Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 90948 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #210 Dátum: 2010.08.19 12:34:37 »
Ez egy szabvány offset crash, szabvány sebességgel, csak annyi az eltérés a standard NCAP (és nem ADAC) teszthez képest, hogy nem az álló akadálynak ütközik az autó, hanem egy másik autónak. Ami, mint a mellékelt ábra mutatja, elég eltérő eredményt hozhat ki az álló akadályhoz ütközéshez képest. Utóbbira ugye tudják a gyártók célzottan tervezni a kocsit.

A tesztet egyébként az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) készítette, ha érdekel bővebben a téma, keress rá az "IIHS Crash Test"-re.

Nem "bűzlik" ekörül semmi, csak épp annyi történt, hogy a Yaris ebben a felállásban nem szerepelt valami jól!
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.19 12:38:41 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #211 Dátum: 2010.08.19 12:42:14 »
De ha megnézed, mindezek ellenére a Smartban maga az utascella egész ép maradt!

Tényleg látványos, kár hogy sokra nem megy vele :surrender:

Peti

  • Vendég
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #212 Dátum: 2010.08.19 12:45:26 »
Nem "bűzlik" ekörül semmi, csak épp annyi történt, hogy a Yaris ebben a felállásban nem szerepelt valami jól!

Na de ennyire :eek:

Babákról nincs valami összesítő, hogy mit kaptak?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #213 Dátum: 2010.08.19 12:56:47 »
Hát nem néztem alaposabban utána, de ugye IIHS teszt volt, szóval talán az ő oldalukon lehet róla találni plusz infókat. Ez a videó eleve csak egy rövid részlet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #214 Dátum: 2010.08.20 00:09:16 »
Hááát, ennyit találtam:

"The minicar's door was largely torn away. The driver seats in both cars tipped forward, but only in the Yaris did the steering wheel move excessively. Similar contrasts characterize the measures of injury likelihood recorded on the dummies. The heads of both struck the cars' steering wheels through the airbags, but only the head injury measure on the dummy in the Yaris rated poor. There was extensive force on the neck and right leg plus a deep gash at the right knee of the dummy in the minicar. Like the Smart and Fit, the Yaris earns an overall rating of poor in the car-to-car test. The Camry is acceptable."

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #215 Dátum: 2010.08.20 00:50:21 »
Hát akkor talán mégis túlélte volna.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #216 Dátum: 2010.10.28 10:39:21 »
Egy kicsit demagóg leszek.
Amikor a csillagokon vitatkozunk, hogy 4, vagy 5, érdemes az ilyen esetekre is gondolni, amikor nem 64 km/h sebességgel féleltolással ütközik az autó. A fényképet ajánlom mindenki figyelmébe, elég kijózanító...
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #217 Dátum: 2010.10.28 10:48:49 »
Hát persze, egy bizonyos tempó fölött már (majdnem) mindegy hány csillag, légzsák meg biztonsági őv. De csak majdnem. Gondolj csak pl Lady Diana balesetére! Egy ember élte túl, akik be volt kötve. Pedig ott aztán volt tempó...
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #218 Dátum: 2010.10.28 10:50:08 »
Egyébként meg itt egy "robbantott ábra":

Itt is a tempó volt durva (gondolom). Autópályán szembe hajtó Polo...
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #219 Dátum: 2010.10.28 10:51:38 »
Egy kicsit demagóg leszek.
Amikor a csillagokon vitatkozunk, hogy 4, vagy 5, érdemes az ilyen esetekre is gondolni, amikor nem 64 km/h sebességgel féleltolással ütközik az autó. A fényképet ajánlom mindenki figyelmébe, elég kijózanító...
A média meg simán odaírja, hogy a vaddisznó okozta. Egy fenét kérem. Álló autóba rohantak bele a borzasztó balesetben.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

WeSzil

  • Pixel & Bit rendezőnő
  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 608
    • weigel.hu - webfejlesztés
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #220 Dátum: 2010.10.28 11:53:34 »
Hát ezek a kis autós tesztek elég ijesztőek :/
WeSzil - IQ²  ¤ 299  :)
{Aygo}
weboldal készítés - weigel.hu

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #221 Dátum: 2010.10.28 20:55:06 »
Öv nélkül.

         

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #222 Dátum: 2010.10.28 21:29:00 »
Hát persze, egy bizonyos tempó fölött már (majdnem) mindegy hány csillag, légzsák meg biztonsági őv. De csak majdnem. Gondolj csak pl Lady Diana balesetére! Egy ember élte túl, akik be volt kötve. Pedig ott aztán volt tempó...
Pont az öv nem mindegy, épp magad cáfolod meg.
Viszont az érdekelne, hogy a balesetek vajon hány %-ban történik az ütközés a NCAP teszteknél keményebb körülmények közt...de ez költői kérdés.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #223 Dátum: 2010.10.28 21:30:20 »
A média meg simán odaírja, hogy a vaddisznó okozta.
A média már csak ilyen. Anno Zrínyinél is a vadkan húzta meg a ravaszt... :eek: [rohog] :censored:
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #224 Dátum: 2010.10.28 21:45:53 »
Hát persze, egy bizonyos tempó fölött már (majdnem) mindegy hány csillag, légzsák meg biztonsági őv. De csak majdnem. Gondolj csak pl Lady Diana balesetére! Egy ember élte túl, aki be volt kötve. Pedig ott aztán volt tempó...
Pont az öv nem mindegy, épp magad cáfolod meg.
Nem értem hol cáfolom magam...
Amúgy a EuroNcap pont arról szól, hogy a leggyakoribb balesettípusokat modellezik.
Gabe 254.