Szerző Téma: GS (Aristo)  (Megtekintve 159204 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:GS (Aristo)
« Válasz #570 Dátum: 2012.06.13 13:12:44 »
Viszont az ÓRA középen legalább nem csak nekem tetszik :)

(majd cikkszám szerint rendelek egyet és bedrótozom az RX-be :) )

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:GS (Aristo)
« Válasz #571 Dátum: 2012.06.13 13:46:20 »
De már az is nagy szó, hogy olyat leírnak, hogy talán a BMW sem tud ennyire jó futóművet csinálni.
Valóban. Korábban, állítólag, a BMW-sek azért nem szerették a Lexust, mert nem elég sportos, túl steril (én pont ezért imádom). Most talán fordul a kocka, a futómű miatt talán átcsábulnak.  :clap:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22983
  • Szakmérnök :-)
Re:GS (Aristo)
« Válasz #572 Dátum: 2012.06.13 13:51:26 »
Viszont az ÓRA középen legalább nem csak nekem tetszik :)

(majd cikkszám szerint rendelek egyet és bedrótozom az RX-be :) )
Ketten vagyunk legalább!  :clap:
Az óra volt az első olyan részlet az új GS-ben, ami iránt rajongani tudok! Tetszik nagyon, szerintem egy formatervezői bravúr, ahogy kinéz.

Az F-Sport az IS és a GS esetében szerintem nagyon szép, szolid, de mégis jobb az összkép, mint nélküle. Az RX-nél nem tetszik, szerintem stílusidegen a SUV kategóriában a spoilerezés. Ebben jobbnak látom a BMW X6-ot és a Merci ML-t (AMG).

 

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:GS (Aristo)
« Válasz #573 Dátum: 2012.06.13 13:54:49 »
Azért a futómű/kormánymű dologban is hagytak menekülő utat a németeknek:

"Mégsem egy élményautó, hiszen kormányán szinte semmi információ nem ébred, ebben a bajorok verhetetlenek..."

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22983
  • Szakmérnök :-)
Re:GS (Aristo)
« Válasz #574 Dátum: 2012.06.13 14:06:25 »
Azért a futómű/kormánymű dologban is hagytak menekülő utat a németeknek:

"Mégsem egy élményautó, hiszen kormányán szinte semmi információ nem ébred, ebben a bajorok verhetetlenek..."
Lehet, hogy már kellően átvettem a Toyota-érzést az évek alatt, de a tesztírók egy valamit elfelejtenek:

A GS nem sport limuzin, nem is annak van szánva, mint, ahogy a Mercedes sem, és az Audi sem. A GS japán közép limuzin, prémium szegmes résztvevője, amit egyedüliként gyártanak full hibrid technológiával a kategóriában. Nem mellesleg, alighanem a kategória legcsendesebb tagja, de igazi hátránya/gyengéje nincs semmilyen téren, hiszen, méretre hozza a kívánt paramétereket, elegáns, kifinomult, high tec, de ugyanakkor hátsó hajtása miatt sportos is. Ja, és nem mellesleg jóval kisebb szervizelési költséggel jár hosszú távon, mint egy bármilyen dízel...

Kezdem érteni, és megérteni, ahogy a Lexusnál gondolkodnak és nem hülyék...  :)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:GS (Aristo)
« Válasz #575 Dátum: 2012.06.13 14:42:16 »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10270
Re:GS (Aristo)
« Válasz #576 Dátum: 2012.06.13 14:42:33 »
a hosszútávú szervizköltségről talán korai lenne még nyilatkozni, bár a toyota hibridjei igen megbízhatónak bizonyultak eddig. mindenesetre ahová ezek a kocsik valók (=az autópályára), ott a dízelek jobban teljesítenek. a hibridek szerintem alapvetően városi felhasználásra való kocsik. de én nem szeretem a dízelt, úgyhogy drukkolok a japók szélmalomharcának. bár az az érzésem, hogy ezzel a GS-sel ugyanúgy nem jutnak majd sokra, mint az előzővel...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:GS (Aristo)
« Válasz #577 Dátum: 2012.06.13 14:48:58 »
Túl sok dízel szerintem nincs, ami 345 lóerős teljesítmény mellett, 140-es tempomatnál 7,6-ot eszik. A GS ezt tudja.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22983
  • Szakmérnök :-)
Re:GS (Aristo)
« Válasz #578 Dátum: 2012.06.13 15:05:22 »
Ne vegyél még rá mérget, ez sok mindenen múlik... Változik a világ folyamatosan, így, még az is megeshet, hogy a Toyota/Lexus jön ki győztesként ebből a kérdéskörből. Az biztos, hogy a dízel motorok léte, ahogy a technika fejlődik, megkérdőjeleződhet a személyautók szegmensében, pláne, ha bevezetik az EuroVI normát, pláne, ha az olyan szigorú lesz, mint, ahogy rebesgetik.

