Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 87479 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #30 Dátum: 2008.09.24 21:24:37 »
Beszélgettünk itt korábban arról, hogy vajon mi van olyankor, ha egy régebbi nagyobbacska autó csattan össze egy korszerű kicsivel. Hát, akkor valami ilyesmi fog történni  :wacko: ...

Na persze, a tesztben szereplő autó nem egy W124-es Merci vagy 740-es Volvo - de akkor sem gondoltam volna, hogy így fog szerepelni  ::) ...

Külön ajánlom music figyelmébe a videónak azt a részletét, ahol a régi autó belső kamerája mutatja, hogy mi történik a sofőrrel az ütközés pillanatában. Ezt kvázi kommentárnak szánom ahhoz a korábbi kijelentéséhez, hogy a légzsák nélküli F-Astrában nem érezte kevésbé biztonságban magát, mint a légzsákos Corollában  :whistling: ... És ez az ütközés városi tempónál zajlott, mindkét autó 56 kmh sebességgel haladt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #31 Dátum: 2008.09.24 21:36:59 »
Eddig sem akartam Sierrát venni. Asszem ezután sem fogok vágyni rá  :whistling:
Gabe 254.

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #32 Dátum: 2008.09.24 22:23:59 »
Beszélgettünk itt korábban arról, hogy vajon mi van olyankor, ha egy régebbi nagyobbacska autó csattan össze egy korszerű kicsivel. Hát, akkor valami ilyesmi fog történni  :wacko: ...
NAGGYON kemeny. Kulonosen ahogy a kis fiesta belefurodik a sierraba  :ph34r:
Ez az en kis ecceru szintemen azt jelenti, hogy egy 20 eves sierraban eselyed sincs mondjuk 80 folott ha talalkozol egy modern / biztonsagos kiasautoval...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #33 Dátum: 2008.09.25 00:48:02 »
Beszélgettünk itt korábban arról, hogy vajon mi van olyankor, ha egy régebbi nagyobbacska autó csattan össze egy korszerű kicsivel. Hát, akkor valami ilyesmi fog történni  :wacko: ...
NAGGYON kemeny. Kulonosen ahogy a kis fiesta belefurodik a sierraba  :ph34r:
Ez az en kis ecceru szintemen azt jelenti, hogy egy 20 eves sierraban eselyed sincs mondjuk 80 folott ha talalkozol egy modern / biztonsagos kiasautoval...

80 fölött már a korszerű autókban is csökkennek az esélyek. A Sierrában (meg a legtöbb kortársában) pedig tuti halál.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #34 Dátum: 2008.09.25 09:50:42 »
Beszélgettünk itt korábban arról, hogy vajon mi van olyankor, ha egy régebbi nagyobbacska autó csattan össze egy korszerű kicsivel. Hát, akkor valami ilyesmi fog történni  :wacko: ...

Ennyi... No airbag no para mi? :whistling:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #35 Dátum: 2008.09.25 13:50:21 »
Beszélgettünk itt korábban arról, hogy vajon mi van olyankor, ha egy régebbi nagyobbacska autó csattan össze egy korszerű kicsivel. Hát, akkor valami ilyesmi fog történni  :wacko: ...

Ennyi... No airbag no para mi? :whistling:

Aha, no para, mert soha többet semmi miatt nem kell utána parázni, csak fekszel szééééépen, nyugodtan  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #36 Dátum: 2008.09.25 19:36:33 »
hagyjuk. kemeny volt. ma ultem a haver E30aban szakado eso hátsokerekm stb
az e30 is papirbol van.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #37 Dátum: 2008.09.25 20:00:00 »
hagyjuk. kemeny volt. ma ultem a haver E30aban szakado eso hátsokerekm stb
az e30 is papirbol van.


Hát a Sierránál nem biztonságosabb. És minden bizonnyal a Camry sem az ... ::)

Ezekben az autókban csak akkor jöhetsz ki aránylag jól egy ütközésből, ha valami hasonló korosztályba tartozó, és azon belül is lehetőleg nem túl nagy jószággal csattansz. És persze nem túl gyorsan  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #38 Dátum: 2008.09.25 21:07:49 »
Na persze, a tesztben szereplő autó nem egy W124-es Merci vagy 740-es Volvo - de akkor sem gondoltam volna, hogy így fog szerepelni  ::) ...

Azok is majdnem így szerepelnének, sajnos. Elég csak a 940 kontra Modus "tesztre" utalni. Persze tudom, ott direkt beküldték a Rönót a soros hosszmotor mellett és a Volvo törve is lehetett már. De az életben az ilyen korú autók jó eséllyel törtek már legalább egyszer, illetve beköszönhet bárki pont a hosszotor mellett is...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #39 Dátum: 2008.09.25 23:37:17 »
Na persze, a tesztben szereplő autó nem egy W124-es Merci vagy 740-es Volvo - de akkor sem gondoltam volna, hogy így fog szerepelni  ::) ...

Azok is majdnem így szerepelnének, sajnos. Elég csak a 940 kontra Modus "tesztre" utalni. Persze tudom, ott direkt beküldték a Rönót a soros hosszmotor mellett és a Volvo törve is lehetett már. De az életben az ilyen korú autók jó eséllyel törtek már legalább egyszer, illetve beköszönhet bárki pont a hosszotor mellett is...


Nade nem a motornak kell (elsősorban) felfognia az energiát, hanem a hossztartónak. Ezzel együtt, ezen a téren nagyot fejlődött a világ az utóbbi húsz évben, ezen nincs mit variálni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #40 Dátum: 2008.09.25 23:53:29 »
Nade nem a motornak kell (elsősorban) felfognia az energiát, hanem a hossztartónak. Ezzel együtt, ezen a téren nagyot fejlődött a világ az utóbbi húsz évben, ezen nincs mit variálni.

Anyam mit lattam  :eek:
Van egy 2x ketsavos ut, ami felvisz egy volgyhidra. Az elejen dob egy jo nagyot es ezzel egyutt elkezd enyhen balra kanyarodni, majd egyre elesebbe valik, eleg sunyi kanyar. Amugy vegig 110et engednek, ott 80-as tabla van kiteve. (Ha vkit erdekelne: Bassano del Grappa es Trento kozott ut, Grigno kozeleben)
A lenyeg, hogy ezen a szakaszon egy Alfa 159-es (legalabbis azt ismertem fel benne) eldobta magat. Atsodrodott a jobb oldalra es visszapattant a szalagkorlatrol. A vegeredmenyt lattam, ami sokkolt  :eek:
A 6 hengeres blokk a kocsitol 40 meterre hevert az uton, teljesen egyben. Szabalyosan kiszakadt az egesz es az Alfa teljes orra eltunk. Az ajto mar ki volt nyitva, es amennyi hely maradt a vezeto helyen.... hat... szerintem tepsiben vittek el :wacko:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #41 Dátum: 2008.10.12 20:32:49 »
Ugyan nem írják, hogy be volt-e kötve az öve, de Ausztriában nem divat enélkül autózni, úgyhogy feltételezhetően igen.
Megint ugyanoda lyukadok ki: az elérhető  biztonsági eszközök meglétének túlmisztifikálása semmivel sem jelent kisebb veszélyt, mint a kispórolásuk. Mindent a helyén kéne kezelni, és tudatosítani az emberekben, hogy például
- az ABS nem arra való, hogy a fékutat lerövidítse, hanem, hogy az autót a fékezés alatt is vezethető állapotban tartsa - ennek csak egy kellemes következménye, hogy az esetek nagy részében a fékút jobban közelíti az ideálisat, mint ABS nélkül tenné;
- a sok(, többnyire hárombetűs) kütyü ugyan összehasonlíthatatlanul biztonságosabbá teszi az autózást, de van is mit: az autók méretei - különösen a tömegük - állandóan nőnek, ezáltal a vezethetőségük nehezedik, a kütyük részben ezt a növekedést kompenzálják; (Próbálna meg valaki egy kéttonnás autóval beparkolni szervokormány nélkül...)
- a légzsák életveszélyes fegyverré válik, ha a védendő ember nincs bekötve;
- az NCAP törésteszteket speciális körülmények közt végzik, - például 64 km/h ütközési sebesség - az élet ennél sokkal cifrább helyzeteket tud produkálni;
- ebből következően az 5* sem jelent semmit: bármelyik autóban simán meg lehet halni - még bekötve is. (Balesetről beszélek természetesen...), stb.

Ja, és vezetni pedig mindenkit régi keleti autókon tanítanék (Skoda 105, P 126, stb.)
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.12 20:34:39 írta music »
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #42 Dátum: 2008.10.12 20:58:08 »
Ugyan nem írják, hogy be volt-e kötve az öve, de Ausztriában nem divat enélkül autózni, úgyhogy feltételezhetően igen.

Ami szerintem még érdekes, hogy a Phaeton elég szépen egyben maradt. Csak hát ekkora sebességnél már nagyon komoly belső sérüléseket lehet szerezni és akkor mind1, hogy nem szakadt le a fejed. Többek között ezért sem megyek kb. 100 fölött országúton, és pályán is megmaradok a 130 környékén.

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #43 Dátum: 2008.10.12 21:57:37 »
Ugyan nem írják, hogy be volt-e kötve az öve, de Ausztriában nem divat
Ez durva  :wacko:, de szerintem ez picit sem azt bizonyitja, hogy mindegy hany 3 betus kutyu van a kocsiban es hany csillagot kapott az NCAP-en. Ez maximum azt bizonyitja, hogy 140-es sebessegnel minden autoban meg lehet halni - de ezt remelhetoleg minden normalis ember tudja. Persze ha arra utalsz, hogy a sok csillag meg rovidetes hamis biztonsagerzetet is kelthet a vezetoben ez bizony igaz lehet.
DE magam reszerol meg vagyok gyozodve arrol, hogy a sok csillag meg 3 betus csoda rengeteg embert ment meg az utakon nap mint nap

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #44 Dátum: 2008.10.12 22:21:25 »
A leírt sérülések alapján kétlem, hogy be lett volna kötve!

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!