Szerző Téma: Yaris szerviz költségei  (Megtekintve 410242 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #930 Dátum: 2010.12.02 00:01:29 »
szerintem más egy réges-régi uno motorja és más egy yaris motorja :)
de mindenki azt tölt az autójába amit csak szeretne  :flowers:

nekem 170.000km után sem eszi a 0w20-t

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #931 Dátum: 2010.12.02 01:13:05 »
Szerintem meg ahhoz kellene igazodnunk,amit a gépkönyvek előírnak a megfelelő üzemeltetési körülményekhez:északi ország,vagy melegebb éghajlat,durva ,vagy kímélőbb igénybevétel és hasonlók.Biztosan van a Toyotánál egy nagyon erős (kutatás-fejlesztési) háttér,ami az optimális kenési,résveszteségi,surlódási,stb. mutatókkal foglalkozik.Mi többet tudunk erről? Nem hiszem! :wub:
Valóban nem  :) ! Csakhogy a gépkönyv nem tesz ilyen különbséget, hanem egységesen 5 W-30-at ajánl elsősorban. Tehát a könyv szerint egyaránt 5 W-30 az optimális abba a 20 ezer km-t futott Yarisba, amit a stockholmi 70 éves nyugdíjas használ a hozzá illő stílusban; és abba a 200 ezret futottba is, amit a lisszaboni 20 éves diák hajt, a maga temperamentumával. Na, EZ az, ami szerintem nem lehet ennyire egyszerű  :flowers: ... Akárki akármit is mond erről. Talán nem véletlenül említ a könyv sok más, felhasználható viszkozitást is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #932 Dátum: 2010.12.02 12:11:48 »
Szerintem meg ahhoz kellene igazodnunk,amit a gépkönyvek előírnak a megfelelő üzemeltetési körülményekhez:északi ország,vagy melegebb éghajlat,durva ,vagy kímélőbb igénybevétel és hasonlók.Biztosan van a Toyotánál egy nagyon erős (kutatás-fejlesztési) háttér,ami az optimális kenési,résveszteségi,surlódási,stb. mutatókkal foglalkozik.Mi többet tudunk erről? Nem hiszem! :wub:
Valóban nem  :) ! Csakhogy a gépkönyv nem tesz ilyen különbséget, hanem egységesen 5 W-30-at ajánl elsősorban. Tehát a könyv szerint egyaránt 5 W-30 az optimális abba a 20 ezer km-t futott Yarisba, amit a stockholmi 70 éves nyugdíjas használ a hozzá illő stílusban; és abba a 200 ezret futottba is, amit a lisszaboni 20 éves diák hajt, a maga temperamentumával. Na, EZ az, ami szerintem nem lehet ennyire egyszerű  :flowers: ... Akárki akármit is mond erről. Talán nem véletlenül említ a könyv sok más, felhasználható viszkozitást is.


Valóban:belenéztem a mostani gépkönyvekbe és nincs nagyon ilyen irányú infó.Nekem még az első Corollámban voltak üzemeltetésfüggő olaj-ajánlatok,de ez már 20 éve volt. :no:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #933 Dátum: 2010.12.02 13:47:47 »
Valóban:belenéztem a mostani gépkönyvekbe és nincs nagyon ilyen irányú infó.Nekem még az első Corollámban voltak üzemeltetésfüggő olaj-ajánlatok,de ez már 20 éve volt. :no:
Szerintem az is csak egy táblázat volt, arról, hogy a kül. viszkozitások milyen hőmérséklet-tartományokban használhatók. Legalábbis a Camry, a Starlet meg a Corona kezelésijeiben csak ilyenek vannak. Meg, ha jól rémlik, ez még talán a Carina E könyvében is benne volt. De más támpontot ezek sem tartalmaznak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #934 Dátum: 2010.12.02 14:56:59 »
Valóban:belenéztem a mostani gépkönyvekbe és nincs nagyon ilyen irányú infó.Nekem még az első Corollámban voltak üzemeltetésfüggő olaj-ajánlatok,de ez már 20 éve volt. :no:
Szerintem az is csak egy táblázat volt, arról, hogy a kül. viszkozitások milyen hőmérséklet-tartományokban használhatók. Legalábbis a Camry, a Starlet meg a Corona kezelésijeiben csak ilyenek vannak. Meg, ha jól rémlik, ez még talán a Carina E könyvében is benne volt. De más támpontot ezek sem tartalmaznak.
:oops:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #935 Dátum: 2010.12.02 21:50:22 »
Idézet
Na, EZ az, ami szerintem nem lehet ennyire egyszerű  :flowers: ... Akárki akármit is mond erről.


A könyv sok viszkozitást emleget mivel sok helyen nem úgy, megy, hogy melyik SM/SN A5/B5 5W30 at vegyem hanem tudtam venni 10W40et API minősítés nem volt rajta...

Amúgy szerintem a legnagyobb megterhelés egy motornak (az abnormális hidegen üvegelemen kívül) az a német autópálya ahol töviggázzal mennek 1ht reggel meg délután, évi 250nap.... olajcsere pedig toyotanal és mi? Mint minden másik 1.0as yarisba: 5w30.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #936 Dátum: 2010.12.03 17:30:40 »
Lehet, hogy megterhelő az autópályázás, de kb fél évnyi autópályázás alatt kopik annyit a motor, mint egy hidegindításnál.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #937 Dátum: 2010.12.04 00:21:59 »
Ennyire azért nem durvák az arányok... Azt szokták mondani, hogy 10 autópályás km felel meg 1 városi km-nek. Na persze valahol nyilván ez is általánosítás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #938 Dátum: 2010.12.04 15:04:24 »
Ennyire azért nem durvák az arányok... Azt szokták mondani, hogy 10 autópályás km felel meg 1 városi km-nek. Na persze valahol nyilván ez is általánosítás.

Nem, nem városi km-ről beszélünk. Hanem hidegindításról, amikor ugyebár nincs kenés egy ideig, bármennyire is jó olaj...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #939 Dátum: 2010.12.04 15:26:12 »
OK, kérdés hogy mit értünk "fél évnyi autópályázás" alatt ;) ... Amúgy ebbe a "városi km"-be pont hogy bele van értve a hidegindítás is, hisz városi üzemben is elsősorban ez az, ami koptatja a motort. Mondjuk az szerintem egyértelmű, hogy egy hidegindítás nem koptat annyit a motoron, mint pl. több száz autópályás km... Hisz akkor mondjuk egy egy éves, kb. 500 hidegindításos városi használattól annyit kopna a motor, mint teszem azt százötvenezer autópályás kilométertől (300x500)... Ennyire azért nyilván nem durva a dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #940 Dátum: 2010.12.04 17:29:40 »
OK, kérdés hogy mit értünk "fél évnyi autópályázás" alatt ;) ... Amúgy ebbe a "városi km"-be pont hogy bele van értve a hidegindítás is, hisz városi üzemben is elsősorban ez az, ami koptatja a motort. Mondjuk az szerintem egyértelmű, hogy egy hidegindítás nem koptat annyit a motoron, mint pl. több száz autópályás km... Hisz akkor mondjuk egy egy éves, kb. 500 hidegindításos városi használattól annyit kopna a motor, mint teszem azt százötvenezer autópályás kilométertől (300x500)... Ennyire azért nyilván nem durva a dolog.

Igaz amit írsz, csak azt akartam írni, hogy nem kell félni egy autópályázós autótól!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #941 Dátum: 2010.12.04 19:08:39 »
Ez stimmel  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #942 Dátum: 2010.12.05 03:33:52 »
Ennyire azért nem durvák az arányok... Azt szokták mondani, hogy 10 autópályás km felel meg 1 városi km-nek. Na persze valahol nyilván ez is általánosítás.

Német pálya az ám más. Városban nem pörgeted munkába menet félóráig 6000es fordulaton majd hazafele megent félóráig 6000es fordulaton. Ehez képest egy városi dugos tönymörgés kimélő üzemmód. És erre (az abnormális?) használatra is 5w30 az előírás és azt is raknak bele kint.


Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #943 Dátum: 2010.12.05 09:38:44 »
Azért az autópályázást ne vegyük úgy hogy 6000-et forog a motor. Ha átlagnak veszünk egy benzines motort, amely ezen a fordulaton adja le a maximális teljesítményét, a 130-140-es tempóhoz 4000-et vagy kicsit többet forog a motor, ami annak csupán 2/3-a, szerintem ettől hosszabb távon sem lesz különösebb gondja egy motornak. Sőt, az egyenletesebb terhelés majdhogynem jobb, mint városban csinálni az elindulás megállás ciklusokat.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris szerviz költségei
« Válasz #944 Dátum: 2010.12.05 09:47:29 »
Ennyire azért nem durvák az arányok... Azt szokták mondani, hogy 10 autópályás km felel meg 1 városi km-nek. Na persze valahol nyilván ez is általánosítás.
Német pálya az ám más. Városban nem pörgeted munkába menet félóráig 6000es fordulaton majd hazafele megent félóráig 6000es fordulaton. Ehez képest egy városi dugos tönymörgés kimélő üzemmód. És erre (az abnormális?) használatra is 5w30 az előírás és azt is raknak bele kint.
Felőlem... De a német pályát sem úgy kell ám elképzelni, hogy ott mindig mindenki padlógázzal nyomja. Korántsem. Főleg nem olyasvalaki, aki a privát (benzines) kisautóját hajtja, ergo számít neki a fogyasztás... Az nem fog tartósan végsebességgel gangolni, hogy 10 litert egyen a kis gyösz... A zöm ott is 130-140 körül megy, és egy ezres Yaris is csak bő 4000 körül forog ezen a fordulaton. Ezres Yarissal pl. éppenséggel nem is lehet ötödikben 6000-el menni, szerintem nem éri el azt a fordulatszámot abban a fokozatban a motor, hisz 190 körüli sebesség tartozna hozzá. Az 1.3-asnak meg még hosszabb is a váltója, úgyhogy biztos az sem forog ennyit ötödikben még végsebességnél sem. A TS-t passzolom, az lehet hogy eléri ezt a fordulatot ötödikben is.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.05 09:50:50 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )