Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4209842 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24390 Dátum: 2015.05.08 20:19:24 »
"Aránylag" szó is szerepelt abban, amit írtam ;) ... ami alatt azt értettem, hogy a Primacy gyorsabban kopik, mint az Energy Saver.
Igen, de a Saver kopottan erőteljesen veszít a pozitív tulajdonságaiból, főleg nedves útfelületen. Volt, tapasztaltam. Még a futófelület elfogyása előtt cserélni kellett, mert esőben vállalhatatlan volt nekem.
A Primacy végig hozta, amit az elején.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24391 Dátum: 2015.05.08 20:22:07 »
Igen, de a Saver kopottan erőteljesen veszít a pozitív tulajdonságaiból, főleg nedves útfelületen. Volt, tapasztaltam. Még a futófelület elfogyása előtt cserélni kellett, mert esőben vállalhatatlan volt nekem.
Elhiszem... de az egy jóval korábbi verzió volt nyilván.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24392 Dátum: 2015.05.08 20:28:48 »
Elhiszem... de az egy jóval korábbi verzió volt nyilván.
Igen.
És ebből következik, hogy már nem ilyen?  :hmmmm: 

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24393 Dátum: 2015.05.08 21:12:44 »
Dunlop gumikról is jók a vélemények,de a felsoroltak közül a Continental nyerne nálam.
A Yarison ilyen van - nyilván kisebb méretben - 13ezer km után féli elkoptak, és elég hangosak is.
music     

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24394 Dátum: 2015.05.08 21:13:54 »
OK hogy állandó, de alapesetben a nyomaték nagy részét az első kerekekre adja - nem?

Adatom nincs, de latyakba, meg esőbe lehet vele driftelgetni :innocent:
kisa
born to ride

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24395 Dátum: 2015.05.08 23:00:17 »
Igen.
És ebből következik, hogy már nem ilyen?  :hmmmm:
Már a Saver és a Saver+ közt is óriási különbség van. És még azóta is változtak a dolgok.
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24396 Dátum: 2015.05.10 08:05:24 »

Adatom nincs, de latyakba, meg esőbe lehet vele driftelgetni :innocent:
a 4motion alapból elől kapar. Ha tapadás vesztes következik be az első kerekek egyiken, automatikusan osztja a nyomatékot hatra.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 297
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24397 Dátum: 2015.05.10 10:20:36 »
Érdekes,és nem is értem igazán,de nálunk is a gumisok többsége-szinte mindegyik- a Vredesteint ajánlja! Amúgy ha téli gumiról lenne szó,melyiket lenne érdemes megvenni? Évente 10 ezer km vegyes használatban,igaz télen ritkábban autózok....

psycho

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24398 Dátum: 2015.05.10 11:30:00 »
A gumis azt ajánlja, amelyiket neki jobban megéri eladni. A Corollán Hankook w442 volt télre, teljesen meg voltam vele elégedve. Nekem is csak évi 5-6e km-re kellett télre, oda nem kell "prémium" kategória. Most a Rav4-re Yokohama Geolanar i/t-s lesz szerintem, többek közt azért, mert ezt nem tukmálja rám senki, nincs agyon dícsőitve a "teszteken", csak simán jó azok szerint, akik használják.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24399 Dátum: 2015.05.10 12:24:10 »
a 4motion alapból elől kapar. Ha tapadás vesztes következik be az első kerekek egyiken, automatikusan osztja a nyomatékot hatra.

Állandó összkerekes.

Szerk: idézet a Volkswagen.hu oldalról a 4motion kulcsszóra keresve (kérlek tekints el tőle, hogy Phaeton van a mondatban):

"A Torsen differenciálzár egy mechanikus, önzáró, középső differenciálzár (kiegyenlítőmű), amely igény szerint szabályozza az első és hátsó futómű közötti erőelosztást. A "Torsen" elnevezés az angol "torque" (nyomaték) és "sensoring" (érzékelő) szavak összevonásával jött létre. A differenciálmű "nyomatékérzékelő" módon működik. A rendszer a bemeneti tengely és a kimeneti tengely (első és hátsó tengely) közötti fordulatszám-eltérésre reagál. Ezáltal lehetővé teszi a hajtónyomaték változó elosztását a kerekek között. A Torsen differenciálzárnál a két hajtókerék csigakerekes hajtás útján van összekötve egymással.
Ez megakadályozza a nagy fordulatszám-eltérést, emellett kanyarban való haladásnál biztosítja a fordulatszám kiegyenlítését.


