Íme az észrevételeim az A5-ös IS cikkel kapcsolatban:
...ez a műszerfal 5-6 évvel ezelőtt nagyon vagánynak számított, és a kemény műanyagokkal sem foglalkozott tovább senki, miután megpillantotta a Breitling karórákra emlékeztető gyönyörű kilométerórát...
Itt igazán nincs hiba, csak egy észrevétel: az autót 1998 év vége óta gyártották 2005-ig. Ez a műszerfal tehát 10 éve is "vagány" volt.
...hangosan kerregő ESP-t kikapcsolva pedig olyan kellemesen alattomosan viselkedik a kis Lexus...
Az autóban nincs ESP nevű szerkezet, mindösszes egy TRC, azaz kipörgésgátló. Toyotánál sosem volt ESP-nek hívott kütyü.
...Nem is arról van szó egyébként, hogy a 9,5 másodperces nulla-százas gyorsulás vagy a 220 km/h körüli végsebesség a mindennapokban nem lenne tökéletesen elegendő, csakhogy érezni, hogy az autóban rengeteg tartalék van, és egy sokkal erősebb motorral is lazán megbirkózna...
Szintén nem pontatlanság, csak egy észrevétel: Milyen mindennapjai lehetnek a cikk írójának, hogy nem elég egy 10mp alatti gyorsulás? És miért gondolja azt, hogy ez másnak sem elég. Hangsúlyozom: hétköznapokra.
...és létezett egy Sport kivitel is önzáró diffivel, fém váltógombbal és fém pedálokkal is....
Az Executive felszereltséget leszámítva az összes modellben fém váltógomb volt. Az automatában is.
...A felszereltséglista elég furcsán fest egyébként, hiányoznak az olyan tételek, mint xenonlámpa, fedélzeti számítógép, fényszórómosó vagy tempomat...
A fedélzeti számítógép kivételével az összes hiányolt extra elérhető volt! Igaz, a tempomat csak az automatához járt, ott viszont alapból.
...Először is, igen szűk a motor- és felszereltségválaszték...
A következő mondatban: "és nagyon magas volt annak idején az indulóár, mert fapados változat gyakorlatilag nem létezett".
Valóban szűkös a felszereltségválaszték: szinte csak fullos van. Azzal mi a baj?
Egyébként igen sok a nem fullos is, sőt, több, mint az Exe...
A cikk alapvető tévedése egyébként, hogy azt feltételezi, hogy egy prémium autó csak nagy, tágas autó lehet. Gyakorlatilag az összes kifogás a méretből, variálhatóságból áll.
A cikkben említi a 3-as BMW-t, mint ellenlábast. Az sem nagyobb autó. Akkor az sem prémium?
Ha valamitől nem prémium ez az IS, az maximum a belső anyagok némelyike miatt lehet, de 10 évvel ezelőtt egyrészt a versenytársak sem kínáltak sokkal jobbat (ebben a kategóriában), másrészt, mint tudjuk, ez egy átcímkézett Toyota. Azaz a tervezésénél még nem a prémium jelző volt a legfontosabb.
A cikkben talán érdemes lett volna megemlíteni, hogy a 2 literes 6 hengeres motorhoz létezik gyári kompresszor, amivel növelhető a teljesítmény (50 lóerővel, pont ennyit hiányol a cikkíró), másrészt akár elmondhatta volna, hogy volt egy másik két literes, 4 hengeres erőforrás is ehhez az autóhoz, 200 lóerős teljesítménnyel (3S-GE motor), igaz csak Japán belpiacon. Ezt kellett volna hiányolni (pl.: Kár, hogy nálunk ez nem volt elérhető.).
Ez utóbbi észrevétel inkább csak a teljességet hiányolja a cikkből.