Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 89954 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #105 Dátum: 2008.11.10 01:15:33 »
NCAP: "Többé nem kaphat öt csillagot olyan autó, amelyet nem szereltek fel menetstabilizáló programmal."  :yes: :clap:

Én inkább a többi tervezett kritériumnak örülök, ti. hogy nem adnak öt csillagot a nem megfelelő gyalogosgázolási mutatókkal rendelkező gépeknek.  :yes:  :fuk2: Q7, ML és tsai!

Tudtommal semmilyen autó nincs ma, amely ötből három csillagnál jobbat kapott volna erre. Szép és jó a törekvés, de ide a rozsdás bökőt, hogy el fogja rondítani valamilyen mértékben az autók orrát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #106 Dátum: 2008.11.10 21:57:21 »
Hát, tudod, ma majdnem olyat tapasztaltam, amitől most azt mondanám, mindegy milyen a kocsi eleje, de gázolásnál legyen kíméletes! Kis híján elcsaptam egy kislányt... :no:
Gabe 254.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #107 Dátum: 2008.11.11 09:24:46 »
Nem tudom, mit tudnak kitalálni, de 1T++ tömegű kemény anyag, és ~100kg tömegű puha anyag találkozásából mindig a második jön ki vesztesen...

Gyalogosvédelemhez: Szabadkán a sétálóutca körül úgy vannak megcsinálva a gyalogátkelőhelyek, mintha egy nagy fekvőrendőr lenne az egész, kb 15-20cm magas padka (elég meredek fel, és lehajtóval). Autósként nem túl szimpatikus, de a forgalmasabb gyalogátkelőket reflexből meg kellene csináltatni....
kisa
born to ride

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #108 Dátum: 2008.11.11 10:10:43 »
Nem tudom, mit tudnak kitalálni, de 1T++ tömegű kemény anyag, és ~100kg tömegű puha anyag találkozásából mindig a második jön ki vesztesen...

Gyalogosvédelemhez: Szabadkán a sétálóutca körül úgy vannak megcsinálva a gyalogátkelőhelyek, mintha egy nagy fekvőrendőr lenne az egész, kb 15-20cm magas padka (elég meredek fel, és lehajtóval). Autósként nem túl szimpatikus, de a forgalmasabb gyalogátkelőket reflexből meg kellene csináltatni....
Mifelénk most az jött a divatba, hogy - különösen az iskola, óvoda közelében lévő - zebrákat átfestik fehér pirosra, és a szegélyüket körbeveszik azzal a bigyusszal, amit sávelválasztásnál is szoktak alkalmazni: prizma van benne, és kb. 1-2 magas, 10 centi hosszú.
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #109 Dátum: 2008.11.11 13:10:14 »
Nem tudom, mit tudnak kitalálni, de 1T++ tömegű kemény anyag, és ~100kg tömegű puha anyag találkozásából mindig a második jön ki vesztesen...
Mondjuk azt tudják kitalálni, hogy ha már egyszer elcsapod, és a motortetőn köt ki, akkor alatta ne közvetlenül a motorblokkon loccsanjon szét a feje. Hanem mondjuk vmi pihe-puha motorvédő burkolaton...
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #110 Dátum: 2008.11.11 19:42:53 »
Nem tudom, mit tudnak kitalálni, de 1T++ tömegű kemény anyag, és ~100kg tömegű puha anyag találkozásából mindig a második jön ki vesztesen...
Mondjuk azt tudják kitalálni, hogy ha már egyszer elcsapod, és a motortetőn köt ki, akkor alatta ne közvetlenül a motorblokkon loccsanjon szét a feje. Hanem mondjuk vmi pihe-puha motorvédő burkolaton...

Erről van szó. Nagyon nem mindegy, hogy mondjuk már 30 kmh-s gázolásnál meghal a gyalogos, vagy csak 60 kmh-snál. Az autó orrának, motorháztetejének megfelelő kialakításával elég nagy mértékben kitolhatóak a határok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #111 Dátum: 2008.12.04 09:04:42 »
Anélkül, hogy nagyon vitázni szeretnék, egy kis adalék ahhoz, miért is tartom a Volvot még mindig biztonságosabbnak más márkáknál. Ráadásul ez az ülés (pontosabban azóta nyilván fejlesztették) van már a 95-ös járgányomban is.

kisEmber

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 120
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #112 Dátum: 2009.01.22 22:24:16 »
Sziasztok,

A Yaris Verso-s topicba már elhintettem, hogy egy Yaris Verso-t vennénk (senki nem reagált rá  ::) ) és most ennek a típusnak a biztonságáról szeretnék egy kérdést körüljárni. Tudva levő, hogy ez az autó a Yaris I. tesója amelynek NCAP tesztje egy vállalható 4 csillagot eredményezett, viszont a Y.V. teljesen más, pl.  láthatóan vékonyabbak az ajtói. Tudhatja-e a Y.V. is ezt az eredményt? A neten semmi info nics róla, kivétel a youtube-on található crash-test, amit ha jól látom a japan jncap készített, de semmi írásos infó nincs róla.(vagy én nem találom)

Köszi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #113 Dátum: 2009.01.30 12:58:05 »
Ezt kéne sulykolni, nem az 5*-os NCAP eredményt, az mit sem ér, ha nem kapcsolod be az övet.
music     

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #114 Dátum: 2009.01.30 14:41:15 »
Ezt kéne sulykolni, nem az 5*-os NCAP eredményt, az mit sem ér, ha nem kapcsolod be az övet.
Nagyon tetszik a cikk, szemléletes, önmagáért beszél. Arra lennék kíváncsi, hogy aki nem köti be magát, az milyen indokkal, kifogással teszi ezt.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #115 Dátum: 2009.01.30 23:11:39 »
Ezt kéne sulykolni, nem az 5*-os NCAP eredményt, az mit sem ér, ha nem kapcsolod be az övet.
Nagyon tetszik a cikk, szemléletes, önmagáért beszél. Arra lennék kíváncsi, hogy aki nem köti be magát, az milyen indokkal, kifogással teszi ezt.

Ilyen indokból kb. annyiféle van, mint hülye emberből  :yes: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #116 Dátum: 2009.03.25 08:39:48 »
Egy jó írás a témában.

leszilaci

  • Vendég
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #117 Dátum: 2009.03.25 10:07:24 »
Sziasztok,

A Yaris Verso-s topicba már elhintettem, hogy egy Yaris Verso-t vennénk (senki nem reagált rá  ::) ) és most ennek a típusnak a biztonságáról szeretnék egy kérdést körüljárni. Tudva levő, hogy ez az autó a Yaris I. tesója amelynek NCAP tesztje egy vállalható 4 csillagot eredményezett, viszont a Y.V. teljesen más, pl.  láthatóan vékonyabbak az ajtói. Tudhatja-e a Y.V. is ezt az eredményt? A neten semmi info nics róla, kivétel a youtube-on található crash-test, amit ha jól látom a japan jncap készített, de semmi írásos infó nincs róla.(vagy én nem találom)

Köszi
háááát..akkor én senki vagyok  ::)

miért lenne vékonyabb a verso ajtajának lemezei ??? hiszen a súlya is nagyobb!

egyébként a yaris és a yaris verso között nagyon sok különbség van.
első üléseken át, a motor típusa(1.3 benzin-másik gyertya kell bele, több olaj kell fél literrel), vagy a kipufogódob mind-mind más, mint a yarisé.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #118 Dátum: 2009.03.25 11:00:06 »
Egy jó írás a témában.
Érdekes. Egy jópár éve folytattuk itt le (először) a vitánkat e tárgyban. Az ebben az írásban található szinte valamennyi kételyt akkor én leírtam, de le lettek söpörve, és lám, most kiderül, hogy mást is zavarnak ezek a dolgok...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Aktív/passzív biztonság
« Válasz #119 Dátum: 2009.03.26 11:25:14 »
Egy jó írás a témában.
Érdekes. Egy jópár éve folytattuk itt le (először) a vitánkat e tárgyban. Az ebben az írásban található szinte valamennyi kételyt akkor én leírtam, de le lettek söpörve, és lám, most kiderül, hogy mást is zavarnak ezek a dolgok...

Anélkül, hogy újra akarnám kezdeni azt az áldatlan vitát: kételyek ide vagy oda, a fő célt elérték (kevesebb áldozat), ahogy azt a cikk is elismeri. Nem azt mondom, hogy innentől hátra lehet dőlni elégedetten - de mégis, a lényeg megvalósult. Abban amúgy igazat adok a cikkírónak, hogy valóban problémás, hogy némely ütközési irányokat nem vizsgálnak (főleg a hátulról érkezőt) - és az is probléma, hogy nem szigorítottak érdemben. Ezt meg kéne tenni, különben a fejlődés elakad.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )