Szerző Téma: Highlander  (Megtekintve 72145 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Norex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Highlander
« Válasz #30 Dátum: 2008.11.29 16:09:53 »
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Highlander
« Válasz #31 Dátum: 2008.11.29 16:28:21 »
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.

Dízel hibrid  :eek: ? Olyat nem találsz sem a Highlanderben, sem más Toyotában vagy Lexusban. Ne vezessen félre, hogy az USA-ban "gasoline"-nak hívják a benzint. Ami úgy szerepel a toyota.com-on a Highlander adatainál, hogy "gasoline engine", az a sima, tehát nem hibrid Highlander motorja :excl:

"Hybrid engine -- 3.3-liter double overhead cam (DOHC), 24-valve VVT-i V6; 209 hp (156 kW) @ 5600 rpm, 212 lb.-ft. @ 3600 rpm
       
Gasoline engine -- 3.5-liter double overhead cam (DOHC) 24-valve dual independent VVT-i V6; 270 hp @ 6200 rpm, 248 lb.-ft. @ 4700 rpm "


Tehát előbbi a hibridben dolgozó (szintén benzines) motor - utóbbi a sima, nem hibrid verzió motorja.

Egyébként a benzines hibrid Toyoták fogyasztása simán egy szinten mozog a nekik megfelelő, dízelmotoros európai modellekével - kivéve, ha folyton autópályán, kifejezetten nagy sebességgel (a végsebesség környékén) használják őket.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.29 16:37:00 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Norex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Highlander
« Válasz #32 Dátum: 2008.11.29 16:37:12 »
Értem köszi szépen most már értem...Bocs a félreértésért!!!
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.

Dízel hibrid  :eek: ? Olyat nem találsz sorozatgyártásban... Sem a Toyotánál, sem máshol. Ne vezessen félre, hogy az USA-ban "gasoline"-nak hívják a benzint. Ami úgy szerepel a toyota.com-on a Highlander adatainál, hogy "gasoline engine", az a sima, tehát nem hibrid Highlander motorja :excl:

"Hybrid engine -- 3.3-liter double overhead cam (DOHC), 24-valve VVT-i V6; 209 hp (156 kW) @ 5600 rpm, 212 lb.-ft. @ 3600 rpm
       
Gasoline engine -- 3.5-liter double overhead cam (DOHC) 24-valve dual independent VVT-i V6; 270 hp @ 6200 rpm, 248 lb.-ft. @ 4700 rpm "


Tehát előbbi a hibridben dolgozó (szintén benzines) motor - utóbbi a sima, nem hibrid verzió motorja.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Highlander
« Válasz #33 Dátum: 2008.11.29 16:42:41 »
Most látom, hogy ezt írja a Highlander hibridről a toyota.com:

Note: The Highlander Hybrid is not designed to be driven off-road.

Szóval nem terepjárásra tervezték. Hát ez így meglehetősen egyértelmű.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Norex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Highlander
« Válasz #34 Dátum: 2008.11.29 17:06:08 »
Most látom, hogy ezt írja a Highlander hibridről a toyota.com:

Note: The Highlander Hybrid is not designed to be driven off-road.

Szóval nem terepjárásra tervezték. Hát ez így meglehetősen egyértelmű.
Mi egyértelmű?Az hogy nem arra tervezték?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Highlander
« Válasz #35 Dátum: 2008.11.29 17:42:11 »
Most látom, hogy ezt írja a Highlander hibridről a toyota.com:

Note: The Highlander Hybrid is not designed to be driven off-road.

Szóval nem terepjárásra tervezték. Hát ez így meglehetősen egyértelmű.
Mi egyértelmű?Az hogy nem arra tervezték?

Arról agyaltunk itt korábban, hogy hogy is van ez, hogy a Highlandernek csak elektromotor hajtja meg a hátsó kerekeit, meg hogy ha hosszan kipörög a hátsó kerék, akkor letilt a hibrid-rendszer (ezt asszem FüligJim írta) ...

Na, így értettem, hogy ez a gyári hivatalos megállapítás egyértelművé teszi a dolgot.

