Szerző Téma: Új autó bejáratása  (Megtekintve 143986 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Új autó bejáratása
« Válasz #165 Dátum: 2005.10.10 22:25:35 »
Idézetet írta: "uandor"
Alapjáraton nemigen van kenés. Én is inkább 1-ben mennék többet, s ahol lehet felkapcsolnék. A visszakapcsolásnál azonban vigyázz, csak álló (vagy majdnem álló) helyzetben szabad egyest kapcsolni.

A hátramenetnél azért más a gép hangja, mert nem úgy vannak összekopva az alkatrészek. Ettél függetlenül annak is van hangja, ha kitekered egészen a kormányt, mert a végálláskacsoló ilyenkor elengedi a hydraulikát. Egy szerelő biztosan pontosabban fogalmaz. :lol:

Ezt az alapjáraton nincs elég kenés témát Palaczk kolegával beszéld ki a Ring topicban, mert szerinte is és Zénóka szerint is jót tesz a kocsinak, ha alacsony fordulaton megy, mert akkor is van kenés. Vajon miért van az, hogy a magas fordulaton járatott gépek hamarabb tönkremennek? Szal ha nem is alapjárat, mert azzal, mint tudjuk az 1 literes Yaris pl el se nagyon akar indulni, de 1400-as fordulaton simán lehet autózni vele. Az a Yaris nagy baja, hogy amikor kereszteződéshez érek, és utánna gyorsan ki akarok fordulni, akkor 15nél még nem húz a 2. de 1. be kb. 8km/h alatt lehet csak tenni, tehát ilyenkor mindig bajban vagyok, hogy vagy még fékezek, és 1., akkor persze kilövéskor ugrik 1-et a kocsi, vagy 2. ban kicsorgok valaki elé, aki ledudálja a fejem.
Laco 73 :D

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Új autó bejáratása
« Válasz #166 Dátum: 2005.10.10 23:49:43 »
Idézetet írta: "GUS"
O.K.
Ahány ház annyi szokás:)
Nekem az 1-es és a 12 km/h tetszik, mert a 2-ben az 20-25 még alig van 1000-es fordulat fölött. Alacsony fordulaton pedig nem ajánlott a motort hosszabb távon járatni. Az egyes, pedig miben különbözne a többi fokozattól? Uo. fogaskerekek tartoznak hozzá, mint a többihez. Nincs ráírva, hogy csak 2,5 méterig használható, amíg elindul az autó:)
Várom az ellenérveket:)
Az is lehet, hogy ahol lehet menni ott felteszem kettőbe, mert egy fokozatban sem tanácsos folyamatosan haladni.
GUS.


2-ben 10-12 km/h-tól nyugodtan használhatod. Persze nem utánfutóval dombnak felfelé. Az alacsony fordulaton-hosszabb távon stimmel, de ez a terhelés mértékétől függ. Sík terepen a 10-20km/h-s haladáshoz nem kell túl sok erő, kivéve ha homokban mész, tehát szerintem 2.ben menj és 10-25 km/h között menj aszerint, hogy mennyi a hepe-hupa. 25-től már inkább 3-ban, persze sík terepen sebesség tartásához.

Az alapjáraton valóban nem kell használni semmilyen motort, de a yaris alapjárata 600. Az 1000-1200 már nem számít annak, én "innen" már használom a motort. Bejáratásnál azért az 1200-1400 legyen inkább az alsó határ.
Amúgy alapjáraton van kenés, csak az olajnyomás kisebb mint üzemi fordulaton.


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Új autó bejáratása
« Válasz #167 Dátum: 2005.10.11 07:47:38 »
Idézetet írta: "uandor"
Alapjáraton nemigen van kenés.

A mai olajakkal (0; 5W) már ez nem probléma, 1 km nem a világ.
music     

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Új autó bejáratása
« Válasz #168 Dátum: 2005.10.11 09:21:34 »
Idézetet írta: "GUS"
Üdv. mindenkinek!

Újdonsült Yaris tulaj vagyok. Most tartok 140 Km-nél:)
Max 3000-es fordszámmal, 100 fölé nem nagyon mentem még.
Végigolvastam a topicot. Teccik a végén ez a kis vita.
Az volna a kérdésem, hogy mit ajánlotok egy olyan 1 km-es útszakaszra, ahol kb. 15-25 km/h sebességgel lehet hajtani a rossz útviszonyok miatt? (köves földút tele kanyarral és gödrökkel)
1-es fokozatban max 15km/h-val? Vagy 2-esben 20-25-tel?
Melyik a jobb a motornak?

A másik kérdés pedig az volna, hogy már eddig 2 alkalommal hallottam hátramenetben azt a tipikus duruzsoló rückverz hangot. Nem volt rendesen "odaváltva", vagy túlzottan kitekertem a kormányt és ezért hallatott ollyan hangot ?

Egyébként nagyon tetszik az autó. A pedálok, a váltó, mintha nekem készítették volna:)
Jah, ez az első autóm...


GRAT az új verdához! Sok balesetmentes és szerencsés kilómétert meg vezetést kívánok!  :wink:
Toyota Yaris T SPORT
153



Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Új autó bejáratása
« Válasz #169 Dátum: 2005.10.11 09:48:13 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Deep Rush"
Idézetet írta: "GUS"

Várom az ellenérveket:)
GUS.

Kevesebbet fogyaszt , ha 2. -ban mégy   :wink:

Ezt le is mérted?
Csak kérdem, amúgy multkor azt néztem, hogy 2. ban 18nál a legkevesebb a fogyi, legalábbis nekem ez sikerült. Szal 1. ben szerintem is többet fogyaszt, de örülnék, ha valaki számokkal is igazolná :)

A fed. comp. -on néztem a pillanatnyi fogyasztást, és 2. alapjáratom kevesebbet ír mint 1. -ben. Sőt, 3. alapjáraton is kevesebbet mutat, mint 2. -ban :) (de lehet, ez már nem annyira jó neki)
Az már más kérdés hogy mennyire lehet hinni a computernek...
És mivel mindennap járok rossz földes utakon 4* 5* , ezért 2. –at használom 16-18km/h –val.
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Új autó bejáratása
« Válasz #170 Dátum: 2005.10.11 09:59:20 »
Idézetet írta: "Deep Rush"

A fed. comp. -on néztem a pillanatnyi fogyasztást, és 2. alapjáratom kevesebbet ír mint 1. -ben. Sőt, 3. alapjáraton is kevesebbet mutat, mint 2. -ban :) (de lehet, ez már nem annyira jó neki)
Az már más kérdés hogy mennyire lehet hinni a computernek...
És mivel mindennap járok rossz földes utakon 4* 5* , ezért 2. –at használom 16-18km/h –val.

Akkor  jó:) Én is 2.ban megyek inkább, csak ha sajnálom a kocsit, mert néha annyira rossz utak vannak, hogy inkább megyek 5-el, de legalább a kocsi egyben marad.
Laco 73 :D

leszilaci

  • Vendég
Új autó bejáratása
« Válasz #171 Dátum: 2005.10.11 11:24:01 »
Idézetet írta: "KLaco"
Az a Yaris nagy baja, hogy amikor kereszteződéshez érek, és utánna gyorsan ki akarok fordulni, akkor 15nél még nem húz a 2. de 1. be kb. 8km/h alatt lehet csak tenni, tehát ilyenkor mindig bajban vagyok, hogy vagy még fékezek, és 1., akkor persze kilövéskor ugrik 1-et a kocsi, vagy 2. ban kicsorgok valaki elé, aki ledudálja a fejem.


be lehet rakni az 1.-t is 8km/h felett, csak váltás közben kicsist meg kell "bólintani" az autót.
szóval ha gurulsz mondjuk 15-tel, akkor biztosan csak beerőltetve tudod az 1-be tuszkolni(ha bele tudod).
de, ha tolod 1.-felé a váltókart(nem erőltetve) és közben belelépsz egy kicsit a fékbe, akkor szinte beleesik a fokozatba.
ja, és nem árt váltás előtt rákuplungolni mégegyszer  :wink:

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Új autó bejáratása
« Válasz #172 Dátum: 2005.10.11 12:32:15 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "KLaco"
Az a Yaris nagy baja, hogy amikor kereszteződéshez érek, és utánna gyorsan ki akarok fordulni, akkor 15nél még nem húz a 2. de 1. be kb. 8km/h alatt lehet csak tenni, tehát ilyenkor mindig bajban vagyok, hogy vagy még fékezek, és 1., akkor persze kilövéskor ugrik 1-et a kocsi, vagy 2. ban kicsorgok valaki elé, aki ledudálja a fejem.