A Phaeton esetében a Torsen differenciálzár úgy van méretezve, hogy normál esetben 50:50 arányban osztja el a hajtóerőt az első és a hátsó futómű között. Ha valamelyik tengelynél megcsúszás történik, a Torsen differenciálzár azonnal és fokozatmentesen akár
a hajtóteljesítmény 20%-át is a jobb tapadású kerekekhez irányítja (maximum 70:30 vagy 30:70 arány). A Torsen differenciálzár záróhatása a terheléssel együtt automatikusan nő, mert a "fordulatszámérzékelő" viszko-differenciálzárral szemben a Torsen differenciálzár "nyomatékérzékelő". Előnyt jelent a kanyarodás közben fellépő feszültség megszüntetése, minthogy a rendszer megengedi az autó által igényelt fordulatszám-eltérést."
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.10 12:38:36 írta kis_andras »
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24400 Dátum: 2015.05.10 12:28:07 »
Igen.
És ebből következik, hogy már nem ilyen?  :hmmmm:
Legalábbis nagyon valószínű! Mert ugye a fejlesztés lényege, hogy az ismertté vált gyengeségeket kiküszöbölik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24401 Dátum: 2015.05.10 12:39:01 »
Állandó összkerekes.
Az nem feltétlenül jelenti azt, hogy állandóan hajtja is mind a négy kereket - ahogy már beszéltünk is róla :) .

Utánaolvastam kicsit... milyen rendszer van a tiédben - Torsen-diffis, vagy Haldex-kuplungos? Ha Torsenes, akkor az csakugyan alapban 50-50 %-ban hajtja az első és hátsó tengelyeket (aztán ha kell, ezt maximum 25-75 %-ig tudja változtatni). Ha viszont Haldexes, akkor az alapban 100 %-ban az első kerekeket hajtja, és csak szükség szerint hajtja a hátsókat is.

Mondjuk, mivel ebben ugye hosszában van a motor, és gyakorlatilag a 4Motionban ugyanaz a rendszer van, mint az akkori Audi Quattrókban, ezért Torsenre tippelnék  :hmmmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24402 Dátum: 2015.05.10 12:46:51 »
Az nem feltétlenül jelenti azt, hogy állandóan hajtja is mind a négy kereket - ahogy már beszéltünk is róla :) .

Utánaolvastam kicsit... milyen rendszer van a tiédben - Torsen-diffis, vagy Haldex-kuplungos? Ha Torsenes, akkor az csakugyan alapban 50-50 %-ban hajtja az első és hátsó tengelyeket (aztán ha kell, ezt maximum 25-75 %-ig tudja változtatni). Ha viszont Haldexes, akkor az alapban 100 %-ban az első kerekeket hajtja, és csak szükség szerint hajtja a hátsókat is.

Mondjuk, mivel ebben ugye hosszában van a motor, és gyakorlatilag a 4Motionban ugyanaz a rendszer van, mint az akkori Audi Quattrókban, ezért Torsenre tippelnék  :hmmmm:

Közben beszerkesztettem egy idézetet a VW honlapjáról az előző hsz.-ba
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24403 Dátum: 2015.05.10 12:53:43 »
Közben beszerkesztettem egy idézetet a VW honlapjáról az előző hsz.-ba
OK, de vannak Torsenes, és Haldexes 4Motionok is  :hug:

http://de.wikipedia.org/wiki/Syncro#VW_Syncro_mit_Haldex-Kupplung_.284Motion.29

Szóval a kérdés az, hogy a tiéd milyen. Mondjuk, mivel Audival közös platform, hosszmotoros, ezért majdnem biztos, hogy Torsenes.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24404 Dátum: 2015.05.10 12:56:54 »
Az előző gazda, a szerelőm, és a saját tapasztalatok (érzések) alapján állandó összkerekes.

Alvázszám alapján nem lehet megnézni?
kisa
born to ride