Egyébként most nézem a toyota.com-on, hogy a nem-hibrid Highlander csak elsőkerék-hajtású  :ph34r: ... Nesze neked fából vaskarika! Ugye eredetileg a terepjárókból "nőttek ki" a SUV-ok, oszt' mára eljutottunk oda, hogy már a négykerék-hajtást is kihagyják belőlük  ::) ... Mondjuk, így nem kéne az autó. Nekem fontos lenne, hogy azért pl. egy vizes mezőre, felázott földútra, behavazott meredek kocsibeállóra stb. rá lehessen merészkedni vele. Mégis mi a francnyavalya értelme van egy 4WD nélküli SUV-nak? Ha akarok egy magas és tágas autót, aminél kicsit sem fontos a terepjáró képesség, akkor veszek egy egyterűt. Egy ilyen, kizárólag közútra való SUV helyett viszont gondolkodás nélkül vennék pl. egy olyan, megemelt összkerékhajtású kombit, mint pl. a Subaru Outback. Tudom, hogy azért hagyják ki belőle a 4WD-t, mert a felmérések szerint ezek az autók kvázi sosem látnak terepet - de azért ez már tényleg akkora ökörség, hogy szinte fáj  :wacko: !

 Nade ez nem lenne probléma, mert amúgy is a hibridet venném  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.29 17:46:01 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Norex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Highlander
« Válasz #36 Dátum: 2008.11.29 17:45:53 »
De ha jól értem akkor a hibrid az négy kerék meghajtású de azért nem telepjáró :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Highlander
« Válasz #37 Dátum: 2008.11.29 17:47:40 »
De ha jól értem akkor a hibrid az négy kerék meghajtású de azért nem telepjáró :D

A hátsó kerekek csak a villanymotorról kaphatnak hajtást. Ami elég lehet pl. ahhoz, hogy ki tudj menni a mélygarázsból a havas rámpán. De terepre alkalmatlan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Highlander
« Válasz #38 Dátum: 2008.11.29 18:09:49 »
A terepjáró képesség nem csak azon múlik, hogy hány kerék hajt. Suzuki Swiftből is volt 4x4, de a Dakaron nem sok rohangált belőle.
 :sorcerer:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Highlander
« Válasz #39 Dátum: 2008.11.29 18:27:22 »
A terepjáró képesség nem csak azon múlik, hogy hány kerék hajt. Suzuki Swiftből is volt 4x4, de a Dakaron nem sok rohangált belőle.
 :sorcerer:

A Dakaron talán nem - de Ausztriában olyan hegyi utakon látom jönni-menni a Swift I-essel (a 4WD-t leszámítva) azonos Subaru Justykat, amelyeken 2WD autóval a büdös életben föl nem mész. Persze, hogy fontos a hasmagasság meg ilyenek. De ha csúszós a talaj, nélkülözhetetlen a 4WD. Van épp elég saját tapasztalatom e téren, a kilenc év Moszkvicsozás révén  :sorcerer: ... Azzal nagyon ijesztő helyekre is be lehetett menni, de roppantul vigyázni kellett rá, hogy az ember hol áll meg - mert ahol a talaj trutymós volt (hó, sár, tökmindegy), oda lehet, hogy bementél vele - de ha elveszítetted a lendületedet, akkor ott is maradtál, mert a 2WD hamar föltette a fehér zászlót  :surrender: ...

És akkor hozzátenném, hogy elsőkerekes autó esetében, mondjuk meredek emelkedőn, még rosszabb a helyzet. Tehát ez az FWD Highlander, a nagy hasmagassága ellenére, tényleg minden, csak nem terepjáró. RWD-vel inkább az lenne.

------------------------

A nem-hibrid Lexus RX is elsőkerekes?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Norex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Highlander
« Válasz #40 Dátum: 2008.11.29 19:48:54 »
Moszkvics na az kemény :D amugy hol lax ha meglehet kérdezni ?
A terepjáró képesség nem csak azon múlik, hogy hány kerék hajt. Suzuki Swiftből is volt 4x4, de a Dakaron nem sok rohangált belőle.
 :sorcerer:

A Dakaron talán nem - de Ausztriában olyan hegyi utakon látom jönni-menni a Swift I-essel (a 4WD-t leszámítva) azonos Subaru Justykat, amelyeken 2WD autóval a büdös életben föl nem mész. Persze, hogy fontos a hasmagasság meg ilyenek. De ha csúszós a talaj, nélkülözhetetlen a 4WD. Van épp elég saját tapasztalatom e téren, a kilenc év Moszkvicsozás révén  :sorcerer: ... Azzal nagyon ijesztő helyekre is be lehetett menni, de roppantul vigyázni kellett rá, hogy az ember hol áll meg - mert ahol a talaj trutymós volt (hó, sár, tökmindegy), oda lehet, hogy bementél vele - de ha elveszítetted a lendületedet, akkor ott is maradtál, mert a 2WD hamar föltette a fehér zászlót  :surrender: ...

És akkor hozzátenném, hogy elsőkerekes autó esetében, mondjuk meredek emelkedőn, még rosszabb a helyzet. Tehát ez az FWD Highlander, a nagy hasmagassága ellenére, tényleg minden, csak nem terepjáró. RWD-vel inkább az lenne.

------------------------

A nem-hibrid Lexus RX is elsőkerekes?

FüligJim

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Highlander
« Válasz #41 Dátum: 2008.11.29 21:27:15 »
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.

Igen benzines hibrid ::)

Miért erre esett a választás? :offtopic:

1, választhattam új cégautót
2, a policyben a BMW, a VW, a Toyota és az Opel szerepel mint választható márka (régebben már volt családi Toyotánk)
3, már van 2 gyerekem de még tervezés alatt a továbbiak
4, viszonlyag sokat járok autóval országszerte
5, már régóta érdekelt a hibrid technika, gondoltam kipróbálom....
6, a BMW-t annyira nem szeretem, a Passatomat pedig nem egy CC Passatra akartam váltani, ami gyakorlatilag 4 személyes
7, ki kellett jönni €40.000-ból
8, a cégem szereti hangsúlyozni mennyire környezetbarát és "karbonnyútrál"
9, amikor kb 1 éve elkezdtem keresgélni milyen is legyen az új autóm és megláttam a Highlander képét azonnal beleszerettem...

Nem volt persze könnyű átverekedni azt, hogy a tengerentúlról behozathassam, de végül amszterdami főnökeim belátták, hogy sokkal jobban járnak egy elégedett munkaerővel...és végül a költségkereten belül maradtam... :innocent:
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.29 21:30:08 írta FüligJim »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Highlander
« Válasz #42 Dátum: 2008.11.30 00:04:09 »
Moszkvics na az kemény :D amugy hol lax ha meglehet kérdezni ?

Pécsi vagyok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Norex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Highlander
« Válasz #43 Dátum: 2008.11.30 02:22:41 »
Szép sztori akkor neked a limited változat van?
Huuu köszi szépen,hogy ennyi sok okosságot irtatok a topicban!Akkor ha jó értetem neked FüligJim, egy benzines hibrided van?Miért pont arra esett a választék ha megkérdezhetem?Mert én nagy dilemmában vok 2 - kocsi maradt ami a szívemhez húz és még nem tudtam választani vagy egy (Toyota Highlander 3.5 dízelese hibrid limited 2009) vagy (Bmw X6 3.5 dízeles 2008). Mert nekem mondjuk egy árban van mivel megtudom így szerezni,dízelest meg azért választanák mert többnyire én külföldön vok és ott kb a dizel olyan 180 forint és 200 forint között szokott lenni tehát ott még a dízel olcsóbb mint a benzin.

Igen benzines hibrid ::)

Miért erre esett a választás? :offtopic:

1, választhattam új cégautót
2, a policyben a BMW, a VW, a Toyota és az Opel szerepel mint választható márka (régebben már volt családi Toyotánk)
3, már van 2 gyerekem de még tervezés alatt a továbbiak
4, viszonlyag sokat járok autóval országszerte
5, már régóta érdekelt a hibrid technika, gondoltam kipróbálom....
6, a BMW-t annyira nem szeretem, a Passatomat pedig nem egy CC Passatra akartam váltani, ami gyakorlatilag 4 személyes
7, ki kellett jönni €40.000-ból
8, a cégem szereti hangsúlyozni mennyire környezetbarát és "karbonnyútrál"
9, amikor kb 1 éve elkezdtem keresgélni milyen is legyen az új autóm és megláttam a Highlander képét azonnal beleszerettem...

Nem volt persze könnyű átverekedni azt, hogy a tengerentúlról behozathassam, de végül amszterdami főnökeim belátták, hogy sokkal jobban járnak egy elégedett munkaerővel...és végül a költségkereten belül maradtam... :innocent:

FüligJim

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Highlander
« Válasz #44 Dátum: 2008.11.30 10:03:44 »
Szép sztori akkor neked a limited változat van?

Igen.