be lehet rakni az 1.-t is 8km/h felett, csak váltás közben kicsist meg kell "bólintani" az autót.
szóval ha gurulsz mondjuk 15-tel, akkor biztosan csak beerőltetve tudod az 1-be tuszkolni(ha bele tudod).
de, ha tolod 1.-felé a váltókart(nem erőltetve) és közben belelépsz egy kicsit a fékbe, akkor szinte beleesik a fokozatba.
ja, és nem árt váltás előtt rákuplungolni mégegyszer  :wink:


Pontosan, ahogy mondja kedves cartárs :)
Akár 20km/h -nál is lehet 1-est tólni egy apro kis fékezés segítségével.
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

GUS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 110
Új autó bejáratása
« Válasz #173 Dátum: 2005.10.11 17:34:53 »
Jaja, természetesen én is le szoktam lassítani 10 km/h alá ha be akarom tolni 1-be.
Sőt, ha nagyon le kell lassítani, mert  nem látni be a kanyart és van egy kicsi emelkedő, azt is eggyel veszem.
Corolla Verso 1.8 VVTi SOL - 2004

baru

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 512
Új autó bejáratása
« Válasz #174 Dátum: 2005.11.25 17:03:43 »
Idézetet írta: "KLaco"
Az a Yaris nagy baja, hogy amikor kereszteződéshez érek, és utánna gyorsan ki akarok fordulni, akkor 15nél még nem húz a 2. de 1. be kb. 8km/h alatt lehet csak tenni, tehát ilyenkor mindig bajban vagyok, hogy vagy még fékezek, és 1., akkor persze kilövéskor ugrik 1-et a kocsi, vagy 2. ban kicsorgok valaki elé, aki ledudálja a fejem.
Nahát, tiszta dezsavüm volt, mikor ezt olvastam. Ugyanezt érzem, meg vsz. szidnak, hogy mér nem nyomom, holott csak alacsony fordulatról 2.-ban kell egy kis idő, míg erőre kap. De 1.-be nem teszem be, inkább a 2-3 sec "turbólyukat" választom. Ez csak 1.0-nál van?
Másik kérdés:
Lassan 6.000 km-hez érek. Elején nem forgattam 3000 fölé, igazából most se nagyon. Autópályán hajtottam pár alkalommal (nem gyilkosan). Általában 2000 körül váltok fel, ha nem kell nagyon gyorsítani, és a leggyakoribb tartomány a 2-3000. Azt tapasztaltam, hogy 2.-3.-ban a kihúzatásoknál (emelkedő) eléggé ordít 3000 felé és fölötte, és birizgálja a talpam. Ez oké? Elolvasva az eddigieket, felmerült bennem, hogy esetleg "túlkíméltem." Vagy ez hülyeség? Én egyébként azt tartom jónak a gépnél, hogy nem kell kigyilkolni, természetes közegének tűnik a 2-3000. Jelen állásnál más gondozásba venni van értelme? Kissé tanácstalan vagyok. :mivan:
Yaris Blue Ice 1.0

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Új autó bejáratása
« Válasz #175 Dátum: 2005.11.25 21:49:14 »
Idézetet írta: "baru"
Idézetet írta: "KLaco"
Az a Yaris nagy baja, hogy amikor kereszteződéshez érek, és utánna gyorsan ki akarok fordulni, akkor 15nél még nem húz a 2. de 1. be kb. 8km/h alatt lehet csak tenni, tehát ilyenkor mindig bajban vagyok, hogy vagy még fékezek, és 1., akkor persze kilövéskor ugrik 1-et a kocsi, vagy 2. ban kicsorgok valaki elé, aki ledudálja a fejem.
Nahát, tiszta dezsavüm volt, mikor ezt olvastam. Ugyanezt érzem, meg vsz. szidnak, hogy mér nem nyomom, holott csak alacsony fordulatról 2.-ban kell egy kis idő, míg erőre kap. De 1.-be nem teszem be, inkább a 2-3 sec "turbólyukat" választom. Ez csak 1.0-nál van?
Másik kérdés:
Lassan 6.000 km-hez érek. Elején nem forgattam 3000 fölé, igazából most se nagyon. Autópályán hajtottam pár alkalommal (nem gyilkosan). Általában 2000 körül váltok fel, ha nem kell nagyon gyorsítani, és a leggyakoribb tartomány a 2-3000. Azt tapasztaltam, hogy 2.-3.-ban a kihúzatásoknál (emelkedő) eléggé ordít 3000 felé és fölötte, és birizgálja a talpam. Ez oké? Elolvasva az eddigieket, felmerült bennem, hogy esetleg "túlkíméltem." Vagy ez hülyeség? Én egyébként azt tartom jónak a gépnél, hogy nem kell kigyilkolni, természetes közegének tűnik a 2-3000. Jelen állásnál más gondozásba venni van értelme? Kissé tanácstalan vagyok. :mivan:

