Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 90954 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #120 Dátum: 2009.03.26 14:34:24 »
Anélkül, hogy újra akarnám kezdeni azt az áldatlan vitát: kételyek ide vagy oda, a fő célt elérték (kevesebb áldozat), ahogy azt a cikk is elismeri.
Ez nem is vitatta/vitatja senki.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #121 Dátum: 2009.03.28 15:45:08 »
Fragile...

Kiemelnék valamit a szöveges részből:A korábban érvényben lévő szabályok szerint a BS4 még három csillagos minősítést kapott volna akárcsak a Dacia Logan és a Fiat Panda. A kínai autógyártás az utóbbi években jelentős fejlődésen ment keresztül, ám még mindig hiánycikk az ESP, az öv becsatolására figyelmeztető jelzés valamint a gyermekülések becsatolását segítő jelzések.
Félreértés ne essék, az én kocsimban vannak ilyenek, de azért nehogymá attól legyen biztonságos egy ótó, hogy sípol, ha nem kapcsolod be az övet, meg elöl felragasztanak egy cetlit a műszerfal oldalára, hogy ne tegyél hordozót az első ülésbe, mert ott lufi van. Ha erre osztogatják a csillagokat, akkor valami nagyon nagy baj van.

Még valami: kinti tartózkodásom alatt hihetetlenül kevés karambolt láttam, talán kettőt. Innen nézve érthető, hogy eddig nem tartották fontosnak a merev karosszériát - ettől még persze ha ide, Európába szánják autóikat, akkor nekik kell az itteni elvárásokhoz alkalmazkodniuk.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #122 Dátum: 2009.03.28 16:02:29 »
Félreértés ne essék, az én kocsimban vannak ilyenek, de azért nehogymá attól legyen biztonságos egy ótó, hogy sípol, ha nem kapcsolod be az övet, meg elöl felragasztanak egy cetlit a műszerfal oldalára, hogy ne tegyél hordozót az első ülésbe, mert ott lufi van. Ha erre osztogatják a csillagokat, akkor valami nagyon nagy baj van.

Ugyan miért lenne baj  :ph34r: ? Ettől IS biztonságos egy autó - ez is kell hozzá, hogy biztonságos legyen. Nem ér semmit az egész biztonsági rendszer, ha nem használod ill. rosszul használod. Apám pl. azóta köti be magát a városban, mióta megvan az Ave - mert csipog, ha nem köti be :otlet: ! Adott esetben ez megmentheti az életét. Tehát: fontos a csipogó, vagy nem?

A gyártók pedig olyanok, hogy amiben nem látnak előnyt és/vagy nincsenek rákényszerítve, azt kispórolják, ha tehetik. Teljesen a példánál maradva: a csipogó is azóta vált általánossá, amióta az NCAP pontot ad érte, ha van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #123 Dátum: 2009.03.28 16:12:04 »
Ugyan miért lenne baj  :ph34r: ? Ettől IS biztonságos egy autó - ez is kell hozzá, hogy biztonságos legyen. Nem ér semmit az egész biztonsági rendszer, ha nem használod ill. rosszul használod. Apám pl. azóta köti be magát a városban, mióta megvan az Ave - mert csipog, ha nem köti be :otlet: ! Adott esetben ez megmentheti az életét. Tehát: fontos a csipogó, vagy nem? 
Nem egyről beszélünk. A csipogó fontos, én örülök, hogy van. De erre ne osztogassanak csillagokat, mert az megint önbecsapás.
Ennyi erővel lehetne pontozni a fékutat is, a fényszórókat, is és így tovább, ezeken ugyanúgy múlhat emberélet...
A matricák meg semmit nem érnek. Akkor már az érthető kezelési utasítás sokkal inkább számít - és hogy ne sokezer forintért kaphass egy újat, ha a régi elveszik...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #124 Dátum: 2009.03.28 16:32:22 »
Nem egyről beszélünk. A csipogó fontos, én örülök, hogy van. De erre ne osztogassanak csillagokat, mert az megint önbecsapás.
Ennyi erővel lehetne pontozni a fékutat is, a fényszórókat, is és így tovább, ezeken ugyanúgy múlhat emberélet...
A matricák meg semmit nem érnek. Akkor már az érthető kezelési utasítás sokkal inkább számít - és hogy ne sokezer forintért kaphass egy újat, ha a régi elveszik...

De, egyről beszélünk. Ösztönözni kell a gyártókat, hogy betegyék a csipogót. Pontokkal (csillagokkal). Különben sokan ki fogják spórolni.

Fényszóró, fékút stb.: nem a passzív biztonság körébe tartoznak. Az NCAP a passzív biztonságot vizsgálja és értékeli.

Miért nem érnek semmit a matricák? Az átlagautósok nagy többsége egyáltalán a kezébe sem veszi a kezelési utasítást. (Lásd pl. az ide rendszeresen beírogató újautó-tulajokat: milyen és mennyi olaj kell az autójukba?)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #125 Dátum: 2009.03.28 16:41:24 »
Nem hiszem, hogy ez ösztönözné a gyártókat. A bennehagyott kulcsra, égve hagyott lámpára is van már mióta csipogás mindenfajta ösztönző nélkül.
Érdekes, hogy gyorshajtásra nincs, vajh miért...? :devil: :devil: :devil: Pedig még mindig a legfőbb baleseti ok a gyorshajtás...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #126 Dátum: 2009.03.28 16:52:33 »
Érdekes, hogy gyorshajtásra nincs, vajh miért...? :devil: :devil: :devil: Pedig még mindig a legfőbb baleseti ok a gyorshajtás...
A gyorshajtás-figyelmeztetőt hogyan oldanád meg? Ez ugye útszakasz-függő, nem is beszélve az ideiglenes vagy helyzetfüggő korlátozásokról.

Amúgy nem a gyorshajtás a legfőbb baleseti ok. Hanem a hibás helyzetfelmérés (beleértve a saját képességek rossz felmérését). EZ a legfőbb baleseti ok - az eredendő ok. A veszélyhelyzet abból adódik, ha a sofőr, a helyzetet hibásan felmérve, rosszul választja meg a sebességet.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.28 17:07:30 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #127 Dátum: 2009.03.28 20:10:40 »
A végén még nehogy kötelező legyen személygépkocsiban is a sebességkorlátozó meg a tachográf....
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #128 Dátum: 2009.03.28 21:12:47 »
A gyorshajtás-figyelmeztetőt hogyan oldanád meg? Ez ugye útszakasz-függő, nem is beszélve az ideiglenes vagy helyzetfüggő korlátozásokról.
Alapból betehető egy folyamatosan égő piros kis lámpa + 1 db sípolás 130-hoz, hiszen ez csak a németeknél nem gond, de manapság a GPS-ek és számítógépek korában megoldható lenne az is, hogy a rendszer tudja az állandó korlátozásokat is.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #129 Dátum: 2009.03.28 21:21:00 »
Amúgy nem a gyorshajtás a legfőbb baleseti ok. Hanem a hibás helyzetfelmérés (beleértve a saját képességek rossz felmérését). EZ a legfőbb baleseti ok - az eredendő ok. A veszélyhelyzet abból adódik, ha a sofőr, a helyzetet hibásan felmérve, rosszul választja meg a sebességet.
Az eredendő igen, de ha mindenki jól fel tudná mérni a képességei és a körülmények adta lehetőségeket és jól választaná meg a sebességét, akkor semmi szükség nem lenne a korlátozásokra. Ezek éppen azért vannak, hogy "segítsenek" eldönteni, mennyi is az annyi. Magyarán ha mindenki betartaná a korlátozásokat, akkor azért igen drasztikusan lecsökkenne a balesetek száma, s ha még a drog-, és alkoholfogyasztási szokások is idomulnának a törvényi szabályozáshoz, akkor aztán végképp.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #130 Dátum: 2009.03.28 21:50:42 »
Ide kívánkozik: rekord
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #131 Dátum: 2009.03.29 07:29:16 »
Alapból betehető egy folyamatosan égő piros kis lámpa + 1 db sípolás 130-hoz, hiszen ez csak a németeknél nem gond, de manapság a GPS-ek és számítógépek korában megoldható lenne az is, hogy a rendszer tudja az állandó korlátozásokat is.

Orwell... Innen egy lépés az, hogy az autó visszafelé is kommunikáljon: óvónéni, óvónéni, a Laci száguldozik  :sorcerer: ... Aztán jöhetne az Ötödik Elemben látható megoldás: automatikus pontlevonás a jogsidról, ha rossz fát tettél a tűzre  :nonono: ... Persze most itt ágálok, de minden bizonnyal tényleg ez a jövő. Szerencse, hogy még nem ebben élünk.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.29 07:36:05 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #132 Dátum: 2009.03.29 07:32:55 »
Az eredendő igen, de ha mindenki jól fel tudná mérni a képességei és a körülmények adta lehetőségeket és jól választaná meg a sebességét, akkor semmi szükség nem lenne a korlátozásokra. Ezek éppen azért vannak, hogy "segítsenek" eldönteni, mennyi is az annyi. Magyarán ha mindenki betartaná a korlátozásokat, akkor azért igen drasztikusan lecsökkenne a balesetek száma, s ha még a drog-, és alkoholfogyasztási szokások is idomulnának a törvényi szabályozáshoz, akkor aztán végképp.

Ezt én sem vitatom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #133 Dátum: 2009.03.29 07:39:05 »
Ide kívánkozik: rekord

Ja, olvastam. El is gondolkodtam, hogy ez mihez képest rekord? Helyi viszonylatban? Vagy az új büntetések bevezetése óta? Vagy mi? Mert amúgy ilyesmi előfordul... Lakott területen én is mentem már ennyivel néhányszor - boldogult ifjúkoromban még itt Pécsett is  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #134 Dátum: 2009.03.29 16:20:28 »
Ide kívánkozik: rekord
Ja, olvastam. El is gondolkodtam, hogy ez mihez képest rekord? Helyi viszonylatban?
Igen, írják is a cikkben, hogy Nyíregyen még nem mértek ennyit.
music