Szerző Téma: Új autó bejáratása  (Megtekintve 143834 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Új autó bejáratása
« Válasz #135 Dátum: 2005.10.02 23:27:12 »
Idézetet írta: "LockSniper"
Idézetet írta: "ToTo"
...tényleg gyárilag be vannak már járatva valamilyen szinten az új 0 km-es autók, vagy inkább érdemesebb külön bejáratni?  :?


Megnyugod6sz, ezt nevezik úgynevezett "padon járatás"-nak. Emelt fordulaton néhány óra.


Köszke! Pont azt hiszem te írtad, hogy már gyárilag be vannak járatva...  :wink: Akkor te sem járattad vagy járatod befelé?
Toyota Yaris T SPORT
153



Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Új autó bejáratása
« Válasz #136 Dátum: 2005.10.03 08:50:57 »
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "LockSniper"
Idézetet írta: "ToTo"
...tényleg gyárilag be vannak már járatva valamilyen szinten az új 0 km-es autók, vagy inkább érdemesebb külön bejáratni?  :?


Megnyugod6sz, ezt nevezik úgynevezett "padon járatás"-nak. Emelt fordulaton néhány óra.


Köszke! Pont azt hiszem te írtad, hogy már gyárilag be vannak járatva...  :wink: Akkor te sem járattad vagy járatod befelé?


Csapd föl a szervízkönyvet, ott gyönyörűen le van írva a bejáratás....
Én minden pontját betartottam, 1500 km környékén végig küldtem az autópályán parkettán, majd forgattam rendesen - persze ahogy dízelhez illik - és 3000-nél lecseréltem az olajat.
És lett egy pörgős fazsa kis dízelem... :wink:

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Új autó bejáratása
« Válasz #137 Dátum: 2005.10.03 08:56:10 »
Idézetet írta: "Zso"
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "LockSniper"
Idézetet írta: "ToTo"
...tényleg gyárilag be vannak már járatva valamilyen szinten az új 0 km-es autók, vagy inkább érdemesebb külön bejáratni?  :?


Megnyugod6sz, ezt nevezik úgynevezett "padon járatás"-nak. Emelt fordulaton néhány óra.


Köszke! Pont azt hiszem te írtad, hogy már gyárilag be vannak járatva...  :wink: Akkor te sem járattad vagy járatod befelé?


Csapd föl a szervízkönyvet, ott gyönyörűen le van írva a bejáratás....
Én minden pontját betartottam, 1500 km környékén végig küldtem az autópályán parkettán, majd forgattam rendesen - persze ahogy dízelhez illik - és 3000-nél lecseréltem az olajat.
És lett egy pörgős fazsa kis dízelem... :wink:


Igen, olvastam... Akkor az a legjobb még ha gyárilag is be van járatva, hogy legalább 1500 km-ig még járassuk, vagy nem? Ez lehet a tuti? Csak azért kérdem, mert nem szeretném elszúrni, végül is nincs visszaút...  :?
Toyota Yaris T SPORT
153



Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Új autó bejáratása
« Válasz #138 Dátum: 2005.10.03 09:18:21 »
Idézetet írta: "ToTo"

Csapd föl a szervízkönyvet, ott gyönyörűen le van írva a bejáratás....
Én minden pontját betartottam, 1500 km környékén végig küldtem az autópályán parkettán, majd forgattam rendesen - persze ahogy dízelhez illik - és 3000-nél lecseréltem az olajat.
És lett egy pörgős fazsa kis dízelem... :wink:


Igen, olvastam... Akkor az a legjobb még ha gyárilag is be van járatva, hogy legalább 1500 km-ig még járassuk, vagy nem? Ez lehet a tuti? Csak azért kérdem, mert nem szeretném elszúrni, végül is nincs visszaút...  :?[/quote]

Nekem bejött, már elhagytam a 15.000-t minden renben....még szép :lol:
Ha ezt mondom 150.000 után is, akkor tényleg, de az még arréb, van.
Amit én komolyan vettem az a sűrűn váltogatás, talán túl komolyan is... majd' félpercenként kapcsolgattam a váltót 2-3-4 között, persze betartva a ne használjuk túl alcsony fordulatszámmal felszólítást....
Majd a szervízben lepucolták róla a gyári kenceficét és a kezdetben akadozós váltom, vaj lett.... :wink:

