hát, öreg autók ritkán szokták a gyári teljesítményt hozni...szívesen kipróbálnám
Mondom még egyszer: ha a motorjuk nem tántorog a sír szélén, és minden alkatrészük rendben működik, akkor nagyjából hozniuk kell a gyári teljesítményt. A Camry pl., bőven 300 ezer fölött, simán megfutotta a gyári végsebességet. És ez nem kivétel - ez a normális. Csak nagy mennyiségben olajat fogyasztó, erősen lecsökkent kompressziójú, felújításra szoruló motorok maradnak már el számottevően a gyári teljesítménytől.
Egy konkrét példa: a 100 ezer kilométeres nyúzótesztek végén gyakorlatilag minden autó JOBBAN megy, mint 1-2 ezer km-t futott korában. Persze 100 ezer km nem olyan sok... de azért az újtól meglehetősen messze van már. Időnként végeznek 200 ezer km-es teszteket is: ott is ugyanez a tapasztalat.
Emellett, német használtautó-vásárlási tesztek szokták írni, hogy a kiszemelt autó próbaútjának részeként tessék kivinni a kocsit Autobahnra, és kipróbálni a végsebességét. És akkor tekinthető megfelelőnek, ha legalább óra szerint el tudja érni a gyári végsebességet. És ezt kortól, futott km-től függetlenül írják!