Szerző Téma: IS (Altezza)  (Megtekintve 721896 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4785 Dátum: 2015.10.14 14:25:01 »
Ennek csak annyi a baja, hogy automataként hirdetik valójában meg manuál.... ami pont nem jó jelen esetben.
És budaidavid eddig leírt igényeit aligha elégíti ki egy halogénes, navi és nélküli (alap)változat...
Azt hiszem, ő inkább a kánaánba zúgott bele, amit az általa kinézett jól felszerelt példány kínál...és még ráadásul a leírtak szerint nem is "háziorvos-autó" lenne belőle, ami sohasem melegszik be, mert állandóan csak 3-4 km-eket mennek, majd leállítanak. Amit sajnos a D-CAT (és úgy általában a modern dízelek) halála.
Ha tényleg egy szépen karbantartott változat a 220d, ezzel a felhasználási formával jól választhat.

Ui.: Mivel azt írtátok, hogy automataként volt hirdetve, most pedig már manuális 6 sebességest jelöl a hirdetés, lehet, hogy a tulaj figyeli a fórumot?! ;)

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4786 Dátum: 2015.10.14 14:34:42 »
És budaidavid eddig leírt igényeit aligha elégíti ki egy halogénes, navi és nélküli (alap)változat...
Azt hiszem, ő inkább a kánaánba zúgott bele, amit az általa kinézett jól felszerelt példány kínál...és még ráadásul a leírtak szerint nem is "háziorvos-autó" lenne belőle, ami sohasem melegszik be, mert állandóan csak 3-4 km-eket mennek, majd leállítanak. Amit sajnos a D-CAT (és úgy általában a modern dízelek) halála.
Ha tényleg egy szépen karbantartott változat a 220d, ezzel a felhasználási formával jól választhat.

Ui.: Mivel azt írtátok, hogy automataként volt hirdetve, most pedig már manuális 6 sebességest jelöl a hirdetés, lehet, hogy a tulaj figyeli a fórumot?! ;)

Mindenki azt csinál amit akar, ha valaki belezúgott a 400 nyútonba, meg a full-full felszereltségbe, nyugodtan vegye azt.
Mi csak segíteni szeretnénk, mert én már hallottam jópár siránkozót, aki azzal jött, hogy "jajj, ez már nem az a Toyota" stb.
Ezeknek az embereknek a nagy része 2.2 DCat-el járt.  :whistling:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4787 Dátum: 2015.10.14 19:26:28 »
Mindenki azt csinál amit akar, ha valaki belezúgott a 400 nyútonba, meg a full-full felszereltségbe, nyugodtan vegye azt.
Mi csak segíteni szeretnénk, mert én már hallottam jópár siránkozót, aki azzal jött, hogy "jajj, ez már nem az a Toyota" stb.
Ezeknek az embereknek a nagy része 2.2 DCat-el járt.  :whistling:

Megvannak a hibái és a buktatói a D-CAT/220d motornak, de odafigyeléssel és törődéssel egy nagyon jó kis motor/autó.
Hallottam én is hengerfejes példányokról, de azokra 7 év (és ha jól rémlik 170 ezer km) garanciát adott a Toyota/Lexus. Azaz ha hibás volt, akkora kijött már ez a probléma rajta (és cserélték a motort), ha nem, akkor pedig ha 7 év alatt nem lett hengerfejes a hiba okán, akkor később sem lesz.
Kuplung és kettőstömegű ezekben jól bírja a strapát, amire viszont érdemes figyelni, illetve meggondolni a vásárlás előtt az a használat típusa. Ha sokat használja a tulaj városban, akkor - télen, 10 fok alatt - a regenerálásra visszavezethetően fehéres/kékes füst jöhet belőle...de érdemes tudni, hogy ez nem olyan hiba, amivel félre kell állni vagy szervizbe kell menni. Ezzel a motorral (túlnyomórészt) városi használat mellett ezzel számolni kell. (De "budaidavid01" pont azt írta, hogy 80-100-as tempóval 45km-es oda-vissza ingázás lenne vele a jellemző, tehát ez aligha jön majd elő)
Használattól függetlenül, a a gázolaj minőségére viszont oda kell figyelni (diszkont-kutak kerülendők), illetve az olajcseréket sem szabad hanyagolni.
Én azért nem beszélem le róla, mert nekem - ahogy írtam - 9 évig volt D-CAT motoros autóm, 6 évig egy Avensis-ben, az közelmúltig bezárólag pedig egy IS 220d-ben, és mindenféle meghibásodás nélkül használtam őket. Kiégett izzók, és kötelező szervizeken túl semmire sem volt kiadásom egyikkel sem, én tehát egy visszakövethető szervizhátterű, karbantartott példányról nem beszélem le :)
Ezzel együtt tagadhatatlan, hogy kevesebb a rizikó egy 250-es esetén...én is benzines autóra váltottam a 220d után, de nem azért, mert a D-CAT/220d motorban csalódtam, hanem mert a nagyrészt városi használatra a dízel nem javallott. (Na meg a dízel kotyogás sem a legszebb hang a világon, de ez megint csak nem a D-CAT/220d motor baja, hanem a - 4 hengeres -  dízel motorok sajátossága.)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4788 Dátum: 2015.10.14 19:59:08 »
Tied mennyit evett 100on?
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4789 Dátum: 2015.10.14 20:48:03 »
Én ugyan ezt mondhatom el, 180-al adtam el a 220d-t, gond nélkül.
EGR-t gyakran pucoltam, szívócsonkot is.
De ettől független, életem első és utolsó dízelautója volt.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4790 Dátum: 2015.10.14 20:50:03 »
Gyorsan összefutnak a szálak .... 3 hete volt egy érdeklődő a verdára.
Kettő kiszemelt volt neki, az enyém meg egy bordó 70 ezer kmrel. A bordó jó 1 millával olcsóbb... de fekete jobban tetszik neki Én viszont nem voltam hajlandó elengedni ekkora összeget. 
Most 7végén a Lexus talin kiderült egy 3 dik személy által , hogy megvették inkább a bordót, amiben csapágyasra volt hajtva a motor és most lett újraépítve eladás előtt. Megvolt annak az oka ,miért volt mélyen piaci ár alatt. De ettől független remélem, hogy jól rakták össze és nem lesz vele baja az új tulajnak.   :)

Gondolom kíváncsiak vagytok hogy lehet 70 ezer kmer alatt csapágyasra hajtani ... női tulaj, nem tudni hol járt a verdával, de a hűtő tele volt rakodva gazzal, kalásszal és ez miatt a menetszél nem tudott hűteni kellően... nyári kánikulás időszakban jól meg lett hajtva, felforrt... de már csak akkor állt meg a hölgy, mikor minden sárgán meg pirosan villogott és gilingalangolt a motor.  [rohog]
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4791 Dátum: 2015.10.14 23:01:04 »
Na jah jó állapotú, hölgy tulajdonostól. Ennyi.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

budaidavid01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4792 Dátum: 2015.10.14 23:23:49 »
Sziasztok,

