a 4motion alapból elől kapar. Ha tapadás vesztes következik be az első kerekek egyiken, automatikusan osztja a nyomatékot hatra.
Állandó összkerekes.
Szerk: idézet a Volkswagen.hu oldalról a 4motion kulcsszóra keresve (kérlek tekints el tőle, hogy Phaeton van a mondatban):
"A Torsen differenciálzár egy mechanikus, önzáró, középső differenciálzár (kiegyenlítőmű), amely igény szerint szabályozza az első és hátsó futómű közötti erőelosztást. A "Torsen" elnevezés az angol "torque" (nyomaték) és "sensoring" (érzékelő) szavak összevonásával jött létre. A differenciálmű "nyomatékérzékelő" módon működik. A rendszer a bemeneti tengely és a kimeneti tengely (első és hátsó tengely) közötti fordulatszám-eltérésre reagál. Ezáltal lehetővé teszi a hajtónyomaték változó elosztását a kerekek között. A Torsen differenciálzárnál a két hajtókerék csigakerekes hajtás útján van összekötve egymással.
Ez megakadályozza a nagy fordulatszám-eltérést, emellett kanyarban való haladásnál biztosítja a fordulatszám kiegyenlítését.
A Phaeton esetében a Torsen differenciálzár úgy van méretezve, hogy normál esetben 50:50 arányban osztja el a hajtóerőt az első és a hátsó futómű között. Ha valamelyik tengelynél megcsúszás történik, a Torsen differenciálzár azonnal és fokozatmentesen akár
a hajtóteljesítmény 20%-át is a jobb tapadású kerekekhez irányítja (maximum 70:30 vagy 30:70 arány). A Torsen differenciálzár záróhatása a terheléssel együtt automatikusan nő, mert a "fordulatszámérzékelő" viszko-differenciálzárral szemben a Torsen differenciálzár "nyomatékérzékelő". Előnyt jelent a kanyarodás közben fellépő feszültség megszüntetése, minthogy a rendszer megengedi az autó által igényelt fordulatszám-eltérést."