Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 143036 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #195 Dátum: 2009.07.24 18:36:22 »
Azért érdemes megjegyezni, hogy a Fiat már 1955-ben megcsinálta az 500-ast, a MINI meg 1959-ben. Szóval ennek már 50éve.

Azért a Mini és a 500 koncepciójukban jelentősen eltérnek az IQ-tól, mind a régi, mind az újabb változataikban. A vezessen sem értettem, hogy kerül a csizma az asztalra.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #196 Dátum: 2009.07.24 20:48:57 »
Azért érdemes megjegyezni, hogy a Fiat már 1955-ben megcsinálta az 500-ast, a MINI meg 1959-ben. Szóval ennek már 50éve.

Azért a Mini és a 500 koncepciójukban jelentősen eltérnek az IQ-tól, mind a régi, mind az újabb változataikban. A vezessen sem értettem, hogy kerül a csizma az asztalra.
Hát nem én kevertem bele az 500ast a témába......igazából azt keresték, mi kerül 3,5-4millába egy múlttal nem rendelkező autón, ami nem retro..na mindegy

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #197 Dátum: 2009.07.24 21:25:08 »
A retróság létfeltétele egy drága autónak? Már a kérdés is hülyeség...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #198 Dátum: 2009.07.24 21:41:57 »
Tudom, az én anyámat, de akkor is zavar (reklámokban is nagyon sokszor elrontják): valaminek nem lehet olcsó az ára. A termék lehet olcsó, az ár maximum alacsony lehet.
 :flowers:
Mint amikor RTL Gyuszi mondja, hogy a "a pálya hőmérséklete 34 fokos..." A hajam égnek áll tőle!!  :censored: :wacko:
Gabe 254.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #199 Dátum: 2009.07.25 23:15:07 »
Megpróbálok rövid lenni.
Olcsó ár: ez értelmetlen, ha valaki szerint ez így helyes, az ezentúl ne csak a megvásárolt termék után fizessen, hanem az ára után is... ;)
Összehasonlíthatóság. Bármit össze lehet hasonlítani bármivel, csak tisztázni kell, hogy mi az összekötő kapocs, mik az elvárások. És nem szabad azt mondani két autóra, hogy egy kategória, ha egyszer nem az. 44,5 centi, az rengeteg, éppen parkolásnál tud az lenni...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #200 Dátum: 2009.07.26 06:46:24 »
Bizony, bizony  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

WeSzil

  • Pixel & Bit rendezőnő
  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 608
    • weigel.hu - webfejlesztés
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #201 Dátum: 2009.07.27 20:57:07 »
WeSzil - IQ²  ¤ 299  :)
{Aygo}
weboldal készítés - weigel.hu

egoaxa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
    • E85 tuning
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #202 Dátum: 2009.07.28 13:37:32 »
Ha esetleg még nem lenne meg:
http://nl.toyota.be/cars/new_cars/iq/iq_font.aspx

Font rajzolás IQ-val.
Ráadásul ingyenesen letölthető

WeSzil

  • Pixel & Bit rendezőnő
  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 608
    • weigel.hu - webfejlesztés
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #203 Dátum: 2009.07.28 13:51:27 »
Hmm épp a te hozzászólásod felett linkeltem be.
WeSzil - IQ²  ¤ 299  :)
{Aygo}
weboldal készítés - weigel.hu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #204 Dátum: 2009.08.25 15:32:19 »
Na, tegnap megismerkedtem az IQ-val  :yes: ... Jó fél órát üldögéltem benne, elöl-hátul.

Pontosabban: hátul csak a jobb oldalon, mert magam mögé sehogyan sem tudtam beülni. Nem tudtam annyira előrehúzni a vezetőülést, hogy képes legyek még vezetni, és be is férjek hátra. Ez nem jött össze.

Jobboldalt hátul olyasmi érzés volt, mint Szutyikában. Ha alaposan előrehúztam a jobb 1-et (annyira, hogy még épp el lehessen férni elöl nyomorgás nélkül, tehát úgy, ahogy mondjuk még el lehetne indulni egy többórás útra), akkor hátul tessék-lássék normálisan el lehet férni. Ezzel együtt, szomorú lennék, ha le kéne utaznom itt mondjuk három-négy órát - a meredeken álló háttámla és a barlang-érzés miatt ez nem lenne egy nagy élvezet. De: tény, hogy az autó elvisz három 1.80-as felnőttet, ha kell - ez meg nem semmi, a külső méreteihez képest  :yes:

A vezetőülésben amúgy teljesen autó-érzés van - sőt; a Yarisnál (amibe közvetlenül utána ültem) egyértelműen jobb az anyagminőség és a kidolgozás. Valóban középkategóriás szintű! És a látvány is tetszetős. Egyetlen dolog lóg ki ebből, az viszont nagyon, és kár érte: a kőkemény műanyag ajtóborítás  :ph34r: ... Hogy onnan miért spóroltak ki annyi szövetet is, amennyi legalább a könyöklőre elég lett volna, az számomra rejtély. Nem kis mértékben befolyásolja az ember közértetét, amikor magára csukja a (nagyautós hanggal csukódó) ajtót, és ráteszi a karját arra a rideg, kemény műanyagra  ::) ... Ha már műanyag, legalább tettek volna oda valami puhábbat. Apróság, de ront az összképen! Pedig amúgy a koncepció tényleg szuper - ez még vezetés nélkül is bőven lejött.

Ezzel együtt: az 1.0 IQ áráért én inkább vennék egy tisztességesen felszerelt, ötajtós Yarist, ezzel a klassz új 1.33-as motorral. Tudom, hogy más célra szánták a két autót - de pont ez az ok, az IQ-t nem nekem találták ki.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #205 Dátum: 2009.09.08 12:12:33 »
ezzel a klassz új 1.33-as motorral.

Mit tudsz, amit én nem?  :whistling:

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #206 Dátum: 2009.09.08 15:27:36 »
Édesapám Coriján esedékes a 60 ezres szerviz, elmentem az értékesítő cimborámért, hogy felvegyem, elvigyem a Corolláért, aztán mindenki menjen a dolgára. Neki jobb ötlete volt: feltette a próbarendszámot az iQ-ra.  :sorcerer:  Jól meglepett a srác egy tesztúttal.

Gyerekek, ez az autó minden kétséget kizáróan zseniális. A klíma vezérlése, a kijelzők elhelyezése, egyáltalán az ergonómia, a térkihasználás és a helykínálat, a járáskultúra, a minőségérzet, a menetkultúra, az átgondoltság nem sok autóban jelentkezik ilyen színvonalon.

Ráadásul két méter után elkezdtem vigyorogni, és csak bő fél óra után hagytam abba. Rossz volt kiszállni belőle.

Nagyon pöpec.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #207 Dátum: 2009.09.08 19:18:13 »
ezzel a klassz új 1.33-as motorral.

Mit tudsz, amit én nem?  :whistling:
Ööö, mire gondolsz  :?: ? Ez a motor új, nem? És amiket eddig olvastam róla (fogyasztásra gondolok elsősorban), azok elég szimpatikusak  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #208 Dátum: 2009.09.08 22:11:05 »
Még néhány gyors gondolat az iQ-ról:

- ahogy Palaczk is írta, elől igen jól el lehet férni. Széltében is. 3 átlagos testalkatú emberke gond nélkül elfér a kocsiban. Természetesen nem utazóautó, de ez elsősorban a csomagok elhelyezésére alkalmas helyek hiánya miatt van, 175-180 centiig simán lehet ücsörögni. A jobb 2 meglepően komfortos.
- Csomagtér felhajtott hátsó ülésekkel nincs. Ha lehajtod az amúgy használhatatlan bal 2-t, máris befér egy kisebb bevásárlás.
- A menetkényelem megdöbbentő, főleg egy Smarthoz képest. A fizikát nem lehet megerőszakolni, a rövid tengelytáv miatt bólogatósabb a kocsi, mint egy kompakt, de egyébként a rugózási kényelem és a zajkomfort is összevethető egy kompakttal. Ha az Avensis mint mérce magas is, az Auris mellé oda lehet tenni. Nyakam rá, hogy 4M-n innen nincs még egy ilyen csendes kocsi.
- Az ajtó úgy csukódik, ahogy kell. Tompa puffanás. A Yaris ehhez képest pléhdoboz hangot ad.
- A klímavezérlés igen okos: 3 gombbal lehet kiválasztani, hogy a tekerő éppen a hőmérsékletet, a befújás erősségét, ill. helyét változtassa-e. Kb. 10 másodperc megszokni.
- A kijelzők, az órák nagyon picik, de áttekinthetőek, egyértelműek.
- Az anyagminőség köszönőviszonyban sincs az Aygo vagy a Yaris, sőt, az Auris olcsó, kopogós, karcolódó plasztikjaival.
- A vezetési élmény tényleg élmény. :D A kormány a legjobb, amit kompaktnál kisebb autóban láttam, szuper a mérete, a fogása és a bőrözése is. Rengeteget számít a minőségérzet tekintetében. A váltó "régijapános", pontos, kicsit kemény, a kuplung ehhez képest túl puha. A kormányzás nagyon közvetlen, a fordulókör viccesen csöpp, indulás előtt a szalon udvarában helyben forogtam az autóval, és hangosan röhögtem. Olyan helyeken meg lehet fordulni ipszilon nélkül, ahol nem is gondolná az ember. Durva.
- A futóműről írtam, hogy kényelmes, nem pattogós, ugyanakkor tart rendesen. Viszont ebbe az autóba KELL az ESP (ami tudtommal széria), a Trabant óta először megpördültem volna egy sóderrel beterített derékszögű kanyarban, ha nincs benne. Télen életmentő lehet. Jó úton komolyat lehet vele kanyarodni, erős motorral vigyorgósat lehetne a Mátrában tekerni. Besz4rás.
- Az ezres motor, háááát... Hangja, járáskultúrája OK, de ebben az állapotában kissé gyengécske, a futómű, kormányzás, fékek erősebb motorért kiáltanak. Hozzá kell tenni, hogy a próbaköröm végén volt a tesztkocsiban 28 km, aminek a felét ma tettem bele, és visszafelé érezhetően jobban vette a fordulatot, mint elinduláskor, szóval lesz ez még jobb. Ezzel együtt ez a kocsi a másik két motor bármelyikével lehet az igazi.

Ugye korábban leírtam, hogy irreálisan drága ez az autó. Ha csak a száraz tényeket nézzük, mármint hogy szűk 70 lóerő, fing csomagtér, két, max. 3 személynek elegendő csomagtér, tényleg veszedelmes a 3,6M-s alapár. A vezetett autó iQ2 felszereltségű volt, majd' 4M fehér színnel, hát, mit mondjak. Édesanyámnak megmutattam, egyből beleszeretett, de amikor az értékesítő barátom nem mondta meg az árát, már rosszat sejtett, aztán mikor megtudta a frankót, félre is nyelt. :D De ha azt nézzük, hogy 2009-ben ez A Tökéletes Városi Autó, akkor 3,4-3,5 körül már hajlamos lennék arányosnak nevezni az árát, akkor is, ha egy millával lejjebb van Aygo. Ez nem Aygo, nem Smart, nagyságrendekkel átgondoltabb, az olcsóságot távolról kerülő jószág. Ha nem sztrádáznék évi 15-20 ezret, magamnak is elfogadnám. Szigorúan a másik két motor valamelyikével.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #209 Dátum: 2009.09.09 20:08:24 »
Nagyon jól összefoglalt leírás.  :clap:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV