Egy jó ismerősöm jóvoltából egy pár kilométer erejéig kipróbálhattam egy LS600h-t. Abszolút pozitív benyomások alakultak ki bennem erről a kocsiról, kiváló járgány (gondolom meg sem gondoltátok )!
-A kényelmi arzenálok tekintetében első ránézésre nem nyújtott sokkal többet, mint az előző második generációs IS-em, első ránézésre a belső dizájn sem volt sokkal jobb.
-Második ránézésre a belseje fényévekkel jobb, szebb, igényesebb mint az IS-é volt, az RX400h-val pedig nem is lehet egy lapon emlegetni (a 400h belseje inkább egy jól sikerült Corolla). Mindent bőr borít, és a jobbik fajtából. (Az IS is remek volt, de az LS-ben volt egy tágasság érzés is a minőség mellett.)
-Az autóban cca. 150e km volt és ablaklehúzás mellett, de dohányoztak benne az utolsó cca. 50-60e km alatt. Amikor beültem, ennek ellenére nem éreztem semmilyen dohányszagot, olyan volt az autó mintha új lenne, a vezetőülést leszámítva, ahol már látszott a használat nyoma valamelyest.
-A vezetőülés kategóriákkal jobb, mint bármelyik autóé amit eddig vezettem (soha nem vezettem még ilyen kategóriát, tehát 7-es BMW-vel nem tudom összehasonlítani). Az IS ülésénél sokkal kényelmesebb, de az RX-énél is. Ha pontokat kéne adni: IS - 5 pont, RX - 8 pont, LS: 9 pont. Komolyan mondom olyan érzés volt, mintha a nappaliban egy kényelmes fotelben ülnék.
-A rádió, cd hangzása brutális, eszméletlen szépen szólt a zene. A három autó közül itt az RX kapja a legkevesebb pontot, ami szerintem az IS-nél is jól hallhatóan rosszabbul szól sajnos , az LS pedig nyilván a legtöbbet. (Mindhárom Mark Levinson kategória).
-Az autót lepadlóztam párszor, de érzetre nem lódult meg jobban mint az RX. (Az IS ebben a tekintetben viszont "nagyon" lemarad mindkettőtől.)
-A sebességérzetről nem tudok írni, mert nem tudtam tartósan 130-140 körül menni vele, pedig arra kíváncsi lettem volna. Viszont kipróbáltam végre az adaptív tempomatot (ilyen autót még soha nem vezettem) és az bizony egy nagyon jó extra. Az M5 bevezetőn befelé próbálgatva nagyon jól működött és egy hosszú úton ez óriási segítség lehet.
Az egyetlen negatívum a csomagtér volt. Nem gondoltam volna, hogy az LS csomagtere kb. 300 literes, mert az RX-ből indultam ki, ahol az akkuk jó helyre kerültek és megmaradt a nagy csomagtér. A csomagtartót kinyitva egy pici luk marad, nem tudom belefér-e egy nagyobb reptéri bőrönd...
Persze rendben van, hogy ez már "bankkártyás autó", de úgy érzem hogy egy IS méretű csomagtartót valahogy ki kellene hozniuk belőle. A tulajnak persze van egy RX-e is így jelezte hogy síelésnél nincs baj, mert akkor a másik kocsival mennek.
Nagyon-nagyon jó kocsi, ilyet kívánok minden kedves fórumtársnak!
ui: Ennél a kategóriánál ugyan nem nagyon számít, de a fogyasztásról: 13,2-t vagy 13,5-öt mutatott a BC.
ui2: Ami még eszembe jutott, és igazából kérdezni akartam, hogy olyan volt az autó, mintha nem az RX-ben megszokott CVT váltója lett volna. Fordulatszámmérő is volt benne (RX-ben nincs), és gázadásra mintha nőtt volna a fordulatszám, lehet hogy csak imitálta a hagyományos automatákat?
A 13 literes fogyasztás eléggé sportos használatot feltételez. 11 körül eljárnak vele a legtöbben.
Az LS váltója nem CVT, hanem egy hagyományos, 8 sebességes automata váltó.
Ami a gyorsulást illeti, lehet, hogy érzetre nem volt nagy különbség, de a stopper azért mást mutat: RX 7,9, LS 6.1