Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 87437 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #75 Dátum: 2008.10.21 22:01:20 »
nekem nem volt benne hátso gyárilag csak a helye. homasitánál vettem bele és beraktam

 :eek: :eek: :eek:

89-es autóban nem volt hátsó biztonsági öv ?!?!?! Na most lehidaltam. Már a 80-as Coronában is volt. Szerintem ekkor ez már réges-régen standard volt (bár tény, hogy még nem volt kötelező a használata).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #76 Dátum: 2008.10.22 00:08:16 »
Te leírhatod akárhányszor, hogy "az öt csillagos minősítés nem jelent semmit" - ha közben egyre kevesebb ember hal meg/nyomorodik meg balesetekben, akkor ezzel az erővel írogathatod azt is, hogy "a föld lapos". Azt meg, hogy ötcsillagos autóban nem lehet meghalni, szerintem csak egy bolond hiheti el. Ezzel jönni, hogy "öt csillagos autóban ült, mégis meghalt", olyasmit bizonyít, amit mindenki tud, akinek több esze van, mint egy tyúknak.
Elnézést a hangvételért, de kicsit bepöccentem rajta, hogy idelinkeled kvázi "ugye én megmondtam" jelleggel ezt a balesetet, hogy olyasmit bizonyíts, amit nem kell bizonyítani. Haider nem azért halt meg, mert azt hitte, hogy az ő autójában nem lehet meghalni - hanem mert hullafáradtan & részegen (1.82 ezrelék alkoholt mutattak ki a vérében) száguldozott 142-vel (egy olyan helyen, ahol 70-es limit volt).

Palaczk, te mindig magadból indulsz ki, az emberek nagyon nagy része sokkal felelőtlenebbül gondolkodik nálad. Ha megnézel egy kékfény-hírcsokrot, tele van olyan hírekkel, ahol a baj simán megelőzhető lett volna, ha az illető egy kicsit is elhiszi, hogy vele is megtörténhet. Nemcsak közlekedésre gondolok, de arra is. Ha higgadtan leülsz vele, ő is elismeri, hogy nem kóser az a bank, aki 30%-os kamatot ígér, amikor a többi 10-et, ám az adott pillanatban elönti az agyát a lila köd, és a kapzsiság győz. A mai világban nagyon sokszor az emberi gyengeségre apellálnak, és én bizony ilyen esetnek tartom a passzív biztonsági eszközök túlhangsúlyozását. Az egész odavezethető vissza, - ami részben örömteli, de sajnos ezzel a nagítv következménnyel jár - hogy a biztonság is eladható árucikk lett, következésképpen reklámozzák. A reklámok pedig hajlamosak a pozitív tulajdonságok túlfényezésére, de úgy is fogalmazhatnék, hogy a hazugságra.
Amikor azt írom, hogy az 5* nem ér semmit, akkor azt erre a mentalitásra reagálva természetesen abban az összefüggésben értem, - amiről az egész hsz. is szólt - hogy a kanyar attól még nem lesz egyenesebb, a vízátfolyás nem lesz kevésbé csúszósabb, etc., hogy milyen autóban ülsz. Azt is elhiszem, hogy a biztonságosabb autóknak köszönhetően arányaiban sokkal kevesebb baleset történik, mint néhány évtizede.
Hogy Haider mit hitt, azt úgysem fogjuk megtudni, de akkor már boncolgassuk az esetét! Nyilván nem most ment életében először 142-vel 70-es táblánál, node miért nem? (Most a jogi részét felejtsük el.) Egyrészt autótól függetlenül mindenki azt gondolja magáról, hogy ővele ez nem fordulhat elő. Másrészt valószínűleg azt gondolta magáról, hogy van olyan jó sofőr, hogy gond nélkül mehet ennyivel is. Harmadrészt ott motoszkálhat a háttérben az a gondolat is, hogyha netán mégis baj lenne, majd az autó megvéd.
Nagyon helyesen írtad, hogy a felelőtlen hozzáállás okozta a halálát, de visszakérdezek: mennyiben bűnös - nem Haiderre gondolok, hanem általában mindenkire - ebben a felelőtlen hozzáállásban ez a túlmisztifikált biztonság?
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #77 Dátum: 2008.10.22 00:32:26 »
Nagyon helyesen írtad, hogy a felelőtlen hozzáállás okozta a halálát, de visszakérdezek: mennyiben bűnös - nem Haiderre gondolok, hanem általában mindenkire - ebben a felelőtlen hozzáállásban ez a túlmisztifikált biztonság?

Szerintem az esetek többségében gyakorlatilag semennyire. Az emberek a "túlmisztifikált biztonság" korszaka előtt is ugyanakkora arányban vezettek felelőtlenül. Aki felelős, azt a biztonságos autó sem fogja állatkodásra bírni. Aki felelőtlen, az felelőtlen enélkül is. Ahogy mondom -és ahogy te is mondod!- ez az emberfajta MAGÁRÓL hiszi azt, hogy mindent megold, meg vele úgysem fog baj történni. Igen, lehet, hogy közben az is eszébe jut, hogy amúgy is egy faxa biztonságos autóban ül, de ez maximum tényleg valami kis lelkiismeret-megnyugtatás lehet - ha nem így lenne, Ladákkal pl. senki nem hajtana eszement módon - pedig hajt!

Ha már túlmisztifikálásról beszélünk - EZ a hipotézis van szerintem túlmisztifikálva, hogy a biztonságos autók felelőtlenségre ösztönöznek. Kényelmesebb ezt hinni, mint belátni, hogy ezen a fajta emberi hülyeségen alapvetően nem lehet segíteni.

A reklámok pedig mindig is olyasmit sugalltak, hogy az adott autó über-mega-szuper, kvázi bármit megtehetsz vele. De aki ezt tényleg komolyan is veszi, az kábé annyira hülye, mint az a nő, aki elhiszi, hogy ha magára keni a Laetitia Casta által reklámozott ránctalanító krémet, akkor úgy néz majd ki tőle, mint Laetitia Casta  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #78 Dátum: 2008.10.22 00:40:58 »
Igen, lehet, hogy közben az is eszébe jut, hogy amúgy is egy faxa biztonságos autóban ül, de ez maximum tényleg valami kis lelkiismeret-megnyugtatás lehet - ha nem így lenne, Ladákkal pl. senki nem hajtana eszement módon - pedig hajt!

Fura, mert en meg soha egyetlen esznelkul szaguldozos ismerosom szajabol nem hallottam azt, hogy a "lufi majd megved", meg "ebben mar nem lehet meghalni". Mindig csak annyit mondanak, hogy vmiben meg kell halni. Igazabol ezt az egeszet musictol hallom eloszor.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #79 Dátum: 2008.10.22 00:52:10 »
Igen, lehet, hogy közben az is eszébe jut, hogy amúgy is egy faxa biztonságos autóban ül, de ez maximum tényleg valami kis lelkiismeret-megnyugtatás lehet - ha nem így lenne, Ladákkal pl. senki nem hajtana eszement módon - pedig hajt!

Fura, mert en meg soha egyetlen esznelkul szaguldozos ismerosom szajabol nem hallottam azt, hogy a "lufi majd megved", meg "ebben mar nem lehet meghalni". Mindig csak annyit mondanak, hogy vmiben meg kell halni. Igazabol ezt az egeszet musictol hallom eloszor.

Ez szerintem is igazából csak music elképzelése. Csak tudnám, ő kiből indul ki :eek: ? ... ;) :tt2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #80 Dátum: 2008.10.22 00:53:05 »
Egyrészt autótól függetlenül mindenki azt gondolja magáról, hogy ővele ez nem fordulhat elő. Másrészt valószínűleg azt gondolta magáról, hogy van olyan jó sofőr, hogy gond nélkül mehet ennyivel is. Harmadrészt ott motoszkálhat a háttérben az a gondolat is, hogyha netán mégis baj lenne, majd az autó megvéd.

Negyedrészt meg volt néminemű alkohol...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #81 Dátum: 2008.10.22 08:11:28 »
nekem nem volt benne hátso gyárilag csak a helye. homasitánál vettem bele és beraktam

 :eek: :eek: :eek:

89-es autóban nem volt hátsó biztonsági öv ?!?!?! Na most lehidaltam. Már a 80-as Coronában is volt. Szerintem ekkor ez már réges-régen standard volt (bár tény, hogy még nem volt kötelező a használata).

nekem nem volt. mindegy megoldottam
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #82 Dátum: 2008.10.22 08:14:20 »
akkor áruljátok el h most mit csináljak.
vegyek a carina E-t kpért két lufival de nulla NCap teszttel. 
vagy várjak -megint csak várni :sweatdrop: :hammer: :hammer:-- 2,3 évet amig ez E12 cori lemegy másfél millára a legöregebb és vegyek azt mert annak megvan a 4 csillagja
ezt most komolyan kérdem.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #83 Dátum: 2008.10.22 09:16:02 »
Fura, mert en meg soha egyetlen esznelkul szaguldozos ismerosom szajabol nem hallottam azt, hogy a "lufi majd megved", meg "ebben mar nem lehet meghalni". Mindig csak annyit mondanak, hogy vmiben meg kell halni. Igazabol ezt az egeszet musictol hallom eloszor.
Ez szerintem is igazából csak music elképzelése. Csak tudnám, ő kiből indul ki :eek: ? ... ;) :tt2:

Ez nem olyan dolog, amiről az ember beszélni szokott, vagy naponta deklarálni: igen, én azért hajtok gyorsan, mert olyan biztonságos autóban ülök, hogy az úgyis megvéd mindentől. De fordítsuk meg, az ellenkezőjét talán hallottátok: azért vezetek óvatosan, mert bár tudom, hogy az autóm jól szerepelt a teszteken köszönhetően a biztonsági karosszériának, és a 9 légzsáknak, de tisztában vagyok vele, hogy ettől még közel sem törhetetlen és felelőtlen magatartást tanúsítva bármikor okozhatok halálos balesetet.  :winkiss: :winkiss:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #84 Dátum: 2008.10.22 09:17:50 »
akkor áruljátok el h most mit csináljak.
vegyek a carina E-t kpért két lufival de nulla NCap teszttel. 
vagy várjak -megint csak várni :sweatdrop: :hammer: :hammer:-- 2,3 évet amig ez E12 cori lemegy másfél millára a legöregebb és vegyek azt mert annak megvan a 4 csillagja
ezt most komolyan kérdem.
Én inkább meg se szólalok, de kalkulálj a gazdasági válsággal is :eek:
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #85 Dátum: 2008.10.22 10:58:42 »
Ha mindenáron váltanod kell, vagy akarsz, akkor szvsz egy Carina E számodra a megfelelő. Más kérdés, hogy találsz-e megfelelő darabot. Gondolom, hogy igen. Esetleg tabynak adsz egy kihagyhatatlan ajánlatot, az alighasznált vasára... :ph34r:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #86 Dátum: 2008.10.22 11:04:43 »
hát köszi. tabyé elado? de abba vmi 330e km van.  :wacko: na megkérdem
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #87 Dátum: 2008.10.22 11:05:54 »
hát köszi. tabyé elado? de abba vmi 330e km van.  :wacko: na megkérdem
100E van benne. Éppen bejáratva. De kétlem, hogy bolt lesz belőle... :cool2:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #88 Dátum: 2008.10.22 11:54:58 »
hát köszi. tabyé elado? de abba vmi 330e km van.  :wacko: na megkérdem
100E van benne. Éppen bejáratva. De kétlem, hogy bolt lesz belőle... :cool2:
106ezer van benne és mocskosul jó ajánlat kellene ahhoz, hogy megválljak tőle.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #89 Dátum: 2008.10.22 12:17:21 »
semmi gond nézek másikat
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002