Szerző Téma: IS (Altezza)  (Megtekintve 730555 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4815 Dátum: 2016.01.22 19:35:42 »
Sziasztok!

Újként regisztráltam a fórumra.
2011 Lexus IS 220d autóm van tavaly augusztus óta. Szerettem volna egy fórumot találni, ahol tapasztalatokat, trükköket találhatok a járművemhez. Ahogy olvasgatom a fórumot van infó bőven.  :yes:

Egyébként pedig a dízel füstölés miatt is kerestem megoldást, de úgy látom ez már szinte normálisnak tekinthető a D4-D motor tekintetében. Sajnos rövidtávon használom én is (20km), és nálam is jelentkezik a melegedés közbeni fehér-kék füstgomolyag.

Megoldás lehetne egyébként egy un. fűtésgyorsító? Épített, építtetett már be valaki ilyen szerkentyűt?
http://www.metroman.hu/product/Autoelektronika-Autoextra/allofutes/auto-motor-melegito-futesgyorsito-12V

Miért nem hajtod meg mondjuk hetente 1xer, ha tudod, hogy nem teszt jót neki ahogy használod?

CsGéza

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4816 Dátum: 2016.01.23 20:17:51 »
Miért nem hajtod meg mondjuk hetente 1xer, ha tudod, hogy nem teszt jót neki ahogy használod?

Ez alkalomadtán megtörténik, pl. ma is voltam vele egy jó 100km-es úton.  :yes:
Ezt a fűtésgyorsítót jó ötletnek tartom, de ezért megbontani az autót..és az akku sem bírná véleményem szerint sokáig.

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4817 Dátum: 2016.01.23 22:41:28 »
Ez a fűtésgyorsító mintha csak a kis vízkört fűtené fel... Az nem sokat fog segíteni a lassú bemelegedésen, max. hamarabb fúj meleg levegőt az utastérbe.
Neked állófűtés kell, ha már ez szempont. Vagy miért vettél dízelt?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4818 Dátum: 2016.01.24 09:08:48 »
Ez a fűtésgyorsító mintha csak a kis vízkört fűtené fel... Az nem sokat fog segíteni a lassú bemelegedésen, max. hamarabb fúj meleg levegőt az utastérbe.
A kis vízkör folyamatos melegítése is jó megoldás, a neves motorelőmelegítő gyártók egyes típusai is ezt alkalmazzák. Némelyik a fagydugó helyére, mások pedig a linkelt módszerrel, a vízkör megbontásával kerülnek beépítésre.
A mai autók többségében nincs, vagy csak tájékoztató vízhőfokmérő van. A kézi kapcsolású fűtésgyorsítást kényelmetlennek tartom. Nagy teljesítmény esetén akár még a motort is károsíthatja.
A motorelőmelegítést, és a gyári megoldású  (vezérlés) fűtésgyorsítást hasznosnak tartom.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4819 Dátum: 2016.01.24 19:07:58 »
Ez alkalomadtán megtörténik, pl. ma is voltam vele egy jó 100km-es úton.  :yes:
Ezt a fűtésgyorsítót jó ötletnek tartom, de ezért megbontani az autót..és az akku sem bírná véleményem szerint sokáig.


Minőségi üzemanyag, adalék, motormelegítő, fűtött garázs, bármelyik jót tesz a dízelnek.
A gyári kiegészítő fűtés gondolom benne van?

« Utoljára szerkesztve: 2016.01.24 19:11:04 írta Egükém »

CsGéza

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4820 Dátum: 2016.01.24 20:08:33 »

Minőségi üzemanyag, adalék, motormelegítő, fűtött garázs, bármelyik jót tesz a dízelnek.
A gyári kiegészítő fűtés gondolom benne van?

Shell-nél tankolok mindig, adalékokat nem próbáltam, nagyon nem is hiszek bennük.
Gyári kiegészítő fűtés? Mire gondolsz? Állófűtés nincs benne sajna.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4821 Dátum: 2016.01.26 07:52:39 »
Toyota Yaris T SPORT
153



Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4822 Dátum: 2016.01.26 21:03:30 »
Shell-nél tankolok mindig, adalékokat nem próbáltam, nagyon nem is hiszek bennük.
Gyári kiegészítő fűtés? Mire gondolsz? Állófűtés nincs benne sajna.


Kiegészítő utastér fűtés, azt hiszem a kezelési utasítás így fogalmaz.
Egy egy kis webasto olajkályha a motortérbe az hasznos.

Kár, hogy nem hiszel az adalékban.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4823 Dátum: 2016.01.27 08:31:37 »

Toyota Yaris T SPORT
153



lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4824 Dátum: 2016.01.27 09:08:57 »
Toto nem tán szemezel a márkával?
Mi lett a Yaris utódja?  :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Mita

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4825 Dátum: 2016.01.28 12:33:36 »
Miért nem hajtod meg mondjuk hetente 1xer, ha tudod, hogy nem teszt jót neki ahogy használod?


Sziasztok!