Továbbra is köszönöm az értékes hozzászólásotokat. Mindegyikőtöknek igaza van. Igen, beleszeretem a 400 N-be és a full-full-full extrába. :) Mr. Moon említette a motorcserét. Igen, ebben már volt motor cserélve. Kb. 46e km-rel a jelenlegi óraállás (181e) előtt. Garanciálisan cserélték a motort is és a kettőstömegű lendkereket is. És mivel a tulajdonosa nem volt "az a fajta" ezért mondván, "ha már itt van" akkor a kuplungot is kicseréltette. Szóval kb. 46e km-rel ez előtt voltak benne cserélve a főbb alkatrészek melyeket említettetek. Többször előfordult, hogy az autó trailer-en érkezett a szervizbe "Check VSC" felirattal. Ekkor az EGR szelepet pucolták ki és pont. Sajnálatos módon az EGR szelep nem volt még kicserélve, márpedig olyat is hallottam, hogy 180-200e km környékén azt is kell vagy "illik". Erről mi a véleményetek??? Tény, hogy youtube videó szerint nem egy nagy történet leszedni és kipucolni az EGR szelepet. Bár az is tény, hogy legalább az elsőnél kérni fogok (ha lesz ilyen) tőletek segítséget. :) Na de folytatom a kiszemelt autó történetét. Előző tulajunk egyszer valamit nagyon benézett és benzint tankolt bele... Üzemanyag szűrő, üzemanyag leengedése, munkadíj, egyéb tétel és pont. Ennyi áll ennél a szervizlátogatásnál az doksiban. Olaj rendesen 15e km-enként cserélve néha 1-2e km ide oda... Az elején Shell Helix Ultra 5W40 olaj, 81e-től Toyota 5W30, 109e-től Lexus 5W30 olaj. (A motorblokk csere 134e-nél volt.)
Továbbá volt törve is az autó, de szépen helyrehozták. Az autószerelő akivel mentem megnézni, körbenézegette és azt mondta, hogy nem látszik semmi karosszéria elmozdulás vagy ilyenek. Szép fekete a kocsi, persze használt lévén van rajta jó pár karc de azt majd a jó új fajta nano vagy kerámia polír szépen kijavítja. Nagyjából ennyi a sztori. Tényleg nagyon tetszik. Esetleg valamelyikőtöknek (akinek van/volt ilyen 220d) lenne kedvem eljönni velem egy gyors kis átnézésre? Lehet, hogy jól jönne ha egy hozzáértő megnyomkodna rajta mindent, mert ebben annyi elektronika van, hogy a felét nem is tudom pontosan, hogy mi és hogyan működik. Szóval nem volna rossz ha leellenőrizhetném valakivel aki ért hozzá, hogy minden kütyü működik-e rajta... Javaslat? Az autó Budapesten van a 15.ker-ben.

budaidavid01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4793 Dátum: 2015.10.14 23:40:15 »
És még valami... Az üzemanyag kérdés. Jelenleg egy Audi A4 1.8 T van amibe OMV MaxxMotion 100-ast teszek, néha Shell V-Power 100-at. Nos a Lexus-ba sem tennék mást csak is OMV MaxxMotion Diesel-t vagy ami a Shell-nél van a jobbik Diesel. Várom ezzel kapcsolatban is a véleményeteket. :)

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4794 Dátum: 2015.10.15 09:29:54 »
Szia,

hát nem tudom, törve volt, 135 ezernél motorblokk csere  ::) , benzint tankolt a dízelébe, már bocs, de milyen baromé volt ez az autó?  :szemez:

Alapvetöen nem rossz, hogy volt benne motor cserélve, de azóta eltelt újabb majd 50 ezer km, ki tudja azalatt megint mennyire tette tönkre a gépet?
Egyáltalán minek adja el, ha szinte bejáratós motor ketyeg benne?

Ha turbós benzinesed volt, miért szeretnél most dízelt?
Annyival többet mennél? Csak mert a 220d sem éppen a takarékosságáról hires.
Kb. egy litert spórolnál 100 km-en a 250 benyáshoz képest.
Èr ez Neked annyit?
Mentél már IS250-el? Szerintem próbálj ki egyet, csak hogy legyen összehasonlítási alapod, nincs veszítenivalód.  :hug:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4795 Dátum: 2015.10.15 12:01:54 »
Tied mennyit evett 100on?
Ha ez a kérdés nekem lett címezve, - a 220d-hez kapcsolódva -  akkor sokat.
Nagyrészt városi használat mellett, átlagban 9 liter körül, vagy télen amikor a hideg miatt a regenerálás is sűrűbb akkor majdnem 10-et is.
Aki ilyet vesz, annak felesleges a 6-7 liter körüli fogyasztó mai autókhoz mérnie a 220d-t, mert egyrészt ez már egy kereken 10 éves motor (ami alapvetően nem ebbe az autóba készült, hanem Avensis-be/CorollaVerso-ba és Auris-ba) másrészt pedig pehelysúlyúnak sem nevezhető az autó. Szóval az én dízelről benzinesre váltásomnál nem volt akkora a kontraszt a fogyasztást tekintve  :lol: (és ez nem a 220d érdeme)
Persze az én adatomnál érdemes figyelembe venni, hogy nagyrészt városi használat volt a jellemző, ami "budaidavid01'-nél elenyésző lenne.


És még valami... Az üzemanyag kérdés. Jelenleg egy Audi A4 1.8 T van amibe OMV MaxxMotion 100-ast teszek, néha Shell V-Power 100-at. Nos a Lexus-ba sem tennék mást csak is OMV MaxxMotion Diesel-t vagy ami a Shell-nél van a jobbik Diesel. Várom ezzel kapcsolatban is a véleményeteket. :)

A normális kutak (értsd: nem Auchan, metro és egyéb útszéli kétes eredetű kis kút) gázolajaival nem lesz gondod, pláne ha prémium üzemanyagot tankolsz.
Kifelejtettem, "Egükém" viszont említette és igaz/fontos: az EGR szelep tisztítsa tényleg nem elhanyagolandó. Ha van ehhez kedved, időd és/vagy eleve műszaki beállítottságú vagy, akkor magad is meg tudod csinálni, vagy (mivel én nem vagy ilyen, hozzám hasonlóan) kérheted az EGR szelep kipucolását a kötelező szervizek alkalmával.
Ha a motor szakszervizben visszakövethető módon (és okból) volt cserélve, azt nem gondolom értékrontó ténynek (ahogy a kettőstömegű és kuplung cseréjét sem, sőt!), arra pedig hogy miért adja el, ha a motor még - az autó valós korához képest - új, elég sok olyan indoka lehet, ami nem az autó hibáját feltételezi a háttérben. (Azzal együtt, hogy a benzin/gázolaj felcserélése a kúton valóban nagy balekság)

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4796 Dátum: 2015.10.15 12:54:13 »
Nem ismerem ezt a motort (220d), de szerintem nem nevezhetö normálisnak, ha egy autóban 130 ezernél komplett motort cserélnek..  :whistling:
Igen, tudom, más márkáknál is van ilyen, de az sem normális.  :flowers:

Persze, elöny az új tulajnak, hogy ezek a dolgok mind nemrég voltak cserélve, de kérdem én, mennyi alkatrész járhatja még a végét, ami lassacskán szintén behal?
180 ezer egy dízelnél abszolút nem számít soknak, hallottam nem egy, nem kettö D-Cat-röl, ami 300-400 ezer km után is motorcsere nélkül kerregett boldogan.



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4797 Dátum: 2015.10.15 13:42:07 »
Nem ismerem ezt a motort (220d), de szerintem nem nevezhetö normálisnak, ha egy autóban 130 ezernél komplett motort cserélnek..  :whistling:
Igen, tudom, más márkáknál is van ilyen, de az sem normális.  :flowers:

Persze, elöny az új tulajnak, hogy ezek a dolgok mind nemrég voltak cserélve, de kérdem én, mennyi alkatrész járhatja még a végét, ami lassacskán szintén behal?
180 ezer egy dízelnél abszolút nem számít soknak, hallottam nem egy, nem kettö D-Cat-röl, ami 300-400 ezer km után is motorcsere nélkül kerregett boldogan.

Azért kellhet némelyekben a motorcsere (amit a Toyota/Lexus biztosít garanciálisan 7 évig vagy 180 ezer km) mert egy ismert, esetlegesen előforduló hiba okán, hengerfejes lehet a motor.
Némelyeket érint ("budaidavid01" által kinézettet úgy tűnik hogy igen), némelyeket (engem sem az Avensisnél, sem a 220d-nél) viszont egyáltalán nem, és ahogy Te is írod, boldogan elkerreg a motor 300-400 ezer km után is.

Az meg hogy mennyi alkatrész járhatja a végét, mindig egy bizonytalan része a használt autó vásárlásnak...ha egy karbantartott, rendszeresen szakszervizben szervizelt példányról van szó, nem gondolom, hogy több dologtól kellene rettegnie, mint bármilyen másik hasonló futásteljesítményű dízel esetén. (Sőt, éppenséggel még kevesebbtől is, mivel a motor, a kettőstömegű és kuplung mellé tehet egy pipát)

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4798 Dátum: 2015.10.15 14:27:40 »
Azért kellhet némelyekben a motorcsere (amit a Toyota/Lexus biztosít garanciálisan 7 évig vagy 180 ezer km) mert egy ismert, esetlegesen előforduló hiba okán, hengerfejes lehet a motor.
Némelyeket érint ("budaidavid01" által kinézettet úgy tűnik hogy igen), némelyeket (engem sem az Avensisnél, sem a 220d-nél) viszont egyáltalán nem, és ahogy Te is írod, boldogan elkerreg a motor 300-400 ezer km után is.

Az meg hogy mennyi alkatrész járhatja a végét, mindig egy bizonytalan része a használt autó vásárlásnak...ha egy karbantartott, rendszeresen szakszervizben szervizelt példányról van szó, nem gondolom, hogy több dologtól kellene rettegnie, mint bármilyen másik hasonló futásteljesítményű dízel esetén. (Sőt, éppenséggel még kevesebbtől is, mivel a motor, a kettőstömegű és kuplung mellé tehet egy pipát)

Ok, azt nem tudtam, hogy ez egy típushibája volt ennek a motornak.  :hug:

Igazad van, valóban elöny, hogy ezek már cserélve lettek.  :yes:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Mita

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:IS (Altezza)
« Válasz #4799 Dátum: 2016.01.08 12:19:48 »
Sziasztok!

Új felhasználó vagyok a fórumon. Az eddigi visszaolvasásokból ezúttal is köszönöm a sok hasznos tapasztalatot, ötletet tőletek!

Egy 2007-es IS220D gazdája vagyok. Két éve van nálam, nagyon megszerettem az autót, bár hajtok mellette BxW-t és Axxi-t is. A véleményeteket szeretném kikérni az alábbiakkal kapcsolatosan, tudtok-e valamilyen megoldásról:

Kb. 300km-el ezelőtt volt az autó autószerelőnél, aki a VSC hibát (ami hibakód szerint DFP hiba volt) kényszerregenerálással megszüntette. Nem a gyári megoldást használta, saját eljárása van rá.  Ez a hiba többet nem jött elő. Viszont cserébe kaptam egy másik problémát: néhány nappal a beavatkozás után minden nap reggel - este elinduláskor az üzemmeleg állapot elérése után kényszerregenerálást végez az autó a szokásos nagy fehér büdös - mindjárt kigyulladok - füsttel 7-15 percen keresztül.
Tudtok olyan esetről, akinek sikerült ezt megszüntetnie, és ha igen, akkor milyen módon? Avensis vonalon kaptam egy olyan infót, hogy ez jellemzően csak a hidegebb időkben (>5-10 fok jelentkezik) és a regenerálás - komplett tisztítás sem mindíg segít rajta. Más fórumon is találkoztam e probléma leírással, de válaszok még nem voltak.

A további kényszerregenerálás elkerülésésre érdekében elkezdtem Spuri-t használni. Az első tapasztalatok kedvezőek: dinamikusabb lett a motor, jobban megy a járgány.

Köszönöm előre is a válaszokat, ötleteket!