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Új autó bejáratása
« Válasz #139 Dátum: 2005.10.03 09:26:03 »
Idézet
Nekem bejött, már elhagytam a 15.000-t minden renben....még szép :lol:
Ha ezt mondom 150.000 után is, akkor tényleg, de az még arréb, van.
Amit én komolyan vettem az a sűrűn váltogatás, talán túl komolyan is... majd' félpercenként kapcsolgattam a váltót 2-3-4 között, persze betartva a ne használjuk túl alcsony fordulatszámmal felszólítást....
Majd a szervízben lepucolták róla a gyári kenceficét és a kezdetben akadozós váltom, vaj lett.... :wink:


Mit értesz az alatt, hogy túl alacsony fordulatszámmal? Ezt a topicban már többször olvastam... A gyakori váltogatást én is alkalmazom, biztos jó neki így az elején. Ja, és a gyári kencefice az mi a csoda, azt az izét le kell majd pucoltatni, hogy vaj legyen?  :lol:
Toyota Yaris T SPORT
153



Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Új autó bejáratása
« Válasz #140 Dátum: 2005.10.03 10:31:18 »
Idézetet írta: "ToTo"

Mit értesz az alatt, hogy túl alacsony fordulatszámmal? Ezt a topicban már többször olvastam... A gyakori váltogatást én is alkalmazom, biztos jó neki így az elején. Ja, és a gyári kencefice az mi a csoda, azt az izét le kell majd pucoltatni, hogy vaj legyen?  :lol:


Ez most a saját véleményem lesz, biztos van aki nem így csinálná.
Mivel Ts-ről van szó, gondolom ezt ki is akarod használni, és nem szeretnél egy átlagnál lomhább autót.....
Ebből kiindulva az első 500-on 1500-2000-2500 környékén próbálgatnám a gépet, majd a következő ötszázon emelném 500-al a tartományt és néha bepróbálkoznék egy 3500 körüli gyorsításig. 1000-től már elpörgetgetném4000-4500-ig, majd  lassan kivinném a pályára, és megnézném hogy szól 5000-nél aztán 3000-nél olajcsere. És jöhet a TILTÁS!!!! De csak módjával, mert ugye sokáig szeretnénk használni.
Persze a fogyasztásmérőt véletlenül se nézném..... :wink:
Ja és a kencefice, a Supernél mondta, nekem az egyik szerelősrác, hogy azt nem árt letörölni, a váltón van felülről. Letörölte, majd befújta valamivel, utána egy kis ideig még akadozott, de mostanra már teljesen zsír a váltó. :lol:

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Új autó bejáratása
« Válasz #141 Dátum: 2005.10.03 11:13:21 »
Idézetet írta: "Zso"
Idézetet írta: "ToTo"

Mit értesz az alatt, hogy túl alacsony fordulatszámmal? Ezt a topicban már többször olvastam... A gyakori váltogatást én is alkalmazom, biztos jó neki így az elején. Ja, és a gyári kencefice az mi a csoda, azt az izét le kell majd pucoltatni, hogy vaj legyen?  :lol:


Ez most a saját véleményem lesz, biztos van aki nem így csinálná.
Mivel Ts-ről van szó, gondolom ezt ki is akarod használni, és nem szeretnél egy átlagnál lomhább autót.....
Ebből kiindulva az első 500-on 1500-2000-2500 környékén próbálgatnám a gépet, majd a következő ötszázon emelném 500-al a tartományt és néha bepróbálkoznék egy 3500 körüli gyorsításig. 1000-től már elpörgetgetném4000-4500-ig, majd  lassan kivinném a pályára, és megnézném hogy szól 5000-nél aztán 3000-nél olajcsere. És jöhet a TILTÁS!!!! De csak módjával, mert ugye sokáig szeretnénk használni.
Persze a fogyasztásmérőt véletlenül se nézném..... :wink:
Ja és a kencefice, a Supernél mondta, nekem az egyik szerelősrác, hogy azt nem árt letörölni, a váltón van felülről. Letörölte, majd befújta valamivel, utána egy kis ideig még akadozott, de mostanra már teljesen zsír a váltó. :lol:


Most már szerintem szaki leszek a bejáratás témában, kőszke a jó tanácsokat és infókat, megfogadom! Mindenkinek a tanácsát majd összevetve fogom alkalmazni, remélem minden klassz és jó lesz!  8)

A váltót a pucoláshoz szét kell szedni? Mennyi idő volt a szervízben ez a pucolás? Nekem is a váltóm elég akadozósnak tűnik, ez a pucolás és befújás nélkül nem fog változni?  :?:
Toyota Yaris T SPORT
153



Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Új autó bejáratása
« Válasz #142 Dátum: 2005.10.03 11:23:06 »
Idézetet írta: "ToTo"

A váltóz a pucoláshoz szét kell szedni? Mennyi idő volt a szervízben ez a pucolás? Nekem is a váltóm elég akadozósnak tűnik, ez a pucolás és befújás nélkül nem fog változni?  :?:


Nem kell, csak a műanyagot felül leszedni és kész, kb. 10 perc.
Nekem nem változott, csak miután a második olajcserémen is szóltam,
hogy nem az igazi, és lekaparták róla...most jó, de azért kíváncsi leszek télen, mert akkor volt igazán feltűnő.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Új autó bejáratása
« Válasz #143 Dátum: 2005.10.03 11:43:44 »
Idézetet írta: "Zso"
Idézetet írta: "ToTo"

A váltóz a pucoláshoz szét kell szedni? Mennyi idő volt a szervízben ez a pucolás? Nekem is a váltóm elég akadozósnak tűnik, ez a pucolás és befújás nélkül nem fog változni?  :?:


Nem kell, csak a műanyagot felül leszedni és kész, kb. 10 perc.
Nekem nem változott, csak miután a második olajcserémen is szóltam,
hogy nem az igazi, és lekaparták róla...most jó, de azért kíváncsi leszek télen, mert akkor volt igazán feltűnő.


Ilyen egyszerű az egész, azt hittem már hogy a váltót is szét kell kapni. Na akkor megyegetek vele, azt ha nekem sem múlik el, akkor szólok a kereskedésben.

Tényleg, tiltás ügyben, volt már szerencséd?  :?:
Toyota Yaris T SPORT
153



Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Új autó bejáratása
« Válasz #144 Dátum: 2005.10.03 12:04:51 »
Idézetet írta: "ToTo"

Tényleg, tiltás ügyben, volt már szerencséd?  :?:


Áhhhh, dízelem van képtelenség tiltásba forgatni, vagyis biztos lehet, de akkor azt készakarva kell, viszont semmi értelme.
4000 fölött már nem érdemes kínozni, max 2-ben forog el néha 4500-ig, ha nem figyelek oda és 5000-től piros....
viszont az 1.0-t a teszten sikerült, kapaszkodott is a kereskedős srác rendesen, de meg ne kérdezd hol tiltott nem arra figyeltem :oops:

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Új autó bejáratása
« Válasz #145 Dátum: 2005.10.03 12:49:14 »
Idézetet írta: "Zso"


Idézet

Áhhhh, dízelem van képtelenség tiltásba forgatni, vagyis biztos lehet, de akkor azt készakarva kell, viszont semmi értelme.
4000 fölött már nem érdemes kínozni, max 2-ben forog el néha 4500-ig, ha nem figyelek oda és 5000-től piros....
viszont az 1.0-t a teszten sikerült, kapaszkodott is a kereskedős srác rendesen, de meg ne kérdezd hol tiltott nem arra figyeltem :oops:


Ez fura, nekem is teszten sikerült, pont az Aygo-t, de arra nem emlékszem hogy pontosan hol, csak azt tudom hogy elég hamar jött! Az 1.3-ast viszont sikerült, az olyan 7 ezer volt, más a piros felett jártunk.  8)
Toyota Yaris T SPORT
153



LockSniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Új autó bejáratása
« Válasz #146 Dátum: 2005.10.03 22:15:03 »
Na, aki 3.000 után lecseréli az olajat, az eléggé naív.

A gyári járatás lényege, hogy pont a sorjákat "csiszolja ki" a dugattyúról és a hengerfalról, majd ezután persze a TOYOTA szalagjain szépen le is cserélik az olajat. Ergó az már a járatásnak köszönhetően nem "sarasodik" tovább, simán ráér 15ezernél cserélni.