Nem tartom földtől elrugaszkodottnak azt az egyébként optimista és marketing szagú mondást, hogy akinek egyszer volt Lexusa, az többé nem is akar mást...  :) - megkockáztatom, hogy itt a GS450h miatt igenis lehet ennek a gondolatnak létjogosultsága, kifejezetten a dízelmotorok ellenében.

Az, hogy hova valók, hagyjuk. Lehet, hogy a Yaris HSD és a Prius is alapból jobban érzi magát a városban, vagy közúton, de ez egy teljesen más kategória, én nem említeném egy snassz hibridnek. Ebben megvan az igazi erő is a V6 által, az elektromos hajtással, pedig a komfort és a takarékosság is adott, mindezt érezhetően kisebb zajjal egy bármilyen dízelhez képest.

Biztos láttad már az előző GS450h és egy BMW 330i (306LE) összehasonlító Youtube videóját, ahol csak a sebességmérő látszik. Na, azalapján továbbra is úgy gondolod, hogy nem autópályára való a GSh?  :szemez:

Segítségül:


A GSh egy igazi stresszmentes utazóautó, aminél nagyobb nyugalomban nem sok autóban utazhatsz. Persze, szubjektív ellenérveket lehet hozni ellene, hogy másolja a BMW formáját, meg ilyesmi, kinek hogy...
Igen, lehet, hogy nyomokban hasonlít egy-két részlete, de ez baj? Jót másolni nem bűn, mindamellett legalább egy dologban messze túlmutat bármelyik BMW-n a GSh..  :)

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:GS (Aristo)
« Válasz #579 Dátum: 2012.06.13 16:52:36 »
a hosszútávú szervizköltségről talán korai lenne még nyilatkozni
Garanciális időszak alatt ez eléggé kiszámítható  :D És az első tulajok ezt követően általában eladják.  :D

mindenesetre ahová ezek a kocsik valók (=az autópályára)
Ezzel egy kicsit vitatkoznék. :D
1. Egy (GS) limuzin kényelméből a városi forgalom, esetleg dugó is, sokkal könnyebben/kényelmesebben elviselhető (ez az én tapasztalatom).
2. Ha ezt a kényelmet tudják még tetézni egy selymes, halk benzinmotorral, ezt a halkságot fokozva egy hibrid hajtással, párosítva egy finom váltóval... na az maga a Nirvána  :clap:

Ami a fogyasztást illeti:
Az én GS-em is simán produkálja a 10 alatti fogyasztást autópályán. És nem hibrid és nem a kamionok szélárnyákában autózom. Ezek után simán elhiszem, hogy egy, évtizedek tapasztalata alapján végletekig optimalizált hibrid hajtású, új GSh hozza autópályán a 7-et, városban pedig még kevesebbet. Úgy, hogy bármilyen közlekedési helyzetben ott van a talpad alatt több, mint elégséges nyomaték ami kihúzzon az esetleges szorult helyzetből.

