A fordulat emelkedése - ahogy írtad - azért van, mert a motor még hideg, és a szellőzés fűtésre volt állítva. Ezt ősztől tavaszig így is fogja csinálni ha fűtesz, amíg be nem melegszik a motor.
Mivel viszonylag nagyobb távokat fogsz a leírtak szerint járni vele, talán a regenerálás füstölés sem fog érinteni igazán...túl baráti fogyasztásra viszont ne számíts vele, ha nem vagy egy Gerhard Plattner.
A 220d (vagy D-CAT) motor esetleges hibái viszont szerintem egy kicsit túl vannak lihegve. Természetesen miden dízelben van rizikó, (pláne ha nem te vagy első tulajdonos) de ha egy normálisan karbantartott, szakszervizbe hordott példányt vásárolsz, akkor valószínű nem fogod magad sokszor a leállósávban találni.
(Mondom ezt úgy, hogy elég hosszan D-CAT motoros autóm volt. 6 évig egy Avensis formájában, az közelmúltig tartó 3 évben pedig 220d-m volt, és egyik sem hagyott cserben, egyikre sem költöttem többet, mint a kötelező szervizek.)