Nálunk szerintem marha kevesen fogják megvenni (vagy vették már meg) ezt az autót. A drága, miniatűr városi luxusautó koncepciója baromira nem illik bele a magyar autós közgondolkodásba...
Ez a kocsi szerintem csak a világvárosok pénzesebb lakói között számíthat jelentős érdeklődésre.
Utánanéztem a németországi eladásoknak; szeptemberi adat a legfrissebb. Az IQ a 85. helyen áll, egy 329-es listán. 787 darabot adtak el belőle, míg az összes autóból 316.166 darabot - ez ugye (kerekítve) 0.25 % ... Mondjuk, az Urban Cruiserből ugyanekkor csak 347 darab kelt el, ami a 127. helyhez volt elég. Priusból 707 darab (92. hely) ... Viszont az összes olyan Toyota, ami árban konkurrenciát jelenthet az IQ-nak, lényegesen jobban szerepelt: 1288 Aurist adtak el (63. hely), 3016 Yarist (26. hely), és 3335 Aygot (23. hely)!
(Egyébként tanulságos, hogy a német piacon az általunk jellemzően nem túl nagyra tartott Aygo a legnépszerűbb Toyota. A magánszemélyek által vásárolt autók listáján a 13. helyen áll, import kocsik közül csak a Fabia és a Grande Punto előzi meg!)
Egyéb, konkurrensnek tekinthető autók: először is a Smart Fortwo: 2420 db, 36. hely; Fiat 500: 2009 db, 45. hely; Ford Ka: 2547 db, 32. hely; Renault Twingo: 2869 db, 28. hely.
Amúgy összesen, tehát a teljes 2009-es évben (szeptember végéig), 8777 IQ talált gazdára a német piacon. Audi Q7-esből csak 2709, így nézve egész biztató a dolog