Arról persze sejtésem sincs, hogy a francia összeszerelésnél is így van e, de utána fogok érdeklődni.

S még valamit ne felejtsünk. A padon járatás pont azért van, hogy megkíméljék a tulajt a 2-3ezer kilométer utáni olajcserétől, első szemlétől és persze annak költségeitől. DE NEM HELYETTESÍTI A MOTOR BEKOPÁSÁHOZ SZÜKSÉGES BEJÁRATÁST, mert ugye ahhoz nyomatéki súlyterhelés is szükséges.

S ha már a pörgös dízelnél tartunk, nem azért lett pörgős, mert 1500 kilométer után padlón megnyomattad, hanem azért, mert Common Rail rendszerű dízel-erőforrást szereltek bele. Én a TS-el, amint kihoztam a Reálszisztémától nullkilométerrel, irányba vettem Fehérvárt folyamatos, 180 feletti tempóval. De valahogy mégis csak ugyanúgy megy, mint a többi TS.

S már bocsánat a kifejezésért, de ilyen faßságokat, hogy 500 ig, meg 1000-ig úgy, majd padló, hát nem tudom honnan a fenéből szeditek ezeket a baromságokat. Nem is ismeritek igazán a TOYOTA-t, ha nem tudjátok, hogy ha megveszitek, beültök és mentek vele. Mert ha így lenne, valószínűleg nagy betűkkel szednék a kezelési útmutatóban is.

Szal nyomjad csak neki bátran, az enyém 5-ben tiltásig 215 km/h. Bírja.

Amúgy D-4D Yaris-t is simán tiltásba küldöm, de valóban nincs értelme.
-------------------------------------
Ha TELE van, akkor nem ÜRES
--------------------------------------

uandor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 110
Új autó bejáratása
« Válasz #147 Dátum: 2005.10.03 22:29:06 »
Ha akarnák a padon a gyárban terhelni is tudnák. De a lábunkhoz is hozzá kell igazítani.
Ismerősöm Pesten elvitte kötelező szervízre az autóját. Otthon nézte az olajat, és használtnak tűnt. Visszavitte, s levitték az aknába, megmutatták neki, hogy olajos a leeresztő csavarnál, tehát lecserélték az olajat, csak grafittost tettek bele, mert az kell ebbe a gépbe.  :magasztal:
Hát csak figylejetek. Én a szervíz udvarán megnéztem....., még az olajszűrőt is. Biztosan nem voltam népszerű, de csak megnézem mit veszek át.

U.i.: Nem tudom melyik szervíz volt, csak azt, hogy Pesten
oyota Yaris Verso 1,3 Luna 2004

Zso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 329
Új autó bejáratása
« Válasz #148 Dátum: 2005.10.04 10:02:58 »
Idézetet írta: "LockSniper"

Nem is ismeritek igazán a TOYOTA-t, ha nem tudjátok, hogy ha megveszitek, beültök és mentek vele. Mert ha így lenne, valószínűleg nagy betűkkel szednék a kezelési útmutatóban is.

Szal nyomjad csak neki bátran, az enyém 5-ben tiltásig 215 km/h. Bírja.


Ez is egy vélemény.
Lehet, hogy egy páran kicsit túlzásba estünk, de figyelmedbe ajánlanám a kezelési útmutatót, amiben vastagon van szedve, hogy
Vezessen kíméletesen és kerülje a túl nagy sebességet.
Igaz a bejáratás fogalma egy kicsit megváltozott az elmúlt húsz évben,
de azért mégiscsak ezt javasolja a könyv az első ezer kilométerre......

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Új autó bejáratása
« Válasz #149 Dátum: 2005.10.04 11:54:09 »
LockSniper: Valóban értem mit mondasz, nem is olyan rossz... Én is hallottam már többször is ezt a gyári bejáratást, a kereskedésben is ugyanezt mondták, és hogy felejtsem el a bejáratást mert nincs értelme, hiszen ez egy TOYOTA!  8)

De viszont, azt is hallottam hogy valamiért az első 1000 km. alatti saját bejáratás is hatásos lehet, szal nem is tudom igazán?  :?

Majd mindkettőt fogom alkalmazni, szerintem ez a legjobb!  :wink:
Toyota Yaris T SPORT
153