Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 90215 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #180 Dátum: 2009.11.18 11:30:30 »
azért hozzátenném h ez a crashtest egy félfrontális vagy mi volt. az új nyílként ment bele a bel airbe.
megnézném azért mi maradna az újból ha tényleg teljesen szembe kapná
Ugyanakkora volt az átfedés, mindkettőnek ugyanakkorák voltak az esélyei. "Nyílként ment bele"? És az új véletlenül nem pont ugyanakkora terhelést kapott? Szerinted ha az elejének az 50 %-ával is fel tudta fogni az ütközés energiáját, akkor az elejének a 100 %-ával hogyan fogta volna fel  ;) ? ... Ha teljes átfedéssel ütköznek (ami a valóságban sokkal-sokkal ritkább, mint a részleges átfedéses - ezért is modellezik a töréstesztekben jó ideje az utóbbit, nomeg azért, mert így nehezebb az autók dolga!), az a Bel Air esélyeit növelte volna. Akkor nyilván nem ment volna ennyire szét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #181 Dátum: 2009.11.18 21:08:35 »
Igen, kirepül belőle a légszűrőház (is). Fekete henger, egy nyúlvánnyal meg egy csőrrel. Szvsz ugyanarra gondolunk.
Igen, arra gondoltam.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #182 Dátum: 2009.11.18 21:32:02 »
Igen, kirepül belőle a légszűrőház (is). Fekete henger, egy nyúlvánnyal meg egy csőrrel. Szvsz ugyanarra gondolunk.
Igen, arra gondoltam.
Repül ott minden, fényszóró (a Malibué), légszűrő, meg amit akarsz... Nomeg persze a Bel Air sofőrje, azt rossz nézni, hogy mennyire lestukózza a tetőt - bár minden bizonnyal nem ez lett volna az egyetlen halálos sérülése, még akkor sem, ha lett volna biztonsági öv a kocsiban... És mindez 55-nél. Kemény.

És ez egy tank! Egy nagy, nehéz tank. Amiről rengeteg hülye azt gondolná, hogy ebben aztán nem lehet baja... Ehhez képest összeomlik, mint a kártyavár. Hiába volt benne sok anyag - ezeknél még nem tervezték be a törésbiztonságot, kész, ennyi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Mechanikus kioldású légzsák - hogyan szállítható?
« Válasz #183 Dátum: 2010.02.03 16:06:46 »
Sziasztok,

A következő dolgoban kérnék segítséget:
Ki akarom cserélni a '94-es Carinám légszák nélküli kormányát légzsákos fajátára.
Ebben az évjáratban még mechanikus indítású a légzsák; nincsen semmi elektronika; tehár, elvileg egy kormánykerék-csere az egész.
Mivel a kiszemelt kormánykerék kb. 200-re van a lakhelyemtől és abszolút nem esik útba, ezért az lenne a kérdésem, hogy
- lehet-e biztosnságosan szállítani / postázni ilyen, mechanikus fajta légzsákot (azaz, hogy ne induljon be véletlenül a szállítás közbeni valamilyen nagyobb erőhatás miatt)?
- van-e esetleg valami reteszelő mechanizmus, amivel átmenetileg deaktiválni lehet?

Előre is köszi a választ!
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #184 Dátum: 2010.02.03 16:37:04 »
Nem hinném, hogy szállítás közben felléphet akkora erőhatás, amitől "eldurranhat" a légzsák  :hmmmm: ... No és nincs egyébként is szükség a működőképességhez arra, hogy rá legyen kötve az autó elektromos hálózatára? Úgy kell ezt elképzelni, hogy pl. eldurranhat a parkoló, leállított autóban is? Ha igen, akkor sem hinném, hogy szállításkor fennállna ennek a veszélye, hacsak teszem azt nem karambolozik pont a (kis)teherautó, ami szállítja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #185 Dátum: 2010.02.03 17:04:46 »
Nem hallottam még olyan lufiról ami mechanikus és nélkülöz mindenfajta vezérlést, ez persze korántsem azt jelenti, hogy nem létezik.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #186 Dátum: 2010.02.03 17:11:31 »
Nem hallottam még olyan lufiról ami mechanikus és nélkülöz mindenfajta vezérlést, ez persze korántsem azt jelenti, hogy nem létezik.
Nézz utána  ;) ... A múltkor, mikor először merült ez fel a fórumon, én kapásból rávágtam, hogy márpedig ilyen nincs  :D - aztán de, van. A (nem is annyira) régiek ilyenek voltak. Wikipedián utána tudsz olvasni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #187 Dátum: 2010.02.03 17:15:37 »
Képzeljétek el pl. azt a szitut, hogy a cucc benne van egy dobozban; a kormány lufi felöli része néz fölfelé.
A dobozt ledobják a földre. Simán van akkora lassulás, abban az irányban, ami mondjuk egy nagyobb erejű frontális ütközés során.

Ezzel együtt még nem láttam konkrétan ennek a fajta kormánykeréknek a hátulját, hogyan működik a kioldó mechanizmzus (állítólag egy kis csapszeg megütésével indul be),
ezért gondoltam, hogy biztosan van rajta valami reteszelő megoldás.

Az meg biztos, hogy nincsen semmilyen elektronikus vezérlése a kioldásnak (hangsúlyozom, ennél a típusnál; a későbbiek már elektromos vezérlésűek).
Nem hinném, hogy szállítás közben felléphet akkora erőhatás, amitől "eldurranhat" a légzsák  :hmmmm: ...

[a csatolmányt egy admin törölte]
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Peti

  • Vendég
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #188 Dátum: 2010.02.03 17:18:23 »
Nézz utána  ;) ... A múltkor, mikor először merült ez fel a fórumon, én kapásból rávágtam, hogy márpedig ilyen nincs  :D - aztán de, van. A (nem is annyira) régiek ilyenek voltak. Wikipedián utána tudsz olvasni.

Ok, köszi! Mindig tanul az ember, megnézem majd. ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #189 Dátum: 2010.02.03 17:40:28 »
Képzeljétek el pl. azt a szitut, hogy a cucc benne van egy dobozban; a kormány lufi felöli része néz fölfelé.
A dobozt ledobják a földre. Simán van akkora lassulás, abban az irányban, ami mondjuk egy nagyobb erejű frontális ütközés során.
Szerintem nincs  :hmmmm: ... De az ilyesmi sosem volt az erősségem. Akkor meg jól bebugyolálva kell becsomagolni (ebbe a buborékos izébe), és kész.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #190 Dátum: 2010.02.03 18:21:34 »
mennyit kóstál egy ilyen lufis kormány?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #191 Dátum: 2010.02.04 20:21:05 »
Nemkell ide nagy bumfordi lufis kormány :D

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #192 Dátum: 2010.06.10 07:22:21 »
http://index.hu/bulvar/2010/06/09/rendorbusz_utkozott_tobben_meghaltak/

szerencsételenek..RIP
ezeket a melósokat szállitó kisbuszok szörnyüek..szakadt tukörgumis megrakott fáradt siető emberek..szörnyü
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #193 Dátum: 2010.06.10 07:26:19 »
Szerintem is valami ilyesmi a magyarázat. Fáradt lehetett a sofőr, egy pillanatra lesodródott a padkára, és kész  :no:

Sajnos ez egy tipikus, nagyon rossz, nagyon veszélyes reakció, hogy a padkára lefutott kocsi sofőrje azonnal, hirtelen vissza akarja juttatni a kocsit az útra. Mindig ebből van a baj  :helpsmilie:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #194 Dátum: 2010.06.10 09:09:52 »
Mondjuk amilyen keskeny azon a szakaszon az út, elég kicsit hibázni. Ráadásul vannak akkora kráterek rajta... Simán lehet, hogy egy ilyen miatt csattantak...
Gabe 254.