Szerző Téma: RX (Harrier)  (Megtekintve 213363 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #510 Dátum: 2012.04.05 16:16:46 »
Hmmm.

12,14,19 secnél ami ennyire hangos az nem semmi, és csak valami fék dolog lehet, mert akkor ahogy látszik erősebbet fékezel.

Egyébként a nagyon alap halk sípolás nálam is megvan az a villanymotortól jön már megfüleltem :)

Köszi a gyors választ:) Valószínűleg fékkel lesz a probléma, de a gond az h  szervizben nem jöttek még rá h pontosan mi, pedig többször szétszedték már ill. ahogy írtam elviekben cserélték a tárcsákat, pofákat, nyergeket, stb. Esetleg az új darabok még nem "csiszolódtak össze"???
Vinném én más szervizbe is, de még próbálkozom az LB-nél:)
A nagyon alap sípolás az persze h a villanymotor, már 5 éve hybrideket vezetek, ez nem is zavar és fel sem tűnik:)

Makaveli

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 627
    • http://www.youtube.com/watch?v=P07dJEbG8zM&feature=related
Re:RX (Harrier)
« Válasz #511 Dátum: 2012.04.05 16:23:26 »
Sziasztok,
 
RX450h, 2010-es modellév. (08. hó)

Úgy látom h nincsen ezen a fórumon rx450h tulaj, de talán típustól független a probléma:)
 
A fő probléma az, hogy lassításnál, fékezésnél (alacsony sebességnél) folymatos súrlódás halltszik a kerekek felől, inkább hátulról. (nem túlzóan hangos, de könnyen észlelhető). Többször volt már szervizben emiatt, legutóbbi alkalommal cserélték elviekben az összes fékkel kapcsolatos doglot (konkrét alkatrészt nem tudok mondani, mivel nem kaptam erről munkalapot. A csere óta tolatáskor, fékezésnél hallatszik elég hangosan síppoló hang (késztettem róla videót, itt meghallgatható: (0-21 sec, utána a riasztó hangja hallaható! : 

http://www.youtube.com/watch?v=i3TiLw97oIo&context=C409566aADvjVQa1PpcFPWRtP4Frhh1jX-pSnE0Wos8SW4ruKeCgU=

Mi lehet a probléma? A sípolásról még nem szóltam a szervizek (LB), próbálok hozzértőbbektől tanácsokat kapni.
 
A válaszokat előre is köszönöm!
 
Üdv.
 
FDToth
 
u.i.: Csak és kizáróllag 1 db hivatalos Lexus szerviz van Magyarországon? Olyanra gondolok, ahol a jótállás kereteiin belül viszgálják és javítják a hibákat. A kérdésemet hasonló formában több Lexus-okhoz kapcsolódó fórumon is felteszem!

Szia itt is :)

Elméletileg Monoron a Lexus Kovács is hivatalos szerviz.

http://www.lexuskovacs.hu/

Ez valami tárcsa betét gond lesz.

Vagy Neked is dobfékes a kéziféked?

Esetleg arra is érdemes lenne rápillantani.

Egyébként tuti valami piti dolog lesz jártam már így más típussal én is, hogy kereket cseréltek és a dobféknél elmozdultak a pofák és elkezdett ütni visítani.

Egyébként szerintem Toyota-hoz is beviheted ha ott van ismerős.

Igaz erre egy ellenpélda, hogy bevittem én is, mert valami elkezd nyekergő hangot adni 50-nél és egyre borzasztóbb.

De nem jöttek rá mi lehet mert akkor pont nem produkált semmit azóta újra visszajött.

De nagy a valószínűsége ezt majd nekem kell megoldani

Bocs a regényért :)

Üdv
Ex IS300 tulaj :)

Makaveli

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 627
    • http://www.youtube.com/watch?v=P07dJEbG8zM&feature=related
Re:RX (Harrier)
« Válasz #512 Dátum: 2012.04.05 16:32:46 »
Másik videódat is megnéztem.

Olyan mint ha munkahenger nem menne vissza és még a betét is vason lenne.

Én Corolla-val jártam így külső betétek még hibátlanok de a belső már el volt kopva és benyiszogott.

Szóval most nem azt mondom, hogy vason van a betéted de lehet hozzáér a tárcsához és az nyöszörög.

És mivel meg van a konkrét kerék, hogy honnan jön így már könnyebb a dolgod.

Talán egy fékcentrum is tudna Neked segíteni
Ex IS300 tulaj :)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:RX (Harrier)
« Válasz #513 Dátum: 2012.04.05 16:40:59 »
Szerintem ez egy végzetes probléma. Az autó használhatatlan. Csak egyetlen megoldás létezik, szőrén-szőr el kell cserélni egy 2006os szürke D-4D HB Corollára.
Gabe 254.

Makaveli

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 627
    • http://www.youtube.com/watch?v=P07dJEbG8zM&feature=related
Re:RX (Harrier)
« Válasz #514 Dátum: 2012.04.05 16:45:26 »
Szerintem ez egy végzetes probléma. Az autó használhatatlan. Csak egyetlen megoldás létezik, szőrén-szőr el kell cserélni egy 2006os szürke D-4D HB Corollára.

 [rohog]
Ex IS300 tulaj :)

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #515 Dátum: 2012.04.05 18:26:15 »
Másik videódat is megnéztem.

Olyan mint ha munkahenger nem menne vissza és még a betét is vason lenne.

Én Corolla-val jártam így külső betétek még hibátlanok de a belső már el volt kopva és benyiszogott.

Szóval most nem azt mondom, hogy vason van a betéted de lehet hozzáér a tárcsához és az nyöszörög.

És mivel meg van a konkrét kerék, hogy honnan jön így már könnyebb a dolgod.

Talán egy fékcentrum is tudna Neked segíteni

köszi a választ:)

kézifék: dob-e vagy sem azt sajnos nem tudom, de ezzel is volt probléma pár hónappal ezelőtt (elindulva reggelente a garázsból a kézifék kiengedése után nagy csattanás-szerű hang volt hallható, ill.  volt, mikor kúszva sem tudott elindulni az autó, csak akkor ha D-be téve a váltót erősebben nyomtam le a gázpedált)

Múlt héten cseréltek mindent, ami fékkel kapcsolatos, erről akkor nem kaptam papírt, de remélem hamarosan elküldik.

Amit írtál, hogy azért lehet ilyen hangja, mert vas a vassal érintkezik (ha jól értelmezem), nehezen elképzelhető számomra, mert ahogy már írtam, minden új benne...

Folyamatban van a probléma megoldása:)

Makaveli

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 627
    • http://www.youtube.com/watch?v=P07dJEbG8zM&feature=related
Re:RX (Harrier)
« Válasz #516 Dátum: 2012.04.05 18:46:20 »
köszi a választ:)

kézifék: dob-e vagy sem azt sajnos nem tudom, de ezzel is volt probléma pár hónappal ezelőtt (elindulva reggelente a garázsból a kézifék kiengedése után nagy csattanás-szerű hang volt hallható, ill.  volt, mikor kúszva sem tudott elindulni az autó, csak akkor ha D-be téve a váltót erősebben nyomtam le a gázpedált)

Múlt héten cseréltek mindent, ami fékkel kapcsolatos, erről akkor nem kaptam papírt, de remélem hamarosan elküldik.

Amit írtál, hogy azért lehet ilyen hangja, mert vas a vassal érintkezik (ha jól értelmezem), nehezen elképzelhető számomra, mert ahogy már írtam, minden új benne...

Folyamatban van a probléma megoldása:)

Persze azért írtam, hogy vason biztos nem lehet csak olyan a hangja.

Szóval talán a munkahenger bár azt írtad nyergeket is cseréltek.

Viszed vissza a LB-hez?
Ex IS300 tulaj :)

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #517 Dátum: 2012.04.05 19:32:42 »
Persze azért írtam, hogy vason biztos nem lehet csak olyan a hangja.

Szóval talán a munkahenger bár azt írtad nyergeket is cseréltek.

Viszed vissza a LB-hez?

Igen, de előtte megnézik a videókat, hátha könnyebb lesz ezután rájönni a problémára (régebben is az volt a gond, hogy nem tudták, mi a probléma, mert nem hallották/észlelték, így nehezebb dolguk volt, ezért is cseréltek mindent a végén)

Makaveli

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 627
    • http://www.youtube.com/watch?v=P07dJEbG8zM&feature=related
Re:RX (Harrier)
« Válasz #518 Dátum: 2012.04.05 20:09:41 »
Igen, de előtte megnézik a videókat, hátha könnyebb lesz ezután rájönni a problémára (régebben is az volt a gond, hogy nem tudták, mi a probléma, mert nem hallották/észlelték, így nehezebb dolguk volt, ezért is cseréltek mindent a végén)

Mondjuk az biztos segítség.

Nekem is kéne csinálni csak 50-nél nem egyszerű :D
Ex IS300 tulaj :)

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #519 Dátum: 2012.04.05 22:58:18 »
Mondjuk az biztos segítség.

Nekem is kéne csinálni csak 50-nél nem egyszerű :D

Remélem segít:) Egy másik fórumban írta egy kommentelő a következőt (szó szerint idézek részleteket):
"Egyértelműen fékgondnak látszik. Simán lehet, hogy elöl nyikorog, de hátul hallatszik. Én a levegő terelő lemezre gondolok, ami az első fékeknél van. Nagyon durva esőben, vagy felverődő kőnél el tudnak kicsit hajlani, hozzáérhetnek az féktárcsa belső oldalához."

Ezt sztem nem nézték és nekem sem jutott volna eszembe:)

50-nél is meg tudod elvileg. vmi csendes úton megy melletted egy másik autó, amiből videózzák a tiedet. Talán...:)

Makaveli

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 627
    • http://www.youtube.com/watch?v=P07dJEbG8zM&feature=related
Re:RX (Harrier)
« Válasz #520 Dátum: 2012.04.06 09:28:08 »
Remélem segít:) Egy másik fórumban írta egy kommentelő a következőt (szó szerint idézek részleteket):
"Egyértelműen fékgondnak látszik. Simán lehet, hogy elöl nyikorog, de hátul hallatszik. Én a levegő terelő lemezre gondolok, ami az első fékeknél van. Nagyon durva esőben, vagy felverődő kőnél el tudnak kicsit hajlani, hozzáérhetnek az féktárcsa belső oldalához."

Ezt sztem nem nézték és nekem sem jutott volna eszembe:)

50-nél is meg tudod elvileg. vmi csendes úton megy melletted egy másik autó, amiből videózzák a tiedet. Talán...:)


Ez is egy ötlet.

Mindenesetre érdemes rápillantani :winkiss:
Ex IS300 tulaj :)

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:RX (Harrier)
« Válasz #521 Dátum: 2012.04.06 10:06:37 »
Ahogy én emlékszem az egy elég masszív terelő, de persze nem lehet tudni és érdemes megnézni.

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:RX (Harrier)
« Válasz #522 Dátum: 2012.04.06 10:35:37 »
Ha frissek a tárcsák és betétek, akkor teljesen normális, hogy előre gurulás közben finom (enyhe) fékezésnél nyikorognak egy picit a fékek, addig amíg a betét és tárcsa összekopnak. Nyilván ezzel nem mondtam újat senkinek, csak megemlítettem, hogy ne tévesszük szem elől.
Az hogy hátrafele guruláskor ilyen hangosan nyikorog, ez is összefüggésben lehet azzal, hogy újak a fékek, pl. mert akkor picit másképp fekszik fel a betét. De ennyire hangosnak szerintem sem kellene lennie (a GS-emen legalábbis nem volt ennyire hangos csere után). Ennek olyan a hangja, mintha fém a fémen csúszna.
A kézifék kiengedése utáni "csattanás" illetve az, hogy csak gázadásra kezd gurulni az arra utal, hogy a kéziféked "beragad". Ha két indulás között pár napot áll a kocsi, és közben eső is volt, akkor ez talán még elfogadható, de ha napi szinten ezt csinálja, főleg úgy, hogy garázsban tartod, akkor érdemes lenne a szervíznek a kézifékre is ránézni. A kéziféked az valószínűleg "dobfékes", ahogy általában a többi olyan autónál is ahol hátul tárcsafékek vannak.
A terelő elhajlása is egy jó ötlet, bár a Lexus-okon úgy tűnik, hogy ez elég masszív. Yaris-on nekem is volt már elhajolva egy picit, de a Lexus-on még nem.

Szerintem mindenképp vidd vissza a márkaszervízbe, (korából ítélve még garanciás lehet), illetve kérd el a tételes listát arról amit cseréltek. Lexus Budánál elég segítőkészek, nem szokott gond lenni velük, de azon nem kell meglepődni, ha első vagy másodikra sem jönnek rá, hogy mi a gondja, ez jobb helyeken is előfordul. Illetve (úgy általában) márkaszervízben előszeretettel cserélnek, alapos kivizsgálás helyett. Nyilván nekem nincs személyes tapasztalatom az LB-vel komolyabb probléma kivizsgálása kapcsán, én csak apró-cseprő problémákkal voltam náluk, olyankor amikor szerettem volna megspórolni egy utat a szerelőmhöz.

Mindenképp érdekes jelenség, úgy hogy "minden fékkel kapcsolatos dolgot cseréltek". Kíváncsi vagyok, hogy mit fognak találni, mi okozza ezt a hangot.

FDToth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re:RX (Harrier)
« Válasz #523 Dátum: 2012.04.06 15:03:45 »
Szia,

Azt tudom, hogy csere után néhány km elteltéig van minimális hang fékezésnél, ez természetes.

A kéziféket már megnézték, kipucolták, de azért előfordul indulásnál (éjjel garázsban áll az autó, hogy nehezebben indul, mert "akad" a kézifék.

Igen, az autó garanciális, idáig is ennek keretein belül javították. LB-nál tényleg segítőkészek!!!. Az, hogy nem nagyon találják a problémát... Azt hiszem most vinném negyedik alkalommal ezt az autót az említett hiba miatt, harmadikra cseréltek mindent. (a cseréről még várom a dokumentumokat).

Ma beszéltem velük (tegnap megnézték ők is a videót). Lényeg az, hogy az importőr felé jelzik a problémát, ő pedig utánanéz, hogy előfordult-e hasonló vhol a világban.

Azért érdekesebb a dolog, mert cégünk anno 2 db ilyen autót vásárolt egy időben, és mindkettőnél jelentkezik a súrlódásos probléma + mindkettőnek elég rossz a futóműve (nagyon kemény, nagyon pattog, emiatt belül is zörög - sztem ha legközelebb megyek a szervizbe, kipróbálok egy tesztautót, kíváncsi vagyok, hogy azok hogyan "viselkednek")
Mivel nagy valószínűséggel egyazon gyártósorról, egyazon időben jött le a két autó, lehet, hogy a gyártásnál vétettek vmit.
Majd kiderül:)

Üdv.

FDToth

u.i.: egyébként annyit mondtak még, hogy az első féktárcsán van/volt egy karc... nem tudom, hogy ez befolyásolja-e...

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re:RX (Harrier)
« Válasz #524 Dátum: 2012.04.06 15:07:52 »
Ha eljönnél este a szokásos pénteki talira, jól meghallgatnánk és meg is lenne a gond :)