Szerintem ezzel még Zénóka is egyetért, legalább is remélem, hogy néha ki kell huzatni a kocsit. Én kb havonta 1-szer megkínálom egy 0-100 ra gyorsulással mikor már rendesen bemelegedett és 5000 körül váltok. Na ilyenkor elég hangos a moci a 2000-es fordulathoz képest, de ez természetes, és én szeretem is tudni, hogy dolgozik a moci :D Szal nem baj ha hangos, mert akkor van ereje. Nem elég jó a hangszigetelés sajna. Ez van. Nem szabad agyonkímélni, mert ellustul. Ismerősnek 6 éves a Renault-ja, és multkor nem akart elindulni, erre a szervízben azt mondták, mivel nem megy vele gyorsan néha, nem járatja meg rendesen autópályán, stb, ezért beálltak a szelepek a lerakódásoktól. Szal én ezt nem szeretném.
Laco 73 :D

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Új autó bejáratása
« Válasz #176 Dátum: 2005.11.25 22:04:37 »
Idézetet írta: "baru"
Idézetet írta: "KLaco"
Az a Yaris nagy baja, hogy amikor kereszteződéshez érek, és utánna gyorsan ki akarok fordulni, akkor 15nél még nem húz a 2. de 1. be kb. 8km/h alatt lehet csak tenni, tehát ilyenkor mindig bajban vagyok, hogy vagy még fékezek, és 1., akkor persze kilövéskor ugrik 1-et a kocsi, vagy 2. ban kicsorgok valaki elé, aki ledudálja a fejem.
Nahát, tiszta dezsavüm volt, mikor ezt olvastam. Ugyanezt érzem, meg vsz. szidnak, hogy mér nem nyomom, holott csak alacsony fordulatról 2.-ban kell egy kis idő, míg erőre kap. De 1.-be nem teszem be, inkább a 2-3 sec "turbólyukat" választom. Ez csak 1.0-nál van?
Másik kérdés:
Lassan 6.000 km-hez érek. Elején nem forgattam 3000 fölé, igazából most se nagyon. Autópályán hajtottam pár alkalommal (nem gyilkosan). Általában 2000 körül váltok fel, ha nem kell nagyon gyorsítani, és a leggyakoribb tartomány a 2-3000. Azt tapasztaltam, hogy 2.-3.-ban a kihúzatásoknál (emelkedő) eléggé ordít 3000 felé és fölötte, és birizgálja a talpam. Ez oké? Elolvasva az eddigieket, felmerült bennem, hogy esetleg "túlkíméltem." Vagy ez hülyeség? Én egyébként azt tartom jónak a gépnél, hogy nem kell kigyilkolni, természetes közegének tűnik a 2-3000. Jelen állásnál más gondozásba venni van értelme? Kissé tanácstalan vagyok. :mivan:


Szerintem azért néha nyugodtan adhatsz neki egy kis szuflát, mármint magasabb tartományba is viheted a verdát, nem fog neki fájni, hiszen már régóta elhagytad a "bejáratási időszakot"! A 4-5 ezret is mutasd meg neki, megérdemli!  :vag2:  :atolel:  :szivecske:
Toyota Yaris T SPORT
153



baru

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 512
Új autó bejáratása
« Válasz #177 Dátum: 2005.11.26 13:56:16 »
Köszi, valami ilyesmit vártam. Neki is látok majd... :twisted:
Yaris Blue Ice 1.0

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Új autó bejáratása
« Válasz #178 Dátum: 2005.11.26 20:28:33 »
Idézetet írta: "KLaco"

