Ugyan nem írják, hogy
be volt-e kötve az öve, de Ausztriában nem divat enélkül autózni, úgyhogy feltételezhetően igen.
Megint ugyanoda lyukadok ki: az elérhető biztonsági eszközök meglétének túlmisztifikálása semmivel sem jelent kisebb veszélyt, mint a kispórolásuk. Mindent a helyén kéne kezelni, és tudatosítani az emberekben, hogy például
- az ABS nem arra való, hogy a fékutat lerövidítse, hanem, hogy az autót a fékezés alatt is vezethető állapotban tartsa - ennek csak egy kellemes következménye, hogy az
esetek nagy részében a fékút jobban közelíti az ideálisat, mint ABS nélkül tenné;
- a sok(, többnyire hárombetűs) kütyü ugyan összehasonlíthatatlanul biztonságosabbá teszi az autózást, de van is mit: az autók méretei - különösen a tömegük - állandóan nőnek, ezáltal a vezethetőségük nehezedik, a kütyük részben ezt a növekedést kompenzálják; (Próbálna meg valaki egy kéttonnás autóval beparkolni szervokormány nélkül...)
- a légzsák életveszélyes fegyverré válik, ha a védendő ember nincs bekötve;
- az NCAP törésteszteket speciális körülmények közt végzik, - például 64 km/h ütközési sebesség - az élet ennél sokkal cifrább helyzeteket tud produkálni;
- ebből következően az 5* sem jelent semmit: bármelyik autóban simán meg lehet halni - még bekötve is. (Balesetről beszélek természetesen...), stb.
Ja, és vezetni pedig mindenkit régi keleti autókon tanítanék (Skoda 105, P 126, stb.)