Az egy másik kérdés, hogy lehet a számokkal, lóerőkkel meg nyomatékokkal dobálózni, de a gyakorlatban a megtett km-ek 90%-ban a felét nem használják ki. És talán ezért is van előnyösebb helyzetben egy jó hibrid hajtás, amikor a fogyasztásra kerül a sor :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.13 16:54:08 írta Botond »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10270
Re:GS (Aristo)
« Válasz #580 Dátum: 2012.06.13 17:17:50 »
Garanciális időszak alatt ez eléggé kiszámítható  :D És az első tulajok ezt követően általában eladják.  :D
Ezzel egy kicsit vitatkoznék. :D
1. Egy (GS) limuzin kényelméből a városi forgalom, esetleg dugó is, sokkal könnyebben/kényelmesebben elviselhető (ez az én tapasztalatom).
2. Ha ezt a kényelmet tudják még tetézni egy selymes, halk benzinmotorral, ezt a halkságot fokozva egy hibrid hajtással, párosítva egy finom váltóval... na az maga a Nirvána  :clap:
Ami a fogyasztást illeti:
Az én GS-em is simán produkálja a 10 alatti fogyasztást autópályán. És nem hibrid és nem a kamionok szélárnyákában autózom. Ezek után simán elhiszem, hogy egy, évtizedek tapasztalata alapján végletekig optimalizált hibrid hajtású, új GSh hozza autópályán a 7-et, városban pedig még kevesebbet. Úgy, hogy bármilyen közlekedési helyzetben ott van a talpad alatt több, mint elégséges nyomaték ami kihúzzon az esetleges szorult helyzetből.
Az egy másik kérdés, hogy lehet a számokkal, lóerőkkel meg nyomatékokkal dobálózni, de a gyakorlatban a megtett km-ek 90%-ban a felét nem használják ki. És talán ezért is van előnyösebb helyzetben egy jó hibrid hajtás, amikor a fogyasztásra kerül a sor :D
no asszem kissé félreérthető voltam. ezek a kocsik méretüknél meg a felhasználásuk jellegénél fogva valók autópályára (és pont emiatt szerintem a yaris meg az auris hsd a tökéletes városi autók). a pályán pedig a hibridhajtásnak inkább csak hátrányai vannak: villannyal nem tud menni, viszont cipelni kell a többletsúlyt. A te GS-ed emiatt valószínűleg kevesebbet eszik egy hajtós sztrádamenetben, mintha egy ugyanolyan hibriddel mennél. bár, a fene tudja, az atkinson-ciklusú motorok meg asszem kevesebbet fogyasztanak...a lényeg, hogy az átlag német utazónak, aki sokat megy és GYORSAN, szerintem még üzemenyagköltségben sem éri meg a dízelről hibridre váltani. A város, na az már más.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:GS (Aristo)
« Válasz #581 Dátum: 2012.06.13 17:39:21 »
Amint nyomsz egy padlógázt 140-nél (vagy akármennyinél) a GS450h-ban autópályán, akkor rögtön megérted, hogy a hibridhajtásnak semmilyen hátránya nincs autópályán.
Turbós autók nem tolnak úgy...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10270
Re:GS (Aristo)
« Válasz #582 Dátum: 2012.06.13 18:58:34 »
Amint nyomsz egy padlógázt 140-nél (vagy akármennyinél) a GS450h-ban autópályán, akkor rögtön megérted, hogy a hibridhajtásnak semmilyen hátránya nincs autópályán.
Turbós autók nem tolnak úgy...
nemtom te szoktál-e hosszútávon autópályázni de az mindenesetre a lehető legmagasabb átlagsebességről szól, nem arról, hogy mekkorát tol 140-nél...ettől függetlenül én is drukkolok a hibrideknek

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:GS (Aristo)
« Válasz #583 Dátum: 2012.06.13 19:11:49 »
A kettős szerintem nem zárja ki egymást. A példa pedig a hibrid rendszer autópályás "haszontalanságára" vonatkozott.
De ha a rugalmasságot nem is vesszük figyelembe, akkor is igaz, hogy ha kiváltani nem is tudja olyan tempónál a benzinmotort a villany, de besegíteni be tud, ami szintén fogyasztáscsökkentő hatással bír.
Ahogy azt már korábban írtam, az új GS-sel 140-es tempomatos utazásnál 7,6-os fogyasztás jött ki. Nem hinném, hogy ez a villanymotor/akksi tömeg nélkül kevesebb lett volna.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:GS (Aristo)
« Válasz #584 Dátum: 2012.06.13 19:28:01 »
Szerintem sem húzzák le, inkább van olyan érzésem, hogy nem igen tudnak komoly okkal belekötni, így megtalálták a klíma kezelhetőségét.
Az mindenképpen igaz, hogy a mindennapi használatban lévő kezelőszerveknek pofonegyszerűen kell, hogy működjenek, lehetőleg egy gombbal, és nem menüből vezérelve.

Mindazonáltal, kevés dologba tudtak belekötni.  :)

Nekem is ez jött le a cikkből. Amúgy meg ki kapcsolja ki a klímát? Ez már teljesen intelligens rendszer, beállítod egy hőfokra és mindig azt állítja elő. Minek nyomkodni mindig? Akkor biztos lenne gomb, nem hülyék tervezték. Totalcar-osok full BMW b*zik, most nem tudták egyből lehúzni a japán autót, sztem ennyi.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -