Szerző Téma: Új autó bejáratása  (Megtekintve 136837 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Új autó bejáratása
« Válasz #45 Dátum: 2004.07.23 07:45:44 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Hi!

Én csak azt írtam, hogy nem éri meg lecserélni a mostanit...
Xanyi


Hááát??? Ez nagy kérdés. Attól függ, hogy tiéd-e vagy még a bank uralkodik felette és te csak használod, mennyi km van benne, milyen extrák, mennyit használtad (évek vagy csak hónapok), mennyi pénzed van, stb? :wink:

Az őseim pont ebben a cipőben járnak. Látják, hogy jó a diesel, de nem akarják eladni a mostani benzinest 1,0, mert nem kapnának annyit érte, amennyit ér. De ezt nem kell mesélnem. Megvették 0 km-el 2000-ben most meg van benne 45e km. Elbírod képzelni, hogy azt se barom módon hajtották. Szóval megkímélt, garázsolt és kifizetett, most lenne a legnagyobb hülyeség eladni. Pedig nagyon bennük van a kisördög :twisted:  :wink:
Üdv: Kishaver 74

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Új autó bejáratása
« Válasz #46 Dátum: 2004.07.23 13:21:37 »
Az autó saját tulajdon, 40 ezer körül van bent, 99-es, megkímélt, garázsban tartott, tehát ezt is most lenne a legnagyobb hülyeség eladni!
Xanyi

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Új autó bejáratása
« Válasz #47 Dátum: 2004.07.23 13:47:36 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Az autó saját tulajdon, 40 ezer körül van bent, 99-es, megkímélt, garázsban tartott, tehát ezt is most lenne a legnagyobb hülyeség eladni!


Ez így van!!! :wink:
Üdv: Kishaver 74

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Új autó bejáratása
« Válasz #48 Dátum: 2004.07.23 14:44:41 »
Idézetet írta: "kishaver"
számoljunk csak megint. Mennyit is megyek egy évbe? 20e km. Ha ezt átlag 4,7 lityivel nyomom, akkor 940 liter/év olajbenya kell, ami most 206.000 HUN Ft (ha 220 FT/L). Nézzünk 1,3 benzinessel ugyanezt: 20e km 6,2 lityivel 1240 liter/év 95-ös benya, az pedig annyi mint......303e HUN Ft (ha 245FT/L). Évente 100e a különbség.

Ez azért lakóhelyfüggő is. Itt Pesten lehet kapni benyát az Auchannál 20 ft-tal olcsóbban, mint a többi kútnál. Még akkor is évi 75e a különbség, de az már nem olyan nagy.
music     

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Új autó bejáratása
« Válasz #49 Dátum: 2004.07.23 15:15:52 »
Idézetet írta: "music"

Itt Pesten lehet kapni benyát az Auchannál 20 ft-tal olcsóbban, mint a többi kútnál. Még akkor is évi 75e a különbség, de az már nem olyan nagy.


Ja, nem olyan nagy különbség éves szinten. Nem is kötözködni akarok, meg nem is ismerem a nevezett pesti kút árait, de a gázolaj nem olcsóbb ugyanúgy, mint a benzin?

Itt zegen is van olyan kút, ahol minden olcsóbb 8-9 Ft-al. Benzin is + gázolaj is. Én ott tankolok, mert a benzinnel sem volt gondom soha ott, gondolom a gázolaj sem lesz rossz. Csak a nagytöbbség kedvéért számoltam a mai átlag árakkal. Bár amilyen ütemben változik az ár :evil: , már lehet, hogy rossz a számolásom és frissíteni kellene :cry:

Egyébként szemét a MOL, mert a kutast (magánkút) kérdeztem, hogy hogyan tudja így lent tartani az árakat. Mosolyog és válaszol: "Könnyen. Nem az árakat kell megemelni, a forgalmat" Állítása szerint ugyanazt az üzemanyagot kapom én is tőle, mint a MOL adna, ha arra járnék. 1 éve vagyok Zegen és azóta ott tankolok mindennel (céges, saját volt benzines, saját most diesel). A legszebb az, hogy ezalatt az egy év alatt úgy fel fejlődött a kút egy kis porfészekből, hogy szinte jobb a kiszolgálás, mint bárhol máshol. Soha nem kell a pisztolyhoz nyúlni, leaszfaltoztak mindent és csak a szükséges duma, nem az aprópénz kunyizás és átvágás megy. Tök szimpik a kutasok, a pénztáros csaj meg most már a kút is.

Egyébként ebből a 75e-100e-ból kifizetem az éves kötelezőm meg az aktuális asszonynak egy kis meglepi.....és máris szeretik ők is a dieselt :D Már nem is olyan hangos, sőt olyan férfiasan komoly még ha 1,4-es is. Szinte hallom a fehérnemű bolt előtt ácsorogva :lol:
Üdv: Kishaver 74

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Új autó bejáratása
« Válasz #50 Dátum: 2004.07.23 15:29:51 »
Idézetet írta: "kishaver"
Ja, nem olyan nagy különbség éves szinten. Nem is kötözködni akarok, meg nem is ismerem a nevezett pesti kút árait, de a gázolaj nem olcsóbb ugyanúgy, mint a benzin?

