Szerző Téma: RX (Harrier)  (Megtekintve 210402 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:RX (Harrier)
« Válasz #555 Dátum: 2012.06.16 10:13:58 »
Ezekről is készült videofelvétel.
Feltöltöttem youtubra a "problémát":http://www.youtube.com/watch?v=8fa5NhzqlOc&feature=youtu.be.
Remélem hallható (szerintem igen):) Természetesen valamennyire "kell" hogy hangja legyen az autónak, de véleményünk szerint azért ennyire hangosnak nem kéne, hogy legyen... Hiba oka eddig ismeretlen.
B+! Ez nagyon durva egy ilyen fiatal autónál!  :wacko: Érdekes, hogy mindig akkor adja a hangot, amikor a kasztni próbál leülni. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a megoldás.

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:RX (Harrier)
« Válasz #556 Dátum: 2012.06.18 19:32:06 »
Sziasztok,

Ígértem, ha van fejlemény, akkor írok. Röviden megpróbálom összefoglalni.

A héten megnézték mindkét autót, a problémáról készült videofelvétel is. Továbbá kipróbálták, hogy más RX450h-n is előfordul-e ilyesmi: egy 7 km-et "futott" 2012-es modellen szintén hallható ez a hang, persze nem ennyire hangos, ill. egy 2013-as tesztautón is, amiben pár 10 km-em van. Ennél is észrevehető ilyesfajta, általunk panaszolt probléma. Ezekről is készült videofelvétel.
Feltöltöttem youtubra a "problémát":http://www.youtube.com/watch?v=8fa5NhzqlOc&feature=youtu.be.
Remélem hallható (szerintem igen):) Természetesen valamennyire "kell" hogy hangja legyen az autónak, de véleményünk szerint azért ennyire hangosnak nem kéne, hogy legyen... Hiba oka eddig ismeretlen. Fék? Volt cserélve mind a 4. (nem a videón levőautón)
Lényeg, hogy a panaszt eljuttatták a gyártónak, azok pedig remélhetőleg minél  gyorsabban válaszolnak és kitalálnak vmit.

Még egy kis apróság: mindkét autót természetesen felemelték és mindkettőnél vmi olaj szivárgott a hátsó futóműből (nem tudom pontosan mi és honnan, ezt majd meg tudom mondani, ha kész a munka). Itt vmi alkatrészt kell cserélni... Nem mondanám eddig megbízhatónak ezt a típust:)

üdv.

FDToth
Üdv. Megnéztem a videódat,tényleg elég rossz hangja van.Én ilyet e-39-es bmw-nél hallottam szintén a hátsó híd felöl.. Ott a hátsó keresztlengökar gömbfeje volt teljesen kiszáradva,érdekes módon a porvédö teljesen ép volt.Igaz a kocsi 99-es évjárat volt 160-ezer km-el. A csere óta teljes a csend. Az rx-nek hátul a lengökarnál van gömbfej vagy csak szilentek? Ez az autó légrugós? Ha az, akkor próbáld meg hogy szintállításra is nyikorog-e? (állóhelyzetben.) Egy kökorszaki tanácsom még van..(nem kötelezö megfogadni :lol:)  Ha senki sem tudja megjavítani akkor vidd el egy "régi vágású" autó mosóba: Elöször alsó mosás,utána egy kör,hogy megszáradjon rendesen.Amikor száraz akkor le kell fújni orsó vagy trafó olajjal az alját (úgy mint a régi szoc. világban az állami volgát.. :clap: ) Na az olajgöz általában a legtöbb helyre behatol és valószínü,hogy abbahagyja nyikorgást. Én Németországban annyi szétsózott autót látok,hogy az már tragikus..-6-7 évesen már a fém fékcsövek is kirohadnak..Szóval a módszer régi és biztosan elavult is de nekem a saját autóimon tökéletesen müködik..(42-27-11 éves jármüveken)

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #557 Dátum: 2012.06.19 14:11:59 »
bxbreak85:

Szia,

Köszi a hozzászólást!
A kérdésedre válaszolva: az autó nem légrugós, de, hogy gömbfej van-e hátul? Elöl tuti, de mivel nem értek hozzá, így nem tudom:)
A mosás akkor ok lenne, ha pl. egy 0 km-et futott autón nem jönne elő ugyanez a hang. Nem hiszem, hogy ez lenne. Egyébként autómosás után mindig sokkal erőteljesebb a hangja, ezt pont ma tapasztaltam, miután a szervizben lemosták. Sokkal jobban és hangosabban hallatszik súrlódás ill. sípolás is hátrafelé menet (a nyekkenő hangról nem is beszélve...)
Én úgy vagyok vele, hogy elmondom a gondomat a szerviznek, ők pedig megoldják, nem akarok talágatni, ezt rájuk bíznám...
Egyébként volt már olajozás (vagy zsírozás?) nem tudom pontosan, volt már fék csere (4 db.) és most volt 2 db hátsó lengéscsillapító csere mindkét autónál, mert szivárgást észleletek a "gátlóknál". Nem vészes, csak picit folyt az olaj...
Amit te írsz, az lehet, hogy megoldás, de nem hinném, nem hiszem, hogy ilyen egyszerű dolgok lennének a háttérben, bár sosem lehet tudni:)

Egyébként meg az egyik autónál kb. 1 hete kattog-recseg a kormány felől vmi, de csak akkor amikor kis sebességgel kanyarodok...
Az olyan dogokról nem is beszélve, hogy vmi mindig ciripel hátul (nem jöttem rá, hogy mi) ill. nagy sebességnél, főleg pályán a bal hátsó ülés is folyamatosan rezeg, rezonál... mindkét autónál...

Félreértés ne essék, nem "fikázni" akarom ezt a típust, mert előfordulhat, hogy csak mi fogtunk ki két ilyen példányt. Aztán lehetséges, hogy túl sokat várunk el egy ilyen autótól (rx400h tuti jobb konstrukció, azzal semmi gond nem volt:))

Remélem hamarosan kapok választ a problémára és remélhetőleg orvosolják majd vhogy...

üdv.

FDToth

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:RX (Harrier)
« Válasz #558 Dátum: 2012.07.09 07:57:39 »
Bejáratódott :)


Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:RX (Harrier)
« Válasz #559 Dátum: 2012.07.09 12:54:04 »
Bejáratódott :)
Még két év és 50.000km, majd a nagyszervíz, és azt követően megveszem tőled. :)

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:RX (Harrier)
« Válasz #560 Dátum: 2012.07.09 13:50:36 »
Hát aki a 2. gazdája lesz az nem fog rosszul járni, mert ennél jobban leinformálható és ismerős RX nem sok van  :D

Hozzátenném, hogy (természetesen) a kötelező szervizeken kívül még szerelőt nem látott. (Na jó defektem az volt  ;) )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:RX (Harrier)
« Válasz #561 Dátum: 2012.07.09 16:46:26 »
Defektes volt? De gondolom majd sérülésmentesnek fogod hirdetni...
Nepper!


MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:RX (Harrier)
« Válasz #562 Dátum: 2012.07.09 20:29:35 »
Ó még vissza is tekerem 4500-ra és tesztautónak adom el :)

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #563 Dátum: 2012.07.31 19:50:07 »
B+! Ez nagyon durva egy ilyen fiatal autónál!  :wacko: Érdekes, hogy mindig akkor adja a hangot, amikor a kasztni próbál leülni. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a megoldás.

Fejlemény: semmi, semmi jó. A felvett jegyzőkönyv óta bőven eltelt 15 nap (már 30 is), semmi reakció a gyártótól (Lexus Europe)...
Sajna mivel ez a "probléma" számunkra nem elfogadható és úgy látjuk a megoldásra sem törekszik a Lexus, így ügyvédhez fordultunk, aki intézi az ügyet. Elkértünk minden, a javításokhoz kapcsolódó dokumentumot, ezekből szépen kivehető az a folyamat, ahogy a hiba előjött (már január óta...)
Egyébként LB-nél rendesek és segítőkészek, jogilag nem is nagyon van közük az ügyhöz (anno Pest-től vettük, aki Sakura-Parkway Kft.), max annyi h a gyártő képviselője...
Amerikai fórumokon van pár hasonló eset, van aki már több éve várja a megoldást... mi ennyi ideig nem fogunk várni...

Egyébként még június végén mindkét autónál volt lengéscsillapító-csere a már leírt szivárgás miatt.

A másik jelzett problémát (a kormány "kattogott") sikerült elhárítaniuk, vmit "kenni" kellett, 20-30 perces munka volt.

Még fennáll egy olyan hiba is, hogy rázkódik és éles, csörgő hangot ad a bal hátsó ülés... (fórumokon olvasható...)

Az elmúlt 1 évben az egyik autónk 4-szer járt garis hiba miatt a szervizben, az másik január óta 5-ször... (ezek csak a dokumentált szervizlátogatások...)

Remélem hamarosan megoldódik vhogy ez a mizéria...

üdv.

FDToth
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.31 19:52:47 írta FDToth »

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:RX (Harrier)
« Válasz #564 Dátum: 2012.08.01 16:44:23 »
A dolog számomra továbbra is hihetetlen, megpróbálok infókat szerezni róla, hátha tisztul a dolog...

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #565 Dátum: 2012.08.01 23:59:30 »
A dolog számomra továbbra is hihetetlen, megpróbálok infókat szerezni róla, hátha tisztul a dolog...

Pontosan mit értesz ezalatt?

Ha különböző fórumokra gondolsz (a "hibajelenség" kapcsán), akkor én a clublexus.com-ot szoktam nézegetni (itt van pár hasonló), sajna pl. német nyelvűeket a nyelvtudás hiányában nem:)

Ha nem erre céloztál, akkor azért a rend kedvéért tisztáznám, hogy pontosan kivel is vettem fel a kapcsolatot a probléma megoldásának érdekében:

- Lexus Buda, mint az egyetlen hivatalos magyarországi márkakerekedő, és gondolom képviselő, illetve a garanciális problémákat is ők "bonyolítják";
- az LB nevében vagy helyettük(?) eljáró Toyota Motor Hungary

Akikhez még nem fordultam:

Sakura Parkway Kft. (akiktől az autót anno vásároltuk, jogilag ők a kötelezettek): hozzájuk még azért nem, mert az LB és a TMH elkezdett intézkedni...
Lexus Europe: régebben írtam nekik (vásárlás kapcsán), de mivel átirányítják a TMH-hez, így itt ennek nincs értelme

Talán később a Japánoknak is, kérdés az, hogy nem az fog-e történni, hogy ők is lepasszolják a TMH-nak...

Azért abban bízok, hogy a TMH csak elküldte a részletes panaszt vmelyik európai LExus központba (talán Belgium?)

üdv.

FDToth


MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:RX (Harrier)
« Válasz #566 Dátum: 2012.08.02 09:14:51 »
Nem ennyire bonyolult a dolog :) Csak kíváncsi vagyok a történet másik oldalára is. (THM, LB, stb.)  Mert ez a "Pistike hüje!" ami lehet igaz is, de a tapasztalatokból kiindulva egyelőre kétkedve fogadom.

(Nekem valóban van RX-em lassan 4 éve, több mint 100k km-el, de a kötelezőn kívül még szervizt nem látott. Persze lehet hogy a szétesés szélén áll, csak nem veszem észre  :flowers: )

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #567 Dátum: 2012.08.02 10:26:20 »
Nekünk is volt RX 400h-nk (2007-2010), 2 db., ha jól emlékszem egy lámpabura-párásodáson kívül semmi baja nem volt, az egy remek autó, az nem fog szétesni, ne aggódj:)

Egyszerű a történet:

LB segít ahogy tud, ezzel semmi probléma, bár szerintük ez egy nem garanciális hiba (evvel kapcsolatos vitába nem mentem bele, nem lenne értelme).
Többször felajánlották, hogy vigyük az autókat és ők elkezdenek mindent kicserélni, hátha megjavul, de ennek két okból sincs sok értelme:

1. Hetente szervizbe járkálni és a végén egy szanaszét szedett autót használni? Eladáskor meg látható majd az autó előélete, tuti értékvesztés.

2. Csak olyan alkatrészeket tudnak cserélni, ami egy az egyben ugyan olyan, mint ami most is benne van az autóban (tehát az új alkatrész a kiképzése miatt pl. ugyanúgy súrlódik, akad, stb.)

Még júniusban azt is felajánlották, hogy megvásárolják az autót az aktuális piaci áron, vagy beszámítják egy újba... Ez így biztos, hogy nem játszana, senkinél sem.

TMH-től egy szakember szemrevételezte mindkét autót, minden fontosabb, az adott problémával kapcsolatos panasz rögzített (videofelvételek, jegyzőkönyv, stb.) Talán ott hibádzik a dolog, hogy nem "panaszlevelet" küldtek el, hanem műszaki jelentést, és lehet ezt a gyártó nem is vizsgálja... (az, hogy a gyártó mit takar, nem tudom, gondolom konkrétan nem a Japán gyárra gondolnak, hanem a belgiumi központra)

Amit én tudok: ilyen problémáról nem számoltak be itthoni RX450h tulajok (legalábbis június végéig nem). Mivel anno a szemrevételezés során megnéztek egy 2012-es vadi új RX-et, ill. a 2013-as tesztautót is, melyeknél szintén előjön ez a furcsa nyikorgó hang, így tudhatnak hibáról, maximum várnak arra, hogy összegyűljön egy minimális "panasz-szám". (Az írásodból az következik, hogy "bejáratos "vagy az LB-hez, gondolom vezettél már RX450h-t, nézd meg talán azt az ezüst tesztautót (2013). Azt hiszem ez az, aminél szintén tapasztalható ez a "nyekkenés":))

Mesélték még, hogy pl. Franciaországban, Svájcban és Németországban is van panaszos RX (főleg 2009,2010-es évjáratok). Fr-ben próbálkoztak sok-sok alkatrészcserével, de idővel újból előjött. A legutolsó infóm az, hogy szeptember környékén jön elvileg egy olyan alkatrész, ami megoldhatja.

Jogilag:

jogi értelemben vett forgalmazó (kereskedő) a Sakura Parkway Kft. Gyártó a Lexus, képviselete itthon az LB, így ő is eljárhat a panaszos ügyekben (pl. anno volt több HP laptopom és nem a kereskedő volt az akihez fordultam és aki a vételárat visszafizette, hanem a HP Magyarország)

Az autókat nem a vállalat üzleti tevékenységéhez kapcsolódóan használjuk (nem származik ebből "hasznunk", tehát nem árut, személyeket, stb.  szállítunk, most lesznek 2 évesek, mindkettő 40ekm körül jár) , így fogyasztónak minősülünk, tehát kifogás esetén a kötelezettnek törekedni kell arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze. Mivel a problémát - a munkalapokat megnézve - először idén márciusban jeleztük (mondjuk 2011 márciusában  fékbetét és kerékagy csere volt, csikorgó hang miatt), így a 15 nap régen lejárt már. (azt azért hozzá kell tennem, hogy a jegyzőkönyvet 2012.06.11-én vették fel, de még így is bőven több, mint 15 nap a túllépés). A bírói gyakorlatban általában  a 30 nap túllépése az, mai már nem elfogadható.

A gond az, hogy úgy tűnik, nem nagyon foglalkoznak az üggyel és nem látjuk azt sem, hogy vmi egyezségre törekednének. Ezért van az ügyvéd kezében a dolog, ő írja majd meg a hivatalos leveleket, felszólításokat.

üdv.

FDToth

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:RX (Harrier)
« Válasz #568 Dátum: 2012.08.02 11:25:36 »
Garanciális javítást itthon két szerviz végezhet: a Lexus Buda és a Toyota Kovács (Monor). A garanciát nem ők adják, hanem a hazai forgalmazó (importőr), azaz a Toyota Motor Hungary Kft., az említett szervizek csak kivitelezik a javításokat.
Ami a 15 napos javítást/cserét illeti, ha jól értem a korábbi leírást, folyamatosan próbálja a szerviz elhárítani az általad észrevételezett hibát, aminek egy része az lenne, hogy kicserélnek néhány alkatrészt, de ezt Te elutasítottad. Egy nyikorgás miatt pedig nem hinném, hogy garanciában egy egész autót ki kellene cserélni.
A garanciális javításnak is van költsége, amit valakinek viselnie kell, itthon ez a TMH, de ugye Ők is továbbterhelik az ilyen költségeket az európai importőrnek, a Toyota Motor Europe-nak (Belgium). Érthető, hogy amíg nekik nem hagynak jóvá bizonyos javításokat, addig nehezebben mozdulnak, bár ha jól értem, a szándék megvan a részükről a probléma megoldására, próbálkoznak cserélni, javítani alkatrészeket.

Nyilván nem jó az, ha nem vagy elégedett az autóval és az sem jó, hogy a kifogásolt problémát nem sikerült 3 perc alatt orvosolni.
Azt mondjuk nem tudom, hogy egy nyikorgással mennyit foglalkoznak a BMW-nél, Mercinél, stb. Talán az Ő ügyfeleik szerencsésebbek.
Pláne ha nem is nyikorognak az autóik....

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #569 Dátum: 2012.08.02 16:57:37 »
1. A jótállást az adja, akitől az autót vettük. A jótállás kötelezettje a jogi értelemben vett forgalmazó (azaz a kereskedő) Ez egyértelmű. Javaslom tanulmányozásra a 49/2003. GKM rendeletet, ill. a 151/2003. Korm. rendeletet, ezekből világossá válik minden. Mivel Lexus Pest megszűnt, így írtak egy levelet, melyben szerepelt, mindennemű probléma esetén nyugodt szívvel forduljunk a Lexus Budához, ők segítenek ezentúl a jótállási idő alatt felmerült ügyek megoldásában (is). Ez egyébként lényegtelen, mert vita esetén a Sakura Parkway Kft. az, akivel jogilag "összeköttetésben" vagyunk.
2. Nem tudom honnan veszed azt, hogy elutasítottam a javításokat! Honnan tudnád ezt? Kapcsolatban vagy az LB-vel vagy a TMH-nél dolgozol? Az ügyintézővel közösen jutottunk el oda, hogy nincs értelme cserélgetni, mert nagyon-nagy valószínűséggel semmi sem történne. Határozottan cáfolom azt, hogy ez csak és kizárólag a mi döntésünk lett volna!
3. Ugyanez ez a helyzet a TMH-mel. A kirendelt szakértő sem javasolta a folyamatos javítást! Semmi értelme nem lenne! Egy folyamatosan használatban levő autóról beszélünk, mellyel szervizbe kellene járkálni 1-2 hetente!
4. 3 perc alatt orvosolni? nem kicsit gúnyos, hallottam már párszor effélét...ezt se tudom h honnan veszed, de tisztán látható a munkalapokon az, amiket az autókkal kapcsolatban jeleztünk (Az első 2011. március...) ez nálam sehogy sem 3 perc... Ha annyira meg akarná oldani a dolgokat az LB vagy TMH, akkor folyamatosan, minden nap keresné a gyártót...
5. Nyikorgás: nem tudom h láttad-e a videót vagy sem, de ez nem szimpla nyikorgás. Gondolom te sem örülnél neki, ha lenne 2 ilyen autód, amit nem használtan vettél és nem is hitelre...Kicserélni az autót? Az nem menne, mert még az újnak is nagy valószínűséggel hasonló problémája lenne. Az, hogy foglalkozna-e vele a Merci, BMW, Porsche, Audi, azt nem tudom, de nem is érdekel, mivel Lexus van a tulajdonukban.

Nekem úgy tűnik, hogy nagyon rossz a hozzáállásod a dolgokhoz (mintha az LB-t, vagy TMH-t védenéd), így a továbbiakban nem akarok és nem is fogok vitázni semmiről sem, maximum a kérdésekre válszolok és írok fejleményt, ha van.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.02 17:00:55 írta FDToth »