Szerző Téma: RX (Harrier)  (Megtekintve 210560 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
RX (Harrier)
« Válasz #660 Dátum: 2017.01.01 19:17:38 »
Szerintem ha lenne káros következménye, arról már hallottunk volna.

Illetve nagyon sok tévhit is van a köztudatban, pl a sok tiltó tábla ellenére tudtommal simán be lehet hajtani lpg-s autóval mélygarázsba is (ha megfelelő biztonsági szeleppel van ellátva).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #661 Dátum: 2017.01.01 19:20:06 »
Őszintén szólva én is elgondolkodtam az LPG dolgon. Sosem volt LPG-s autóm és még ott járok, hogy abban is bizonytalan vagyok, hogy jó-e egy hibridet LPG-re alakítani. A Priusos topikokban esetleg volt erről szó? Szívesen megnézném.

Angol fórumot olvasgattam, ott megoszlottak a vélemények, volt olyan aki azt mondta hogy nem megfelelő a motornak. (Én magam nem vagyok műszaki ember.)

maga a motor semmiben nem különbözik egy átlag benzines erőforrástól, lásd ez is az RX300 ból van.
A hibrid ilyen szempontból semmiben nem különbözik, csak annyi hogy ki van egészítve egy elektromos motorral + aksival és  ennek megfelelő a programozása.

http://www.lpgdoktor.hu/index.php/lexus-rx-400h-lpg-by-lpg-doktor.html
De van prius os cikk is az oldalon.
Amúgy azt mondták, hogy ebben a hónapban az enyém volt a 3. RX amit átalakítottak, és volt pár prius is (bár mimnél kisebb egy autó fogyasztása a megtérülés annál tovább tart, priusba szerintem értelmetlen, kivéve ha taxis az illető, vagy külföldre jár rendszeresen.)
A doki is egy hibriddel jár, csak az valami toyota terepjáró.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
RX (Harrier)
« Válasz #662 Dátum: 2017.01.01 19:57:34 »
A doki is egy hibriddel jár, csak az valami toyota terepjáró.

Nagy valószínűség szerint akkor az egy Toyota Highlander lehet, hasonló elv és meghajtás van benne, mint az RX400h-ban.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #663 Dátum: 2017.01.01 20:07:28 »
Igen ez lesz az, azt mondták, hogy a műszaki rész ugyanaz mindkettőben.

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #664 Dátum: 2017.01.01 20:17:29 »
Még valami, ma csak 60km-t gurultunk rokonokhoz.
Most nagyon rá vagyok kattanva a fogyasztásra ezért fél szemmel szinte végig a pillanatnyi fogyasztás jelzőt nézem.
Odafelé valós 90km/h val mentem (ez óra szerint majdnem 100), a pillanatnyi fogyasztásmérő 8,5-9,5 liter között mozgott.
visszafelé leszállt a köd, ezért picivel lassabban jöttem 80km/h val, (ez óra szerint majdnem 90), a pillanatnyi fogyasztásmérő 7-8 liter között mozgott.
mindkét alkalommal tempomattal mentem.
Azért durva, hogy csak nagyon picivel mész lassabban és ez ~1,5 litert jelent a fogyasztásban.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:RX (Harrier)
« Válasz #665 Dátum: 2017.01.01 21:53:33 »

Azért durva, hogy csak nagyon picivel mész lassabban és ez ~1,5 litert jelent a fogyasztásban.
Ugye-ugye!  ;)

Évi 50e km-t megyek a benzines Avensis-szel, zöme autópálya. 135 helyett kb 115 km/h tempomat és kb 1 literrel kevesebb a fogyasztás, ami alaphangon is 170e Ft/év. Szarrágó vagyok? Lehet! De 260e km után is gyári első fékpofák vannak, a hátsót is csak 180e km-nél cseréltem. Szóval nem csak üzemanyag megtakarítást ad a nyugis tempó  ;)

Bocs az OFFért!  :flowers:

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #666 Dátum: 2017.01.02 09:25:28 »
Ugye-ugye!  ;)

Évi 50e km-t megyek a benzines Avensis-szel, zöme autópálya. 135 helyett kb 115 km/h tempomat és kb 1 literrel kevesebb a fogyasztás, ami alaphangon is 170e Ft/év. Szarrágó vagyok? Lehet! De 260e km után is gyári első fékpofák vannak, a hátsót is csak 180e km-nél cseréltem. Szóval nem csak üzemanyag megtakarítást ad a nyugis tempó  ;)

Szerintem aki nem lopja a pénzt az igy gondolkozik.
Régebben én is minden nap ingáztam Kecskemét-Budapest között, (honda CRX III.gen nel) és gyorsan rájöttem, hogy az a +2 liter benzin ami 120 és 150 között jelentkezik nagyon sok lesz a hónap végén.
Ráadásul le is mértem, hogy mit jelent ez időben, és csak 5 percel értem haza korábban ha 150-el nyomtam, arról már ne is beszéljünk, mennyivel idegesebb voltam amikor valaki feltartott.

Amúgy azokat az embereket bírom legjobban, akik egy 30 perces úton is 40 percet tudnak spórolni a gyorshajtással. Rokon gyerek mindig azzal dicsekszik, hogy Kecskemét-Budapest (kb: 90 km)szakaszt az 1.6 os audival 15 perc alatt tette meg, ráadásul a 15. percben már a városközpontban lévő udvarukba parkolt. Társaságban voltunk nem akartam leégetni, ezért ráhagytam.
Egy nagyon gyors számítás és kiderül, hogy az 1.6 os 99Le-s Audija a tejes távot lassítás nélkül 360km/h val tette meg. Nem is értem minek vesznek az emberek Ferrari Enzot hiszen az csak 350 el tud menni, azaz ő közel fél percel lassabban ért volna ide.

Ui: van egy jó kis weboldal, amivel pillanatok alatt kiszámolhatod hogy adott távolságon, x sebességgel haladva, mennyi időt vesz igénybe az utazás. http://www.futas.net/futoverseny/marathon/maratoni-futosebesseg-kalkulator.php
Pl: Ha valaki csak 15km-t kell hogy megtegyen,   
130 al haladva:6,9perc   
190-el haladva: 4,7 perc
Azaz: 2.2 percel érsz oda hamarabb, miközben kockáztattad az életedet, mások életét, és egy 300.000 ft os csekket is.
(persze ha épp kivág eléd egy szabályosan 130 al közlekedő autó, akkor a 2.2 percből máris, csak 1,5 perc lesz  [rohog] )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
RX (Harrier)
« Válasz #667 Dátum: 2017.01.02 11:08:55 »
Sokat számít mennyivel mész - és egy magasabb építésű jármű esetében eleve nagyobb légellenállást is le kell küzdeni a sebesség növekedésével.

Viszont sajnos vannak olyan helyzetek, ahol a 110 nem tud elég lenni az autópályán, úgy értem te sem akarsz "kipofátlankodni" egy olyan autós elé, aki szó szerint 180-al esik rád (még ha szabálytalan is), vagy amikor rá kell gyorsítanod, hogy még kényelmesen be tudj sorolni valaki elé / ha meg nagy sor jön, és nem enged ki egyikük se, akkor ha a sávodban utolérsz valakit, le kell lassítanod (ha a motorfék nem elég, akkor fékezni is kell, majd utána meg visszagyorsítani).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:RX (Harrier)
« Válasz #668 Dátum: 2017.01.02 11:23:57 »
Sokat számít mennyivel mész - és egy magasabb építésű jármű esetében eleve nagyobb légellenállást is le kell küzdeni a sebesség növekedésével.

Viszont sajnos vannak olyan helyzetek, ahol a 110 nem tud elég lenni az autópályán, úgy értem te sem akarsz "kipofátlankodni" egy olyan autós elé, aki szó szerint 180-al esik rád (még ha szabálytalan is), vagy amikor rá kell gyorsítanod, hogy még kényelmesen be tudj sorolni valaki elé / ha meg nagy sor jön, és nem enged ki egyikük se, akkor ha a sávodban utolérsz valakit, le kell lassítanod (ha a motorfék nem elég, akkor fékezni is kell, majd utána meg visszagyorsítani).
Ez igaz, de ha 130-cal megyek, akkor is ki-be kell szambáznom a sávok között éppen a 180-asok miatt. De nem mindegy, hogy 130ra tornászom utána vissza az autót vagy 110-re és az sem mindegy, hogy honnan kell besorolnom a kamionok közé.
Tapasztalatom szerint egy 2 sávos autópályán (M1) ha 140-150-nel mész és akkor tényleg ritkán kell kimenned a külsőbe, de még így is sokszor le kell fékezned és utána visszagyorsítani. Ez jelentős többletfogyasztás.
Ha pedig nagy a kocsisor (nehéz visszasorolni, ha utolérek egy kamiont), akkor a belső is lelassul, sokszor lassabb, mint a külső. És mindig lehet találni egy méretes követési távolsággal haladót, aki elé anyázás nélkül kulturáltan be tudok sorolni (természetesen felvéve az oszlop sebességét).
4 éve művelem ezt a sportot, volt időm kísérletezni  :D

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #669 Dátum: 2017.01.09 10:02:33 »
Üdv: hétvégén megint voltunk kirándulni, Tihanyba. (oda vissza: 380km)
Az egész út során tankoltam:
33 liter LPG = 6270 Ft  (190Ft/liter)
6,6 liter benzin = 2420 Ft (365Ft/liter)

Ez: 2300 Ft/100 km (kb:6,3 liter benzin ára)
nem rossz, már már hozza a prius fogyasztását.  :clap:

ha az LPG programozás jó lenne, akkor kb: 42 liter gázzal jártam volna meg, ami 2100 Ft/100km

megjegyzés:
A hőmérséklet: -4 és -8 fok között volt.
A sebsebéghatárokat többnyire mindenhol betartottam kivéve odafelé, ott országúton 100-110-el mentem.
nem tudom mitől van, de azt vettem észre, hogy ha GPS szerint 86 al megyek akkor a pillanatnyi fogyasztás 7,5-8 liter körül mozog, ha 90-el, akkor pedig 9,5-10 liter körül.
többször kipróbáltam több kilométeren keresztül, vízszintes útszakaszon.
kicsit durva, hogy +-4km/h ekkora fogyasztáskülönbséget okoz.

Mondjuk egyszer néztem a Priusról egy filmet, ahol egy mérnők is ült az autóba, és mondta, hogy a fogyasztást az amerikai sebességhatárokhoz optimalizálták 55 mérföldes sebességnél fogyaszt legkevesebbet ez 88km/h.
Szóval lehet hogy itt is ez van. (legközelebb majd 88 ra lövöm be, a sebességet, lehet ott 6 literrel is eljár  :lol: )

petermotor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:RX (Harrier)
« Válasz #670 Dátum: 2017.01.13 12:19:12 »
Sziasztok. Én tejesen új vagyok itt a fórumon. Olvastam a LPG vel kapcsolatos témát. Nekem is van egy gázos rx400h autóm,kb 150ezret mentem vele de minden ok.  Télen egy kicsit több benzint fogyaszt de igazából így is sokkal gazdaságosabb. Akinek van rá módja annak ajánlom a gáz beszerelését. Nyári fogyasztása:nálam vegyes használatkor 10,5 liter gáz, de a feleségemnél volt,hogy 8,5ből kijött. Tél 12-13 liter Igaz én éves szinten 50-55 ezret megyek,így nekem megérte beszereltetnem. Németországban élek, itt egy kicsit olcsóbb a gáz literje. Ma tankoltam 53cent/liter. Kb:160ft.

petermotor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:RX (Harrier)
« Válasz #671 Dátum: 2017.01.13 12:22:03 »
Tudja valaki,hogy van e az Rx-nek hűtő rendszer légtelenítője? Válaszokat előre is köszi

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #672 Dátum: 2017.01.13 12:52:03 »
Tél 12-13 liter Igaz én éves szinten 50-55 ezret megyek,így nekem megérte beszereltetnem.

Szia !

Télen a 12-13 liter nagyon jónak tűnik.
Gondolom te nem 1 km-t autózol oda, aztán 1 km-t vissza.
Nekem sokszor a városi közlekedés ennyiből áll (gyereket hozom viszem). Jó esetben visszafelé már gázzal jövök.
Sajnos igy emiatt eddig az átlagom 12-15 liter benzin.

Nekem az egész autó új, kb 1 hónapja van meg, szóval még nagyon az elején vagyunk.
Eddig engem a városi fogyasztása nem nyűgözött le (persze ahogy én használom ez nem is csoda.
Mondjuk tegnap végre melegebb volt +4 fok  :) és ez rögtön meg is látszódott a fogyasztáson. Egyfelől most végre lekapcsolt a benzinmotor a lámpánál, és többször ment elektromos módban a kocsi.
ha benzinnel gurultam akkor is sok esetben 4-6 liter közötti fogyasztást írt.

Ja és a héten végre átprogramozták az LPG vezérlőt, most úgy működik ahogy kell. kb: 0,5 mp alatt átkapcsol gázra.
ha majd hosszabb túra lesz kilátásban teli tankolom, és beszámolok a fogyasztásról. Most az eső miatt valószínű nem megyünk sehova.

petermotor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:RX (Harrier)
« Válasz #673 Dátum: 2017.01.13 13:08:07 »
Szia. Ilyenkor a fogyasztást a fűtés is növeli, ha megy a fűtésed a motor sokkal ritkábban kabcsol le mert nem éri el a kivánt hőfokot. Én igazából a fűtéssel nem vagyok megelégedve amióta bennt a gáz,szigetelnem kell  az új  vízcsöveket.
Csinálj egy próbát fűtés nélkül,hogy akkor mit  mutat.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.13 13:16:54 írta petermotor »

Karesz76

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
Re:RX (Harrier)
« Válasz #674 Dátum: 2017.01.13 15:08:17 »
Persze tudom, eddig prius-al jártam, technikailag a két autó nagyon hasonlít.

Nekem a fűtéssel nincs bajom, pedig mentünk most vele -8 fokban is. a hűtővíz gyorsan felmelegszik, igaz -8 fokban már kellett neki 3km is mire üzem meleg volt a motor.
Én ugy láttam, hogy az enyémbe a gyári csöveket hagyták, csak beiktattak egy T elágazást.
A csövek hőszigetelésen én is gondolkoztam, de én elsősorban azért mert a hőtővizem már 55 fokos mire a reduktorba 25 fokos lesz a víz. (ugy hogy most levitték a bekapcsolási hőfokot 30 ról 25 re, amig 30 fok volt beállítva addig 60-70 fokos hűtővíznél kapcsolt át gázra.)

Én egyébként a klímát nem is szoktam használni, a ventilátort második fokozatba kapcsolom, úgy hogy lábra és ablakra is fújja a levegőt.
ha nem esik a hó vagy az eső ami az üveget nagyon lehűtené, akkor még -8 fokban sem párásodott az ablak, szóval feleslegesen megy a klíma ha automata módban van (áramot is fogyaszt = benzint is + hűti a levegőt.)