Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 89795 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #165 Dátum: 2009.07.16 22:28:25 »
Ez volt a kereszteződés, ahol történt. Nem tudom, látszik-e, de nem egy derékszögben találkozó útszakaszról van szó, ráadásul eléggé nehezen belátható, ezért is STOP táblás. Onnan tempósan szoktak érkezni az autók, mert ahonnan a furgon jött, onnan érkezel be a városba. Itt van hozzá a cikk is... Szépen kiflit csinált az F Astrából  :no:
Gabe 254.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #166 Dátum: 2009.07.17 08:46:25 »
kollégnőm bejött ma reggel , a parkolo kocsiját éjjel összetörték. egy csaj nem adott meg egy jobbost egy orkmercinek csatt és oldalba kapták a kocsit totál kész van.
nem is ez a durva hanem aki vezetett a merciben öv nélkül , nyílt a lufi, telibe kapta a szélvédőt és a fickó ezek után elsétált ...biztos nem volt sáros... :winkiss:
hatalmas!  [rohog] [rohog]
 :eek:
 :wacko:


Hogy lehet átfejelni/körbefejelni egy légzsákot? Az (elvileg) gyorsabban kinyílik, minthogy odaér az ember.... Becsatolt öv esetén biztosan. Ha nincs becsatolva az öv, akkor kétesélyes, de ha hamarabb ér oda az ember, akkor a légzsák eltöri a nyakat, mikor elnyílik, olyat lök.... (sajnos történt ilyen a családban :( )
Légzsákon át meg nincs az a mozgási energia, plána városi sebességnél, hogy szélvédőt fejeljen.... Ez nekem nem áll össze
De most komolyan  :hmmmm: Elhajlott a tag, mint egy csuka? :D
kisa
born to ride

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #167 Dátum: 2009.07.17 08:55:52 »
mittudomén...ezek mindent túlélnek.. :flowers:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #168 Dátum: 2009.07.17 10:24:56 »
Mert azt feltételezed, hogy normális testtartásban volt, amikor az eset történt, akkor igazad is van.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #169 Dátum: 2009.07.22 10:29:19 »
ez meglepett  :eek:

filléres autók crashtesztjében az F astra elfogadhato eredményt produkált  :surrender: :hmmmm:
Nem meglepő ez  :) ... Nagy ugrás volt akkoriban ezen a téren, a 90-es évek elején már kezdték a kisebb, olcsóbb autókat is elég jelentősen a biztonságra hangolva tervezni, fejleszteni. Egy F-Astrában, III-as Golfban stb., pláne ha van légzsák is, már aránylag biztonságban van az ember. Sokkal inkább, mint az egy generációval korábbi társaikban. Ja, és föltéve persze, hogy az autó nem volt korábban törött, és/vagy nincs elrohadva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #170 Dátum: 2009.07.22 11:57:29 »
ez nálam hatalmas érv az F asztma mellett..,,és a carina ellen.. :whistling:
az elv: 5 kilóbol a legtöbbet..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #171 Dátum: 2009.07.22 12:00:32 »
ez nálam hatalmas érv az F asztma mellett..,,és a carina ellen.. :whistling:
az elv: 5 kilóbol a legtöbbet..
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Ezt a következtetést, hogy az Astra biztonságosabb a Carinánál, ugyan mi a jó fenéből vontad le?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #172 Dátum: 2009.07.22 12:05:32 »
annak idején sgh77 kolléga linkelt egy flotsam tesztet /svéd biztosito társaság/  és ott csomo öreg autó adata , statisztikája volt.
enyém, pl sárga , de pl asszem a carina eléggé rossz eredménnyel volt benne.
meg semmi infom nincs...
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #173 Dátum: 2009.07.22 13:16:49 »
Biztos lehetsz benne, hogy a Carina E nem kevésbé biztonságos, mint az F-Astra. Nagyobb és valamivel későbbi fejlesztésű autó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #174 Dátum: 2009.10.02 21:28:39 »
A német közutakon balesetben életüket vesztettek száma (2000-es és 2005-ös adatok: egész Németország; a korábbiak csak a volt NSZK-ra vonatkoznak) :

1970: 19.193
1980: 13.041
1990: 7.906
2000: 7.503
2005: 5.361

Halálozási arány (1 billió km-re eső halálesetek száma):

1970: 76.5
1980: 21.9
1990: 16.2
2000: 11.3
2005: 7.8
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #175 Dátum: 2009.11.17 12:17:10 »
Acélautó vs. műanyagautó:

crash
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #176 Dátum: 2009.11.17 12:22:32 »
Acélautó vs. műanyagautó:

crash

Nem találok szavakat. Illetve mégis. Meggyőző!  :eek:

Amúgy meg nagy kár azért a Bel Air-ért... ::)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #177 Dátum: 2009.11.17 22:26:53 »
Mi az, ami a BelAirből kirepül (kerek fekete), légszűrő?
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #178 Dátum: 2009.11.18 10:25:30 »
Mi az, ami a BelAirből kirepül (kerek fekete), légszűrő?
(Hú, rossz volt újra megnézni ezt a rémséget  :wacko: ...)

Igen, kirepül belőle a légszűrőház (is). Fekete henger, egy nyúlvánnyal meg egy csőrrel. Szvsz ugyanarra gondolunk.

Egyébként ami a videóból nem derül ki: mindkét autó 55 km/h sebességgel haladt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #179 Dátum: 2009.11.18 10:36:56 »
azért hozzátenném h ez a crashtest egy félfrontális vagy mi volt. az új nyílként ment bele a bel airbe.
megnézném azért mi maradna az újból ha tényleg teljesen szembe kapná
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002