Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 90689 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #60 Dátum: 2008.10.14 07:51:28 »
Ismersz ilyen embereket? Van erről egyéb infod? Mert aki ezt gondolja az teljesen hülye, miért gondolod, hogy sokan vannak az utakon?
El szoktam olvasni a baleseti híreket, meg nyitott szemmel közlekedek.
Olyan szempontból nincsenek sokan, hogy a forgalom max. 10%-t teszik ki, de darabra ez nagyon sok.

De ezt honnét tudod? Félreértés ne essék, szerintem is sokan száguldoznak, ez látható, mérhető. De hogy ebből hányan azzal a jelszóval, hogy úgyis megvéd a kocsi, arról fogalmunk se lehet. Szerintem. Azelőtt is sokan mentek gyorsan az utakon, hogy bejött volna a biztonságmánia az autógyártásba...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #61 Dátum: 2008.10.14 08:28:32 »
De ezt honnét tudod? Félreértés ne essék, szerintem is sokan száguldoznak, ez látható, mérhető. De hogy ebből hányan azzal a jelszóval, hogy úgyis megvéd a kocsi, arról fogalmunk se lehet. Szerintem. Azelőtt is sokan mentek gyorsan az utakon, hogy bejött volna a biztonságmánia az autógyártásba...
Nem tudom, de nem találok más okot arra, hogy valaki miért vezet fittyet hányva a szabályokra és egyidejűleg a biztonsági előírásokra is.
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #62 Dátum: 2008.10.14 12:02:47 »
Nem tudom, de nem találok más okot arra, hogy valaki miért vezet fittyet hányva a szabályokra és egyidejűleg a biztonsági előírásokra is.

Most gonosz leszek. :) Mert siet a repülőtérre a főnöke hibájából? :flowers:

De amúgy tényleg, szerintem manapság sokan sietnek vélt vagy valós okokból, aztán egyszer csak előz záróvonalon, aztán egyre többször. Stb, stb...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #63 Dátum: 2008.10.14 22:24:57 »
Most gonosz leszek. :) Mert siet a repülőtérre a főnöke hibájából? :flowers:
Azt bekapcsolt övvel is teheti...
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #64 Dátum: 2008.10.15 09:25:43 »
Azt bekapcsolt övvel is teheti...

Az öv megint más tészta. Ismerek olyat, aki azt mondja, hogy azért nem köti be magát, mert úgy kell vezetni, hogy ne legyen rá szükség. Mit mondjak, érdekes hozzáállás.

Amúgy szerintem sokkal többen becsülik fölé a vezetési tudásukat, mint az autójuk biztonságát, de ez is csak találgatás, felmérést erről sem láttam még.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #65 Dátum: 2008.10.15 09:52:21 »
Azt bekapcsolt övvel is teheti...
Az öv megint más tészta.
Nem, mert én eredendően azt írtam, hogy fittyet hányva a szabályokra és biztonsági előírásokra. Az öv bekapcsolását ide értem.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #66 Dátum: 2008.10.21 00:45:24 »
Aki egy ilyen balesetnel a harombetus cuccokat meg a lufikat vonja ketsegbe, azt visszakuldenem ujra fizikaorara!!!
Szerintem pont az a baj, hogy nem kétségbe vonják, hanem mindenhatónak képzelik.

music, nem tudom, hogy a felelőtlen kisebbség mit képzelt mindenhatónak, amíg nem léteztek légzsákok meg hárombetűsök - alkalmasint saját magukat, gondolom (és szerintem most is ez a baj, hogy ez az emberfajta halhatatlannak képzeli saját magát). De hogy korábban többen haltak meg, az biztos, és innentől fogva nekem az egész érvelés teljesen irreleváns. Te leírhatod akárhányszor, hogy "az öt csillagos minősítés nem jelent semmit" - ha közben egyre kevesebb ember hal meg/nyomorodik meg balesetekben, akkor ezzel az erővel írogathatod azt is, hogy "a föld lapos". Azt meg, hogy ötcsillagos autóban nem lehet meghalni, szerintem csak egy bolond hiheti el. Ezzel jönni, hogy "öt csillagos autóban ült, mégis meghalt", olyasmit bizonyít, amit mindenki tud, akinek több esze van, mint egy tyúknak.

Elnézést a hangvételért, de kicsit bepöccentem rajta, hogy idelinkeled kvázi "ugye én megmondtam" jelleggel ezt a balesetet, hogy olyasmit bizonyíts, amit nem kell bizonyítani. Haider nem azért halt meg, mert azt hitte, hogy az ő autójában nem lehet meghalni - hanem mert hullafáradtan & részegen (1.82 ezrelék alkoholt mutattak ki a vérében) száguldozott 142-vel (egy olyan helyen, ahol 70-es limit volt).
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.21 22:02:22 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #67 Dátum: 2008.10.21 00:49:45 »
Ma eszembe jutottal a metron / metroujsagot lapozgatva. Volt egy cikk az uj XC90es Volvorol (ami termeszetesen minden idok legbiztonsagosabb autoja ;) ami erdekes volt a cikkben, hogy a statisztikak szerint a kozuti balesetek 75%a ~30km/h sebessegnel kozevtkezik be. Na hat emiatt fontos a lufi meg a sok csillag. Mert egy regi autoban mar 50-60nal is lehet nagyon csunya seruleseket szerezni mig egy biztonsagos uj autoban ezt szinte biztos, hogy gond nelkul meguszod
Inkább a sok csillag, mert ha jól tudom, a lufik 30-nál nyílnak, azalatt nem.

A lufik nem egy bizonyos sebesség, hanem egy bizonyos lassulási érték fölött nyílnak. Ez az esetek többségében valóban kb. 30 kmh körüli sebességet jelent, de sok múlik a körülményeken.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #68 Dátum: 2008.10.21 00:51:50 »
Azt bekapcsolt övvel is teheti...

Az öv megint más tészta. Ismerek olyat, aki azt mondja, hogy azért nem köti be magát, mert úgy kell vezetni, hogy ne legyen rá szükség. Mit mondjak, érdekes hozzáállás.

Ja. Ez igaz lenne, ha egyedül lennének az úton.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #69 Dátum: 2008.10.21 09:51:37 »
szeritetek hogy ellenorizhetem h jok e az övek? ha megrántom és megfog annyi elég? :shifty:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #70 Dátum: 2008.10.21 10:03:19 »
szeritetek hogy ellenorizhetem h jok e az övek? ha megrántom és megfog annyi elég? :shifty:


Simán szemrevételezéssel:
1. bevarrt címke alapján meg lehet állapítani a gyártási időt. Tudtommal van valami limit az övekre, azt hiszem 15 év, de ez nem biztos. Utána csere javallott, még akkor is, ha nem volt balesetes.
2. Ha balesetes volt, akkor csere. (most nem a kiss koccokról beszélünk, hanem, amikor nagy mechanikai hatás érte, magyarán megnyúlt)
3. ha a szélei rojtosak (nem bolyhosak!!!), láthatóan megnyúlt, sérült a szerkezete (szakadt).
4. Rántással a mechanika kontrollálható, de ezt így nem lehet megállapítani, hogy mennyi az az erőhatás, mely bekövetkeztekor a blokkolás elindul. Ezt úgy tudom, hogy egy dinamométeres kütyüvel ellenőrzik.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #71 Dátum: 2008.10.21 13:19:20 »
szeritetek hogy ellenorizhetem h jok e az övek? ha megrántom és megfog annyi elég? :shifty:


Simán szemrevételezéssel:
1. bevarrt címke alapján meg lehet állapítani a gyártási időt. Tudtommal van valami limit az övekre, azt hiszem 15 év, de ez nem biztos. Utána csere javallott, még akkor is, ha nem volt balesetes.
2. Ha balesetes volt, akkor csere. (most nem a kiss koccokról beszélünk, hanem, amikor nagy mechanikai hatás érte, magyarán megnyúlt)
3. ha a szélei rojtosak (nem bolyhosak!!!), láthatóan megnyúlt, sérült a szerkezete (szakadt).
4. Rántással a mechanika kontrollálható, de ezt így nem lehet megállapítani, hogy mennyi az az erőhatás, mely bekövetkeztekor a blokkolás elindul. Ezt úgy tudom, hogy egy dinamométeres kütyüvel ellenőrzik.

Nekem erről annyi rémlik, hogy ha nem volt az autó balesetes, továbbá az öv nem kopott (kirojtosodott), nem kerül érintkezésbe károsító hatású vegyszerrel, és az akasztó mechanizmusa rendben működik, akkor okés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #72 Dátum: 2008.10.21 13:52:42 »
koszi, akkor átnézem ma. kell gyerekülést is vennem du. elleszek :yawn:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #73 Dátum: 2008.10.21 15:11:29 »
koszi, akkor átnézem ma. kell gyerekülést is vennem du. elleszek :yawn:


Ha az első öveid jók (és észrevetted volna már, ha nem azok), akkor aligha lehet bajuk a hátsóknak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #74 Dátum: 2008.10.21 20:17:06 »
nekem nem volt benne hátso gyárilag csak a helye. homasitánál vettem bele és beraktam
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002