Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: RX (Harrier)  (Megtekintve 134413 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 118
  • Autó: Toyota Prius II.
RX hiba
« Válasz #780 Dátum: 2021.05.19 20:30:08 »
Sziasztok!


Ma indulás után nem sokkal nyomtam egy padlógázt, és abban a pillanatban az autó kiírta, hogy hibrid rendszer hiba, és megállt. (A motor nem volt hideg)
Szerencsére a házunktól 800m re jutottam csak, igy könnyen haza tudtam húzatni.
Itthon kiolvastam a hiba kódot: P0A78
Ez elvileg az inverterrel kapcsolatos hiba. :((((
Valakinek volt már ilyen hibája ?
Tud valaki valamit mondani, mit lenne érdemes megnézni rajta, amit esetleg itthon is helyre lehetne rakni?

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 118
  • Autó: Toyota Prius II.
Re:RX (Harrier)
« Válasz #781 Dátum: 2021.06.04 21:31:17 »
Sziasztok!


Az előző posztban szereplő hibát az Inverter IPM moduljának kiégése okozta.
Szerencsére erre jelenleg egész Europára visszahívás van érvényben!
Azaz ingyen cserélik! + még két valami másik alaktrészt is cseréltek ingyen.

Akinek RX400h ja van, annak érdemes ellátogatnia egy Lexus szervízbe és cseréltetnie.
Nekem a Reálszisztéma 2 nap alatt cserélte. (úgy hogy nem volt konkrét időpont egyeztetve mikor viszem az autót)
 
Nem érdemes halogatni, ha tönkremegy annak nem lesz semmi előjele, és ha ez bekövetkezik, az autó ott ahol van leáll, és hibakód törléssel sem fogod életre kelteni.
Utána csak trailer fogja vinni az autót, szinte ingyen :D  Kecskemét - Halásztelek  50.000 Ft volt.
Csak hivatalos Lexus szervízben fogják cserélni. Pl hiába van Kecskeméten egy nagy Toyota-Lexus kereskedés, ők hivatalosan csak Toyota szalon, igy nem cserélhették.

Igazából ez a hiba nyugodtan mondható életveszélyesnek is, mert rendszerint egy erősebb gyorsításnál fog tönkre menni, és ha ez egy kicsit is necces előzés közben következik be, annak fájdalmas következményei lehetnek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9195
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:RX (Harrier)
« Válasz #782 Dátum: 2021.06.04 22:56:33 »
Örülök, hogy ennyivel meglett  :clap:
Azóta próbáltad hasonló módon, bírja? Akár hivatalos Lexus szerviz mellett...

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 118
  • Autó: Toyota Prius II.
Re:RX (Harrier)
« Válasz #783 Dátum: 2021.06.05 12:36:53 »
Sajnos én azért nem úsztam meg ilyen olcsón.
Az én kocsimban van LPG rendszer is.
A Szerviz mondta, hogy csak úgy vihetem oda, ha előtte a gázrendszer hatástalanításra kerül és erről papírt is viszek nekik.
A hatástalanítás, csak annyiból ált, hogy kiszedték az  LPG vezérlő biztosítékát, és kikötötték a mágnes szelepet +  a vezetékekben lévő gázt elengedték.

Amikor átvettem a kocsit, akkor szépen beindult, kiálltam a külső parkolóba, ott elkezdtem állítgatni a GPS-t, aztán egyszer csak elkezdte dobálni a hibákat, VSC, ASC, Hibrid, stb... és le is állt.
Annyira nem ily edtem meg, mert akkumulátor csere után szokott ilyeneket csinálni. Gondolom az inverter javításhoz minden aksit lekötöttek.
Akksisarut leszedtem, vissza, a folyamat megismétlődött, 1-2 perc után, hiba, és leállás.

Kénytelen voltam visszaadni a szervíznek a kulcsot, hogy nézzék meg mi lehet a baj, mert még csak hibakód olvasót sem hoztam magammal.
1 nap múlva hívnak, hogy a kocsi kész, és semmi baja.
A hiba az volt, hogy az LPG biztosítékot vissza kellett rakni, és csak utána lehetett törölni a hibakódot.
A szervíznek állítólag 2 órába telt kinyomozni ezt a hibát, ezért  50.ezret számoltak rá.

Az LPG szervíz szerint ez nem igaz, hogy ez volt a baj, kiszedte a biztosítékot, és az autó anélkül is tökéletesen járt (benzinnel).
Én nem tudom kinek volt igaza, elvileg a szervíz egy hibakódot nem tudott törölni, amikor az LPG ek kiszedték a biztosítékot a kocsiban nem volt hibakód.
Szóval lehet igaz volt lehet nem volt igaz, a lényeg, hogy 50 et gomboltak le érte.
+ 2x kellett a kocsiért felmennem.
Szóval ez igy kéb 120.000 Be került.
Persze még mindig jobb mintha akárcsak használt Invertert kellett volna vennem.  Itthon 250 ért akarják adni az IPM modult (használtan!) A komplett inverter meg 350.000 Ft. (de csak ez az IPM modul szokott benne meghalni) Újonan meg 1.800.000 ft az Inverter!!!! + munkadíj.


Igen azóta azért nyomtam pár padlógázt,  eddig semmi baja. Persze a régivel is nem egy padlógázas gyorsítás volt mielőtt elromlott.
Bizom benne, hogy most valami javított verziót  raktak bele.
« Utoljára szerkesztve: 2021.06.05 12:38:50 írta Karesz76 »