Nem olyan rossz cikk ez az autó szempontjából...
Helyenként elég pongyolán fogalmaz, de "Ő" pl. nem szidja a menürenszer kezelhetőségét, noha a "sajátos logikája van " szóösszetétellel jellemzi, ami tulajdonképpen helytálló. Mert van, akinek elsőre megy és ráérez, és van, aki tehetségtelen hozzá, annak ez rossz megoldás.
Azzal viszont design szempontjából nem értek egyet, hogy a klíma vezérlő kinézete ósdi lenne. Erről mindig a híres Nakamichi fejegységek jutnak eszembe, amikről tudva levő, hogy rendkívül egyszerű, ósdi kinézetűek, de mind kezelésre (gombok nyomáspontja, nyomás érzete), mind élettartamra és főleg minőségre messzemenőkig odaverte a "nagy" márkák hasonló termékeit...
Visszatérve erre az autóra, igen, egyszerű, letisztult a klíma gombok formája, s, bár még nem nyomkodtam, de biztos vagyok benne, hogy nagyon finoman működik az összes.
Igen, egy A6-os klíma kijelzője grafikusabb, még szebb talán, de ez is szem- és ujjgyönyörködtető. Igen boldogan nyomkodnám...

Valamint nem értettem az elektronikusan csukódó csomagtérajtóval kapcsolatban sem, hogy kézzel ez nem mozgatható. Bakker, ezen a szinten SENKI nem nyúl már a koszos, sáros-vizes csomagtartóajtóhoz. Megnyomom a gombot, az meg lecsukódik szépen csendben.
A műszerfal műbőrözése sem zavaró szerintem, kíváncsi lennék, hogy a BMW-Mercedes-Benz-Audi modellekben konkrétan milyen "bőr" anyagokkal vonják be a műszerfalat.
Ennél kicsit jobban zavar az ergonómiai hiba, ami az össze Toyota/Lexus (és mindegyik Japán gyártó modelljét) modellt egyformán érint, hogy a kormány köré és mögé is helyeznek sok-sok gombot. A térdrészről már nem is beszélve... Ezeket és valahova máshová száműzném, kicsit "bazári kacat" érzésem van így egy ilyen, egyébként közel hibátlan autóban. Ezek olyan részletek, amik az én 12 éves Corollámban nem tűnik ki, de egy mai 20M+ árú autóban már megoldhatták volna ízlésesebben. De ez a megoldás, ahogy írtam is, szinte minden japó autóra jellemző és az is igaz, hogy ezeket vezetés közben nem kell nyomkodni, mert egyik sincs közvetlen használatnak kitéve. Álló helyzetben, meg mindegy, hogy hova nézelődik a sofőr...
