90.000-nél fékbetét és féktárcsa csere szerintem sem jelent kíméletlen használatot. Kisebb méretű autónál sem. De egy ekkora, automata váltós autónál pláne nem. Ok, hogy hibrid, de ez nem a Prius fajta hibrid, amelynél még a motorfék "üzemmód" is a takarékosságnak van alárendelve. Igaz, hogy az enyém nem hibrid, de örülni fogok, ha a vadiúj gyári féktárcsáim és betéteim ki fognak bírni 90.000 km-t. Egyszerűen azért, mert a motorfék "üzemmód" másképp van hangolva, mint egy kézi váltós autónál. Inkább a sima limuzinos haladásra van programozva, és nem az erős motorfékes viselkedésre.
Sokkal gyakrabban kell fékeznem, még ha csak aprókat is, hogy a kívánt lassulást elérjem (pl lejtőn egy kézi váltós autót követve). De ez valószínűleg neked is feltűnt a tesztút során.
Persze, van manuál üzemmód is a váltón, de azt ritkán jut eszébe az embernek használni.

Annak meg külön örülök, hogy a dízel hang karcolta a füled.

Ideje volt már!
