Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 90693 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #45 Dátum: 2008.10.13 07:40:17 »
A leírt sérülések alapján kétlem, hogy be lett volna kötve!
Fotókat nem láttam a kocsiról, de ha 140-nel nekimész egy táblának, majd egy betonizének, akkor nincs sok esélyed a túlélésre, akkora lassulást kell elszenvedni.
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #46 Dátum: 2008.10.13 08:16:57 »
ezt a dolgot én sem értem . mikor néztem a tvben egybol Music jutott erszembe :1eye:
apaám egy fullos kéttonnás kocsi tele lufival.bekötve miért nem fogta fel a crasht?  :wacko:
nem értem!
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #47 Dátum: 2008.10.13 08:22:49 »
ezt a dolgot én sem értem . mikor néztem a tvben egybol Music jutott erszembe :1eye:
apaám egy fullos kéttonnás kocsi tele lufival.bekötve miért nem fogta fel a crasht?  :wacko:
nem értem!

Ekkora sebességnél akkora a lassulás, hogy leszakadhatnak a belső szervek simán, nagyon gyakori a belső vérzés. Az meg elég halálos...

Tehát a kulcs a sebesség. Nem lehet büntetlenül száguldozni.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #48 Dátum: 2008.10.13 08:46:30 »
Például azt írják, hogy leszakadt a bal karja. Ezt több, mint valószínű, a biztonsági öv vágta le. (Adott esetben ez a kisebbik rossz, mert ugye fejjel előre kirepülni a szélvédőn, az biztos halál.)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #49 Dátum: 2008.10.13 08:49:05 »
Persze ha arra utalsz, hogy a sok csillag meg rovidetes hamis biztonsagerzetet is kelthet a vezetoben ez bizony igaz lehet.
Az egész hsz. erre utal... :devil:, ezt szoktam "Titanic-effektusnak" hívni: az ember azt hiszi, hogy legyőzhetetlen, és elfelejti, hogy sokkal inkább a fizikai törvények azok.
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #50 Dátum: 2008.10.13 08:56:38 »
Például azt írják, hogy leszakadt a bal karja. Ezt több, mint valószínű, a biztonsági öv vágta le. (Adott esetben ez a kisebbik rossz, mert ugye fejjel előre kirepülni a szélvédőn, az biztos halál.)

Az överőhatároló ezt megakadályozza elviekben, nem? De mindegy is mi miatt szakadt le, ahogy írják több sérülése is végzetes volt. 140-nel elkapni egy betonfalat ezzel jár...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #51 Dátum: 2008.10.13 08:56:46 »
Megnéztem a képeket, revidiálnom kell az előbbi állításom.

Ugyanis az utaskabin a vezető fejénél a kormány magasságáig berogyott. - egyébként a gép kb. egyben van.

 íme:
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #52 Dátum: 2008.10.13 08:59:44 »
Persze ha arra utalsz, hogy a sok csillag meg rovidetes hamis biztonsagerzetet is kelthet a vezetoben ez bizony igaz lehet.
Az egész hsz. erre utal... :devil:, ezt szoktam "Titanic-effektusnak" hívni: az ember azt hiszi, hogy legyőzhetetlen, és elfelejti, hogy sokkal inkább a fizikai törvények azok.

Csak a buta emberek esetében. Nem mondom, hogy nincsenek ilyenek az utakon, de szerintem bőven kisebbségben vannak. Már akik tényleg elhiszik, hogy nem érheti őket baj, mert akik nagyautóban száguldoznak, azok természetesen többen vannak.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #53 Dátum: 2008.10.13 09:28:42 »
Például azt írják, hogy leszakadt a bal karja. Ezt több, mint valószínű, a biztonsági öv vágta le. (Adott esetben ez a kisebbik rossz, mert ugye fejjel előre kirepülni a szélvédőn, az biztos halál.)

Ha olyan lassulas volt, hogy a biztonsagi ov levagta a karjat, akkot sztem elobb a vesek szakadtak le, aztan a szive atment a tudejen. Aki egy ilyen balesetnel a harombetus cuccokat meg a lufikat vonja ketsegbe, azt visszakuldenem ujra fizikaorara!!!
140-rol 0-ra fekezodni kb. 1 meter alatt (mondjuk ennyit deformalodik a Phaeton). Ezt meg szamszerusiteni se kell, csak racionalisan elgondolkodni.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #54 Dátum: 2008.10.13 09:49:55 »
Aki egy ilyen balesetnel a harombetus cuccokat meg a lufikat vonja ketsegbe, azt visszakuldenem ujra fizikaorara!!!
Szerintem pont az a baj, hogy nem kétségbe vonják, hanem mindenhatónak képzelik.
Furcsa, de nagyon rossz reklám ezért a F-1, ahol egy 140-es ütközést egy-két karcolással megússzák, és két hét múlva ott vannak a következő versenyen, mert a fenti gondolkodású emberek nem szokták továbbvinni az elmélkedést, hogy miért is élik túl a Forma-1 versenyzői a baleseteket. (Gumifal, biztonsági utascella, HANS, bukósisak, 9(?) pontos öv, stb.)
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.13 09:52:19 írta music »
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #55 Dátum: 2008.10.13 09:59:19 »
Szerintem pont az a baj, hogy nem kétségbe vonják, hanem mindenhatónak képzelik.

Szerintem meg az a baj, hogy nem gondolkodnak racionalisan, es a fizika csak olyan tantargy volt, hogy "jaj, csak meglegyen".
Ha csak par dolog maradt volna meg a kobakban, akkor 140-nel nem varna senki semmilyen segitseget lufiktol es az ABS-tol, F1 ide vagy oda.
Ez itt felig-meddig OFF, ezert bocs.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #56 Dátum: 2008.10.13 10:00:53 »
Az egész hsz. erre utal... :devil:, ezt szoktam "Titanic-effektusnak" hívni: az ember azt hiszi, hogy legyőzhetetlen, és elfelejti, hogy sokkal inkább a fizikai törvények azok.
Ma eszembe jutottal a metron / metroujsagot lapozgatva. Volt egy cikk az uj XC90es Volvorol (ami termeszetesen minden idok legbiztonsagosabb autoja ;) ami erdekes volt a cikkben, hogy a statisztikak szerint a kozuti balesetek 75%a ~30km/h sebessegnel kozevtkezik be. Na hat emiatt fontos a lufi meg a sok csillag. Mert egy regi autoban mar 50-60nal is lehet nagyon csunya seruleseket szerezni mig egy biztonsagos uj autoban ezt szinte biztos, hogy gond nelkul meguszod

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #57 Dátum: 2008.10.13 11:11:32 »
Aki egy ilyen balesetnel a harombetus cuccokat meg a lufikat vonja ketsegbe, azt visszakuldenem ujra fizikaorara!!!
Szerintem pont az a baj, hogy nem kétségbe vonják, hanem mindenhatónak képzelik.

Ismersz ilyen embereket? Van erről egyéb infod? Mert aki ezt gondolja az teljesen hülye, miért gondolod, hogy sokan vannak az utakon?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #58 Dátum: 2008.10.13 21:55:14 »
Ma eszembe jutottal a metron / metroujsagot lapozgatva. Volt egy cikk az uj XC90es Volvorol (ami termeszetesen minden idok legbiztonsagosabb autoja ;) ami erdekes volt a cikkben, hogy a statisztikak szerint a kozuti balesetek 75%a ~30km/h sebessegnel kozevtkezik be. Na hat emiatt fontos a lufi meg a sok csillag. Mert egy regi autoban mar 50-60nal is lehet nagyon csunya seruleseket szerezni mig egy biztonsagos uj autoban ezt szinte biztos, hogy gond nelkul meguszod
Inkább a sok csillag, mert ha jól tudom, a lufik 30-nál nyílnak, azalatt nem.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #59 Dátum: 2008.10.13 22:27:45 »
Ismersz ilyen embereket? Van erről egyéb infod? Mert aki ezt gondolja az teljesen hülye, miért gondolod, hogy sokan vannak az utakon?
El szoktam olvasni a baleseti híreket, meg nyitott szemmel közlekedek.
Olyan szempontból nincsenek sokan, hogy a forgalom max. 10%-t teszik ki, de darabra ez nagyon sok.
music