Szerintem ezzel még Zénóka is egyetért, legalább is remélem, hogy néha ki kell huzatni a kocsit. Én kb havonta 1-szer megkínálom egy 0-100 ra gyorsulással mikor már rendesen bemelegedett és 5000 körül váltok. Na ilyenkor elég hangos a moci a 2000-es fordulathoz képest, de ez természetes, és én szeretem is tudni, hogy dolgozik a moci :D Szal nem baj ha hangos, mert akkor van ereje. Nem elég jó a hangszigetelés sajna. Ez van. Nem szabad agyonkímélni, mert ellustul. Ismerősnek 6 éves a Renault-ja, és multkor nem akart elindulni, erre a szervízben azt mondták, mivel nem megy vele gyorsan néha, nem járatja meg rendesen autópályán, stb, ezért beálltak a szelepek a lerakódásoktól. Szal én ezt nem szeretném.


Ez a ellustul ez jó nagy baromság, már néhányszor megvitattuk. Bár eléggé köztudatban van. Ez a lerakódás utoljára a 2 ütemű trabant-wartburg kategóriánál volt igaz, bár észrevehető teljesítményvesztés ott sem nagyon volt, inkább csak hosszas kímélés után néhány km-en keresztül füstölt mint a zállat :nagymosoly:
A renaultra sem igaz, bár technikai és technológiai szempontból csak kullog a toyota mögött. Valószínűnek tartom, hogg a szervízben egyszerűbb marhasággal megmagyarázni a "hibát" mint nekiállni gondolkozni mi lehet a baj. Az ügyfélre kenik és meg van oldva. :vag1:
Nem ló ez hogy lustuljon.
Bár egyetértek vele, hogy ártani nem árt néha egy kicsit magasabb fordulaton járatni a gépet. :kacsint:


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Új autó bejáratása
« Válasz #179 Dátum: 2005.11.26 22:18:07 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Idézetet írta: "KLaco"

Szerintem ezzel még Zénóka is egyetért, legalább is remélem, hogy néha ki kell huzatni a kocsit. Én kb havonta 1-szer megkínálom egy 0-100 ra gyorsulással mikor már rendesen bemelegedett és 5000 körül váltok. Na ilyenkor elég hangos a moci a 2000-es fordulathoz képest, de ez természetes, és én szeretem is tudni, hogy dolgozik a moci :D Szal nem baj ha hangos, mert akkor van ereje. Nem elég jó a hangszigetelés sajna. Ez van. Nem szabad agyonkímélni, mert ellustul. Ismerősnek 6 éves a Renault-ja, és multkor nem akart elindulni, erre a szervízben azt mondták, mivel nem megy vele gyorsan néha, nem járatja meg rendesen autópályán, stb, ezért beálltak a szelepek a lerakódásoktól. Szal én ezt nem szeretném.


Ez a ellustul ez jó nagy baromság, már néhányszor megvitattuk. Bár eléggé köztudatban van. Ez a lerakódás utoljára a 2 ütemű trabant-wartburg kategóriánál volt igaz, bár észrevehető teljesítményvesztés ott sem nagyon volt, inkább csak hosszas kímélés után néhány km-en keresztül füstölt mint a zállat :nagymosoly:
A renaultra sem igaz, bár technikai és technológiai szempontból csak kullog a toyota mögött. Valószínűnek tartom, hogg a szervízben egyszerűbb marhasággal megmagyarázni a "hibát" mint nekiállni gondolkozni mi lehet a baj. Az ügyfélre kenik és meg van oldva. :vag1:
Nem ló ez hogy lustuljon.
Bár egyetértek vele, hogy ártani nem árt néha egy kicsit magasabb fordulaton járatni a gépet. :kacsint:


Viszont olyat hallottam már, hogy aszondja...  :nagymosoly:
Szal valami olyasmi volt, hogy alacsony fordulaton a hajtórúd nyúlása sokkal kisebb, mint nagy fordulaton. Ezért előfordulhat, hogyha valaki mindig alacsony fordulaton jár, és egyszer meg valamiért elhuzatja, akkor gyűrűtörés meg mittoménmi  :nagymosoly:
Dehát szerintem ezt pont Zénóka tudja megcáfolni, hisz szerintem jó pár 10ezerkm-et megy folyamatosan 2500as fordulaton...
Xanyi