Ha frissek a tárcsák és betétek, akkor teljesen normális, hogy előre gurulás közben finom (enyhe) fékezésnél nyikorognak egy picit a fékek, addig amíg a betét és tárcsa összekopnak. Nyilván ezzel nem mondtam újat senkinek, csak megemlítettem, hogy ne tévesszük szem elől.
Az hogy hátrafele guruláskor ilyen hangosan nyikorog, ez is összefüggésben lehet azzal, hogy újak a fékek, pl. mert akkor picit másképp fekszik fel a betét. De ennyire hangosnak szerintem sem kellene lennie (a GS-emen legalábbis nem volt ennyire hangos csere után). Ennek olyan a hangja, mintha fém a fémen csúszna.
A kézifék kiengedése utáni "csattanás" illetve az, hogy csak gázadásra kezd gurulni az arra utal, hogy a kéziféked "beragad". Ha két indulás között pár napot áll a kocsi, és közben eső is volt, akkor ez talán még elfogadható, de ha napi szinten ezt csinálja, főleg úgy, hogy garázsban tartod, akkor érdemes lenne a szervíznek a kézifékre is ránézni. A kéziféked az valószínűleg "dobfékes", ahogy általában a többi olyan autónál is ahol hátul tárcsafékek vannak.
A terelő elhajlása is egy jó ötlet, bár a Lexus-okon úgy tűnik, hogy ez elég masszív. Yaris-on nekem is volt már elhajolva egy picit, de a Lexus-on még nem.
Szerintem mindenképp vidd vissza a márkaszervízbe, (korából ítélve még garanciás lehet), illetve kérd el a tételes listát arról amit cseréltek. Lexus Budánál elég segítőkészek, nem szokott gond lenni velük, de azon nem kell meglepődni, ha első vagy másodikra sem jönnek rá, hogy mi a gondja, ez jobb helyeken is előfordul. Illetve (úgy általában) márkaszervízben előszeretettel cserélnek, alapos kivizsgálás helyett. Nyilván nekem nincs személyes tapasztalatom az LB-vel komolyabb probléma kivizsgálása kapcsán, én csak apró-cseprő problémákkal voltam náluk, olyankor amikor szerettem volna megspórolni egy utat a szerelőmhöz.
Mindenképp érdekes jelenség, úgy hogy "minden fékkel kapcsolatos dolgot cseréltek". Kíváncsi vagyok, hogy mit fognak találni, mi okozza ezt a hangot.