Szia!
Nem tudom pontosan mire vagy kíváncsi.
Én eddig prius-al jártam (mostanában), azzal tudom összehasonlítani.
Mindenféleképpen kényelmesebb, sokkal jobb benne a szellőztetés - klíma.
A prius sem hangos autó, de ez ahoz képest tényleg sokkal csendesebb.
A legtöbb esetben azt is nehéz megmondani, hogy megy e a motor vagy nem megy.
Tároló rekeszek tekintetében, nagyon picivel rosszabb mint a prius. Legalábbis a középső kartámaszba eddig gond nélkül belefért a 7"-os tablettem, most is belefér, de csak ferdén (igy nehezebb bele pakolni)
Mondjuk ez azért van mert a kartámasz aljába légcsatornák vannak, amik hátra is viszik a hideget-meleget.
Menetteljesítmények: Ha odalépsz neki itt egyből jelentkezik a gyorsulás, nincs az a priusnál megszokott dolog, hogy előbb a motor felpörög aztán 2-3 mp után jön a gyorsulás.
Sőt! én azt mondom, hogy már durván sok erő érkezik hirtelen, ez pedig akár veszélyes helyzeteket is szülhet.
Ha országúton egyenesnél lepadlózod, az eleje szinte felemelkedik, ilyenkor elég instabil érzete van.
Előzésnél, ha nem egyenesen áll a kormány, szinte ki akarja csavarni a kezedből a kormányt. (nah jó azért nem tragikus, de érdemes két kézzel fogni)
Szóval ésszel kel vezetni. Ha nem padlógázzal gyorsítasz ki, akkor nincs vele gond, és akkor is jól gyorsul a gép.
A lényeg ez nem sportautó, nem is szabad úgy vezetni.
Kanyarokba is ésszel kell bemenni, főleg csúszós úton. tegnap Szigetszentmiklóson voltam ahol épp esett a hó, és a körforgalomba megindult kifelé az eleje.
Sajnos kanyarban a 2000 kg az nem kevés, oda már nagy tapadás kell.
Mondjuk faterom ment előttem Suzuki Sx4 el, és ő is megcsúszott egy kicsit.
ennyi jutott most eszembe.
jah még egy dolog, a távolsági fény az nagyon durva, szinte nappali fényt csinál az úton, a tompított az csak átlagos.
Az LPG vel még nincs sok tapasztalatom 100km-t autóztam gázzal, én semmi különbséget nem veszek észre hogy mikor mivel megy a kocsi.
A fedélzeti kijelző 8,5 l/100km-tír ki. Nem tudom mennyire lehet neki hinni. Jó lenne ha ennyi gázt enne (1500Ft/100km)
)
Még városban figyelgetem a rendszert, itt kicsit érdekesen működik. Én legalábbis úgy látom, hogy túl sokat vár amíg átkapcsol gázra. (kb.: 5mp)
Most lehet mondani mi az az 5 mp, de ez egy hibrid autónál nagyon sok.
ugyanis, elveszed a lábad a gázról, a motor lekapcsol, kicsit gyorsítasz, a motor beindul (de benzinnel!) aztán megint csak gurulsz, motor leáll, aztán megint kicsit gyorsítasz, a motor beindul (de megint benzinnel!)
Szóval van hogy megyek 2 km-t ugy hogy csak árammal + benzinnel mentem. Ráadásul pont a kigyorsitásoknál fogyaszt többet az autó, amit igy többnyire benzinnel történik.
januárban ugy is vissza kell vinnem, átnézik a rendszert, akkor majd mondom nekik hogy ezt a várakozási időt valahogy vigyék lentebb 1-2 mp körülire.
Ezenkívül szerintem a vízcsöveket le fogom hőszigetelni, ugyanis amíg csak 50-70 fokos a víz, és megállok egy lámpánál, a reduktor nagyon visszahűl, ilyenkor újra meg kell várni amíg bemelegszik.
(aki nem tudná a reduktorban alakul át a folyékony LPG - gázzá. A párolgás pedig hőelvonással jár)
Ez sem sok idő: kb 30-40 másodperc. De ha 300 Ft os csőszigeteléssel felezhető, akkor miért ne.