Nem tudom, nem néztem, mivel nem érint. Lehet, hogy nem is lehet kapni...
Szerintem Tamás69 jobban tudja, mert ő viszonylag sűrűn jár oda tankolni.
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Új autó bejáratása
« Válasz #51 Dátum: 2004.07.23 16:31:44 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "kishaver"
Ja, nem olyan nagy különbség éves szinten. Nem is kötözködni akarok, meg nem is ismerem a nevezett pesti kút árait, de a gázolaj nem olcsóbb ugyanúgy, mint a benzin?

Nem tudom, nem néztem, mivel nem érint. Lehet, hogy nem is lehet kapni...
Szerintem Tamás69 jobban tudja, mert ő viszonylag sűrűn jár oda tankolni.


No igen, mivel naponta kétszer elmegyek előtte, ha nem túl sokan várakoznak, és a tank is kiürülő félben, akkor rendszeresen beállok.

95,98,gázolaj

2db pénztáros bódé, 1 vagy 2 biztonsági őr + kamerák, -15-20 Ft olcsóbbítás.

Mostmár vödör i svan ablakmosóval, é segyre többen felfedezik :(

Kedvenceim még a Klubb petrol kutak, és a Petroland ami -8-12Ft, viszont normális benzinkút, kutassal, meg shoppal.

-Ha a kombi corollába beledobják a 116-lovas dízelt, vagy az 1,8 benzinest, eladó lezs a mostani!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Új autó bejáratása
« Válasz #52 Dátum: 2004.07.23 20:49:36 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Ha a kombi corollába beledobják a 116-lovas dízelt, vagy az 1,8 benzinest, eladó lesz a mostani!

Sztem azt nálunk legfeljebb a következőben láthatod viszont.
Ha már itt tartunk, állítólag a lengyeleknél sokkal olcsóbbak a Toyoták... :idea:
music     

S

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
    • http://www.kótai.hu
Új autó bejáratása
« Válasz #53 Dátum: 2004.07.23 23:25:20 »
Érdekes ez az okfejtés a diesel/benzines megéri/nem éri meg között... én Bp-n futkározom az autóval, 6.5-7.2vel eldöcögök általában :) (szerintem nagyon jó) de évente nem fogok 15e kmnél többet beletenni, így kb. 6-7 év múlva jött volna vissza a diesel ára (vagyis amikor már úgymond profitot termel) viszont reményeim szerint addigra kifizetem a részletet és autót cserélek :)(tehát én nem leszek elöbbre max. aki tőlem olcsóér megvenné) Egyébként meg kicsit neccesen számolsz mert bár toyotáról van szó de ez is meghibásodhat... és a dieselbe tudtommal kissé drágábbak az alkatrészek. Ha meg már eleve többet fizetsz egy autóért akkor még jó hogy drágább lesz később is... különben baromira nem érné meg.

Persze vannak diesel fanatics-ok :P haver felesége 5 éves OFF Polót most adta el 30e km-el és vettek helyette egy OFF PUG HDI-t... ezekhez a menetteljesítményekhez valóban szükséges ... LOL
dv S
----------------------
'04 Yaris Sol 1.3

hillar

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 738
    • http://www.realszisztema.hu
Új autó bejáratása
« Válasz #54 Dátum: 2004.07.24 07:29:04 »
Hali!

Gyerekek, Tamás69 a Corolla topicban épp most írta le a bejáratást príma részletességgel!  :!:
Szal, "kishaver", javaslom nézz rá a szövegre és nyugodtan másold. Én ugyanígy (értsd a fordulatszám a max 5500 vol!!!) járattam a diesel Yarisunkat (bármily furcsa) és most, egy évesen ha 180-al (frankó!) utazunk vele, akkor fogyaszt 5,4-et, egyébként a feleségem - aki jár vele, s elég dinamikusan vezet  :twisted:  - már akkor morog,  :lol: ha 4,4-et fogyaszt az ótó. Imádja ő is a kicsikét.
Tehát egy kis figyelem, önmérséklet a bejáratásnál - és csodajó a gép ...
Sőt! Bemásolom ide, tehát idézet Tamás69-től:

Kicsit megoszlanak a vélemények, leírom, hogy én hogy csináltam tavaj. Azóta beletettem közel 40e km-t és úgy érzem meglehetősen jól szerepelt a gép a talin lemért gyorsulási adatok, és a gyorsulások alapján is!

