Te leírhatod akárhányszor, hogy "az öt csillagos minősítés nem jelent semmit" - ha közben egyre kevesebb ember hal meg/nyomorodik meg balesetekben, akkor ezzel az erővel írogathatod azt is, hogy "a föld lapos". Azt meg, hogy ötcsillagos autóban nem lehet meghalni, szerintem csak egy bolond hiheti el. Ezzel jönni, hogy "öt csillagos autóban ült, mégis meghalt", olyasmit bizonyít, amit mindenki tud, akinek több esze van, mint egy tyúknak.
Elnézést a hangvételért, de kicsit bepöccentem rajta, hogy idelinkeled kvázi "ugye én megmondtam" jelleggel ezt a balesetet, hogy olyasmit bizonyíts, amit nem kell bizonyítani. Haider nem azért halt meg, mert azt hitte, hogy az ő autójában nem lehet meghalni - hanem mert hullafáradtan & részegen (1.82 ezrelék alkoholt mutattak ki a vérében) száguldozott 142-vel (egy olyan helyen, ahol 70-es limit volt).
Palaczk, te mindig magadból indulsz ki, az emberek nagyon nagy része sokkal felelőtlenebbül gondolkodik nálad. Ha megnézel egy kékfény-hírcsokrot, tele van olyan hírekkel, ahol a baj simán megelőzhető lett volna, ha az illető egy kicsit is elhiszi, hogy vele is megtörténhet. Nemcsak közlekedésre gondolok, de arra is. Ha higgadtan leülsz vele, ő is elismeri, hogy nem kóser az a bank, aki 30%-os kamatot ígér, amikor a többi 10-et, ám az adott pillanatban elönti az agyát a lila köd, és a kapzsiság győz. A mai világban nagyon sokszor az emberi gyengeségre apellálnak, és én bizony ilyen esetnek tartom a passzív biztonsági eszközök túlhangsúlyozását. Az egész odavezethető vissza, - ami részben örömteli, de sajnos ezzel a nagítv következménnyel jár - hogy a biztonság is eladható árucikk lett, következésképpen reklámozzák. A reklámok pedig hajlamosak a pozitív tulajdonságok túlfényezésére, de úgy is fogalmazhatnék, hogy a hazugságra.
Amikor azt írom, hogy az 5* nem ér semmit, akkor azt erre a mentalitásra reagálva
természetesen abban az összefüggésben értem, - amiről az egész hsz. is szólt - hogy a kanyar attól még nem lesz egyenesebb, a vízátfolyás nem lesz kevésbé csúszósabb, etc., hogy milyen autóban ülsz. Azt is elhiszem, hogy a biztonságosabb autóknak köszönhetően arányaiban sokkal kevesebb baleset történik, mint néhány évtizede.
Hogy Haider mit hitt, azt úgysem fogjuk megtudni, de akkor már boncolgassuk az esetét! Nyilván nem most ment életében először 142-vel 70-es táblánál, node miért nem? (Most a jogi részét felejtsük el.) Egyrészt autótól függetlenül mindenki azt gondolja magáról, hogy ővele ez nem fordulhat elő. Másrészt valószínűleg azt gondolta magáról, hogy van olyan jó sofőr, hogy gond nélkül mehet ennyivel is. Harmadrészt ott motoszkálhat a háttérben az a gondolat is, hogyha netán mégis baj lenne, majd az autó megvéd.
Nagyon helyesen írtad, hogy a felelőtlen hozzáállás okozta a halálát, de visszakérdezek: mennyiben bűnös - nem Haiderre gondolok, hanem általában mindenkire - ebben a felelőtlen hozzáállásban ez a túlmisztifikált biztonság?