Miért nem hajtod meg mondjuk hetente 1xer, ha tudod, hogy nem teszt jót neki ahogy használod?
Sziasztok!
Füstöléssel kapcsolatosan osztanék meg néhány gondolatot, tapasztalatot.
Érdemes átnézni a toyota fórumra is ebben a témában, mert ott eléggé kivesézték ezt a kérdést:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=80.3255. SPET bejegyzéseit ajánlom elsősorban, kipróbáltam az ajánlásait. Ami igazán használt az az üa. cetánszám növelése. Eddig mindig OMV dieselt tankoltam, most már ÖMV premiumot tankolok, annak magasabb a cetán száma. Használtam még DPF regeneráló adalékot is, így a kettő együtt időben kb. harmadára csökkentette a füstölést hasonló külső hőmérséklet mellett. Ugyanakkor látni kell, hogy ez kb. "fél szemmel a darts dobálás" kategóriájú megoldás, mert a kiváltó okot kellene megtalálni. Csatoltam egy anyagot, amiben részletesen ismertetik, hogy a DPNR rendszer hogyan működik. Ezek után a következő a kérdés: a füstölés a NOX csökkentésnél, vagy a korom égetésnél keletkezik, vagy mindkettőnél? Ezt csak méréssel lehet megállapítani.
A mérést tegnap kezdtem el így az én esetemben a füstölés a NOX csökkentési szakaszban keletkezik miután a katalizátor hőmérséklet eléri a 210 fokot. A füstölés akkor marad abba, ha már kb. 430 fokos a katalizátor. Ezt nálam 2k fordulatnál 3-5 perc alatt éri el 1-2 fokos kinti hőmérsékletnél és marad is ebben a tartományban.
Ha a katalizátorban a differenciális nyomás emelkedés elér egy határértéket, akkor a DPF rész kezd eltömődni, így elindítja a regenerációt addig, amíg a differenciális nyomás le nem csökken a beállított határértékre. Sajnos ezeket a határértékeket nem sikerült eddig még kibányásznom a web-ről. A mérés csak a DPF állapot információt adja meg, nálam ez rendben van.
Én még két dolgot fogok kipróbálni:
- ellenőrzöm az A/F szenzort, hogy jó-e. Ha a szenzor hibásan jelzi az üa. gazdag állapotot, akkor jogos a füstölés, túl sok üa. kerül befecskendezésre a kipufogó részbe.
- nekem még az eredeti ECU van, így át kéne programoztatni. Toyotás munkafelvevővel beszéltem, átdolgozták az 5. injektor adagolását (ECU) pont emiatt a probléma miatt. SPET szerint az injektor is más már egy adott évjárattól.
Az én autóm Belgiumból jött, ami felvet még egy kérdést: 2003-as adatok alapján alacsony kéntartalmú üzemanyagokat Ausztriától nyugatra-északra forgalmaztak (ez lehet, hogy ma már nincs így). Egy Toyota gyári anyagban láttam, hogy egyes Toyota modelleknél van egy DCAT kapcsoló, amit akkor kell bekapcsolni, ha magas kéntartalmú üa.-ot tankolunk. Lehet, hogy terület specifikus ECU verziók léteznek, így egy ellenőrzést a szervizzel mindenféleképpen megér a dolog. A katalizátor elkénesedését mindenféleképpen el kellene kerülni.
Hogy az élet ne legyen egyszerű: SPET szerint van egy katalizátor kéntelenítési program is, erről a gyári anyag semmit nem ír. Ha ez a program fut, akkor is füstölhet az autó. Az nem világos számomra, hogy jelen konstrukcióban hogy tudja a rendszer megállapítani, hogy a katalizátor elkénesedett, mert tudtommal nincs NOX szenzor a rendszerben.
Tévedés joga fenntartva.
Doksi link:
https://www.dropbox.com/s/53ekc56f1rj1rqs/TOYOTA%20Avensis%20DPNR.PDF?dl=0