Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 87485 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #90 Dátum: 2008.10.22 13:17:43 »
nekem nem volt benne hátso gyárilag csak a helye. homasitánál vettem bele és beraktam

Hát most megint megleptél. Nálam benne van mind az öt személynek az öv. Furcsa dolgokat produkál az élet, hogy a tiedben nem volt.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #91 Dátum: 2008.10.22 16:20:46 »
akkor áruljátok el h most mit csináljak.
vegyek a carina E-t kpért két lufival de nulla NCap teszttel. 
vagy várjak -megint csak várni :sweatdrop: :hammer: :hammer:-- 2,3 évet amig ez E12 cori lemegy másfél millára a legöregebb és vegyek azt mert annak megvan a 4 csillagja
ezt most komolyan kérdem.

Ne feledd el az értévesztést. Veszel most egy Carinát 800-ért, évente már 100-at sem veszít az értékéből, körülbelül; aztán egy idő múlva még annyit sem. Nézd csak meg: most 800 egy 96-os, de egy jó 93-asért is elkérnek 500-at. Szal most megveszed 800-ért, és ha ki kell/akarsz szállni belőle 3 év múlva, még mindig megkapsz érte mondjuk 600-at, simán.

A Corollánál jóval nagyobb lenne ez az összeg, és lesz egy biztonságosabb és belül minőségibb érzést keltő, de amúgy szűkebb (mind utastérben, mind csomiban kisebb), nem gyorsabb és nem gazdaságosabb autód (az 1.4 Corolla kb. úgy megy mint az 1.6 Carina, fogyasztása is kábé ugyanott van, illetve pályán nagyobb tempóval még magasabb is).

Hangsúlyozom még egyszer, mert úgy tűnik, neked jópárszor el kell mondani a dolgokat, hogy elhidd: a faceliftes Carina E biztonsága nem "nulla" :excl: A Corolláédnál pl. biztosan nagyságrenddel jobb, hogy mást ne mondjak.

Viszont arra, hogy 1.5 misi legyen a legolcsóbb E12, aligha kell 2-3 évet várni. Szerintem jövő tavasszal lesznek már ennyiért. De akkor is, az értékvesztés jóval nagyobb lesz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #92 Dátum: 2008.10.22 16:23:31 »
Fura, mert en meg soha egyetlen esznelkul szaguldozos ismerosom szajabol nem hallottam azt, hogy a "lufi majd megved", meg "ebben mar nem lehet meghalni". Mindig csak annyit mondanak, hogy vmiben meg kell halni. Igazabol ezt az egeszet musictol hallom eloszor.
Ez szerintem is igazából csak music elképzelése. Csak tudnám, ő kiből indul ki :eek: ? ... ;) :tt2:

Ez nem olyan dolog, amiről az ember beszélni szokott, vagy naponta deklarálni: igen, én azért hajtok gyorsan, mert olyan biztonságos autóban ülök, hogy az úgyis megvéd mindentől. De fordítsuk meg, az ellenkezőjét talán hallottátok: azért vezetek óvatosan, mert bár tudom, hogy az autóm jól szerepelt a teszteken köszönhetően a biztonsági karosszériának, és a 9 légzsáknak, de tisztában vagyok vele, hogy ettől még közel sem törhetetlen és felelőtlen magatartást tanúsítva bármikor okozhatok halálos balesetet.  :winkiss: :winkiss:


Ha ez nem olyan, amiről az ember naponta beszélni szokott, akkor te mire alapozod, hogy ez motiválja a gyorshajtókat? Na erről van szó, ez nálad puszta feltételezés, amit semmilyen adat nem támaszt alá.

A másik szöveget sem hallottam még élő ember szájából... Úgy általában a felelősek felelősen vezetnek, és vicaverza.
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.22 16:26:20 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #93 Dátum: 2008.10.22 17:38:42 »
akkor áruljátok el h most mit csináljak.
vegyek a carina E-t kpért két lufival de nulla NCap teszttel. 
vagy várjak -megint csak várni :sweatdrop: :hammer: :hammer:-- 2,3 évet amig ez E12 cori lemegy másfél millára a legöregebb és vegyek azt mert annak megvan a 4 csillagja
ezt most komolyan kérdem.

Ne feledd el az értévesztést. Veszel most egy Carinát 800-ért, évente már 100-at sem veszít az értékéből, körülbelül; aztán egy idő múlva még annyit sem. Nézd csak meg: most 800 egy 96-os, de egy jó 93-asért is elkérnek 500-at. Szal most megveszed 800-ért, és ha ki kell/akarsz szállni belőle 3 év múlva, még mindig megkapsz érte mondjuk 600-at, simán.

A Corollánál jóval nagyobb lenne ez az összeg, és lesz egy biztonságosabb és belül minőségibb érzést keltő, de amúgy szűkebb (mind utastérben, mind csomiban kisebb), nem gyorsabb és nem gazdaságosabb autód (az 1.4 Corolla kb. úgy megy mint az 1.6 Carina, fogyasztása is kábé ugyanott van, illetve pályán nagyobb tempóval még magasabb is).

Hangsúlyozom még egyszer, mert úgy tűnik, neked jópárszor el kell mondani a dolgokat, hogy elhidd: a faceliftes Carina E biztonsága nem "nulla" :excl: A Corolláédnál pl. biztosan nagyságrenddel jobb, hogy mást ne mondjak.

Viszont arra, hogy 1.5 misi legyen a legolcsóbb E12, aligha kell 2-3 évet várni. Szerintem jövő tavasszal lesznek már ennyiért. De akkor is, az értékvesztés jóval nagyobb lesz.
A minőségibbségét a beltérnek illetve a fogyasztást azért megkérdőjelezném. Egy tény a ráncfelvarrott carina belső erős visszalépés. A ráncfelvarrás előtti belső szerintem abszolút vállalható.  Főleg egy gli esetén... Bár tény hogy króm, kevlármintás műanyag nuku. De sehol egy nyiszogás, a könyöktámasz kitűnő stb stb...
A fogyi meg embere, lábra vállogatja de pl az őszi toyotatalin 4 személlyel a fogyim 7,5re jött ki úgy, hogy volt benne állatság is. (jó tudom kussoljak mer nem túl gyakori az ilyen állapotú. de akkor is bántó, a Carinákkal szemben.
E 12corinak a csomitere is messze kisebb.
1 biztos, törésbiztonságát a Carinának nem próbálnám ki (már csak azért se mert OT rendszámot akarok majd rá tenni)  :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #94 Dátum: 2008.10.22 19:48:08 »
A minőségibbségét a beltérnek illetve a fogyasztást azért megkérdőjelezném. Egy tény a ráncfelvarrott carina belső erős visszalépés. A ráncfelvarrás előtti belső szerintem abszolút vállalható.  Főleg egy gli esetén... Bár tény hogy króm, kevlármintás műanyag nuku. De sehol egy nyiszogás, a könyöktámasz kitűnő stb stb...
A fogyi meg embere, lábra vállogatja de pl az őszi toyotatalin 4 személlyel a fogyim 7,5re jött ki úgy, hogy volt benne állatság is. (jó tudom kussoljak mer nem túl gyakori az ilyen állapotú. de akkor is bántó, a Carinákkal szemben.
E 12corinak a csomitere is messze kisebb.
1 biztos, törésbiztonságát a Carinának nem próbálnám ki (már csak azért se mert OT rendszámot akarok majd rá tenni)  :flowers:

Beltér: ebben az E12 Cori egy klasszissal jobb - anyagok, mind kinézetre mind tapintásra; illesztési hézagok, stb. Ezen a téren sok kortársát is überelte ez a Cori, nemhogy a Carinát. Ezen sajnos nincs mit ragozni, elég sokat ülögettem/ülögetek át Carinából Coriba és viceverza. OK, a facelift előtti Carina picit finomabb belül, mint a facelift utáni, de a Corit nem közelíti.

Fogyasztás: hát épp azt mondom én is, hogy a Carina nem fogyaszt rosszabbul, mint a Cori, sőt  :yes: ... Városban kb. egál, országúton is egál, pályán viszont úgy nagyjából 130 fölött már a Corolla eszik többet - egy Carina pl. biztosan nem fog 8 fölött enni 140-150 között, hogy csak egy példát mondjak.

Utastér: szélességre-magasságra egál; hosszra (lábtérre) a Carina a nyerő. Hátul nem is kicsit.

Csomi: murray szedán Corit akar, aminek azért szintén elég szép nagy puttyonya van - de ez sem éri el a Carináét.

Biztonság (hogy azért a topik témájánál is maradjunk): ebben egyértelműen jobb a Cori, méghozzá jelentősen; de önmagában véve a faceliftes, megerősített kasztnis, dupla lufis Carina sem rossz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #95 Dátum: 2008.10.22 20:38:50 »
rendben köszönet a infokért pénteken ,megnézek egyet. ellenben a facelift utáninak szarabb a beltere?  :wacko:
gagyibb vagy mi?
utoljára 8éve ültem utasként carine e ben. azóta nem. megyek vele egy kört és bele kell zúgni :wub:
anélkül nem megy :-*
felszereltségi szintek voltak esetleg?
ezután lécci menjünk át a carina topicba . thx
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.22 20:49:59 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #96 Dátum: 2008.10.22 21:46:07 »
rendben köszönet a infokért pénteken ,megnézek egyet. ellenben a facelift utáninak szarabb a beltere?  :wacko:
gagyibb vagy mi?
utoljára 8éve ültem utasként carine e ben. azóta nem. megyek vele egy kört és bele kell zúgni :wub:
anélkül nem megy :-*
felszereltségi szintek voltak esetleg?
ezután lécci menjünk át a carina topicba . thx

OK, igazad van  :yes: válasz a Carina topikban!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #97 Dátum: 2008.10.22 22:27:48 »
A Corollának van még egy előnye a Carinával szemben: részben a kora miatt, részben a méretei miatt nem tettek bele annyi km-t nagy átlagban. Carinából most már elég nehéz megfelelő állapotút találni, Corollából jóval könnyebb.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #98 Dátum: 2008.10.22 22:58:10 »
A Corollának van még egy előnye a Carinával szemben: részben a kora miatt, részben a méretei miatt nem tettek bele annyi km-t nagy átlagban. Carinából most már elég nehéz megfelelő állapotút találni, Corollából jóval könnyebb.

Válasz a Carina toptikban!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #99 Dátum: 2008.11.09 09:50:50 »
NCAP: "Többé nem kaphat öt csillagot olyan autó, amelyet nem szereltek fel menetstabilizáló programmal."  :yes: :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #100 Dátum: 2008.11.09 13:21:04 »
NCAP: "Többé nem kaphat öt csillagot olyan autó, amelyet nem szereltek fel menetstabilizáló programmal."  :yes: :clap:


Atyavilág... Előbb-utóbb eljutunk ahhoz a ponthoz, amikor már vezetni sem kell tudni. Bemondod a GPS-nek a célt, oszt annyi.... :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #101 Dátum: 2008.11.09 14:28:12 »
NCAP: "Többé nem kaphat öt csillagot olyan autó, amelyet nem szereltek fel menetstabilizáló programmal."  :yes: :clap:


Atyavilág... Előbb-utóbb eljutunk ahhoz a ponthoz, amikor már vezetni sem kell tudni. Bemondod a GPS-nek a célt, oszt annyi.... :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer:

Engem az Avensisben eddig háromszor mentett meg a megpördüléstől az ESP  :whistling: ... Tudnám még ragozni a témát, de ragoztuk már eleget, ismerjük is egymás álláspontját, úgyhogy inkább nem teszem  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #102 Dátum: 2008.11.09 14:29:06 »
NCAP: "Többé nem kaphat öt csillagot olyan autó, amelyet nem szereltek fel menetstabilizáló programmal."  :yes: :clap:
Atyavilág... Előbb-utóbb eljutunk ahhoz a ponthoz, amikor már vezetni sem kell tudni. Bemondod a GPS-nek a célt, oszt annyi.... :hammer: :hammer: :hammer: :hammer: :hammer:
Engem az Avensisben eddig háromszor mentett meg a megpördüléstől az ESP  :whistling: ... Tudnám még ragozni a témát, de ragoztuk már eleget, ismerjük is egymás álláspontját, úgyhogy inkább nem teszem  :flowers:
:flowers: :flowers: :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #103 Dátum: 2008.11.09 18:00:41 »
A Corollának van még egy előnye a Carinával szemben: részben a kora miatt, részben a méretei miatt nem tettek bele annyi km-t nagy átlagban. Carinából most már elég nehéz megfelelő állapotút találni, Corollából jóval könnyebb.

ez igy van. :wacko:
egyszerüen kevesebb van
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #104 Dátum: 2008.11.09 20:35:27 »
NCAP: "Többé nem kaphat öt csillagot olyan autó, amelyet nem szereltek fel menetstabilizáló programmal."  :yes: :clap:

Én inkább a többi tervezett kritériumnak örülök, ti. hogy nem adnak öt csillagot a nem megfelelő gyalogosgázolási mutatókkal rendelkező gépeknek.  :yes:  :fuk2: Q7, ML és tsai!
Gabe 254.