Füstöléssel kapcsolatosan osztanék meg néhány gondolatot, tapasztalatot.
Érdemes átnézni a toyota fórumra is ebben a témában, mert ott eléggé kivesézték ezt a kérdést: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=80.3255. SPET bejegyzéseit ajánlom elsősorban, kipróbáltam az ajánlásait. Ami igazán használt az az üa. cetánszám növelése. Eddig mindig OMV dieselt tankoltam, most már ÖMV premiumot tankolok, annak magasabb a cetán száma. Használtam még DPF regeneráló adalékot is, így a kettő együtt időben kb. harmadára csökkentette a füstölést hasonló külső hőmérséklet mellett. Ugyanakkor látni kell, hogy ez kb. "fél szemmel a darts dobálás" kategóriájú megoldás, mert a kiváltó okot kellene megtalálni. Csatoltam egy anyagot, amiben részletesen ismertetik, hogy a DPNR rendszer hogyan működik. Ezek után a következő a kérdés: a füstölés a NOX csökkentésnél, vagy a korom égetésnél keletkezik, vagy mindkettőnél? Ezt csak méréssel lehet megállapítani.

A mérést tegnap kezdtem el így az én esetemben a füstölés a NOX csökkentési szakaszban keletkezik miután a katalizátor hőmérséklet eléri a 210 fokot. A füstölés akkor marad abba, ha már kb. 430 fokos a katalizátor. Ezt nálam 2k fordulatnál 3-5 perc alatt éri el 1-2 fokos kinti hőmérsékletnél és marad is ebben a tartományban.

Ha a katalizátorban a differenciális nyomás emelkedés elér egy határértéket, akkor a DPF rész kezd eltömődni, így elindítja a regenerációt addig, amíg a differenciális nyomás le nem csökken a beállított határértékre. Sajnos ezeket a határértékeket nem sikerült eddig még kibányásznom a web-ről. A mérés csak a DPF állapot információt adja meg, nálam ez rendben van.

Én még két dolgot fogok kipróbálni:
- ellenőrzöm az A/F szenzort, hogy jó-e. Ha a szenzor hibásan jelzi az üa. gazdag állapotot, akkor jogos a füstölés, túl sok üa. kerül befecskendezésre a kipufogó részbe.
- nekem még az eredeti ECU van, így át kéne programoztatni. Toyotás munkafelvevővel beszéltem, átdolgozták az 5. injektor adagolását (ECU) pont emiatt a probléma miatt. SPET szerint az injektor is más már egy adott évjárattól.

Az én autóm Belgiumból jött, ami felvet még egy kérdést: 2003-as adatok alapján alacsony kéntartalmú üzemanyagokat Ausztriától nyugatra-északra forgalmaztak (ez lehet, hogy ma már nincs így). Egy Toyota gyári anyagban láttam, hogy egyes Toyota modelleknél van egy DCAT kapcsoló, amit akkor kell bekapcsolni, ha magas kéntartalmú üa.-ot tankolunk. Lehet, hogy terület specifikus ECU verziók léteznek, így egy ellenőrzést a szervizzel mindenféleképpen megér a dolog. A katalizátor elkénesedését mindenféleképpen el kellene kerülni.

Hogy az élet ne legyen egyszerű: SPET szerint van egy katalizátor kéntelenítési program is, erről a gyári anyag semmit nem ír. Ha ez a program fut, akkor is füstölhet az autó. Az nem világos számomra, hogy jelen konstrukcióban hogy tudja a rendszer megállapítani, hogy a katalizátor elkénesedett, mert tudtommal nincs NOX szenzor a rendszerben.

Tévedés joga fenntartva.
Doksi link: https://www.dropbox.com/s/53ekc56f1rj1rqs/TOYOTA%20Avensis%20DPNR.PDF?dl=0

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4826 Dátum: 2016.01.28 21:04:47 »

CsGéza

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4827 Dátum: 2016.01.29 08:14:20 »

- nekem még az eredeti ECU van, így át kéne programoztatni. Toyotás munkafelvevővel beszéltem, átdolgozták az 5. injektor adagolását (ECU) pont emiatt a probléma miatt. SPET szerint az injektor is más már egy adott évjárattól.


Nagyon drukkolok neked, hogy megtaláld a megoldást!  :)

Honnan lehet tudni az ECU verzióját?
Gondolom ezt csak márkakereskedésben lehet frissíttetni. Van ennek vajon költsége?

Mita

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13

Mita

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4829 Dátum: 2016.01.29 09:41:38 »
Nagyon drukkolok neked, hogy megtaláld a megoldást!  :)

Honnan lehet tudni az ECU verzióját?
Gondolom ezt csak márkakereskedésben lehet frissíttetni. Van ennek vajon költsége?

Köszi!

Valószínű, hogy csak márkakereskedésbe tudják frissíteni az ECU-t. Ha még van is működő szoftvere az embernek nincs frissített ECU adatállomány, így marad a szervíz. Természetesen ennek van költsége. Toyotánál ez frissítés - motor diagnosztika alatt fut, ha jól emlékszem, akkor 13K körüli összeg volt az ár. Az más kérdés, hogy nem tudták megcsinálni, mert elromlott a laptopjuk. Lexus Budánál nem fogok meglepődni a kétszeres áron.
Az ECU verziót remélhetőleg ki tudom olvasni, de mérni valószínűleg csak február második hetében fogok majd tudni. Ma tankoltam OMV Maxxmotion, adaléknak most kipróbálom a Castrol általános diesel regenerálót.