészen úgy ahogy írjátok, csak abban bízom hogy nem egyenesen arányosan kell számolni a benzines fordulatszámokkal, mivel diesel nyomatékosabb. Illetve próbálok teóriát gyártani az általam bemutatott bejáratáshoz. Azért nem vagyok elszomorodva, mert tudom, hogy magas fordulatot nem kapott, nagyon alacsonyan 1000-1600 nem kínoztam és minden hosszabb út után járatom 40-80 másodpercig megállás után. Addig rendet rakok a kocsiba. Ha jól nem is sikerül a járatás, rend mindig lesz a kocsiba :?  Ne értsetek félre, nem vagyok szomorú, szerintem minden jól megy eddig. :wink:

Szóval nincs gáz, de mostantól adok neki folyamatosan, ahogy mondjátok.

Csak még annyit kérdeznék, hogy nem vezetek dieselt 4500-5000-es  tartományba soha, még cégest sem. Ennek ellenére egyszer kétszer meg kell kapnia ezt a forgást is? Biztos, hogy inkább javára válik, és nem kárára?
Üdv: Kishaver 74

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Új autó bejáratása
« Válasz #67 Dátum: 2004.07.26 09:34:05 »
Idézet
nem találkoztam Tamás69 javaslatával


Mert nem olvasod a többi topicot :)  -nyugi én se, csak ráleltem a bejáratósra itt, bár szerintem ez inkább az általánosba kellene tenni !!

Nagyobb fordulaton az alkatrészek néhány ezredmilliméterrel nagyobbat nyúlnak a működés közben, ezért érdemes időnként a max fordulat közelébe elküldeni a motort, és ezért érdemes a bejáratás vége felé egy kicsit tartósabban magasabb fordulaton járatni.

Ha állandóan alacsony fordulaton jár a motor, akkor néhány 10e km alatt (ezeknél a motoroknál inkább 100-200e) kialakul egy kis váll a hengerfalon, ami az első nagyobb fordulatú pörgetéskor gyűrűtörést okozhat.

-Ebben sajna volt részem, amikor megvettem első saját kocsimat - egy lada 1300-ast, az egy öreg bácsié volt, aki nem igazán ment 80-nál gyorsabban. az addig 60e-t futott motor az első útak egyikén, egy előzés közben gyűrűtöréses lett. -pedig fokozatosan adtam neki a nagyobb fordulatokat, de ez sem mentette meg.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Új autó bejáratása
« Válasz #68 Dátum: 2004.07.26 12:13:32 »
Idézetet írta: "Tamás69"

-Ebben sajna volt részem, amikor megvettem első saját kocsimat - egy lada 1300-ast, az egy öreg bácsié volt, aki nem igazán ment 80-nál gyorsabban. az addig 60e-t futott motor az első útak egyikén, egy előzés közben gyűrűtöréses lett. -pedig fokozatosan adtam neki a nagyobb fordulatokat, de ez sem mentette meg.


Ehhez hasonló történetet meséltem el otthon az ősöknek, akinek van egy 1,0 Yarisuk. Ők nem pörgetik agyon. Tudod nem olyan a látás, reflex, + ugye még vigyáznak is rendesen a kocsira. Persze Karcagon (ott vették) is megkérdezték, hogy ez lehet-e (mármint gyűrűtörés), mert nem akartak hinni a fiuknak, fülüknek :shock: . Persze ott is ezt mondták.  :lol:  Azóta, ha mennek valahová meszebb útra, akkor tuti, hogy 130 alatt nem megy a kicsike. Az első ilyen "kínzás" után kb 15e km-nél volt mosolyogva mesélték, hogy érezhetően jót tett neki.
Üdv: Kishaver 74

hillar

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 738
    • http://www.realszisztema.hu
Új autó bejáratása
« Válasz #69 Dátum: 2004.08.01 07:48:20 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "hillar"
Csak még annyit kérdeznék, hogy nem vezetek dieselt 4500-5000-es  tartományba soha, még cégest sem. Ennek ellenére egyszer kétszer meg kell kapnia ezt a forgást is? Biztos, hogy inkább javára válik, és nem kárára?


Szia!
Nyugi, pörgesd nyugodtan! Tamás69 azóta már írta ide az okot - megerősítem - és csak egyvalamire hívom még fel a figyelmed ( bár szerintem neked mondanom sem kellene): ezek a dieselek kizárólag azt nem szeretik, ha bazi drasztikusan gyorsítasz. Tudod, a lámpánál indulok és nagy fordulat, kuplungról leugrani padló-váltás-padlógáz-váltás-padló...
De ha érzéssel húzatod - akár utazhatsz is vele 5000-es fordulaton, egy idő múlva. Persze erre nincs szükség. És tényleg fontos a leállítás előtti alapjáratás - de főleg akkor, amikor előtte a turbó dolgozott, vagyis pl autópálya-pihenőben. Fél perc bőven elég. Persze, ha több, az nem baj.

És azt olvason ki a leveledből, hogy piszokul szereted a dieseled! No én is a mienket!! Van miért. :lol:
Hali:
ÁÁ :D  :D
illerárpi
Corolla Sedan 2.0 D-4D
most Lexus - 23

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Új autó bejáratása
« Válasz #70 Dátum: 2004.08.01 08:56:49 »
Idézetet írta: "hillar"
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "hillar"
Csak még annyit kérdeznék, hogy nem vezetek dieselt 4500-5000-es  tartományba soha, még cégest sem. Ennek ellenére egyszer kétszer meg kell kapnia ezt a forgást is? Biztos, hogy inkább javára válik, és nem kárára?


Szia!
Nyugi, pörgesd nyugodtan! Tamás69 azóta már írta ide az okot - megerősítem - és csak egyvalamire hívom még fel a figyelmed ( bár szerintem neked mondanom sem kellene): ezek a dieselek kizárólag azt nem szeretik, ha bazi drasztikusan gyorsítasz. Tudod, a lámpánál indulok és nagy fordulat, kuplungról leugrani padló-váltás-padlógáz-váltás-padló...
De ha érzéssel húzatod - akár utazhatsz is vele 5000-es fordulaton, egy idő múlva. Persze erre nincs szükség. És tényleg fontos a leállítás előtti alapjáratás - de főleg akkor, amikor előtte a turbó dolgozott, vagyis pl autópálya-pihenőben. Fél perc bőven elég. Persze, ha több, az nem baj.

És azt olvason ki a leveledből, hogy piszokul szereted a dieseled! No én is a mienket!! Van miért. :lol:
Hali:
ÁÁ :D  :D


5000-et bírnak tartósan ezek a kis dieselek ? Ez azér' nem semmi  :prayer:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Új autó bejáratása
« Válasz #71 Dátum: 2004.08.01 14:21:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
5000-et bírnak tartósan ezek a kis dieselek ? Ez azér' nem semmi  :prayer:

Az a röhej, hogy az embernek eszébe sem jut odáig pörgetni, mert már alatta úgy húznak, még ezek a kicsik is.
music     

hillar

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 738
    • http://www.realszisztema.hu
Új autó bejáratása
« Válasz #72 Dátum: 2004.08.01 20:34:17 »
Idézetet írta: "Palaczk
5000-et bírnak tartósan ezek a kis dieselek ? Ez azér' nem semmi  :prayer:[/quote


Bizomány, bizomány!! :D  :D
ÁÁ :D  :D
illerárpi
Corolla Sedan 2.0 D-4D
most Lexus - 23

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Új autó bejáratása
« Válasz #73 Dátum: 2004.08.01 22:20:57 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
5000-et bírnak tartósan ezek a kis dieselek ? Ez azér' nem semmi  :prayer:

Az a röhej, hogy az embernek eszébe sem jut odáig pörgetni, mert már alatta úgy húznak, még ezek a kicsik is.


Hát az biztos . Nekem aztán eszembe nem jutna (maximum a bejáratás közben) . Előbb vágatnám le a lábamat , mintsem hogy tartósan 5000-en nyomjak egy dieselt  :shock:  ... Elhiszem hogy bírja , de nem vinne rá a lélek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Új autó bejáratása
« Válasz #74 Dátum: 2004.08.02 08:34:02 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Hát az biztos . Nekem aztán eszembe nem jutna (maximum a bejáratás közben) . Előbb vágatnám le a lábamat , mintsem hogy tartósan 5000-en nyomjak egy dieselt  :shock:  ... Elhiszem hogy bírja , de nem vinne rá a lélek .


Köszi Hillar amiket írtál. Valóbban nagyon bírom a kis ördögöt. :twisted:  A bejáratásnak vége, mert már olyan fordulatokról írogattok, hogy nekem alatta is bőven elmegy az autózás. Most vagyok 2500 km-nél, de kb 2-300 km- óta úgy használom, ahogy fogom. DE, amiket régebben írtatok, hogy néha 4.-ben magas fordulaton járatni, is előfordul, de nem sokáig, mert a szívem sajdul meg.

Gyorsulás? Nem vagyok az a versengő típus a lámpáknál (hogy is nézne ki, ha mindenkit legyaláznék egy 1,4 D4D-vel :lol: ) Viszont ha sietek, akkor sietek, de ez sem a gyorsuláson áll vagy bukik, hanem a magas sebesség tartásában a cél eléréséig. Utazóm 100-110 és ha kell onnan még ugrik szépen 130 és ha még kell!!!! akkor bizony megy tovább, de nem kínozzuk egymást.  

A szigorú járatás használat után mindig meg van 1 perc, csak várom míg kétszer vált az óra (az tuti 1 percen felüli idő.) Nyilván bevásárlásfutam után nem, de nagyon ritkán megyünk 100km alatt.

Ami kicsit rossz érzés, hogy 4 főt nagyon megérez. Főleg ha 80 kiló körüli emberekről beszélünk. Akkor már a kaszni is feszül meg a motort is jobban kell használni. Persze tudom azt azért más autók is megsínylik, meg nem is erre találták ki Yarist, valahogy még is ez fájó pontom. tudom 1,0 benzin meg mintha lágy szurokba menne. Azokat még jobban sajnálom.

Imádom, mert egy személlyel nagyon teljesít (naja az én 66 kg-mal nem nehéz). A fogyi meg közben...... :wink:
Üdv: Kishaver 74