Az első 1500km nagyon nyugisan, lehetőleg mindíg 3500-4000 alatti fordulattal, és tarósan semmiképp nem 3000 fölött pörgetve -ez kb 110-120-as autókázást jelent! Ha tudod, az első időben kerüld a hegyeket, meg a nagyon csúcsforgalmat, ne eröltesd alacsony fordulaton se!
1500 km után fokozatosan kb 100km-enként 200-al emeltem a fordulatot, picit játszva, vaygis 1600km nél elnyomtam 3700-3800-ig kb 1 percre, aztán vissza 3200-ra, kb 10 percenként egyszer megnyomtam, aztán hagytam szépen visszalassulni, nem motorfékkel, csak ugy finoman lassulva. 2000-km -nél így elértem a tartós 4000-es fordulatot, amivel már kellemesen lehet haladni, előzéskor már 4500-5000-ig kihuzattam, aztán 3000 km-től egyszer-egyszer megmutattam a fordszám máérőnek a 6-os számot-de tartósan továbbra sem mentem 4500-fölé. Az 5000km közeledtével kétszer, vagy hromszor 4. fokozatban haladtam 10-15 percig, kb 15-20km-t, így tartósan 5000-5500 körüli fordulaton ment, és néha megnyomtam 6000-ig (ez már 4.-ben is 170 körül van!)
5000km-fölött, ha szükséges akár 6500-ig is elpörgethető- fölötte meg úgyis leszabályoz  

Egyszer egy szemből előzés közben elémkanyarodó teherautó miatt úgy 3000-km-nél kicsit túlnyomtam, de ekkor 6200-nál leszabályzott, vagyis valamiféle "hülyebisztos" szoftvert raktak bele.

5000-km fölött érezhetően megnő a teljesítményük, ezt többen így tapasztaltuk!

Az első 2000km alatt pedig jelentősen halkul a motor.

A bejáratásnál jó, ha hosszabb utakon teszed, én a fent leírtakat egy Bp-Miskolc-Bp úton megtettem és "szerencsémre" napi 2x20km autópálya a bejárásom, így nem okozott gondot a fordulatszámmal, és a sebességgel játszani.
_________________
Tamás
illerárpi
Corolla Sedan 2.0 D-4D
most Lexus - 23

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Új autó bejáratása
« Válasz #55 Dátum: 2004.07.24 13:13:21 »
Hi!

Most, hogy itt az előző hozzászólásban olvastam ilyen tartósan 4500-5000-es fordulatokról eszembe jutott egy kérdés!

Az ezres Yarissal országúton olyan 110-115-re ráállok, és úgy megyek amíg el nem fogy az út! De autópályán mi van? Mi az a fordulatszám, amin tartósan (értsd: győr - budapest, vagy akár sokkal nagyobb távok is) lehet járatni a motort anélkül, hogy annak élettartama jelentősen megrövidülne? Mert azért ez az ezres moci 130-140-nél már pörög rendesen!
Xanyi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Új autó bejáratása
« Válasz #56 Dátum: 2004.07.24 15:41:19 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Mi az a fordulatszám, amin tartósan (értsd: győr - budapest, vagy akár sokkal nagyobb távok is) lehet járatni a motort anélkül, hogy annak élettartama jelentősen megrövidülne? Mert azért ez az ezres moci 130-140-nél már pörög rendesen!

A 130-at bírnia kell, a 140-ben már nem vagyok biztos. Egyébként azt vettem észre, hogy kb. a végsebesség-40km/h az egy olyan tempó, ami kényelmes a kocsinak: tud gyorsulni, ha kell, és nem is árt meg neki. Ez az ezres Yarisnál 120 körül van... :wink:
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Új autó bejáratása
« Válasz #57 Dátum: 2004.07.24 18:20:06 »
Azt mondják az okosok, hogy a max fordulat 2/3-a fölött ne nagyon járjon a motor tartósan.

ez egy benzines motornál 4000-5000-es fordulat
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Új autó bejáratása
« Válasz #58 Dátum: 2004.07.25 00:37:57 »
Hi!

Ezekszerint akkor bármeddig tartható a 130-as tempó, előzéseknél 140-is lehet... Király!  :lol:
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Új autó bejáratása
« Válasz #59 Dátum: 2004.07.25 07:51:01 »
Idézetet írta: "Xanyi"
Hi!

Ezekszerint akkor bármeddig tartható a 130-as tempó, előzéseknél 140-is lehet... Király!  :lol:


Persze , simán . A 130 a megengedett tempó elvégre egy rakás országban autópályán , Németföldön pedig , ugye , lehet több is ;) ... Biztos lehetsz benne , hogy úgy csinálták meg a kocsit , hogy bírja ezeket a sebességeket nagyon hosszú távokon is .

Ami azt illeti , elvileg (sőt gyakorlatilag is) a tartós végsebességet is bírnia kell/kéne . "Vollgasfest" , ahogy latinul mondják ;) ... Ma már tul.képpen minden autó ilyen . De persze azért egy mindig így használt motor biztosan korábban elhasználódik , továbbá a fogyasztásnak sem tesz jót  :roll:  ... De a tartós 130-140 teljesen egészséges dolog  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )