Nahhh, akkor mán' én is hozzájaszólok:
Téli: Continental WinterContact 185/60 14
Nagyon jó kis gumi, télen sokat mentem vele. Hóban jól viselkedik, száraz úton nagyon jól tapad kanyarban is. Viszont jégen elég rossz volt vele menni - persze jégen melyikkel könnyü. Ettöl függetlenül a korábbi téli matadorok jégen (ill. extrasíkos úton) jobbak voltak.
Valszeg a Matadorok fiatalabbak lehettek . A Contik nyilván láttak már pár telet , ezért már kicsit meg vannak keményedve (ez a kopottság mértékétől független tényező) - ezért csúsznak extrém útviszonyok között jobban . Mert amúgy azonos kort/állapotot feltételezve egy Conti téli gumi minden kritériumban jobb , mint egy Matador . Nálunk ugyanez volt a helyzet - a Carinához kaptunk egy garnitúra Conti Winter gumit , minta még nagyon sok volt rajtuk (kb 60 %) - mégis egy tél után eladtuk őket , mert '96-osak voltak , meg voltak keményedve és letaposott havas , jeges úton csúsztak , mint a takony :shock:
Nyári: Michelin Energy 185/60 14
Nagyon csendes, nekem kb 0.5-0.7 literrel kevesebb átlafogyasztást produkál, mint a télivel (azonos körülmémyek között). Mert nyilván télen amúgy is többet eszik az ótó, tehát akkor nem lenne mérvadó a különbség. Hátránya: vizes "taknyos" úton rendívül hamar kipörögnek - kanyarstabilitása szintés vizes úton nagyon lecsökken.
Aztán egy kérdés: hogyan tudom meg a gumi korát, ha a DOT számban betük (is) vannak? A Michelin-nél lenne jó tudnom, amik egyébként made in germany.
Azért eszik kevesebbet az Energy gumikkal , mert ezek üzemanyag-megtakarításra (=alacsony gördülési ellenállásra) vannak optimalizálva . A mi Carinánk a korábbi (Pirelli P 6000) nyári gumikkal TÖBBET evett , mint korábban a Conti Winter , később a Barum Polaris téli gumikkal . Egy modern , injektoros , elektronikus motorvezérléssel szerelt autó télen sem eszik említésre méltóan többet , mint nyáron (hacsak nem 1-2 kilométeres utakon használod á la Squiddy) - a gumi gördülési ellenállása sokkal többet nyom a latban . Nekem a Camry pl. télen , a kisebb gumik miatt , kevesebbet eszik - a Carinát pedig már írtam .
DOT-kód : az utolsó három vagy négy számjegy a lényeg - akárhány szám/betű is van előtte . Ha a gumit a 90-es években gyártották , akkor a kód háromjegyű (pl. 428 1998 42. hetében gyártott gumit jelent) és van mellette (asszem jobb oldalon) egy pici háromszög is (megkülönböztetendő a nyolcvanas években gyártott gumiktól , amelyeken nincs ez a háromszög) . Ha már a 21. században készült , akkor négyjegyű a kód (pl. 2300 = 2000 23. hetében gyártott gumi) , háromszög nélkül .
Egyébként a nyári gumijaid említett gyengesége vizes úton szintén viszonylag koros , megkeményedett gumira utal (elvben) .
Nézd meg a DOT-kódokat , érdekelne , hogy mikoriak a gumijaid ...
Ami a méretet illeti : tényleg 185/60-asok , vagy csak elírtad ? A Carina gyári gumimérete 185/65 :!: