A minőségibbségét a beltérnek illetve a fogyasztást azért megkérdőjelezném. Egy tény a ráncfelvarrott carina belső erős visszalépés. A ráncfelvarrás előtti belső szerintem abszolút vállalható. Főleg egy gli esetén... Bár tény hogy króm, kevlármintás műanyag nuku. De sehol egy nyiszogás, a könyöktámasz kitűnő stb stb...
A fogyi meg embere, lábra vállogatja de pl az őszi toyotatalin 4 személlyel a fogyim 7,5re jött ki úgy, hogy volt benne állatság is. (jó tudom kussoljak mer nem túl gyakori az ilyen állapotú. de akkor is bántó, a Carinákkal szemben.
E 12corinak a csomitere is messze kisebb.
1 biztos, törésbiztonságát a Carinának nem próbálnám ki (már csak azért se mert OT rendszámot akarok majd rá tenni)
Beltér: ebben az E12 Cori egy klasszissal jobb - anyagok, mind kinézetre mind tapintásra; illesztési hézagok, stb. Ezen a téren sok kortársát is überelte ez a Cori, nemhogy a Carinát. Ezen sajnos nincs mit ragozni, elég sokat ülögettem/ülögetek át Carinából Coriba és viceverza. OK, a facelift előtti Carina picit finomabb belül, mint a facelift utáni, de a Corit nem közelíti.
Fogyasztás: hát épp azt mondom én is, hogy a Carina nem fogyaszt rosszabbul, mint a Cori, sőt
... Városban kb. egál, országúton is egál, pályán viszont úgy nagyjából 130 fölött már a Corolla eszik többet - egy Carina pl. biztosan nem fog 8 fölött enni 140-150 között, hogy csak egy példát mondjak.
Utastér: szélességre-magasságra egál; hosszra (lábtérre) a Carina a nyerő. Hátul nem is kicsit.
Csomi: murray szedán Corit akar, aminek azért szintén elég szép nagy puttyonya van - de ez sem éri el a Carináét.
Biztonság (hogy azért a topik témájánál is maradjunk): ebben egyértelműen jobb a Cori, méghozzá jelentősen; de önmagában véve a faceliftes, megerősített kasztnis, dupla lufis Carina sem rossz.