Szerző Téma: RX (Harrier)  (Megtekintve 210395 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

petermotor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:RX (Harrier)
« Válasz #675 Dátum: 2017.01.13 19:46:55 »
 Nálam a termosztáttal lehet a gond,mert hogy most télen elérje az üzemi hőfokot az szinte lehetetlen.

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #676 Dátum: 2017.01.13 20:16:39 »
Ha a fűtéssel is gondod van akkor 100% hogy az a gond.
A vízhőfok jelző kb. közép állásban van az kb 85°C ennél tovább menet közben nem emelkedik.
Emlékszem amikor megvettem a priust azzal is ugyanez volt a gond, 20 foknál sehogy sem tudtam melegebbet csinálni benne. Mondjuk abba még hőfok kijelző sincs igy eleinte azt hittem hogy a takarékos motor miatt van.

Az alkatrész ár: kb 2000 Ft  kicserélni házilagosan sem nehéz (legalábbis a priusban) egyetlen gond az volt hogy az egyik csavar be volt rohadva, és beletörtem, pedig alig fejtettem ki erőt, bár az is lehet hogy csak simán nagyon erős vagyok :D , így el kellett vontatni a kocsit a szerelőhöz aki a csavarkiszedéssel együtt 5000 Ft ot kért.

Egyébként érdemes rendelni a kocsihoz egy OBD ELM327 hibaolvasót, én wifi-et vettem kb: 3000 Ft ért.
https://www.aliexpress.com/item/Vgate-iCar3-Vgate-icar-3-Wifi-ELM327-OBD-OBDII-OBD2-Wi-fi-ELM-327-Car-Diagnostic/32553840733.html?spm=2114.30010308.6.4.9LPpZt&s=p

Ehez le lehet tölteni play áruházból többféle progit, amivel még a lambda szenzorok értékét is real time tudod figyelni, de akkor is jó ha valami hibát jelez a rendszer, anélkül hogy elvinnéd szervizbe, kód alapján meg tudod nézni mi a gondja. Volt már hogy rángatott a prius, ez kapásból megmondta hogy a 2 es hengerbe gyújtáskimaradás van, autósboltnál negáltam vettem bele egy gyertyát és már mentünk is tovább, gond nélkül.
már itt visszahozta az árát.
lehet kapni olcsóbb Bluetooth-os verziókat, nekem nem jött be, hol sikerült csatlakozni hol nem.
https://www.youtube.com/watch?v=C_raKYG7SLQ


Vagy a másik amit szeretek használni az ez (kb: 7-8 ezer Ft):
https://www.youtube.com/watch?v=cfUmRj976qE&t=676s
Egyfelől jobban szeretem digitálisan látni a sebességet, mutatja a motor fordulatszámát, és a vízhőfokot (a kisebb zöld számnál lehet váltani többféle érték között)
A sebességet be lehet állítani úgy hogy ne csaljon, azaz a valós sebességet mutatja, ugyanazt amit a GPS is mutat.
Ezt is az OBD csatira kell kötni. Egy baja van, hogy elektromos módba szinte rögtön lekapcsol, gázadásra meg vissza. Sajnos nem hibrid autóra tervezték.
ui: lehet hozzá kapni egy tartó dobozt, kb 1500 ft. az csak arra jó, hogy maga a készülék nem világit a szemedbe, ennyit megért.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.13 20:19:42 írta Karesz76 »

petermotor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:RX (Harrier)
« Válasz #677 Dátum: 2017.01.14 13:20:56 »
Köszönöm sokat segítettél. Most néztem,hogy hogyan lehetne kicserélni a termosztátot de ha ott van ahol gondolom akkor nem lesz egyszerű. Elé van építve az egész elektromos hajtás. Valami robbantott ábrát keresek a neten de egyenlőre semmit sem találok.

petermotor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:RX (Harrier)
« Válasz #678 Dátum: 2017.01.14 14:58:14 »
Most néztem végig a rendszert és nekem a kabinfűtést kötötték össze a reduktor fűtésével. Szerintem az nem igazán jó

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:RX (Harrier)
« Válasz #679 Dátum: 2017.01.14 16:20:54 »
Toyodiy-en nem látszik?

TtkRN2


petermotor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:RX (Harrier)
« Válasz #680 Dátum: 2017.01.15 10:42:28 »
Megtaláltam,de házilag kicserélni nem kis feladat lenne. menetirány szerinti bal oldalon a motor és az elektromos hajtás között van. Irány a szerviz,de melyik?

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10320
Re:RX (Harrier)
« Válasz #681 Dátum: 2017.01.16 21:47:08 »
Ez igaz, de ha 130-cal megyek, akkor is ki-be kell szambáznom a sávok között éppen a 180-asok miatt. De nem mindegy, hogy 130ra tornászom utána vissza az autót vagy 110-re és az sem mindegy, hogy honnan kell besorolnom a kamionok közé.
Tapasztalatom szerint egy 2 sávos autópályán (M1) ha 140-150-nel mész és akkor tényleg ritkán kell kimenned a külsőbe, de még így is sokszor le kell fékezned és utána visszagyorsítani. Ez jelentős többletfogyasztás.
Ha pedig nagy a kocsisor (nehéz visszasorolni, ha utolérek egy kamiont), akkor a belső is lelassul, sokszor lassabb, mint a külső. És mindig lehet találni egy méretes követési távolsággal haladót, aki elé anyázás nélkül kulturáltan be tudok sorolni (természetesen felvéve az oszlop sebességét).
4 éve művelem ezt a sportot, volt időm kísérletezni  :D
ott a pont. nekem is van ilyen tapasztalatom: ha zsúfolt a pálya, annyival kell menni, mint amivel a kocsisor halad. gyorsabban menni értelmetlen, mert időben nem tesz hozzá, fogyasztásban viszont igen, lassabban meg úgysem fogunk, elvégre oda is kell érni valamikor... és így kalkulálható is az átlagsebesség. az az egy-két perc meg tényleg nem számít...

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:RX (Harrier)
« Válasz #682 Dátum: 2017.01.23 08:51:42 »
Lehetséges hogy a 400h-nak 09-es a környezetvédelmi besorolása? Ez ugyanolyan lenne, mint egy G Astra. Most néztem meg és nálam 09 van a forgalmiban, viszont a netes adatok alapján a hibridek 05-ösök (???).

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #683 Dátum: 2017.01.23 09:18:04 »
Lehetséges hogy a 400h-nak 09-es a környezetvédelmi besorolása? Ez ugyanolyan lenne, mint egy G Astra. Most néztem meg és nálam 09 van a forgalmiban, viszont a netes adatok alapján a hibridek 05-ösök (???).

Ezt nem olyan rég én is feltettem kérdésként.
Sajnos azért sem mindegy, mert egy éves parkolóbérletben 20-30 ezer Ft különbség van az 5 ös és a 9 es között. (legalábbis Kecskeméten)

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #684 Dátum: 2017.01.23 11:57:00 »
Lehetséges hogy a 400h-nak 09-es a környezetvédelmi besorolása? Ez ugyanolyan lenne, mint egy G Astra. Most néztem meg és nálam 09 van a forgalmiban, viszont a netes adatok alapján a hibridek 05-ösök (???).

Sztem ez adminisztrációs hiba, minden hibrid 5-ös besorolású. Anno volt kettő RX400h, mind2 5-ös volt, most van rx450h, azok is 5-ösök. a GS (2008) vmiért 9-es, de a márkaszerviz szerint ez hiba, vki hibázott, a vizsga alkalmával meg nem nézik azt, hogy rossz a besorolás...
nem mindegy, mert cégautóknál több az adó...

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #685 Dátum: 2017.01.23 13:01:48 »
Egy 2009 es cikkben találtam meg, hogy miért 9 es a környezetvédelmi besorolás okát.
ha lehet hinni a cikknek akkor ma Magyarországon nem lehet 5-ös környezetvédelmi besorolású autót találni, kivéve ha tisztán elektromos vagy plug-in, és külön kérted az átsorolást.

Idézet
„Lehet, hogy a Totalcaros fiúk sem hallottak még róla, hogy gyakorlatilag fű alatt megszüntették a hibrid autókra vonatkozó regadó kedvezményt. Gondolom, ez másokat is érdekelhet. Különösen az eljárás érdekes. A változásról eddig sehol nem lehetett olvasni, tegnap futottunk bele, amikor az egyik ügyfelünk, egy Németországból behozott hibrid Lexust szeretett volna forgalomba helyeztetni Magyarországon. Közölték vele, hogy a regadó alapja nem a mindenki által eddig ismert 190 000 Ft/db (új autók esetén), hanem az autóban lévő benzinmotor alapján szabják ki a regisztrációs adót. Ez jelen esetben a kb. 160 000 Ft helyett, kb. 2,5 millió forint összegű regadót jelentene.
Az érdekesség, ami egyben alkotmányossági aggályokat is felvet, hogy az adóváltozásokra megfelelő felkészülési időt kell hagyni, az adójogszabályokat csak megfelelő felkészülési idővel lehet az adózok hátrányára módosítani. Pártunk és kormányunk ezen elvet tiszteletben tartva nem az adójogszabályokat változtatta meg, hanem a „6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről” szóló jogszabály 5. számú mellékletének II. részében foglalt táblázat 5. pontjához fűztek egy értelmező rendelkezést (9.) miszerint, „ A hibrid hajtású gépjárművet az 5. környezetvédelmi osztálynál magasabb - a belsőégésű motorja által meghatározott - környezetvédelmi osztályba kell besorolni, amennyiben a meghajtó belsőégésű motor legalább Euro-III. jóváhagyású.
Nálam hozzáértőbbek szerint Euro-I., II. motorral nem gyártanak hibrid autókat, azaz gyakorlatilag Magyarországon a regadó szempontjából nem létezik hibrid autó. A magyar jogrendben tehát van egy nem létező hibrid autók utáni regadó kedvezmény. Nem világosak számomra a bevezetés körülményei, a jogszabály módosítás hatálya 2009. július 20., a vámhivatal állítólag október 21-től alkalmazza.„


http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.KOH

9323 A hibrid hajtású gépjárművet az 5. környezetvédelmi osztálynál magasabb - a belsőégésű motorja által meghatározott - környezetvédelmi osztályba kell besorolni, amennyiben a meghajtó belsőégésű motor legalább Euro-III. jóváhagyású.
Amennyiben a gépkocsi megfelel az 5E, az 5N, vagy az 5P környezetvédelmi osztályba sorolás feltételeinek, akkor a jármű üzembentartójának kérelmére
- az 5. környezetvédelmi osztályba sorolt gépkocsi átsorolható 5E, 5N, vagy 5P környezetvédelmi osztályba, és
- ha a hibrid hajtású gépkocsi az 5. környezetvédelmi osztálynál magasabb osztályba lett besorolva, akkor átsorolható a megfelelő 5E, 5N, vagy 5P környezetvédelmi osztályba.


Esetleg valaki felvilágosíthatna, mi a különbség az 5N és az 5P között, mert számomra ez értelmetlen, sejtem, hogy a BMW i3rex, vagy Opel ampera tartozhat az 5N be, de ezek ugyanúgy 5P be is tartozhatnának.
Szóval felesleges kategóriának tartom az 5N-t.

5N. – növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi;
5P. – külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi (plug-in hibrid gépkocsi)




FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #686 Dátum: 2017.01.24 10:16:40 »
ezt én is néztem, de nem értem:  "A hibrid hajtású gépjárművet az 5. környezetvédelmi osztálynál magasabb - a belsőégésű motorja által meghatározott - környezetvédelmi osztályba kell besorolni, amennyiben a meghajtó belsőégésű motor legalább Euro-III. jóváhagyású."

Tehát ha hibrid, és a benzinmotorja EUR III-as vagy annál magasabb, akkor magasabb környezetvédelmi osztályba kell sorolni. Magasabb? 5-ösön belül magasabb?
Tisztán emlékszem, hogy a 2007-ben vásárolt RX400h 5-ös volt, aztán a 2010-ben az RX450h szintén 5-ös (ezekben mind EUR III-on felüli a benzinmotor), de a 2008-as GS 9-es?

Mert a 9-es-nél nincs sehol h hibridet is ide lehetne sorolni, meg akkor ha így lenne, akkor a 9-eshez odaírta volna a jogalkotó, hogy hibrid is idesorolható, ha...

Én hivatalos márkaszervizben kérdeztem rá, ott azt mondták, hogy okmányirodai hiba, mert amikor kiállítják a forgalmit, és a hibridet kiválasztják, akkor nem teszi 5-ösbe a rendszer, az ügyintéző meg nem ért hozzá, és a benzinmotor EUR besorolását nézi... ezt mondja a márkakereskedő, de, hogy aztán ez mennyire igaz... van ismerősöm a nkh-nál, ő azt mondta h csak a plug-in és elektromos lehet 5-ös.. de ez nem lehet, hiszen a hibridesek többsége 5-ös (pl 2011-es prius is)

a 5N 5P meg... az i3-nál még ok, mert az a kis motor nem elegendő arra, hogy önmagában mozgassa, de amperánál igen (mondjuk más a kettő, bmw elektomos + extender, ampera meg plug-in hibrid...

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:RX (Harrier)
« Válasz #687 Dátum: 2017.01.24 11:02:48 »
ezt én is néztem, de nem értem:  "A hibrid hajtású gépjárművet az 5. környezetvédelmi osztálynál magasabb - a belsőégésű motorja által meghatározott - környezetvédelmi osztályba kell besorolni, amennyiben a meghajtó belsőégésű motor legalább Euro-III. jóváhagyású."

Tehát ha hibrid, és a benzinmotorja EUR III-as vagy annál magasabb, akkor magasabb környezetvédelmi osztályba kell sorolni. Magasabb? 5-ösön belül magasabb?
Tisztán emlékszem, hogy a 2007-ben vásárolt RX400h 5-ös volt, aztán a 2010-ben az RX450h szintén 5-ös (ezekben mind EUR III-on felüli a benzinmotor), de a 2008-as GS 9-es?

Mert a 9-es-nél nincs sehol h hibridet is ide lehetne sorolni, meg akkor ha így lenne, akkor a 9-eshez odaírta volna a jogalkotó, hogy hibrid is idesorolható, ha...

Én hivatalos márkaszervizben kérdeztem rá, ott azt mondták, hogy okmányirodai hiba, mert amikor kiállítják a forgalmit, és a hibridet kiválasztják, akkor nem teszi 5-ösbe a rendszer, az ügyintéző meg nem ért hozzá, és a benzinmotor EUR besorolását nézi... ezt mondja a márkakereskedő, de, hogy aztán ez mennyire igaz... van ismerősöm a nkh-nál, ő azt mondta h csak a plug-in és elektromos lehet 5-ös.. de ez nem lehet, hiszen a hibridesek többsége 5-ös (pl 2011-es prius is)

a 5N 5P meg... az i3-nál még ok, mert az a kis motor nem elegendő arra, hogy önmagában mozgassa, de amperánál igen (mondjuk más a kettő, bmw elektomos + extender, ampera meg plug-in hibrid...
Szerintem ez egy vicc. Az en 2002-es evjaratu 2.0 benzinesem 06-os. Ketlem, hogy tisztabb lenne, mint egy ujabb hibrid

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #688 Dátum: 2017.01.24 11:12:14 »
Szia !

Ez az okmányirodás dolog azért nem igaz, mert az autó adatai központilag kerülnek be a rendszerbe, a típusengedély alapján.
Az okmányirodás nő ezt csak úgy nem írogathatja át.

Megnéztem és a priusom forgalmijában is 9 es környezetvédelmi osztály szerepel.
Esetleg azért lehetett a Te régi 2007-es autód 5-ős környezetvédelmi osztályba sorolva, mert 2007 ben a jogszabály szerint oda tartozott, de 2009 ben átsorolták őket, aki 2009 után új forgalmit kapott abba már ez a besorolás kell hogy szerepeljen.

Idézet
ezt én is néztem, de nem értem:  "A hibrid hajtású gépjárművet az 5. környezetvédelmi osztálynál magasabb - a belsőégésű motorja által meghatározott - környezetvédelmi osztályba kell besorolni, amennyiben a meghajtó belsőégésű motor legalább Euro-III. jóváhagyású."
Hogy értsd, 5 ös kategóriát csak akkor kaphat a hibrid autó, ha egy régi 1500 ös Lada motort vagy trabant motor van benne.
ha már eléri az EURO III as minősítést akkor az szerint kell besorolni (euro III = 6,7,8. kategória).
Mivel a miénk EURO IV es, ezért a 9. kategóriába kell sorolni. Akinek plug-in autója van az kérheti az átsorolást.

Szóval összegezve: Magyarországon csak akkor vagy jogosult kedvezményes parkoló bérletre, vagy alacsonyabb adóra, ha egy környezetszenező hibrid autód van. Ami egyébként nem létezik, mivel már az első prius megjelenésének idején is, csak euro III minősítésű autókat letehet forgalomba hozni. (kivétel az elektromos és a plug-in)
Ha netán EURO 6 os hibrid autód van 1 literes fogyasztással, akkor sem kaphatsz kedvezőbb adót :(


Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #689 Dátum: 2017.01.24 11:17:08 »
Szerintem ez egy vicc. Az en 2002-es evjaratu 2.0 benzinesem 06-os. Ketlem, hogy tisztabb lenne, mint egy ujabb hibrid

A 2004 es prius is 9 es környezetvédelmi osztályba van sorolva, vagyis jóval magasabb osztályba vannak, mint a te autód.
A vicc az, hogy a legújabb 2016 os prius-ra sem jár parkolási kedvezmény vagy adó kedvezmény (max külföldről behozott autó esetén regadó kedvezmény)
besorolják a 16 os kategóriába és ennyi, de kedvezmények csak akkor járnának ha 5 ös be lenne.